10. Edition Command Phase?

Themen über die 10. Edition von Warhammer 40.000
Was genau steht auf S. 58 ? Ich habe kein Regelbuch.
Du könntest es herunterladen, es steht weiterhin hier kostenfrei zur Verfügung:
?.

Das hier ist der Kern um den es geht:

"Every model has an Objective Control (OC) characteristic listed
on its datasheet. To determine a player’s Level of Control over
an objective marker, add together the OC characteristics of all
the models from that player’s army that are within range of that
objective marker. A player will control an objective marker at the
end of any phase if their Level of Control over it is greater than
their opponent’s. If both players have the same Level of Control
over an objective marker, that objective marker is contested."

Eine Einheit die Battleshocked ist hat ein Level of Control von 0. Eine Einheit die nicht in Reichweite ist, hat auch ein Level of Control von 0. Daraus folgt der Punkt ist weiterhin umkämpft. Ergo können Battleshocked Units keine Objectives halten.

cya
 
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Eine Einheit die Battleshocked ist hat ein Level of Control von 0. Eine Einheit die nicht in Reichweite ist, hat auch ein Level of Control von 0. Daraus folgt der Punkt ist weiterhin umkämpft. Ergo können Battleshocked Units keine Objectives halten.
Eine Einheit die battleshocked ist kann mehr als OC0 haben. Es gibt diverse Regeln die zum OC Wert addieren, zB Banner bei den SM. Siehe dazu auch diverse Einträge aus dem Rules Commentary.

Q: If a model is subject to two rules that set a characteristic
to a particular value (e.g. the Norn Emissary’s Singular Purpose
ability and being Battle-shocked), which rule is resolved first?
A: The order is determined by the active player, or if it is at the
start or end of a battle round, players roll off to determine who
chooses. In the example, in the controlling player’s turn, they
could choose for the Battle-shocked rule to take effect, setting
the Objective Control characteristic to 0, and then the Singular
Purpose ability to take effect, setting the final Objective
Control characteristic to 15. In their opponent’s turn, however,
their opponent could choose to apply the rules in the opposite
order, resulting in a final Objective Control characteristic of 0.

Example 2a: An Ancient is leading a unit of Intercessors (Objective
Control = 2). The unit is within Engagement Range of a unit of
Rippers whose Chitinous Horrors ability states ‘While an enemy unit
is within Engagement Range of this unit, halve the Objective Control
characteristic of models in that enemy unit’. The Ancient has the
Astartes Banner ability, which states ‘While this model is leading
a unit, add 1 to the Objective Control characteristic of models in
that unit’. Division modifiers are applied before addition modifiers,
meaning the final modified OC of each Intercessor model in that unit
is 2 (2/2=1, then 1+1=2).

Example 2b: The same Intercessor unit from Example 2a becomes
Battle-shocked, changing the OC characteristic of its models
to 0. This happens before the Chitinous Horrors and Astartes
Banner modifiers are applied, meaning the final, modified OC
of each Intercessor model in that unit is 1 (2 --> 0, then 0/2 = 0,
then 0+1=1).
Es gibt keine Regel die sagt das eine battleshocked Unit keinen Marker kontrollieren kann. Es gilt einzig und allein der OC Wert. Ist der mehr als 0 kann auch eine battleshocked Unit einen Marker kontrollieren.
 
Danke das Du das nochmal herausgearbeitet hast. Ein wichtiges Detail das ich übersehen habe.

Also genauer müssten wir so formulieren:

Im Normalfall können Battleshocked Units keine Marker halten (denn OC Modifier sind Ausnahmen und nicht der Regelfall). Sobald aber Modifier des OC, durch Abilities oder Stratagems, für in Frage kommende Einheiten ins Spiel kommen, muss individuell geprüft werden, ob diese Anwendung finden oder nicht.

cya
 
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