Die Regeln für die Rhinox Einheit kannst du dir umsonst bei Forgeworld runterladen, also denke ich, dass es ok ist, wenn ich sie hier poste. Das Rhinox bei der Schleuder ist ja nur ein BabyRhinox, hat also schlechtere Werte...
Oger Bulle M6 WS3 ST4 T5 W5 I2 AT3 LD7
Thunderlord AT4
Bull Rhinox M7 WS4 ST6 T* W* I2 AT4 LD5
da es ein Kavalleriemodell ist, hat es keine eigenen Lebenspunkte.
oben drauf sitzt dann ein normaler Oger. Die Einheit nimmt eine seltene und eine Eliteauswahl..
Hier mal die Sonderregeln:
<div class='quotetop'>ZITAT</div>
Unit Size: 1-3
PTS/Model: 145
Weapons and Armour: light armour, Ogre clubs
Rhinox Riders are cavalry and wear light armour. Combined with the thick shaggy hide of the Rhinox, this gives them a 4+ armour save. Bull Rhinox Riders have a Unit Strength of 6.
Options:
• Any unit may be given either additional hand weapons (+8 points/model) or hand weapons and ironfists (+10 points/model).
• Any unit may upgrade their light armour to heavy armour (+6 points/model).
• Any unit may upgrade one Rhinox Rider to a Thunderlord at +24 pts.
• Any unit may upgrade one Rhinox Rider to a Musician at +12 pts.
• Any unit may upgrade one Rhinox Rider to a Standard Bearer at +24 pts.
• The unit may carry a magic banner worth up to 50 points.
SPECIAL RULES:
Cause Terror, Bad Tempered, Thunderous Charge, Single-minded, Bull Rhinoxen, Dogs of War
Bull Rhinoxen: A full-grown Bull Rhinox is roughly the size of a steam tank and almost as difficult to stop. Bull Rhinoxen cause Terror and are Large Targets.
Bad Tempered: Even those Rhinoxes that have been broken by their Ogre riders have a temper shorter than a Gnoblar’s thumb. If there is an enemy model that is an eligible target for the Rhinox Riders to charge during the Declare Charges part of the movement phase, it must immediately pass a Leadership test or declare a charge – if there is a choice of models to charge, then the controlling player may choose freely between them.
Thunderous Charge: Even a single Rhinox Rider in full charge is a terrifying sight, the ground itself trembling as the cavebeast thunders into the ranks of their foe. On any turn
when all models in a Rhinox Rider unit charge more than 7”, each model causes D3 impact hits.
Single-Minded: Once a Rhinox has started to move it is quite difficult to get it to stop. This rarely interferes with the Rhinox Riders’ strategy, however, which usually consists of ‘head down and charge’.
A unit of Rhinox Riders may not change formation at all unless they spend their entire movement phase reforming. They may not wheel more than once in any given turn.[/b]
Soviel zur Einheit.
Für Helden ist das so grob vergleichbar mit einem Carnosaurus. Der kostet 210 Punkte, ist etwa gleich groß, verursacht auch entsetzen, hat ein paar Sonderregeln.
Der Carnosaurus hat W5 und T5, das Rhinox in der Einheit hat zusammen mit dem Oger W5 und T5, aber für ein Kommandantenmodell wäre es wohl schon angebracht, oder?
Oder (immerhin dürfen normale Oger das auch reiten) läßt man das Rhinox auch für Brecher zu, also in einer Kategorie mit Pegasus und Dark Pegasus. Dann müßte es etwas billiger sein (so um die 100 vielleicht?), mit W3 und T4 oder 5.
Das sind bisher meine Überlegungen.