Hi boyz & girlz!
Let's have a look @ Cadwallon RPG:
Warning: This is a free translations from the french version. Exact translation might differ in the english version.
Inside front cover: a map of the city with the major districts numbered.
erste Seite (Rückseite Frontcover) Stadtkarte mit den numerierten Hauptbezirken.
Next we have an introduction on what is a rpg and a quick talk about what you can do with your dice in the game (ie quick rule review).
Als nächstes eine kurze RPG-Einleitung und eine kurze Info, was man mit seinen Würfeln anfangen kann (Schnellstartregeln ?!?)
After a quick presentation of Aarklash, the playable races are presented.
Each race/culture have a totem and a race gift(skill in Conf) and a race stat bonus, and may have some other bonuses.
Nach einer kurzen Präsentation von Arklasch werden die spielbaren Rassen vorgestellt.
Jede Rasse/Kultur hat ein Totem, ein Rassen-Bonus (?) und einen Rassenspezifischen Wertbonus, unter Umständen noch weitere Boni.
Elves: Size = 3, Cynwälls (Dragon/Concentation), Daïkinees (Scarab/Regenerate), Akkyshans (Spider/Toxic/Night vision as daylight), race bonus ELEgance +2, Fast (MOU = SIZe +2).
Elven: Größe = 3, Cynwälls (Drache/Konzentration?), Daïkinees (Scarabäus/Regeneration), Akkyshans (Spinne/Gift/Nachtsicht wie bei Tag?), Rassenbonus Eleganz +2, Schnell (Bewegung = Größe +2).
Goblins: Size = 2, (Rat/Survival Instinct) automatically win initistive versus small size if initiative roll are equal, race bonus OPPortunist +2, Fast (MOU = Size +2).
goblins: Größe = 2, (Ratte/Überlebensinstinkt) gewinnen Initiative gegen "Kleine" automatisch, wenn Ini-Wurf unentschieden, Rassenbonus Opportunismus +2 ?, Schnell (Bewegung +2).
Humans: Size = 3, Alahan (Lion/Bravery), Akkylania (Griffin/Fanatism), Sessair (Minotaur/War Fury), Acheron (Ram/Resolution), Drunes (Stag/Fierce/Night vision as daylight), Dirz (Scorpion/Mutagenic), race bonus SUBtility +2.
Menschen: Größe = 3, Alahan (Löwe/Mut), Akkylania (Greif/Fanatismus), Sessairs (Minotaurus/Kriegswut), Acherin (Widder/Entschlossenheit ?), Drunen (Hirsch/Wild/Nachtsicht wie bei Tag), Dirz (Skorpion/Mutagen), Rassenbonus subtil=abgehärtet ? +2.
Dwarves: Size = 2, Tir-N-Bor (Wild Boar or Griffin)/Hard Boiled), Mid-Nor (Hydra/Nyctalopia/Possessed), race bonus DIScipline +2, Resistant (SIZe +1pv/health stage).
Zwerge: Größe = 2, Tir-Na-Bor (Wildschwein oder Greif/Abgebrüht), Mid-Nor (Hydra/Nyctalopia=Tag-Nacht-Wahrnehmung umgedreht/Besessen), Rassenbonus Disziplin +2, resistent (Size +1/Lebensstufe ?)
Ogres: Size = 4, (High or Low City/Brutal, or Hard Boiled, or Sequence), race bonus DIScipline +2, Strong (POWer = SIZe +1), Fearful.
Oger: Größe = 4, (Ober, oder Unterstadt, oder Abgebrüht oder Reihenfolge ?), Rassenbonus Disziplin +2, Stark (Kraft = Größe +1), Angsteinflößend.
Orcs: Size = 3, (Jackal/Brutal), race bonus ADResse(DEXterity?) +2, Strong (POWer = SIZe +1), Natural Weapons: Fangs, Instinctive.
Orks: Größe = 3, (Schakal/Brutal), Rassenbonus Geschicklichkeit ? +2, Stark (Kraft = Größe +1), Natürliche Waffen: Reißzähne, Instinktiv.
Wolfens: Size = 4, Yllia (Wolf/Born Killer), Vile-Tis (Hyena/Born Killer), race bonus HARgne (AGGressiveness?) +2, Fast (MOU = Size +2), Fearful, Natural Weapons: Fangs & Claws, Instinctive, good sense of smell, Good night vision.
Wolfen: Größe = 4, Yllia (Wolf/Geborener Killer), Vile-Tis (Hyäne/Geborener Killer), Rassenbonus Agressivität ? +2, Schnell (Bewegung = Größe +2), Angsteinflößend, Natürliche Waffen: Reißzähne und Klauen, Instinktiv, Guter Geruchssinn, Gute Nachtsicht.
... end of part 1... part 2 to come...[/b]