Tja doof nur das die beide die gleichen Regeln haben, ich empfehle dir dringend die Regeln zu lesen denn offensichtlich kennst du sie nicht.
Puh.... das sind ganz schön harte worte, die muss ich erstmal verdauen, ich würde mir eine freundlicher Wortwahl wünschen.
Ich gebe mal wieder was die beiden Regelbücher dazu sagen:
Theo Horus Heresy Mechanicum Taghmata Arms list Seite 92;93
Legion Titanicus Mars Warlord Battle Titan
Special Rules:
U.a.
- Void Shields (6)
Seite 93
Void Shields (6)
While the Models void shields are aktive, any Hits scored by Shooting Attacke against it strike its void shields instand. The Warlord has six void shields, each with an armour value of 12. A glancing hot or Penetrating hit or any hit by a destroyer weapon scored against a shield causes it to collapse. After this, further hits strike thevoriginal target instead. At the end of each of its controlling players turns, roll a D6 for each collapsed shield - a roll of 5+ instantly restores it.
Hier muss ich zugeben, dass sie dir nichts gegen den Nahkampf helfen, das hatte ich beim ersten mal überlesen, aber ich lese hier nichts von 12" indie man sich reinstellen kann.
Ganz im gegensatz dazu die regel des Void shield generators. Diese können garnicht identisch sein, wie du behauptset, da die Regel schon ganz anders heist.
Stronghold Assault. (Seite weis ich nicht, da ich nur die Mobile version habe)
Void Shield Generator
Special Rules:
Projected Void Shields:
A Void Shield Generator has a single projected void shield. It can be upgreaded to include additional layers of void shielding.
Each projected void shield has a 12" area of effect (measured from any üoint on the Void Shield Generator building), known as a Void Shield Zone instead hits the projected void shield. If a unit is within 12" of more than one Void Shield Generator, and so within more than one Void Shield Zone when it is hit, randomly determine whitch of the buildings projected void shields is hit.
Each projected void shield has an armour Value of 12. A glancing or Penetrating hit (or any hit from a destroyer weapon) scored against a projected void shield causes it to collapse. If all the projected void shields have collapsed, further hits strike the original target instead. At the end of the controlling players turns, roll a dice for each projected void shield that has collapsed; each roll of 5+ instantly restores one shield.
MfG
Meister Tentakel