7. Edition Was wollt ihr im neuen Armeebuch?

Ein Jezzail-Champ-Schtze mit BF 4 wär wirklich ne nette Idee, dazu würde ich noch gerne 2 LP haben wollen, inkl Pavise +1 auf Trefferwurf. wenn 1 LP stirbt, übernimmt der überlebende die Jezzail und darf ohne Pavise schießen aber mit -1 auf Trefferwurf, da sie zu schwer ist. das is nur ein Gedanke, aber das kann man wohl kaum mit der Regelung vereinbaren, dass erst ganze Modelle sterben/entfernt werden und nicht mehrere mit 1 LP übrig bleiben.
netter Gedanke den du da gefasst hast.... aber wie du selber schon erwähntest "wenn ich die Tendenz anderer Völker sehe" Und genau davor habe ich wirklich Angst.

Aber der oben genannte Gedanke würde mich arg wundern, das würde ja bedeuten dass wir endlich wieder etwas mehr auf komplexe und dafür realere Regelungen zurückgreifen würden?
So mit Unterschied ob 1 oder 2 Besatzungsmitgliedern etc...
Aber da ich GW kenne wird sich das bestimmt nicht umsetzen, wäre ja viel zu aufwendig und viel zu viel Buchlesen und überhaupt viel zu umständlich und deshalb bekommt die jezzail einfach alle Vorteile und keine Nachteile uns kostet das selbe oder wird gar günstiger >_>...
^^

So liebe Nager und Brutweibchen, da ja das Todesrad und unsere Inkarantion der Gehörnten zurück zukehren scheinen, ist ja hoffentlich wieder etwas Stoff für eine kleine Diskussion vorhanden. Wie stellt ihr euch die beiden vor, was vermutet ihr wird sich geändert haben oder was wünscht ihr euch dies bezüglich?

Ich wünsche mir erst einmal ein Todesrad und eine Glocke aus Plastik, um einfach besser umbauen zu können und um seine eigenen Gerätschaften aufs Feld zu bringen. Auch der Rattendämon hätte langsam wirklich mal ein neues Modell verdient. Außerdem wäre es wirklich gut wenn er keine monströse Kreatur werden sollte, ich meine die Dunkelelfen Hyrda ist es ja auch nicht mehr.

Ebenso wäre doch interessant, wie die neuen Rattlingkanonen zu Buiche schlagen werden, da wohl die automatischen Treffer wegfallen werden und die Preise der Waffenteams punktetechnisch angepasst werden sollen.

Ebenso ein wichtiger Aspekt über den man reden kann: Klanratten jetzt in 10er Boxen? Egal wie schön/hässlich sie werden sollten... schwer vorstellbar ist es. Den Veteranen wird es nicht allzuviel ausmachen, aber Neulingen? Ebenso: Wie stellt ihr euch eine neue Streitmachtbox vor?

Liebe Grüße

Max

Ich befüchte fast das wir auch so eine BCM-Schwemme bekommen werden wie die anderen Völker. Schade fände ich es wenn interessante Armeekonzepte nur mit diesen spielbar wären. Zum Beispiel: Mit Skrotz werden Rattenoger zum Kern... fände es da besser wenn Große Mutatoren den selben Effekt hätten.

Zum Todesrad und dem Rattendämon: Freue mich auf beides, hab aber Angst das GW die zu stark macht. Zumindest bei großen Dämonen hat GW ja bereits bewiesen das sie sowas gerne mal übertreiben und viel schwächer dürfte unsere Ratte ja nicht sein...

Gut gefällt mir das aktuelle Gerücht das Skaven +2 bekommen wenn sie Überzahl haben. Bin mir aber nicht sicher ob uns das wirklich soviel bringt. Alles was momentan so rumläuft macht entweder genug Schaden um das immernoch zu gewinnen oder ist unnachgiebig und erschlägt uns nach und nach. Gegen die Garde würde uns das immernoch nichts bringen.
Bei den Rattlings bin ich mir ebenfalls nicht sicher ob das so gut klappt, wenn sie wie Fanatics aus Regimentern kommen. Dürften dann ziemliche One-Hit-Wonder sein. Bewegen und Schießen haben sie bitternötig.

