40k Dark Millenium

Red Dox

Tabletop-Fanatiker
05. Dezember 2003
6.204
0
43.671
<edit>
Kein MMO mehr, sondern "normales" SP/MP Spiel.
http://www.gamersglobal.de/news/51738/warhammer-40k-dark-millenn-kein-mmo-mehr-entlassungen

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http://www.darkmillenniumonline.com/
Neuer Bereich, also eine gute Gelegenheit für ein *sauberes* Topic bzgl. zukünftigem. Bisher kennt man ein paar lahme Bilder von vor 6 Jahren und 3 Trailer

Debüt Trailer Juni; 2010
http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-dark-millennium/101456

Imperium of man; September 2010
http://www.gametrailers.com/video/the-imperium-dark-millennium/704632

und der richtig grottige 2011 Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=nXpORaoyteQ

Die Spieleschmiede ist Vigil games, die eigentlich nur das ziemlich gute (aber irgendwie untergegangene) Darksiders rausgebracht hat.
http://www.gametrailers.com/video/review-darksiders/60497
Mit THQ als Schirmherr, ohne MMo Erfahrung und bisher ohne Beteiligung von Relic wird das zumindest ein interessantes Projekt.

Nach dem gräßlichen 2011 E3 Trailer darf man wohl dieses Jahr keine neuen Informationen erwarten. Ich mutmaße mal das im Sommer 2012 vielleicht was neues gezeigt wird, vorher würd ich bezweifeln. Und nachdem sie dieses jahr nxx gezeigt haben kann man Terminspekulationen ala 2013 wohl auch nach hinten verlagern 😉

-----Red Dox

Q:"Hey du Gimb, warum nimmste nich das Topic hier?"
http://www.gw-fanworld.net/showthread.php?t=141452&highlight=dark+millenium
A: Ehrlich gesagt hat mich das Space Marine Topic inner Gerüchtesektion massiv angepisst weil die Leute streckenweise einfach zu faul waren um die letzten 2-4 Seiten zu lesen. Die erhöhte Quantität der Leser durch den Gerüchtebereich, schlug sich in erhöhter Quantität von Fragen nieder die man beim 5ten mal einfach nich mehr beantworten will, vor allem nicht wenn die letzte Antwort 10 Posts zurücklag. Darum wie eingangs schon erwähnt lieber ein "Neustart", wos hier gerade so schön leer ist.
 
Zuletzt bearbeitet:
Wurd gerade mal aufen Warseer Topic aufmerksam gemacht wo "Gerüchte" diesbezüglich rumschwirren
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=320454

  • Dark Millennium Online has a "pencilled-in" ship date of Spring 2012.
  • Same art style as Space Marine.
  • PC AND Console-based. (!!!) The Rep said it would be Cross Platform, but couldn't be 100%. I don't see why it wouldn't be (and it would hurt it if not.)
  • Developed by Vigil (Darksiders) and published by THQ. Relic also has a hand in the game in many places.
  • "No comment" on "Good vs Evil" lineup. A Relic employee said he was "pleased" with how the factions had been grouped, but wouldn't go further.
Konsole...macht das ganze direkt unglaubwürdig.

A little birdy has dropped me some more info as well:

Game Design Notes:
  • Relic is lending a very small hand in the overall development of dmo. Winking, a chinese based developer is also on board. They helped with Spacemarine as well.
  • Vigil is doing 90% of the work. Most of the shared work load is art, and animation.
  • Spacemarine is built on the same engine as darksiders (and darksiders 2 respectively)
  • Dmo is using the same engine, with gameplay (at least combat) akin to Spacemarine.
  • Contrary to what I was told, the art style is NOT like Spacemarine, rather the whole game is more like darksiders (1 & 2), very stylized. The videos released at the last E3 are fairly accurate to the current state of the art style. Less realistic.
  • Revision to what I was told by the rep, is that Spring 2012 is unlikely... maybe for more announcements on the game's progress. Though a Darsiders 2 release in spring is likely, Vigil is working on both.

