One Page Rule - Patchlog 2.5

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EMMachine

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29. August 2011
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Ich mache hier mal einen Thread auf für eine grundsätzliche Übersicht des Patchlogs das von One Page Rules bereitgestellt wurde.
Ich werde trotzdem versuchen die Logs verglichen mit meinen Dateien in den Erfahrungen mit Threads aufzuschlüsseln (je nach Menge der Änderungen nimmt das jedoch ziemlich was an Zeit in Anspruch.
 
Hier ist das Patchlog das am 18.02.2023 erstellt wurde in Bezug auf größere Änderungen vom 17.02.-18.02.2023

PATCH NOTES - 18.02.23
General
  • Small rules cost changes all over
  • Support-type units now in squads of 3
  • Sniper-type units now in squads of 3
  • Units can't upgrade with more than 3 Sniper Rifles anymore
  • Some Hero rules that gave Furious now give +2 hits on rolls of 6
  • Companion-type upgrades now give Warning Cry
  • Artilleryist-type upgrades now allow to instantly move or shoot
  • Anti-Spell style upgrades now give 4+ Regeneration against spells
  • Weapon Team upgrades have been overhauled
  • Unit-spawning abilities can now be used only once per game
Battle Brothers + Detachments
  • Aegis now gives 4+ Regeneration against spells - Grim doesn't give Fearless anymore
Prime Brothers + Detachments
  • Hover Squads now have Strider and Indirect, lost Tough(3) Battle Sisters
  • Paragons now come in units of 1 Eternal Dynasty
  • Units can now only upgrade with one drone
Havoc Brothers + Disciples
  • Removed all daemons from disciples lists
  • Change hexed weapons now have the Warp rule
High Elf Fleets
  • Re-worked Reaper weapons
  • Re-worked Wraith Suit weapons
  • Heavy Jetbikes can now upgrade with Stealth
Human Defense Force
  • Re-worked Cavalry loadouts
Machine Cult
  • Anti-Charge System removed
Orc Marauders
  • Bosses lost Tough but gained Defense +1
  • Goblin vehicles re-worked to be units of 3
Robot Legions
  • Warrior Reaper Rifle upgrade is now "replace all"
  • Slightly modified Biker loadout
TAO Coalition
  • Re-worked wording on Spotting Lasers
  • Re-worked loadouts for Battlesuits
  • Anti-Charge System now gives Inhibitor Drone
Wormhole Daemons
  • Change now have Warp instead of AP(1)
  • Lust now have Overload instead of double attacks
  • Re-worked Champion, Harbinger, Ascended and Avatar loadouts
  • Furies Armblade upgrade is now "replace all"
Duchies of Vinci - Automa rule removed from cavalry units
Halflings
  • Goat Riders now get Mighty Horns instead of Impact(1)
Ossified Undead
  • Re-worked the Eternal Duty upgrade
 
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Necrons:
Spinne kann jetzt Tunneler kriegen
Gloom Protocol gibt es nur noch für Chars (gab es vorher auch für bestimmte Units)

War Daemons:
Aufstrebender DP ist jetzt kein Upgrade des normalen DP mehr
Der Aufstrebende DP kann ein Symbol of War (3) kriegen, statt (2) wie der normale DP
Bei vielen Einheiten wurden die Waffen umbenannt und leicht angepasst
Beispielsweise die Mighty Weapons heißen jetzt Great Weapons und haben AP (3) statt (4)
Blood Warriors Basiskosten von 100 auf 90 reduziert
 
Zuletzt bearbeitet:
Prime Battle Brothers (und Subfraktionen)
Neue Einheiten (Strike Force Agastus)
  • Attack Dread
  • Desolator Squad

Titan Lords
  • beinhaltet nun auch Chaos Knight Upgrades
  • Restrukturierung der Mini Titans und Titans in Melee, Mixed, Range Varianten mit recht freier Waffenwahl
  • Castellan und Valiant = King Heavy Titan mit recht freier Waffenwahl aus beiden Varianten.
  • Waffen wurden teilweise ein wenig schwächer dafür wurden die Knights aber auch etwas günstiger.
 
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Das hier ist zumindest ein Patchlog das onepageanon vor 3 Stunden auf Discord geteilt hat:

  • Updated costs of Aircraft, Artillery, Furious, Impact, Regeneration, Stealth and related rules
  • Shield Wall now gives attacking unit AP(-1)
  • Aircraft weapons have been re-balanced across the board
  • Machine Cult heroes have been re-worked
  • Orc Marauders heroes have been re-worked
  • HDF heroes have been re-worked
  • Gravity Cannons and related weapons have been re-worked
  • Dodge/Blade Dance/Constrict now give enemies -1 to hit in melee
  • Devour now deals extra wounds on 5+ in melee
  • Updated cost of Devout/Disciplined
 
Ich muss mal meine Downloads prüfen.

Es gab einen Nerf beim Armoured Truck der Human Defence Force.

  • Gatling ist nur noch ne Light Gatling mit 6 Attacken (davor 18).
  • Cargo Space ist nun im gleichen Upgrade with 1 wie Light Battle Cannon, Light Gatling und Taurus Missiles (heißt Taurox Prime Build mit Transport geht nicht mehr).
Edit: Okay das Update kam schon irgendwann zwischen dem 25.02 und 08.03.
 
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