Chaos im September?

<div class='quotetop'>ZITAT(mf Greg @ 17.06.2007 - 20:50 ) [snapback]1030650[/snapback]</div>
Endlich News zum Beschwören!

<div class='quotetop'>ZITAT
Q: Is summoning (for greater ans normal deamons) going to be changed? No real rumors about his til now.

A: Summoning lesser daemons has a changed a bit. It works more like Deep Striking next to a Teleport Homer where the Icon (any icon) is the homer. There will not be any scatter and the Daemons can not move after being summoned. They will still be able to assault though.

For greaters, you do not designate a Daemonvessel, when the GD becomes available from reserve, you simply replace any Aspiring Champion, Lord, etc. that you have on the board. If you have no models available, the GD is lost (no more possessing a dead host.)[/b]
Also Beschwörung für kleine Dämonen ist schlechter, Beschwörung für grosse Dämonen besser geworden 😉
Was man auf jedem Fall braucht: einiges an Champions und Ikonen!

@ Archon
Also die Übersicht wurde hier schon irgendwo gepostet, im Gewülst der 1000000 Posts :lol:
Da wurde auch festgestellt, dass man immer noch nach heiligen Zahlen spielen kann 🙂

Greg
[/b][/quote]

Na dann muss man jetzt nicht mehr soweit blättern ...

Zum Beschwören: So übel klingt das jetzt gar nicht, wenn man mit dem Rhino (oder Infies) weit genug rankommt kann man hoffentlich auch gleich chargen ... ma gucken wenns soweit ist. Da ich davon ausgehe (und hoffe), dass Champs eh Pflicht werden ist die Beschwörung für die Grossen zukünftig doch recht praktisch 😉
 
Oh, meine Fragen werden bei Warseer beantwortet *g

<div class='quotetop'>ZITAT</div>
1. Nor the greater nor the lesser Deamons are allowed to move after summoning, but both can still attack, right?
--> Daemons can assault after summoning.
2. Is there some restriction to the squad size of havocs (eg. only 5 or ten squad members allowed).
--> Havocs do not have combat squads. Think of them like CSMs that can take 4 special/heavies.
3. You did not tell us about changes of the RAC yet *g Is the Strength, AP and number of shots still the same?
--> RAC stats are unchanged.
4. How many Blast Masters can Noise Marines have and is this number restricted by the number of squad-members?
--> 1 Blastmaster per squad.
5. Can You confirm, that the icons also act as teleport-homers for terminators and obliterators?
--> Yes, they do for what you listed. NOT for Raptors or models with wings however.[/b]
Ja, scheisse, also ist die ZMK weiterhin ziemlich nutzlos mit synchronisiertem MK-Profil...

Und bei den Havocs ändert sich ja offensichtlich nichts 🙂

Schade für die ECs, die werden also wohl doch ziemlich Kacke sein... Entweder man nimmt Nahkämpfer mit IdS, wenn ma I5 haben will, oder man nimmt TS, wenn man gute Waffen auf kurze Reichweite haben möchte - für den einen Blastmaster lohnen sich die Slaanesh Jungs ja irgendwie nicht...

Und Termis werden für Chaos wohl schon allein wegen der Masse an Teleportpeilsendern interessant *gg

Greg
 
<div class='quotetop'>ZITAT(Vovin @ 17.06.2007 - 23:52 ) [snapback]1030741[/snapback]</div>
Gogogogo, Drek hat Dir geantwortet. Will Dir nicht die Früchte Deiner Arbeit klauen 😀[/b]
Ach Du, Du ersparst mir nur Arbeit, wenn Du das machst 😉
Aber so langsam ist der Chaos-Codex glaub ich "entblößt"...

<div class='quotetop'>ZITAT</div>
CULTS
Q: Hi,Drek can you tell me if the Khorne berserkers are being equiped with bolter,boltpistol and ccw and do you know if they have any options like plasmapistols or assault weapons etc
A: Zerks are armed with CCW and BP, they have the option for plasma pistols as they do now

Q: Are Noise Marines still the same points?
A: I think I am gonna avoid specific points costs. Noise Marines are the cheapest of the Cult marines (before Sonic weaponry) but the difference isnt that big.

Q: I assume Noise Marines can take a heavy weapon with only 6-strong squad?
A: Yes

Q: How many Doom Sirens can you take per squad (still 3?)
A: Only the Champ can get one.

Q: Do combat drugs still exist?
A: No

GREATER DAEMONS
Q: Are the costs for Greater Demons more like the ones for the Great uncle one or more like those of the Blood Demon?
A: GDs are dirt cheap, I mean REAL cheap.