Class related notes:
  • Races broadly put into forces of "Order" and "Disorder" similar to 40K World-wide campaigns.
  • The "spacemarine" is a class, with a chaos counterpart.
  • Tactical, heavy, assault as specialties.
  • Each class starts as something familiar, and through progression changes.Ie. Scout to Marine
  • Other classes include: psyker, techpriest, and assassin
  • The assassin starts as a guardsman-esque character.
  • Chaos have similar counterparts, cultist themed.
  • Instead of an assassin, think demon host.
  • Orks are with Chaos (disorder), Eldar are with the Imperium of man (order)
  • Ork class rundown: Nob, mekboy, runt herda, mad dok
  • Eldar class rundown: Scorpion, Avenger, Warlock, Reaper
  • Expect Tau & Dark Eldar later, likely an expansion, though dark eldar npcs will be present on release, as well as Necron, and Tyranids. (Interesting idea, going for the 'faceless' races as NPCs, though I suspect you won't be getting quests from the Swarmlord!)
  • 60 character levels.

Gameplay related notes:

  • A crashed space hulk will be one of the zones.
  • Another zone will take place on an Imperial Cruiser, and Chaos Cruiser.
  • Expect several instanced missions much like WoW, as well as open world.
  • It will include instanced & open world pvp.
  • Players will be able to dual weild things like pistols and melee weapons... yes that means two chain swords.
  • The featured chapter is Black Templars. (As evidenced by the banner art)
  • The featured chaos god is Khorne, at least for playable
  • Word Bearers will also take a major role in the Playable chaos faction
  • Nurgle & Fabius Bile will have a big Chaos NPC presence. (I suspect not Nurgle himself, but perhaps Typhus?)
  • Possible shooter/RPG mode controls, like StarTrek Online.
  • Third person action, plays like Gears of War/Space Marine mixed together for shooting.
    Melee is more like Space Marine/Darksiders, with the target lock on.
    Blocking melee attacks is a maybe, sheilds may be NPC only.
  • NPC creatures vary from: Necromunda like humans, Chaos Cultists, Dark Eldar; from Grotesques to Warriors, Chaos Daemons and beasts, Orks, Grots, Guardsmen, defected Guardsmen, most of the minor Demons, Dreadnoughts, Tyranid Warriors, Genestealers and more.
  • Forgeworld things may be present. Thunderhawk, terrain sets, Aquila landers, FW-esque equipment on vehicles.
  • Environments range from snowy mountains, to the innards of a crashed space hulk... from cities destroyed, and orkified, to ancient eldar cities, overgrown with nids... from ancient battlefields, littered with the carcases of Titans and tanks, to a hive city, nostalgic with necromunda.... from the halls of Imperial Cruisers, to tge desecrated throne rooms of Chaos.
  • Everything is large, beefy, and sticks to 40k very well. People already invested in the background and game will progress at a snails pace, as we will be distracted by everything.
  • Left mouse uses the weapon in your character's left hand, Right mouse uses the weapon in your character's right hand. Rather cool mechanic.
  • All abilities have a cooldown... No spamminh your "3" key like most MMOs. This will likely annoy WoW diehards. This pleases me.
  • Melee combos - dual weilding gives new moves
  • There is sprinting.
  • "Guilds" will be present.
  • Team/party/squad size is 5
  • "Raid" size is 50... subject to change.
  • Ranged weapons have infinite ammo, but there is reloading, overheating, venting, and reloading.
  • Weapons rarely get to take full advantage of their range when inside... lots of cover and turning corners, it's very dynamic.
  • Hero classes are possible, unlocked once you get a character high enoigh level.
    • Imperium: Grey Knight
    • Chaos: Chaos Sorcerer
    • Ork: 'Ard boy or Weird boy
    • Eldar: Farseer
  • Hero classes will begin at higher level...
  • Likely 40.

A player progressing as a marine will do so as follows:

Lv. 0: an adept, think a marine wearing just carapace armor.
Lv. 10: more or less a scout.
Lv. 20: equipped like the marine character in th sm codex... forgot his name.
Lv. 30: a standard marine
Lv. 40 honor guard or Sergeant, some decoration
Lv. 50 sternguard, maybe captain.
Lv. 60 artificer armor, iron halos, the whole sha-bang.