Also nach dem ich die neuen Klanratten sah wusste ich das ich endlich Skaven sammeln werde. Die alten Affenratten konnte ich echt nicht ertragen. Alles Geschmackssache aber ich mach ja keinem Vorschriften ^_^

Ich denke mal einiges wird billiger werden so das es nicht auf die Wunschliste muss.
Auf ein Todesrad könnte ich auch verzichten aber ne hübschere Todesbimmel wäre nicht schlecht. Ebenso fände ich es klasse wenn, das Zeug was in den Geschichten drinsteht mal zum Tragen käme:
- höhere Moral (zum Beispiel bei Meutenbändigern da man mit MW 5 keine Oger oder schlimmeres konfrontiert aber bei anderen würde mehr Todesverachtung bzw. kaltes kalkulieren passen wie bei Seuchenmönchen oder Gossen/ Schattenläufern)
- solidere Rattenoger mit Optionen auf Mutationen und vlt. Veteranen (momentan sind so wohl in Preis/Leistung/Background im schlechtesten Mißverhältnis ihrer Größenordnung, ganz oben sollten die Kroxigore rangieren mit S5, Zweihänder, 4+ Rüstung usw.)
-mehr Auswahl bei Magiestufen (gut davon steht generell nix im Hintergrund aber auch Thanquol hat mal klein angefangen)

Sonst fände ich Fallenoptionen recht passend, so ähnlich wie Sprengladungen der Bergwerker nur etwas schwächer dafür wiederverwendbar.

Hoffe nur das die Skaven nicht sofort das Weite suchen sobald auch nur ein Vampir oder Dämon hustet.

wer sich nochmal die Mühe machen will und die alten Posts durchliest, wird festestellen, dass einige Erwartungen -zumindest gerüchteweise- erfüllt werden.

hier die Gerüchte aus dem Warseer. wundert mich, dass ich der erste bin, der sowas postet...

General info

Written by Jeremy Vetock, released November 2009, 112 pages confirmed. Major overhaul rulewise and modelwise. All the original fluff is there, the rules seem balanced and in no way over the top. Things that needed fixing were fixed, several new units have been added, interesting rules overall without any proliferation of special abilities for units.

Cover: http://www.warseer.com/forums/attach...6&d=1250954447

One list flexible enough to make different flavours like Skryre, Eshin, Moulder, Pestilence and mixes thereof/other clans, making both horde and lower body count armies possible. A lot of new option, but not all accompanied by new models. New army wide rules, mainstay perhaps gone but maybe an additional +1CR for outnumbering (for a total of +2). Strength in numbers stay, still plus 1 when fleeing, characters can refuse a challenge but the unit they are in can still use their LD, life is cheap rule applies only to slaves as far as i know.

General model design close to original concepts and Warhammer Online concept art.

Skaven Magic is getting a big update, 13 spells in total (6 for warlocks/grey seers and 6 for plague priests) and the highest casting cost of a single spell so far (even greater than Lord Kroak's spell). Includes a new complex and costy spell, that transforms a 5+ unit into a Vermin Lord (with lots of 5s in his statline, wielding a greatweapon, 5+ wardsave, large target, terror, stubborn, different rumours of it being a spell caster or not). 2 different lores: one for Skryre and one for Pestilens. Gray Seers and VL have both. All gray seers will know the skitterleap spell as standard. Grey Seer now knows all spells w unlimited Warpstones. Warplightning is S5 or S4 but it's only 1D6. As for magic warp lightning does only D6 hits now and if you roll 1, then caster suffers a hit instead. there is definitely couple of new spells as well including one that stops fliers from flying and gives minus 1 BS to all enemy shooting units.

Units

Characters

More than 5, probably less than 13 but not much (Harry said, 8 or 9 about right), with army altering rules. From the known clans, including Queek from clan Mors, Ikit Claw, Lord Scrolk, Thanquol and boneripper, Throt the Unclean, . Contradicting rumours on Vermin Lord as character, some say he is a Lord choice, some say he is just summoned with a new spell. Deathmaster Snikch gets new model, is hero. More lord than hero choices because of special characters. Other new character models as well. All characters may take warp pistols or muskets. Items divided by Clans. Storm banner stays. Skalm 30 pts.

Doomwheel as possible mount. Doomwheel get new plastic (more rumours) or metal model, smaller than the old one, perhaps just one wheel. Rat Ogre mount for Skaven Warlord. Plague furnace possible mount for plague priests.

Screaming bell mount for Grey Seer, gets new fantastic plastic kit (can also be made into a Warpfire launcher).

Master Moulder grants regeneration to any Moulder unit he joins.

Plague Priest may now be upgraded to Lv 2 and any pestilence unit he joins can never loses frenzy.

Sniper champion can pick out models to shoot.