Q: Does the Daemonic Chains still exist?
A: No

LESSER DAEMONS
Q: Do daemons have Rending or anything like that?
A: No rending

CYBOTS
Q: Any remarkable changes about the Chaos Cybots? I know they will be Elite and that something changed a little in the blood frenzy table, but has something REALLY changed?
A: Nothing major here.

ICONS / MORALE
Q: Am I right, that all CSMs with icons get no Morale-Benefit (besides the undivided icon)?
A: Correct! Though the icon is called Chaos Glory now instead of Undivided.

VEHICLE UPGRADE
Q: The daemonic possession for vehicles has changed? Can You tell us in which way (does it work like the machine spirit now)? Any hint about cost increase?
A: It hasn't changed much. It does what it used to do but it drops the BS of the vehicle to 3. The biggest change is that it no longer makes a vehicle not a transport. It is a little cheaper too.

DEFILER
Q: Does the defiler have still daemonic possession included?
A: Yes. The defiler is a nice piece of machinery. It has the potential to have 5 base attacks and comes with fleet. Not at all bad for the points. Another intersting note, it is no longer a monstrous creature but it has Dread CCWs.

CHAOS SPAWNS
Q: Any hints about the Chaos Spawns? Are they similar to the actual ones (the ones you can buy as wargear)?
A: Spawns changed and kinda wierdly. They don't take up any FOC slots, are deployed like Fast Attack, are more expensive and lost their save. The wird thing is, they have Slow and Purposeful but are catagorized as beasts. Which makes me scratch my head.

OBLITERATORS
Q: Did Obliterators increase or decrease in point costs?
A: Neither (Their points have not changed.)

VINDICATOR
Q: Can You confirm the vindicator as Heavy Support Choice?
A: Yes.

TERMINATORS
Q: is the reaper AC changing, and is it still one for 3 terminators?
A: No change on stats. You can only have 1 RAC. When You have a full squad of Terms (10) you can take 2 RAC.

Q: Can chaos terminator lords join a terminator squad or retinue before the start of the game, allowing them to deep strike together?
A: Not that I see anywhere.
You can give the lord a personal icon (it is very cheap) so that if he rolls reserves before the Terminators, they can appear next to him. You will also most likely already have the terminators marked, so if they come in first, the lord can follow when he rolls on.

POSSESSED
Q: Do possessed get a pistol and close combat weapon as well? So three attacks?
A: Nope. They have two attacks and thats it.

ABADDON
Q: any real specifics on Abbaddon?
A: He is very expensive but he is an absolute bad ass. They seem to have somewhat reincarnated his 2nd edition persona as being favoured of Chaos. He has the equivalent of every mark (increased toughness, attacks, 4+ Invulnerable, increased In) and his blessing of the gods make him immune to instant death. You really pay for it though, this guy is very expensive but he is very much what he should be in game.

Q: Must/May Abby take a terminator retinue of some kind, and if so, does he grant any benefits to them?
A: No retinues of any kind.

FLUFF
Q: are the Red Corsairs, the new ultramarines of chaos?
A: Not sure what you mean by this. They have some featured fluff in the book but so do a lot of legions. The armies pictured in the book seem to be mainly Black Legion.
There are no traits or anything else. You could build the same army wether you painted them as Iron Warriors or Alpha Legion. As far as what is featured visually, Black Legion and Red Corsairs have a good bit in there. There are a TON of new Legions I haven't seen before and they delve into the fluff of renegades a good bit. The new book is definitely focused on Renegades as opposed to organized Legions that have been around for millenia. I like the color schemes and names of some of the legions in the book. I am gonna canabalize quite a bit of my Loyalist marines and use a mishmash of pieces to make my Chaos force. I think it wil offer a bunch of diversity with the Chaos forces people will see from now on. It lacks specific traits but definitely encourages DIY Chaos Legions much like the SM Codex did.[/b]
Beste News:
1. Dämonenmaschine gibts weiterhin und sie ist NOCH besser geworden - es sieht so aus, als wenn ich in Versuchung gerate, meine Rhinos damit auszustatten 😀
2. Große Dämonen für schätzungsweise 80 bis 100 Punkte - Harlequine wir kommen :lol:
3. Chaos Bruten werden ja ne lustige Einheit :lol: Schätzungsweise für 25-30 Punkte, kein 3+RW mehr (dafür aber wohl den obligatorischen 5+ ReW für Dämonen), dafür in nullkommanix beim Gegner *g Ich freue mich drauf 🙂
4. Vindicator bestätigt - Halleluja! *schweiß von der Stirn wisch*

