D
Deleted member 4411
Gast
Abstimmung bis zum 17.10.2011, 23.59 Uhr.
SPACE WOLVES
1. General
1.1 Thunderwolves models will be based on 60mm
bases. The riders heads will be considered to be
placed higher than a rhino's roof.
1.2 Psychic powers may be nullified by one Runic
Weapon plus one or several Wolf Tail Talisman(s) at
the same time.
1.3 If an Independent Character takes Fenrisian
wolves as wargear, the unit needs to lose half or
more of their starting models to surrender half
Victory Points. However, the unit is worth only one
total Kill Point if destroyed.
A) Streichen
B) Stehen lassen
2.HQ
2.1. Jaws of the World Wolf is a Pyschic
Shooting Attack but it only uses step 1,2 and 3
of the Shooting Sequence, all other steps are
ignored and replaced by the power's special
rules. Most notably, ignoring step 5 means
that no save can be taken, even invulnerable
ones. The power is aborted if step 2 or 3 are a
miss.
A) Ist und bleibt eine psionische Schussattacke (RAW!).
B) Ist wie ein Schablone.
2.2 Jaws target model (ie first model affected)
cannot be a friendly model or a vehicle.
A) So stehen lassen
B) "or a vehicle" streichen
2.3 Jaws can affect friendly models or models
locked in Close Combat as long as they are on the
line behind the first affected model. It can affect
eldar jetbikes but not jump infantry and jet pack
units.
When Firing Jaws in multi-level terrain,
choose the level you want like firing a template
weapons.
A) So stehen lassen.
B) Jaws wirkt nur im Erdgeschoss.
C) Jaws wirkt auf allen Ebenen.
D) Wie eine Flammenschablone +- 1 Ebene und dann die ganze Linie auf dieser Ebene.
2.4
Thunderwolf
Mounted Independent Characters are not Thunderwolf Cavalry and
so do not have the Wolfkin special rule and
cannot join each-other.
A) So stehen lassen (RAW!)
B) Streichen.
2.5 Chooser of the Slain - If the Chooser can
trace LOS to the target then the Priest gains
+1BS.
2.6 Chooser of the Slain does not prevent a
unit from outflanking within 18" of it.
3.Elites
3.1 A combi-weapon replacing a storm bolter can
be fired at the same time as a cyclone missile
launcher.
4.Fast Attack
4.1 Any Land Speeder in a squadron can be
upgraded to Typhoon.
5.
Kann Mörderischer Orkan mit seinem Nebeneffekt ein Ziel außerhalb seiner eigentlichen Reichweite betreffen?
A) Ja
B) Nein
6. Wolfsbanner
6.1 Zündung
A) Irgendwann während der vorhergehenden Schussphase, egal ob gegnerischer oder eigener Spielerzug.
B) Zu Beginn der jeweiligen Nahkampfphase BEVOR Angriffe angesagt werden.
C) Jederzeit.
6.2 Welche Würfe dürfen wiederholt werden?
(DAS wird jetzt ätzend! DURCHHALTEN!!!)
Codex SW S.62
Wolf Standard
Once per game, a unit that includes a wolf standard may call upon the power of the wolf. For the duration of the next Assault Phase, all models in that unit may re-roll any dice rolls of a 1.
SW FAQ
Q. Does a Wolf Standard allow Leadership test results to
be re-rolled? (p62)
A. No, as it is impossible to roll a ʻ1ʼ on 2D6 – when
making a 2D6 result you must count both dice as a single
roll, not address them individually.
Treffwerwürfe im Nahkampf: Ja / Nein
Verwundungswürfe im Nahkampf: Ja / Nein
Schutzwürfe (Rüster & Retter): Ja / Nein
Profiltests: Ja / Nein
Attacken für das Mal des Wulfen: Ja / Nein
Bannwürfe: Ja / Nein
Gefährliches Gelände: Ja / Nein
Panzerungsdurchschlag: Ja / Nein
Würfe auf der Fahrzeugschadenstabelle: Ja / Nein
Schwieriges Gelände-Tests: Ja / Nein
Ragnars Bonusattacken: Ja / Nein
Initiativevergleich: Ja / Nein
Konsolidierungsbewegung: Ja / Nein
6.3 Wirkt das Wolfsbanner auch in jeglicher Hinsicht, wenn man nach dem Zünden nicht im Nahkampf ist?
A) Ja
B) Nein
6.4 Bleibt der Effekt des Banners auch erhalten, wenn der Bannerträger nach der Zündung, aber während der Nahkampfphase, verstirbt?