Assassins as unit upgrades? Cheaper and weaker than DE assassins but with nice magic gear? Other source strongly denies this, saying that Assassins stay heroes and are more expensive and worse than DE assassins.
ASF and 4+ WS for Assassins (it becomes 5+ for Eshin champions and 6+ for troops)

Core

Clan rats
New plastic box. 20 rats for £20. Box also includes Slave models. Single rat maybe cheaper pointwise, 4 points.
Pic: http://www.warseer.com/forums/attach...9&d=1250791987

Slaves
Can be made from new clan rat box. Lose slings.

Storm Vermin
New plastic box with 20 rats (limited?) for £30 , also 10 box?. Models quite big. Same points. No 0-1 restriction with a warlord. May move to special. WS4, Str 3, Hand weapon, Halberd, and heavy armour as standard, shield optional. May be upgraded with ratling gun, warpfire thrower and/or assassin like in DE army book. Storm banner gone? They can have magic banner and their leader an have cheap skaven equipment as an option as well (up to 15 points worth i think) 7pts base.

Gutter Runners
No new models. Cheapers by perhaps 2 points. +6 ward save. Skirmisher.

Night Runners
Night runners don't have skirmish anymore, but can get team to dig tunels for them (Warp drill) and can also march before beginning of the battle. LD 6, movement 6 and will be able to charge after leaving a tunnel. There is still some possibility of unknown disaster. No skirmish, 7 points, with two weapons and throwing stars included.

Weapon Teams
A total of 5 different weapon teams:
Ratling guns (known)
Warpfire throwers (known)
Poisond Wind Mortar (also Globadiers!) a mortar thingy which shoots poisoned globes 24"
Doom-flayer (new ‘lightning gun’ weapon team??, as warp lightning but in the shooting phase?)
Warp-grinder (Eshin only) a HTH whirly blade thingy with impact hits plus random attacks
Can hide in clan rat, stormvermin and nightrunner units, are forced out if an enemy unit gets in 10" reach or the hiding unit flees (-2 save). Ratling gun is D6 shots, S4 or S5 and shots 2D6 when panicked. Move and shoot unit. Modelwise either repackaging in boxes or included in clan rat box.

Plague Monks
Plague monks are special choice, unless you got lord scrolk, then they can be core units. Have frenzy, hatred and poisoned attacks.

Censer Bearers
14 points and upgrade to monk units instead of independent rare unit. 2 attacks. Makes Plague Monks special unit then (if I understood the text correctly). Skirmisher.

Giant rats/Rat Ogres
mixed unit with Rat Ogres, one Ogre per 12 rats. Without packmaster roll d6 every round: 1-3 stupid, 4-6 frenzied.
Rat Ogres cheaper, other stats and with weapon/ability upgrades, a bit better than before and with an option to 'beef up' the unit even more. (I am not certain from the texts whether Rat Ogres can also be taken without rats).
No stupidity. 40 pts per model plus 8 per packmaster , they have frenzy and champion( plus 15 pts) has WS4 and 4 attacks. master moulder coutns as champion in the unit, not a s a hero choice. RO are frenzied troops now.

Rat Swarms
rat swarms are non 0-1 and 25 pts each.

Poison Wind Globadiers
Now have d6 hits per ‘hit’. No new models. Skirmisher.

Special/Rare

Jezzails
no 0-1 unit restriction?, no skirmishers, but cheaper. No new models. S6.

Warp Lightning cannon
No new model. Follows normal war machine rules
WLC will be as RARE choice and 90pts. Warplighting cannon will shoot balls of warp energy like cannon, including bouncing etc. you place small template and everything that it passes and where it ends is hit. strenght still random, no armour saves and D6 wound from each unsaved hit.

'Plague Furnace'
On screaming bell base, included in kit, basically giant censer pushed by plague monks with impact hits as well and poisoned fumes etc.), as seen on the cover. Possible mount for plague priest.

Plague catapult
low strenght hits but no armour saves from them.

New big burrowing rat monster ("Hellpit abomination")
New metal model on chariot base. Can be configured cc or shooty. US5, regeneration, stubborn, causes terror, may tunnel and charge in any direction on turn it appears. Other units may follow tunnel, but may get eaten

Models to be expected

Plastic clan rats (including slaves, 20 for 20£) http://www.warseer.com/forums/attach...9&d=1250791987
Plastic Storm Vermin (20 for 30 £, limited?, later 10 box?)
Plastic Screaming Bell (including 'Plague Furnace' option)
Other clan pestilence war machine?
Doomwheel (plastic or metal, smaller than before, monowheel?)
Sniktch (metal, dynamic, jumping from above)
Other characters
New Assassins
"Hellpit abomination" (big tunneling rat thing on chariot base)
New weapon teams??

The new "Forge World Fantasy" division is rumoured to add one or two Skaven models.