Grey knight fits in fairly well at around 40.

Other classes progress similarly.

Misc. Notes

  • Tech priest are very, very pure adeptus mechamicus themed...Backpacks with a robot arm.
  • A cover system is implemented.Waist high cover and standing cover.
  • Cross platform is very possible.
  • Shooting mechanics will have aim assist
  • Similarly, melee attacks will lock on.
  • Abilities work similar to Warhammer Online. A common resource, then each class has a unique resource used with abilities.
  • Weapons inxrease in "coolness" as far as progression is concerned.
  • A lv. 1 autogun may be it's familiar form in necromunda and early IG... by lv 60, sone autoguns look cool enough for inquisitors to be using, lathered in fancy trim, aquilas, etc.
  • Same goes for other weapons.... think Call of Duty, as you unlock the various weapon upgrades, you guns start looking cooler.

Each class has 3 specialties.
  • Marine: Tactical, Devastator, Assault
  • Assassin/guardsman: the major assassin type, callidus, vindicare, eversor (however you spell it)
  • The Marine is by far the most flushed out.
  • most abilities are still very WIP.
  • Jump packs- not sure how they'll word
Yeah...klingt nach reichlich Wunschdenken und "Best of" aus den Foren/Kommentaren zu dem Spiel. Ich nehm zu den Gerüchten mal ´nen Sack Salz und bin mir nicht sicher ob einer reicht.
Liste gabs btw. shceinbar erst bei Warseer dann hier
http://www.strategyinformer.com/new...ammer-40k-dark-millenium-online-details-found

Another update:

March 2012. More BIG announcements are for Spring 2012, which makes more sense given the tight-lipped-ness.
Möglich. Nachdem sie dieses Jahr nixx preisgegeben haben bleibt ja nur E3 nächstes Jahr + alle dicken Cons danach (Pax, Gamescon) um die Leute wieder ein bißchen anzufixen. Sichere Annahme. Ungefähr wie "2012 wird GW garantiert einen Dosen Codex rausbringen" 😉

Irgendwo flog btw. auch mal 2013 jetzt als Datum von THQ rum
http://www.joystiq.com/2011/10/13/warhammer-40k-dark-millennium-mmo-coming-march-13-2013/
aber bei MMOs sind solche Termine ja generell Banane. Und wenn die flux wieder vonner Seite verschwinden kann man sich seinen Teil dazu denken.

btw. zu den Gerüchten ist die News hier interessant, vonwegen THQ sagt "Is alles inoffiziell und mutmaßlich nicht wahr (aber direkt verneinen tun wir auch nicht alles)"
http://massively.joystiq.com/2011/1...lease-date-features-list-is-pure-speculation/

-----Red Dox
 
Ich les da nichts heraus vonwegen eingeschläfert. Besser noch: Ich les da keine offizielle Stellungsnahme. Nur eine Gerüchteküche die dem Dakkadakka Board für einen künftigen Codex Squats entspricht ^^

Wenn wir diese News hier mal zugrunde legen
http://www.gamersglobal.de/news/49225/thq-boersenausschluss-droht-asien-bueros-vor-schliessung
dann würde sich THQ eher mehr auf 40k konzentrieren, was das MMO mit einbeziehen würde.

Das aktuelleste wäre wohl
http://www.gamersglobal.de/news/49385/thq-weitere-sparplaene-und-quartalsbericht
dass der Projektmanager von Dark Millenium wohl weg von THQ ist. Das muß aber nicht zwangsläufig heißen dass sie das MMO nicht jemand anderen überreichen (vgl. Partnersuche News) der weitermacht. Vielleicht war der Typ ja auch radikal inkompetent 😉

Abwarten und Tee trinken. Wenn sie es kippen, was nichtmal so abwegig ist nachdem man letztes Jahr nichtmal neues Werbematerial bekam, könnte ja aus dem gesammelten Material immer noch irgendein normales Spiel in anderer Form rausspringen.

-----Red Dox
 
Warum is Bioware mit SWTor auf die Nase gefallen? Ich dacht das läuft so gut?

