Hallo Community,
Die Termaganten sind ja eine Standardeinheit die in großen Massen vorhanden ist und darüberhinaus auch noch mit drei verschiedenen Waffenkombinationen gespielt werden kann. Da stellt sich unweigerlich die Frage wie man diese am besten aufbaut. Und genau diese Frage würde ich gerne an euch stellen. Habt ihr eine Waffenkombination die euch am besten gefällt? Habt ihr einfach ungeheuer viele um alle Bereiche abzudecken? Habt ihr vielleicht sogar alle oder fast alle eurer Termaganten magnetisiert?
Ich habe einmal ein wenig recherchiert und dazu im englischen dakka dakka Forum mal selbiges gefunden, was vom User Freytag93 gepostet wurde:
FB = Fleshborers
SF = Spinefists
SR = Spike Rifles
Gegen Astra Militarum und ähnliche Standards
FB: 0.5 x 0.667 = 0.333 unsaved wounds
SF: 0.75 x 0.5 = 0.375 unsaved wounds
SR: 0.5 x 0.5 x 0.667 = 0.167 unsaved wounds
Spinefists seem to be the best against T3, 5+. However, I have no idea how to calculate in the extra 6" of range that the spike rifles provide. I wouldn't think that it would double the number of wounds (and thus tie the spinefists), so I would have to go with spinefists in this category.
Gegen Marines
FB: 0.5 x 0.5 x 0.333 = 0.083 unsaved wounds
SF: 0.75 x 0.333 x 0.333 = 0.083 unsaved wounds
SR: 0.5 x 0.333 x 0.333 = 0.056 unsaved wounds
Against marines it is tied between the fleshborer and the spinefists. Again, I don't know how much the extra range for the spike rifles would help.
Based on these two most common enemies it would seem that spinefists are the best choice.
However, there are two other things to take into account though: AV10 and T5.
Against AV10, the fleshborer has a distinct advantage -
FB: 0.5 x 0.167 = 0.083 glances
SF: 0.75 x 0 = 0
SR: 0.5 x 0 = 0
Fleshborers have the same chance of glancing AV10 as they do killing a marine.
Against T5 -
FB: 0.5 x 0.333 = 0.167 wounds
SF: 0.75 x 0.167 = 0.125 wounds
SR: 0.5 x 0.167 = 0.083 wounds
Once again, the fleshborers win.
Die Termaganten sind ja eine Standardeinheit die in großen Massen vorhanden ist und darüberhinaus auch noch mit drei verschiedenen Waffenkombinationen gespielt werden kann. Da stellt sich unweigerlich die Frage wie man diese am besten aufbaut. Und genau diese Frage würde ich gerne an euch stellen. Habt ihr eine Waffenkombination die euch am besten gefällt? Habt ihr einfach ungeheuer viele um alle Bereiche abzudecken? Habt ihr vielleicht sogar alle oder fast alle eurer Termaganten magnetisiert?
Ich habe einmal ein wenig recherchiert und dazu im englischen dakka dakka Forum mal selbiges gefunden, was vom User Freytag93 gepostet wurde:
FB = Fleshborers
SF = Spinefists
SR = Spike Rifles
Gegen Astra Militarum und ähnliche Standards
FB: 0.5 x 0.667 = 0.333 unsaved wounds
SF: 0.75 x 0.5 = 0.375 unsaved wounds
SR: 0.5 x 0.5 x 0.667 = 0.167 unsaved wounds
Spinefists seem to be the best against T3, 5+. However, I have no idea how to calculate in the extra 6" of range that the spike rifles provide. I wouldn't think that it would double the number of wounds (and thus tie the spinefists), so I would have to go with spinefists in this category.
Gegen Marines
FB: 0.5 x 0.5 x 0.333 = 0.083 unsaved wounds
SF: 0.75 x 0.333 x 0.333 = 0.083 unsaved wounds
SR: 0.5 x 0.333 x 0.333 = 0.056 unsaved wounds
Against marines it is tied between the fleshborer and the spinefists. Again, I don't know how much the extra range for the spike rifles would help.
Based on these two most common enemies it would seem that spinefists are the best choice.
However, there are two other things to take into account though: AV10 and T5.
Against AV10, the fleshborer has a distinct advantage -
FB: 0.5 x 0.167 = 0.083 glances
SF: 0.75 x 0 = 0
SR: 0.5 x 0 = 0
Fleshborers have the same chance of glancing AV10 as they do killing a marine.
Against T5 -
FB: 0.5 x 0.333 = 0.167 wounds
SF: 0.75 x 0.167 = 0.125 wounds
SR: 0.5 x 0.167 = 0.083 wounds
Once again, the fleshborers win.