Tyraniden-Mod

JaqTaar

Erwählter
13. März 2003
673
4
9.111
40
Hier mal die engl. Informationen zum Release:

The Tyranid Mod 0.4 Release is out!

Remember this is a temporary release until 0.5, but until then enjoy the new additions in this version!

---------------
Description
---------------

This modification for Dawn of War adds the Tyranid race,
from the tabletop war-game Warhammer 40k from which Dawn
of War was based on, to the game. The Tyranids are an alien
race, threatening the imperium from the edge of the galaxy,
living only to feast upon the flesh of their foes. They are
a fearsome adversary, but an even better ally! That's why
our mod allows you fight with and for the great Tyranid race,
swarm the enemy with hundreds of hormagaunts, stamp on your
foes with the huge carnifex and devour your opponent from
within with the deadly lictor. We aim to show players of Dawn
of War what the fantastic Tyranids are and attempt to keep as
true to the feel of the race as possible.

Tyranids 400 Release
--------------------

+++YOU MUST HAVE DC INSTALLED TO PLAY THIS MOD+++

+WHAT TYRANID MODELS ARE IN THIS RELEASE?

Every single model is in the game and animated, with a few exceptions
-The Ravener has no animations
-The Biovore appears as a Defiler
-The Hive Tyrant appears as a Wraithlord
-Will of the Hive appears as a skull probe
-Capillary Tower, Spore Chimney and Magma Vents are all standins
-Most buildings do not have animations

+HOW DO I INSTALL IT?+

Simple run the installer! It should locate your DoW folder and automatically
install into the right place. It doesn't overwrite 0.3 either, so you can still
play the older version if you so choose!

===IN GAME THINGS TO KNOW!===

+WHAT TO EXPECT FROM THIS MOD+

This version of the mod is a complete overhaul from 0.3. Everything is different.
The main point we want to establish is that this mod is a huge step from 0.3, but
is not without errors. Things such as the Trygon Run animation is a bit dodgy,
some models still using standins and other weapon upgrades not appearing
visually. The Code is solid, but for whatever reason, some visuals havn't made it
into this 0.4 release.

This mod is intended as a halfway between 0.3 and 0.5. 0.5 Will be hopefully the
finished race, and will be complely visually finished. This mod has been polished
to the best of our abilities without pushing back the deadline any further. Any
issues will be fixed with 0.5 or a subsequent patch.

Saying that, we really hope you enjoy it![/b]

Download:
http://files.filefront.com/tyranidmod04exe/;6816877
http://rapidshare.com/files/18519605/tyranidmod04.exe

Promo-Bilder:
http://tyranids.dowfiles.com/wiki/images/d/d3/Promo1.jpg
http://tyranids.dowfiles.com/wiki/images/7/7f/Promo2.jpg
http://tyranids.dowfiles.com/wiki/images/1/13/Promo3.jpg
http://tyranids.dowfiles.com/wiki/images/d/dc/Promo4.jpg
http://tyranids.dowfiles.com/wiki/images/3/3e/Promo5.jpg
http://tyranids.dowfiles.com/wiki/images/f/fb/Promo6.jpg
http://tyranids.dowfiles.com/wiki/images/8/84/Promo7.jpg
http://tyranids.dowfiles.com/wiki/images/e/e5/Promo8.jpg
http://tyranids.dowfiles.com/wiki/images/e/eb/Promo9.jpg

Edit: Ein paar eigene Bilder


 
Manch einem wird aufgefallen sein, dass einige Einheiten unabhängig vom gewählten Farbschema immer die gleichen, eventuell abweichenden Farben haben.

Das kann mit folgendem "Patch" behoben werden:
http://files.filefront.com/WTPszip/;6819951;;/fileinfo.html

Die darin enthalten wtp-Dateien müssen in folgenden Ordner kopiert werden:
Tyranids/data/art/EBPs/races/tyranids/texture_share.
Dann folgen auch Krieger, Zoanthropen und andere den Farbschemata.
 
Ich finde den Mod nicht ganz so gut weil:
1. Die Modelle der Einheiten sind etwas zu schlecht gemacht. Die Bewegungen der meisten stimmen nicht so richtig und die Annimationen sind etwas einfallslos. - Der Trygon bewegt sich vollkommen unrealistisch (extremes Übergewicht vorne und er fällt dennoch nicht um)

Außerdem sind die Gebäude einfallslos und das Ressourcensystem ist eher schwach, obwohl sie z.B. ganz ohne CPs auskommen könnten.


Gut finde ist, das die Einheiten im größer werden können und das das Schwarmbeswusstsein ein wichtiges Element ist.


Insgesammt ne 3+ ; Mit anderen Worten 3 mal gespielt - dann war die Lust schon weg.
 
Vieles ist tatsächlich nicht auf dem Niveau des restlichen Spieles, aber für eine Mod-Arbeit schon sehr ordentlich. Zumal die Tyraniden als Volk am schwierigsten umzusetzen sind, u.a. gerade wegen der Animationen (sie sind immerhin die einzigen mit 6 Gliedern und haben teilweise auch keine Beine). Dass das Ganze dann unrealistisch aussieht, darüber sollte man hinweg sehen können. Auch die Vorbilder selbst halten sich ja nicht unbedingt an die Gesetze der Physik.

Bei den Gebäuden sollte man bedenken, dass die Modder keine echten Vorlagen aus dem Tabletop hatten und sie selbst konzipieren mussten ...während Relic bzw. andere Mod-Teams sich an Illustrationen aus den 40k-Werken und realen Vorbildern orientieren können.