A) Ja
B) Nein
Gruß
General Grundmann
SPACE WOLVES
1. General
1.1 Thunderwolves models will be based on 60mm
bases. The riders heads will be considered to be
placed higher than a rhino's roof.
1.2 Psychic powers may be nullified by one Runic
Weapon plus one or several Wolf Tail Talisman(s) at
the same time.
1.3 If an Independent Character takes Fenrisian
wolves as wargear, the unit needs to lose half or
more of their starting models to surrender half
Victory Points. However, the unit is worth only one
total Kill Point if destroyed.
A) Streichen
B) Stehen lassen
2.HQ
2.1. Jaws of the World Wolf is a Pyschic
Shooting Attack but it only uses step 1,2 and 3
of the Shooting Sequence, all other steps are
ignored and replaced by the power's special
rules. Most notably, ignoring step 5 means
that no save can be taken, even invulnerable
ones. The power is aborted if step 2 or 3 are a
miss.
A) Ist und bleibt eine psionische Schussattacke (RAW!).
B) Ist wie ein Schablone.
2.2 Jaws target model (ie first model affected)
cannot be a friendly model or a vehicle.
A) So stehen lassen
B) "or a vehicle" streichen
2.3 Jaws can affect friendly models or models
locked in Close Combat as long as they are on the
line behind the first affected model. It can affect
eldar jetbikes but not jump infantry and jet pack
units.
When Firing Jaws in multi-level terrain,
choose the level you want like firing a template
weapons.
A) So stehen lassen.
B) Jaws wirkt nur im Erdgeschoss.
C) Jaws wirkt auf allen Ebenen.
D) Wie eine Flammenschablone +- 1 Ebene und dann die ganze Linie auf dieser Ebene.
2.4
Thunderwolf
Mounted Independent Characters are not Thunderwolf Cavalry and
so do not have the Wolfkin special rule and
cannot join each-other.
A) So stehen lassen (RAW!)
B) Streichen.
2.5 Chooser of the Slain - If the Chooser can
trace LOS to the target then the Priest gains
+1BS.
2.6 Chooser of the Slain does not prevent a
unit from outflanking within 18" of it.
3.Elites
3.1 A combi-weapon replacing a storm bolter can
be fired at the same time as a cyclone missile
launcher.
4.Fast Attack
4.1 Any Land Speeder in a squadron can be
upgraded to Typhoon.
5.
Kann Mörderischer Orkan mit seinem Nebeneffekt ein Ziel außerhalb seiner eigentlichen Reichweite betreffen?
A) Ja
B) Nein
6. Wolfsbanner
6.1 Zündung
A) Irgendwann während der vorhergehenden Schussphase, egal ob gegnerischer oder eigener Spielerzug.
B) Zu Beginn der jeweiligen Nahkampfphase BEVOR Angriffe angesagt werden.
C) Jederzeit.
6.2 Welche Würfe dürfen wiederholt werden?
(DAS wird jetzt ätzend! DURCHHALTEN!!!)
Codex SW S.62
Wolf Standard
Once per game, a unit that includes a wolf standard may call upon the power of the wolf. For the duration of the next Assault Phase, all models in that unit may re-roll any dice rolls of a 1.
SW FAQ
Q. Does a Wolf Standard allow Leadership test results to
be re-rolled? (p62)
A. No, as it is impossible to roll a ʻ1ʼ on 2D6 – when
making a 2D6 result you must count both dice as a single
roll, not address them individually.
Treffwerwürfe im Nahkampf: Ja / Nein
Verwundungswürfe im Nahkampf: Ja / Nein
Schutzwürfe (Rüster & Retter): Ja / Nein
Profiltests: Ja / Nein
Attacken für das Mal des Wulfen: Ja / Nein
Bannwürfe: Ja / Nein
Gefährliches Gelände: Ja / Nein
Panzerungsdurchschlag: Ja / Nein
Würfe auf der Fahrzeugschadenstabelle: Ja / Nein
Schwieriges Gelände-Tests: Ja / Nein
Ragnars Bonusattacken: Ja / Nein
Initiativevergleich: Ja / Nein
Konsolidierungsbewegung: Ja / Nein
6.3 Wirkt das Wolfsbanner auch in jeglicher Hinsicht, wenn man nach dem Zünden nicht im Nahkampf ist?
A) Ja
B) Nein
6.4 Bleibt der Effekt des Banners auch erhalten, wenn der Bannerträger nach der Zündung, aber während der Nahkampfphase, verstirbt?
A) Ja
B) Nein
Gruß
General Grundmann