Dropzone 2 Edition

Kurze Zusammenfassung der wichtigsten Punkte:
- Starter weiterhin UCM vs Scourge
- Neue Kartendecks mit 56 Karten
- Überarbeitung der Fastmovers
- Überarbeitung der weniger benutzen Einheiten
- Beibehalten der Grundregeln mit kleinen Anpassungen
- Dropships sollen wenn ich es richtig verstanden habe, wie Gates als lose Gruppe agieren
- Neue Einheiten
 
Kurze Zusammenfassung der wichtigsten Punkte:
- Starter weiterhin UCM vs Scourge
- Neue Kartendecks mit 56 Karten
- Überarbeitung der Fastmovers
- Überarbeitung der weniger benutzen Einheiten
- Beibehalten der Grundregeln mit kleinen Anpassungen
- Dropships sollen wenn ich es richtig verstanden habe, wie Gates als lose Gruppe agieren
- Neue Einheiten

Und wenn ichs richtig verstanden habe Deckbuilding 😉 Das mit dem Starter finde ich persönlich etwas schade aber nachvollziehbar.
 
Sneak peek zur 2nd Edition:
https://www.hawkwargames.com/blogs/articles/gen-con-sneak-peek-dropzone-commander-2nd-edition

- Transporter funktionieren nun so wie Shaltari Gates. Dh sie werden als Pool gekauft und jeder kann sie benutzen sofern sie nicht vorher aktiviert wurden.

- Man kann Disembarken und dann mit einem +2 Malus schießen. Flak kann aber nach Disembarkment trotzdem nicht auf Flieger schießen.

- Alle Squads können für ein Objective suchen, egal ob sie der Occupier sind oder nicht. Der Occupier bekommt aber einen Bonus auf den Wurd, APCs geben auch einen Bonus.

- Mehrere Modifikatoren für CQB/Gebäudekampf.

- Falling Masonry heißt nun Collateral Damage und Treffer wurden auf E 5 reduizert (anstatt 6 wie bisher). Kritische Treffer sind gegen Gebäude nun unmöglich es sei denn die Waffe hat Demolisher/Sturm.
 
While at GenCon talked to David Lewis about 2nd Edition. Here are a few highlights.
1. Transports are bought for units but they can transport anything up to their max weight limit.
So that UCM Condor could land a Kodiak on Turn 1, pickup and drop off a pair of Scimitars Turn 2 and on Turn 3 move 3 Sabres. An Albatross would have a transport capacity of 9. You could put in your Kodiak (taking up 3 "slots"), a pair of Scimitars (1.5 slots each) and a Rapier squad of 3 (1 slot each) for a total of 9. That's an entire Command Battlegrop in one transport instead of 3 Condors.
2. Units that deploy from drop ships can now shoot, but at a penalty.
Accuracy goes down by 2. AA units can't shoot at aircraft on the turn they disembarked but can shoot ground targets but at reduced accuracy.
3. Aircraft no longer fly at 6 inches. They fly at the height of their flight stand. So true line of sight.
4. Fast movers are not purchased as models but sorties.
So if you buy 3 sorties and you lose one one turn, you'll still get two more attack runs.
Attack runs can be slow or fast. Fast are as the current rules: enter at one point, exit off the other. Draw a straight line between the two. Slow allows you to linger on the board and do a 45 degree turn.
5. CQB will be streamlined. And even more deadly.
The first unit in the building gets more dice in the first round of CQB. This simulates them setting up ambushes. Units that search get fewer dice because some guys are wandering around looking for objectives instead of fighting.
You can also allocate dice as you see fit instead of dividing it up equally.
6. Personnel carriers near troops that are searching aid in the search. This simulates the use of the vehicle sensors to guide the searching squads.
There may have been more and I might have used the wrong terminology. If I recall it, I'll post more. Also, the rules are in Beta so may change somewhat.
Personally, I like these changes.
 
Gibt es da schon weitere News zu?

Wie wird es mit der Übersetzung weiter gehen? Wird die neue Edition auch auf deutsch kommen? VME ist ja beim aktuellen Buch noch immer im Verzug. Bei uns sind einige die ohne deutsche Regeln gar nicht spielen und auch den "neuen" Kram da nicht zulassen 🙁

Im Grunde sind wir mit der aktuellen Edition ziemlich zufrieden, nur die Nahkämpfe sollten entschlackt werden. Im Vergleich zum Rest einfach unmengen an Würfel 😀
Ansonsten ist das 1w6 System mit 1 immer Fehlschlag mMn zu unbeständig, aber dies wäre eine zu fundamentale Änderung.
Tante Edit: und das die Gebäude einfach verschwinden statt eine Ruine zu hinterlassen würde dem Spielfluss auch nicht schaden.
 
Zuletzt bearbeitet:
Dropzone Commanders, today is an exciting day! The Dropzone 2.0 Beta Rules are released!
https://ttcombat.com/pages/dropzone-commander-resources
Follow the link to find the 2.0.4 version of the beta rules for free download, straight from Dave Lewis (with a bit of fancying up). You'll also find stat sheets for every unit in the core 1.1 rulebook. We'll be adding more as time goes on, so don't worry Resistance players - you'll get your turn soon!
These rules are the first version, and will get updated during the open beta. We're going to put them out there for players to give a go now, and will soon open a place to provide feedback. Until then, download them, have a look, and get some games in! After everyone has had time to play the rules we'll start taking your comments.
There's still lots to do on these rules, and we'll be seeing plenty of changes before we release V2 of Dropzone (that's a little way off yet). Now's the chance to get involved, introduce your friends, and become part of Dropzone's future!