5. Edition [GRC-Abstimmung] Codex: Space Marines

Themen über die 5. Edition von Warhammer 40.000
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Mordur

Erwählter
27. August 2004
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Hier die Zusammenstellung aller Regeln, die von den Abgesandten des GRC nicht bemängelt worden sind. Sie werden nun zuerst abgestimmt und bei Annahme in das GRC-FAQ übernommen. (Sämtliche anderen bemängelten Regeln und Ergänzungsvorschläge werden in naher Zukunft nacheinander, teilweise auch parallel diskutiert und anschließend abgestimmt.)
Bitte beachtet, dass die Diskussion um dieses Thema bereits erfolgt ist (http://www.gw-fanworld.net/showthread.php?t=158863), und es sich jetzt nur noch um eine ABSTIMMUNG handelt. INHALTLICHE Diskussionen sind also bitte zu unterlassen. FORMELLE Hinweise (z.B. fehlende Abstimmungsalternativen) können hier aber gerne gepostet werden, damit es nicht zu Verfahrensfehlern kommt.

Jeder Abgesandte hat eine Stimme. Annahme der Abstimmung mit relativer Mehrheit.

Abstimmungsende ist der 6.07.2011.


Space Marines

1. General
1.1 A Space Marine unit that regroups can immediately move up to 3". Afterwards, a Space Marine Unit can make a normal move in the movement phase

2. HQ

2.2 Chapter Masters - A chapter master can't use his Orbital Bombardement if embarked in a transport vehicle without fire points.
2.3 Honour Guards - The Honour or Death special rule does not work against independent characters with retinues.
2.4 Command Squad - An independent character which joins a Command Squad with an Apothecary gain the ‘Feel No Pain’ universal special rule.
2.5 Command Squad - A unit with an Apothecary can use the Feel no Pain ability even if the Apothecary is killed at the same time.
2.6 Command Squad - Apothecaries in a Command Squad can't take upgrades as though they are a 'Veteran'.

3. Elites
3.1 Techmarines - A Techmarine embarked on a vehicle can attempt to fix it without getting out.
3.2 Servitors - A Mindlocked Servitor unit who is falling back will fall back normally. A Mindlocked Servitor unit who is locked in combat can perform sweeping advance, consolidation and/or pile-in moves.

4. Fast Attack
4.1 Clustermines are triggered if the path of a moving unit crosses the booby-trapped terrain, it's not important where the unit starts or end its movement.

5. Heavy Support
5.1 A Thunderfire Cannon and the Techmarine form an artillery unit worth 1 kill point, in order to earn the kill point, both the Cannon and the Marine must be destroyed.

6. Vehicles

6.5 The Machine Spirit can be used to fire a weapon in the same turn a Land Raider uses its Smoke Launchers. (entfallen - GW-FAQ)
6.6 All Land Speeder (Storm) weapons are Hull Mounted.
6.7 If a Land Speeder Storm or Land Raider Crusader are destroyed and its embarked passengers charge into combat in the following Assault phase, they can't benefit from the Cerebus Launcher or Fraf assault launchers.

6.9 A Drop Pod which lands into difficult terrain has to pass a Dangerous terrain Test. If failed, it suffers a "weapon destroyed" result.

Abstimmungsmöglichkeiten

1 = JA (11)
2 = NEIN
3 = Enthaltung
 
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