Wenn überhaupt dann nur wegen den StarWars Fanbois, die das Game spielen, weil sie nicht wahrhaben wollen, dass es scheiße ist.

Ich und mein kompletter Bekanntenkreis haben es gespielt.
Ich und mein Kompletter Bekanntenkreis haben aufgehört es zu spielen.
Das Game is einfach gräßlich, um ehrlich zu sein.

BW entwickelt da ihr eigenes Süppchen und das konsequent am Verbraucher vorbei. Die haben irgendwie ihre eigene Meinung zu einem MMO ..eine sehr seltsame.
 
Nochmal mehr dazu (finde ich sehr erfreulich):

Warhammer 40,000: Dark Millennium MMO changes direction

Dark Millennium Online has made an announcement that Dark Millennium will become a single player game.
From their announcement:
In a press release issued today Brian Farrell, president and CEO of THQ, revealed game-changing plans for the project.
“As previously announced, we have been actively looking for a business partner for the game as an MMO. However, based on changing market dynamics and the additional investment required to complete the game as an MMO, we believe the right direction for us is to shift the title from an MMO to a premium experience with single and multiplayer gameplay, robust digital content and community features.”
“Because we believe strongly in the high-quality and vast creative work that is in production, this is the right decision for both our portfolio and for gamers devoted to this powerful property.”
This entry was posted on Thursday, March 29th, 2012.
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Categories: News
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Tags : THQ, Warhammer 40k
 
MMO darf es meiner Meinung nach schon sein, nur sollte es kein MMORPG sein.

Bei "40k" und "online" denke ich sofort an Planetside, das wäre genau das Richtige.

Das wäre meiner Meinung nach auch für WOW und für SWTOR der bessere Weg gewesen.

Super fände ich auch ein "realistisches" 40k-Spiel à là Operation Flashpoint. 😉
 
Naja da würden dann sofort die Balance Probleme anfangen. Wenn wir mal "Space Marine" nehmen, mit Dose gegen Dose, das geht ja noch halbwegs. Aber versuch mal Dosen, normale Soldaten/Orks/Ganten & Fahrzeuge aus 40k unter einen Hut zu bekommen. Kann imo nicht funktionieren wenn man den "realistisch" Anspruch in puncto 40k haben möchte.´Schon garnicht bei den Spielerzahlen eines Planetside 😉

Das Planetside Gameplay bleibt lieber genau dort, und erfreut uns hoffentlich bald im alten Glanz mit Planetside 2 (wo bleibt mein Beta Invite verdamt!).

-----Red Dox
 
Naja erfreulich? Das letze Spiel das diesen Weg ging war Kingdoms of Amalur und endete in einem absoluten Reinfall. MMOs und Einzelspielerspiele funktionieren einfach komplett unterschiedlich, da müssen sie ja bis auf die Engine wieder bei 0 anfangen.

Ich weis gar nicht, was alle gegen Kingdoms of Amalur haben. Es war zugegebenermaßen kein Spitzen-RPG, aber ein Totalausfalls war es mMn nicht und ich hatte viel Spaß damit. Da habe ich schon schlechtere Solo-RPGs gespielt.

Ansonsten bin ich aber auch eher erleichtert, dass am Ende doch “nur” ein Solo-RPG aus Dark Millenium wird. Mal ehrlich: So gerne ich mir ein 40k MMO gewünscht hätte, so war mir doch klar, dass das totz aller guten Absichten kaum Marktchancen gehabt hätte. Das sieht man ja aktuell gut an Star Wars The Old Rpublic. Eine sehr zugkräftige Lizenz, dazu eine der höchsten Entwicklungskosten für ein PC Spiel überhaupt, mit Bioware eine der besten Rollenspielschmieden im Rücken und am Ende wird gerade mal das Minimalziel in Punkto Verkaufszahlen/Abonnements erfüllt.

Daher denke ich doch, dass ein gut gemachtes Solo MMO eigentlich besser sein dürfte. Und mit einer ordentlichen Story im Rücken könnte das das 40k Feeling sogar besser transportieren als ein MMO, wo man in Punkto Story doch Abstriche machen muss…