5. Edition [GRC-ABSTIMMUNG] Shooting

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Themen über die 5. Edition von Warhammer 40.000
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D

Deleted member 4411

Gast
Shooting

1. Range
1.1 Players must declare when individual models in a unit are choosing not to shoot before checking range.
1.2 A template weapon can't fire if the target unit is not in range of the template.

2. Complex Units
2.1 If two identical models in a unit both have a one-shot weapon (such as a combi-weapon), and one of them expends his weapon these two models would still be considered identical in game terms because they both still possess the same weapon. The same applies with other one-shot items such as Relics.
2.2 Wounds may always be allocated freely between differing ‘groups’ of models. It is only when applying the unsaved wounds within a particular ‘group’ that whole models must be removed when possible, so if one ‘group’ of models is made of already wounded members they do not have to receive wounds first.

3. Cover
3.1 If a unit hides behind multiple types of cover, use the cover save that the majority of ‘in cover’ models are in/behind. If there is no majority, randomly determine which cover save to use.
3.2 When checking to see if a shot goes through intervening models or terrain, draw an imaginary line between the top of the two models or terrain elements that the shot might go through. If any part of the target models body is either blocked by the intervening models or terrain elements themselves or by the area between them (up to the imaginary line) then the model is considered to be in cover.

4. Gone to Ground
4.1 When a unit has Gone to Ground, put a marker next to that unit. Alternatively the models may be laid down to represent that the unit has Gone to Ground but if line of sight is questionable, temporarily stand the models back up again.
4.2 If a unit has Gone to Ground and the enemy then fires through them to a friendly unit behind, the target unit still gets the cover save.
4.3 If a special rule forces a unit that has Gone to Ground to move (not including a fall back move which is covered in the rules), the unit returns to its Gone to Ground status when the movement is finished.

5. Line of Sight
5.1 If any valid portion of the target (as defined in the rulebook) can be seen from the firing model’s eye view, then it is considered to be within line of sight (and in cover, of course). This includes shooting through a tall figure’s legs, for the record.

6. Saves
6.1 Getting “no save”, having “failed a save” or having “failed a saving throw”, etc, are all one and the same thing.

7. Forests
7.1 Every unit which is neither a vehicle nor a monstrous creature gets a 4+ cover save if LOS to it goes through or crosses over a forest base. Monstrous creatures and vehicles in the same position get a 5+ cover save.


Khorny: 5.1 streichen, 7.1 streichen, 3.1 ändern zu If no majority exists, use the best cover save.
Mordur: 7.1 streichen
Black Paldin: 3.1 ändern zu “Wenn eine Einheit sich hinter mehreren Arten von Deckung befindet, benutzt den Deckungswurf in dem die Mehrheit der Modelle sich ‘in Deckung’ befindet. Gibt es keine Mehrheit, dann benutzt den höchsten Deckungswurf“
SoP: 3.1 streichen, 5.1 streichen, 7.1 streichen
cauldronborn: 5.1 streichen, 7.1 eher modifiziert --> Ein Fahrzeug, dessen beschossene Seite sich innerhalb des Waldbase befindet erhält ebenfalls 4+ Deckung
Tim: 2.2 streichen, 3.1 streichen, 4.1 streichen, 4.2 streichen, 4.3 streichen, 5.1 streichen, 6.1 streichen, 7.1 streichen


Abstimmung:

2.2
a) streichen (9)
b) behalten (0)

3.1
a) streichen
b) behalten
c) ändern
If no majority exists, use the best cover save. (1)
d) ändern
“Wenn eine Einheit sich hinter mehreren Arten von Deckung befindet, benutzt den Deckungswurf in dem die Mehrheit der Modelle sich ‘in Deckung’ befindet. Gibt es keine Mehrheit, dann benutzt den höchsten Deckungswurf“ (8)

4.1
a) streichen (2)
b) behalten (7)

4.2
a) streichen (9)
b) behalten

4.3
a) streichen (9)
b) behalten

5.1
a) streichen (9)
b) behalten

6.1
a) streichen (9)
b) behalten

7.1
a) streichen (9)
b) behalten
c) ändern Ein Fahrzeug, dessen beschossene Seite sich innerhalb des Waldbase befindet erhält ebenfalls 4+ Deckung


Die Abstimmung läuft bis zum 19.05.2011.


Gruß
General Grundmann
 
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2.2
a) streichen

3.1

d) ändern
“Wenn eine Einheit sich hinter mehreren Arten von Deckung befindet, benutzt den Deckungswurf in dem die Mehrheit der Modelle sich ‘in Deckung’ befindet. Gibt es keine Mehrheit, dann benutzt den höchsten Deckungswurf“

4.1
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d) ändern “Wenn eine Einheit sich hinter mehreren Arten von Deckung befindet, benutzt den Deckungswurf in dem die Mehrheit der Modelle sich ‘in Deckung’ befindet. Gibt es keine Mehrheit, dann benutzt den höchsten Deckungswurf“

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d) ändern “Wenn eine Einheit sich hinter mehreren Arten von Deckung befindet, benutzt den Deckungswurf in dem die Mehrheit der Modelle sich ‘in Deckung’ befindet. Gibt es keine Mehrheit, dann benutzt den höchsten Deckungswurf“

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d) ändern “Wenn eine Einheit sich hinter mehreren Arten von Deckung befindet, benutzt den Deckungswurf in dem die Mehrheit der Modelle sich ‘in Deckung’ befindet. Gibt es keine Mehrheit, dann benutzt den höchsten Deckungswurf“

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b) behalten

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