Greg
 
<div class='quotetop'>ZITAT(Inquisitor R @ 18.06.2007 - 11:56 ) [snapback]1030871[/snapback]</div>
klingt ja ganz gut, aber werde ich meinen kult-termi-trupp ändern müssen?
entweder 7 mann mit nur noch 1 RMK, oder 10 mann für 2 RMKs???
oder gilt da wie bei den marines, dass sie sich nicht an das 10er schema richten müssen?[/b]
Nein, leider müssen unsere DG-Termis ihre zweite ZMK abgeben oder auf 10 Mann Truppstärke aufstocken. Zum Glück hab ich 8 DG-Termis, somit kann ich den Verlust einer ZMK kompensieren 😉
Aber die ZMK bleibt ja leider so wie sie ist - sprich ein nettes Goodie, mehr nicht...

Greg
 
hey
thx greg. 😀

Ich glaube nicht zu wenige werden über die Dämonenmaschine heulen... da sie jetzt weniger sinn an Predis hat.
Aber ich finds gut 🙂
Was mir erst jetzt auffällt ist dass wir (die CSM) irgendwie den Armeeorganisationsplan außer Kraft setzen o0
Immerhin haben wir Große/kleine Dämonen und Bruten, die nirgendwo auf dem Plan aufgeführt werden....
ist zwar ganz nett/logisch ( nicht mehr die Pflichtauswahlen mit Dämonen decken), könnte aber zum selben Problem führen wie Veteranenfähigkeiten beim alten Codex/rending (plötzlich hats jeder und es hebelt das System aus)

am besten ist aber dass mit dem Dämonenbeschwören !!!
Keine Abweichung mehr ergo SICHERER. meine Dämonen werden jetzt wohl eher da hin kommen wo sie hin sollen.. und was will man schon mehr. Mir fällt übrigens auf daß von einem GENERIC PROFILE gesprochen wird.

greez
Koala
 
Naja, dass die leute gleich wieder argumentieren, dass eine Dämonenmaschine an Preds keinen Sinn mehr macht, halte ich für übertrieben, denn

1. soll sie ja billiger werden
2. einem Schwebo/ sync.Laser-Pred ist es ziemlich egal, ob er BF 3 oder 4 hat..den einen Schweboschuss, den ich statistisch verliere kann ich verkraften, wenn die D-Maschine billiger wird.

Und für alle anderen Fahrzeuge (besonders für den anstehenden Vinid) ist das doch fast DIE Auswahl schlechthin. Kann man sich also nicht drüber beschweren.
 
<div class='quotetop'>ZITAT</div>
Ich hätte da eine kleine Zwischenfrage, gibts es irgendwelche Infos darüber, ob auch die nicht Kultlegionen, sprich WB´s, IW´s, AL und NL´s , im 2. Chaos Codex behandelt werden bzw. wieder eigene Regeln bekommen ?[/b]
es gibt wilde spekulationen und wünsche, aber keine gerüchte oder hinweise, ich denke auch weniger das diese im zweiten codex enthalten sein werden, eifnach weil sich der zweite codex nicht um marines drehen wird. das thema ist ja ein ganz anderes. es ist eher so das sich GW die möglichkeit, für weitere chaos codexbücher offen hält.
 
Noch ein paar News zum Chaos Codex:

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VETERANS
Q: How Many Heavy Weapons can Veteran stake?
A: They can have multiple Specials but can only ever take 1 Heavy.

DAEMONIC WEAPONS
Q: How do those work?
A: There seems to be some misinformation about this one. First of all, all Daemon Weapons have the following characteristics:

Power Weapon
Add D6 Attacks in Close Combat (If you roll a 1 for the extra attacks, you take a wound with no saves and may not attack.)
Two-Handed

In addition the following marks will have the effect on the Weapon (Mark is determined by what has been applied to the Lord/Sorc):

No Mark - +1 STR
Khorne - Bloodfeeder - Additional D6 (total of 2D6 Attacks) if a 1 is rolled on either dice, you lose a wound and may not attack. Double 1s is not cumulative, you only lose 1 wound.
Nurgle - Plaguebringer - Poisoned attacks that always wound on a 4+.
Tzeentch - Deathscreamer - Can be used a shooting weapon with the following profile: 24", S4, AP3, Assault D6 - if a 1 is rolled for number of shots, lose a wound and no shots are fired.
Slaanesh - Blissgiver - Causes instant death[/b]
Somit werden Veteranen also eher nicht die Elite-Havocs werden 😉 Und kleine 5er LasPlas-Trupps werden sicherlich zu teuer sein (ist aber natürlich nicht sicher). Aber dadurch, dass sie infiltrieren können und (wahrscheinlich) 3 Spezialwaffen oder mehrere E-Fäuste/Waffen bekommen können, sind sie wohl vor allem dafür sehr nützlich (oder um auch einfach nen GD oder niedere Dämonen nach vorne zu bringen).

