Tau 11/12

Archon

Tabletop-Fanatiker
26. Juli 2002
9.104
17
59.421
Wenn das mal keine verspäteten April-Scherze sind ... ich finds mau:

Q choices are used to unlock units for troops, so a commander in a crisis suit unlocks crisis suits as troops, an etheral unlocks fire warriors, shaper unlocks kroot, demiurg commander for demiurg as troops.

Finde ich unprickelnd, könnte ich aber mit leben. Aber Multi-Kult bei Tau ist passender!

crisis suits-
mostly same stats but now 3 wounds
come with every gun option and you can choose what weapon systems you fire every round. cost (land speeder + extra HB) per model, squad size max 5

Das kommt mir ziemlich "spanisch" vor, bringt GW doch nix und alle Waffen rantakkern, sieht auch scheisse aus. Spieltechnisch zahlt man dann das doppelte, für den zweifelhaften Luxus nicht über die Konfig nachdenken zu müssen. Der 3. LP war ja schon bei den Tyra-Kriegern nicht so beliebt. Nee, hoffe mal das ist Quark.

broadsides-
can take network markerlights instead of the missiles on their arms

Völlig unpassende Einheit für MLs

Only the commander can take a shield generator. The shield generator functions exactly like the shadowfield for the dark eldar. 2+ until missed

Äh ... nee wäre ja auch mal langweilig, sowas würde eher dem Himmlischen Hemd stehen.

Also...

Drones are no longer bought as wargear. They are bought as a unit and then divided as you see fit that the start of the match. You can mix your drones when bought for the point cost needed. This addresses the Drone Squadrens etc as an option.

So you could see who your playing and decided if your shield drones are needed more on the crisis or the broadsides.

Das klingt als einziges der Gerüchte nett. Die Tau-Wolfsgarde😉

One markerlight can fire the seekers off one model. Seekers replentish and are no longer one use items. = Skyrays will be the new WIN (only able to fire one model a round.. so no chain firing tons of missiles off a skyray)

Klingt für mich jetzt ziemlich unfluffig - Tau goes Longfang-Rak-Spam ?!

He is right, nothing is troops until you unlock it with a HQ or character.

From my understanding ... 1 markerlight = 1 unit may use it to fire missiles. Thus 1 light = 1 skyray unloading its payload, 2 for two skyrays. Also I am pretty sure they fire from the tank so they will hit the armor the ray is facing. Stinger correct me if I am wrong?

The thing I think people are missing when they compair them to longfangs is. You can hide a skyray and have it dump its payload all day long.
Quelle: http://www.belloflostsouls.net/2011/04/40k-rumors-tau-you-read-that-right.html
 
Zuletzt bearbeitet:
Denke ich auch. Feuerkrieger werden Standard bleiben. Daß ein spezieller Char die Krisis als Standard freischaltet, ist hingegen schon warscheinlicher.

Daß sie die Krisis auf 50 Punkte setzen halte ich für unrealistisch. Die werden denke ich eher so bleiben wie sie jetzt sind. 25-30 Punkte + Ausrüstung. War ja auch net schlecht das System finde ich.
 
Ich denke das sind nur irgendwelche Leaks aus ganz frühen Codexentwürfen, also können wir das Geschreibsel getrost vergessen

Das hoffe ich doch sehr, denn es ließt sich wirklich grauenhaft. Da müsste man ja einen Himmlischen und einen Krootweisen mitnehmen, um eine normale Tau-Armee mit Freuerkriegern und Kroot im Standard spielen zu können.

Und Krisis, die wie Kyborgs ihre Waffen "morphen"? Was in aller Welt soll die potentielle Standardeinheiten denn an Punkten kosten?

Das ließt sich schon alles sehr merkwürdig.
 
Die Gerüchte die Archon gepostet hat standen schon vor einigen Tagen im Blog von Faeit 212, das ganze scheint aus einem Playtestcodex zu kommen, bisher waren die Gerüchte die von Faeit zusammengetragen wurden, meist genau zu passen.

Hier mal eine kleine Ergänzung:
Yet another set of Tau rumors. The first two come from novels, possibly indicating possibly some new units amongst the Kroot. While Novels I am sure have a certain liberty, its worthwhile to take a look. The rest is a full set of rumors without much detail. Here's to the Tau, and please take with salt.

by Vash 113
I don't know how many of you guys may have noticed already but in Savage Scars the White Scars Sergeant Sarik duels with a psyker Kroot Shaper in service to the Tau. At first I brushed this off as a minor reference however, in the Victories of the Space Marines Anthology the short story detailing the Silver Skulls has them encounter a planet infested with Kroot who ingested the DNA of Eldar and have manifested potent Psychic abilities.

This is now two references in a short span of time to something previously relatively unheard of in 40k fluff. This makes me seriously wonder whether we will see the Tau gain access to Kroot Psykers in their next Codex, this could potentially shift the metagame significantly, granting psychic capability to one of the two races currently completely devoid of psykers.

via Corporeal
1) Kroot HQ is in the works!

2) Kroot to get own transport (devilfish will no longer beable to transport Kroot

3) Kroot will get light armor saves (6+)

4) Kroot shaper will allow for the unit to have a special genetic trait.

5) Firewarrior carbine to get a grenade launcher (either explosive or EMP)

6) Vespids to get reworked

7) Vespids to get a Heavy unit

8)Firewarrior BS changed to 4

9) Crisis suits will get “hit and run” ability

10) Various changes to Firewarrior equipment

11) Various changes to Crisis suit equipment

12) New Prototypes

13) 4th edition prototypes will be changed to “standard” equipment for all suits

14) All HQ’s can act as a commanders

15) New type of “Heavy” battlesuit (new prototype of the broadside)

16) Stealth suits will be changed to a advanced scout unit similar to pathfinders

17) Pathfinders will be changed to act as a type of Tau Commando infantry
 
lustig das die experimentelle ausrüstung jetzt standard wird

Das war so ziemlich das Einzige, was ich mit an Sicherheit grenzender Wahrscheinlichkeit hätte prophezeien können. 😀

War ja beim letzten Codexwechsel auch schon so. Die Massebeschleuniger für Fußtruppen waren zuvor schon im White Dwarf als experimentelles Waffensystem erschienen (da war es auch noch etwas riskant die Dinger einzusetzen) und später kamen sie dann als reguläres Waffensystem im Codex.

Diesen Aspekt der Weiterentwicklung des Sternenreichs von Codex zu Codex finde ich wirklich cool.