Nach Starcraft Remaster war es ja abzusehen das ein RTS Meilenstein wie Warcraft III auch dran kommt. Zur Blizzcon nun offiziell
https://playwarcraft3.com/en-us/
-----Red Dox
-----Red Dox
Ist das mit oder ohne Frozen Throne?
https://www.mmo-champion.com/content/
- It was hard to keep the remaster under wraps because of the updates that were happening to the original game.
- It is not unfair to say that the art of the original game does not hold up as well as the gameplay has. This is why the graphics are getting updated.
- The team looked to the Mists of Pandaria cinematic as a base for what orcs and humans should look like in Warcraft III: Reforged.
- The same engine is being used for Warcraft III: Reforged as the original game with some minor tweaks.
- The tools used to create the new art will also be available to the community with the world editor.
- The community is what has primarily kept this game alive and the team wants to give back for that.
- The team has learned a lot of lessons from other RTS games they have made and can use these lessons in Warcraft III: Reforged.
- The team wants the locations you know from World of Warcraft to be better showcased and look more like they do in WoW for this remaster.
- The team has been trying to roll out a lot of quality of life improvements for the current game to prepare for the remaster. This includes patching and lag issues.
- The team wanted to get rid of limitations that no longer pose an issue in modern gaming.
- Opening Port 6112 to play custom games will no longer be a thing!
- Warcraft III: Reforged will be added to the Battle.net Launcher.
- World of Warcraft's engine is based off of Warcraft III. The team took the changes and lessons that WoW has had with its engine and incorporated it into Warcraft III: Reforged.
- All of the animations and attack swings are from the original engine.
- The team doesn't want to break apart the original community and so are trying to keep the game anchored to the original.
- The team can add a lot more personality to the game with new infrastructure as long as the core gameplay stays the same.
- All of the maps created over the years on the original game need to be able to load up in Warcraft III: Reforged with the new art assets.
- The team wanted to lift up the lesser used heroes to reach the power of ones like the Demon Hunter.
- The team has communicated with competitive players all over to address the changes that have been made to the game.
- They have partnered and hired people from the community to make sure the game stays true to the original.
- The UI is decoupled to allow the map makers to customize the UI in a way that they could not in the past.
- The original graphics and audio will still be available and can be used on command if you desire.
- The original SD models and textures will also look much better.
- There will be functionality to merge your current account into Battle.net to keep your win records and achievements.
- The team wants to improve the join functionality. There is a possibility you will be able to que as a group of 2 and matched with 2 strangers for a 4 v 4.
- The focus right now is getting the existing game right, but there is potential for new stories and campaigns in the future.
- They moved Arthas's entrance to the Culling of Stratholme to the southern entrance to showcase the familiarity to the WoW dungeon version from Wrath of the Lich King.
Mein erster Gedanke war: "Laber keinen Scheiß!"
Nachdem ich die Videos gesehen habe war ich aber etwas ernüchtert. Klar is das n Remaster und man kann nicht viel neues erwarten, aber die überarbeitete Grafik reicht nicht damit ich das Spiel zum 5. mal durchzocke. Für den MP gilt das selbe.
Der verbesserte Worldedit klingt aber interessant. Ich hab früher sehr viel Zeit darin verbracht, konnte mich für den SCedit aber nicht mehr begeistern.
jupp, grafisch siehts ziemlich lustlos aus was wohl primär der uralten engine geschuldet sein dürfte die sie dafür verwenden. inzwischen halt ich persönlich GARNIX mehr von blizzard, wenig kreativität, keine risikofreude mal was neues zu probieren (obwohl sie auf nem berg von geld sitzen) sondern nur minimal effort für maximal profit.
is zum mäuse melken! dann hätte man wc3 vllt lieber in frieden ruhen lassen sollen und sich voll auf nen mögliches WC4 konzentrieren. vllt eins das der zeitreisemasche von wow mal ein ende setzt und auch dort wieder für einen runden storybogen einziehen lässt.
Bin von dem Laden eigendlich auch noch immer überzeugt. Hab overwatch nie und WoW nur sehr wenig gespielt, aber alle anderen Titel haben mich immer überzeugt. Ich versteh auch nicht warum das Internet so wegen dem mobilen Diablo ausrastet...
Ich versteh auch nicht warum das Internet so wegen dem mobilen Diablo ausrastet...
2014 Hearthstone. Kann man von halten was man will, aber Blizzard hat hier den richtigen Riecher gehabt und sich exzellent auf dem Trading Card Markt etabliert. Das sich das Spiel easy auf Tablets/Smartphones unterwegs zocken läßt, zusätzlich zummheimischen PC, zahlt sich aus.
2015 Heroes of the Storm. Keine Ahnung wie gut es läuft aber offensichtlich wars der Versuch ein Stück vom "Dota" Kuchen abzukriegen.
2016 Overwatch. Imo Resteverwertung ihres gescheiterten "Titan" Projekts, aber es ist ein Selbstläufer der sich bezahlt gemacht hat. Außerdem für Blizzard ein gewagter Schritt in die FPS Nische einzuspringen und diesmal eine komplett neue IP zu nutzen anstatt die etablierten drei weiter auszubeuten wie in den zwei Jahren davor.
Ein Warcraft 4 wirds erst geben wenn bei WoW der Stecker gezogen wird, ganz simpel. Niemand will die eierlegende Wollmilchsau auch nur im geringsten gefährden oder ihren Pfad für zukünftige Addons in irgendeiner art eingrenzen.
-----Red Dox
jau, alles 1a melkspiele die halt komplett das verdrängt haben, wofür blizzard mal bekannt war: großartige settings, immersive welten und stories. jetzt haben wir das kartenpäckchen verkaufspiel, irgend einen weiteren moba klon und nen skinlootboxshooter. alle 3 sehen auch noch so beschissen aus, das eben auch taschenrechner damit noch klar kommen für maximale reichweite. was sie sonst noch so ausm hut zaubern hast du ja schon trefflich skizziert. NIEMAND bringt heute nen mobile game raus weil er x mrd menschen nen geiles game andrehen will. JEDER bringt mobile games raus um MAXIMALST abzusahnen bei MINIMALSTEM aufwand. das ist einfach ihr neues geschäftsmodell.