Die Dämonenwaffen sind natürlich eine Überraschung *g So gibt es immerhin keinen Favoriten, der allen überlegen ist (da alle S4 haben, nur die für Generäle ohne Mal/Ikone gibt S5) - wobei die Khorne-Waffe wohl die schlechteste ist...

Greg
 
<div class='quotetop'>QUOTE(mf Greg @ 19.06.2007 - 11:38 ) [snapback]1031396[/snapback]</div>
<div class='quotetop'>QUOTE(Stingray @ 19.06.2007 - 11:06 ) [snapback]1031388[/snapback]
Potentiell maximal etwa 15 Stärke 4 Power weapon Attacken?!? Leck mich fett...[/b]
Potentiell 0 Attacken + ein LP-Verlust! Ja, das rockt!

Btw. sind es max. 17 Attacken 😉

Greg
[/b][/quote]


Wenn dieses 0er-Potential immerhin etwa 30% der Attacken ausmacht, das ist schon recht heftig. Da kann ich ja froh sein, das es mich noch nie sonderlich zu Khorne hingezogen hat und ich mich nun nicht ärgern muss 😉
 
<div class='quotetop'>QUOTE(Jokaero @ 19.06.2007 - 13:04 ) [snapback]1031419[/snapback]</div>
mir gefallen die Regeln für Dämonenwaffen. Muss ja nicht immer gleich jeder Charakter mit so nem Teil rumrennen.
Sind die jetzt für Lords und Prinzen verfügbar? Haben denn Prinzen auch nur ST4?[/b]


Nene, DPs haben im Profil Stärke 6 können es aber auch nicht modifizieren. Haben keinen Zudriff auf Dämonenwaffen.
 
Ein Haufen weiterer News, vor allem Punktekosten betreffend (und SEHR SEHR nett 😀):

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HQ-MODELS
Q: What about CSM with the Mark of Chaos Glory? No benefit for Daemon weapons there? Or is it the same as for unmarked DWs?
A: Lords and Sorcs are fearless, so as such, can not get the Icon of Chaos Glory.

Q: Are Lords 0-1 or 1+ choices?
A: Lords, Sorcerers and DPs have no restrictions other then those imposed by the FOC.

LAND RAIDER
Q: Do Land Raiders remain the same point cost,
A: Land Raiders are cheaper but lose the infernal machine and Fire Control.

VEHICLE-UPGRADES
Q: Hey, does Extra Armour even exist anymore? I figure it'd be rather redundant if Possession costs the same points
A: D. Poss is more expensive then EA. I was mistaken earlier when I said it was cheaper then it is now.

DEAMON PRINCE
Q: What about the stats of the DP?
A: He has 4 Wounds. He can take Psychic Powers.

RHINOS
Q: What can Rhinos get as upgrades besides extra armour?
A: They have Combi-weapon options and Daemonic Possession.

CULTS
Q: Point costs for TS?
A: 24 or less (same costs as Plague marines)

RAPTORS
Q: Costs?
A: 21 or less

CHAOS SPAWN
Q: Costs
A: Double of a Raptor

DEFILER
Q: Strength?
A: S8 but it has 2x DCCW (which bumps it to S10).

TERMINATORS
Q: Costs
A: 34 or less

KHARN
Q: One question, Khârn have S 4/T 4 yet? and he will get a demonic aura??
A: Kharn is S5 base. He has furious charge and a 5+ Invulnerable save. He is also WS7.[/b]
Am interessantesten hier:
1. DP hat 4 LPS - Strike!!!
2. Land Raider, TS, Termis und Raptoren billiger! (letztere spottbillig!)
3. Dämonenmaschine doch teurer... leider...

Greg
 
keie beschränkungen beim HQ? ich sehe schon 2 dämonenprinzen für je 150 punkte durch die gegend fliegen.

hmm das die bruten über 40 puntke kosten ist ja schon recht happig, da bin ich nun auf das entgültige profil gespannt. vorallem da sie ja nicht so zuverlässig sind.

ob ich die dämonenmaschine nun noch einsetzen werde warte ich mal ab, für den pred hat sie anch den neuen regeln nicht soo einen großen nutzen und da die rhinos anscheinend doch nicht so billig werden wie die DA rhinos, werde ich die sicher nicht noch durch die dämonenmaschine teurer machen.

schön das der LR billiger wird, mal schaun um wieviel punkte er billiger wird, vielleicht könnte er unter umständen doch eine alternative zum pred werden.