Start mit Warmachine

Cryx: Within his remote island fortress, the Dragon Lord Toruk plans his ruthless conquest of the IRON KINGDOMS. Fleets of black warships and legions of necromantic horrors are being assembled under the undying gaze of Toruk's Lich Lords—and soon they will come calling on the mainland, marching in the shadow of the ancient wyrm himself.

Cygnar: Possessing the most advanced magic and technology in the realm, the Kingdom of Cygnar fields a well-rounded force that battles for the good and just King Leto Raelthorne. Caught between its old enemy Khador and the newer threat of the fanatical Protectorate of Menoth, Cygnar will need every ounce of ingenuity and bravery it has to survive the coming storm.

The Protectorate of Menoth: This nation was once part of Cygnar, but split off from the homeland as the result of a religious civil war. The Protectorate is a strict theocracy dedicated to the worship of humanity's ancient patron, and Hierarch Voyle seeks to spread the righteous fire of Menoth's teachings across the known world.

Khador: This vast kingdom has had a rivalry with Cygnar for centuries, opposing Cygnar's magical and engineering skill with unearthly toughness and brute force. Khador's methods may be unsophisticated, but they are possessed of a martial skill and spirit second to none.

Das mal so von der Seite des Herstellers: IK Warmachine
 
Ich mache das mal etwas ausführliches (aber trotzdem, geh einfach nach aussehen und Hintergrund):

Menoth: Sehr viel Magie, unterstützüen die eigenen und können die gegnerischen Zauber behindern. Warjacks sind gute Nahkämpfer und haben kurze Reichweite Waffen, hauptsächlich Flammenwerfer und ähnliches.
INsgesamt sehr fanatisch, können auch ziemlich fiese Paladine bekommen.

Khador: Die häteste Fraktion. Sehr wenig Warjacks, aber wo die hinhauen steht nichts mehr. Groß, behäbig aber schwer aufzuhalten und machen einen miesen Schaden.
Gilt auch für die Infanterie. Insgesamt sehr üble Nahkämpfer und passable Fernkämpfer die ziemlich viel aushalten aber auch recht immobil sind.

Cygnar: Die Technologen unter den Völkern.
Ziemlich gute Fernwaffen, durchschnittliche Nahkämpfer mit Schilden die feindliche Jacks beim zuhauen beschädigen. Ziemlich viel Blitzattacken (keine schnellen Angriffe, richtige Blitze) die 'Jacks überladen und Systeme beschädigen.

Cryx: Die fiesesten von allen. Sehr günstige 'Jacks, gute Nahkämpfer, dreckige und hinterhältige Zauber aber auch sehr zerbrechlich. Zum Vergeliche: Ein Khador Warjack haut mit einem Schlag einen kleinen Cryx 'Jack weg. Nur muss er dazu erstmal treffen 🙂 .
So gut wie kein Fernkampf. Können im Nahkampf gut schaden machen, müssen aber sehr aufpassen, dass der Gegner sie nicht zu fassen kriegt.
 
Braucht man also erst einmal nicht unbedingt. Die Schnellstartregeln reichen ja auch erst mal so wie ich das gelesen habe oder?

Welche Einheiten sollte man sich den bei Menoth noch zusätzlich zu dem Start Pack holen damit man auf 500 Pkt. kommt. Ich möchte gerne mit der Bestellung über 50 € kommen da es dann einen Rabatt auf die Ware gibt bei dem Händler den ich gefunden habe.
 
bei 500 punkte spielen sollte aber auch infantrie dabei sein und genau bei selber reichen die quikstartregeln nicht mehr aus. sprich das prime sollte man schon gleich mitkaufen, escalationen kommt dieses monat glaube in ami land raus und september sollten wir es in dt. haben. escalation würde ich mir auch zulegen weil die caster und neuen einheiten doch sehr effizient sind, auch die beschußregeln wurden in escalation überarbeitet und die warmachine regelbucher kosten ja nicht wie bei warhammer gleich 40 eus pro stück, daher würde ich doch zum kauf raten.

ich frage mich was alle mit khador haben? viel zu langsam die kleinen.

EDIT:ach ja wenn escalation rauskommt sind dort einige neue söldner enthalten womit es dann möglich sein wird als 5. fraktion söldner eigenständig zu spielen. die neuen zwergen jacks sind ja sowas von geil :wub:

Dark Eldar
 
hmm, ich denke mal 2 haevs destroyer auf jeden fall, vielleicht noch ein juggernaut, dazu ne einheit widowmaker iron fang pike man und wenn noch punkte übrig sind noch ne infantrie einheit, vielleicht man o war oder so. damit sollte man recht flexibel sein.
wobei man anstelle der man o war auch einen manhunter und greylords mitnehmen kann, damit solltest du aber wieder punkte offen haben.

Dark Eldar
 
Hier die meiner Meinung nach beste Beschreibung der Fraktionen aus dem PP-Forum:

<div class='quotetop'>ZITAT</div>
KHADOR
Khador is good in hand-to-hand, but you can do a very tasty Khador list that doesn't require much hand to hand at all. Khador is more about raw power. There is a good bit of finesse to playing Khador, but the way it all plays out is through manoeuvring the right 'raw power' to the right place, and engaging. Other factions, in their tool boxes, have lockpicks for picking locks, wrenches for loosening nuts and bolts, and saws for cutting. Khador only has a sledgehammer. The trick is to be able to use that sledgehammer to pick locks, loosen bolts, and cut.

CYGNAR
Cygnar is the master of the indirect, and controlling the terms of engagement. Why bother slogging through your armour when I can just prod you and have it go right to the cortex? Why should I bother letting you shoot at my Stormblades as they cross the field, when I can just put up a smokescreen and have them assault your lines untouched? The trick with Cygnar is to use the guns until your opponent is limping, and then go in with the hammers to keep 'em from twitching.

THE PROTECTORATE OF MENOTH
The Protectorate are the masters of synergy. The units, while seemingly less capable by themselves, work frighteningly well in unison. Choirs to make it so you can't shoot at the 'jacks while they advance, so they're a perfect cover to protect your Knights Exemplar on the way in, who will cut a path for your Zealots ... and, just for fun, throw in some heinous support and defence spells.

CRYX
Cryx is the army that smokes you in your shoes before you even get a chance to cry out in protest. Their main strength is being able to focus every trick under the rainbow on one guy, turning the invincible into a withered wreck, primed to be chewed to death by Thralls or Bonejacks. Cygnar is better at controlling the terms of engagement, but no one beats Cryx when it comes to forcing their opponent's hand. They will make it nearly impossible to move somewhere that they don't want you to be. You have to play Cryx at breakneck speed, because if you slow down for even a second, there's gonna be someone there to kick over your popsicle stand. [/b]