Hallo,
da diese Frage immer wieder auftaucht und bis jetzt nicht ausführlich genug beantwortet/belegt werden konnte:
Aufteilung und Abfolge von Attacken im CC / Fernkampf
Beispiel:
Da es im Kampf gegen Einheiten aus mehreren Multiwoundmodellen wichtig ist folgendes Beispiel:
Eine 2 Deathwatchvets kämpfen gegen 2 Chaosspawns mit je 3 Lebenspunkten.
- Die Vets haben unterschiedliche CCW und je 2 Attacken.
- Vet A macht D1, Vet B macht D2 Schaden.
- Alle Attacken treffen und wunden.
- Alle Attacken gehen auf die selbe Zieleinheit.
Da die Wunden der Chaosspieler zuteilen würde, würde er natürlich versuchen die beiden D2 auf eine Spawn zu legen und die beiden D1 auf die andere, sodass eine Spawn mit 1 Leben durchkommen würde.
Deswegen sollte man Attacken einzeln durchführen.
Es steht nirgendwo geschrieben, dass ein Modell all seine Attacken nacheinander durchführen muss, bevor man mit dem nächsten Modell Attacken durchführt.
Es ist also möglich die erste Attacke mit Vet B durchzuführen (D2), die zweite Attacke mit Vet A (D1), dann wieder mit Vet B und dann wieder Vet A.
Regelzitate betreffend Abhandlung von Attacken (Danke an Tim):
Beschuss
1. Choose Unit to Shoot With
First, you must pick one of your units to shoot with.
2. Choose Targets
you must pick the target unit, or units, for the attacks.
3. Choose Ranged Weapon
If a model has several weapons, it can shoot all of them at the same target, or it can shoot each at a different enemy unit.
Similarly, if a unit contains more than one model, they can shoot at the same, or different targets as you choose.
In either case, declare how you will split the shooting unit’s shots before any dice are rolled, and resolve all the shots against one target before moving on to the next.
Number of Attacks
You roll one dice for each attack being made. The number of attacks a model can make with a weapon, and therefore the number of dice you can roll
4. Resolve Attacks
Attacks can be made one at a time, or, in some cases, you can roll for multiple attacks together. The following sequence is used to make attacks one at a time:
Nahkampf
3. Choose Targets
First, you must pick the target unit, or units, for the attacks.
If a model can make more than one close combat attack, it can split them between eligible target units as you wish. Similarly if a unit contains more than one model, each can target a different enemy unit. In either case, declare how you will split the unit’s close combat attacks before any dice are rolled, and resolve all attacks against one target before moving on to the next.
Number of Attacks The number of close combat attacks a model makes against its target is determined by its Attacks characteristic. You roll one dice for each close combat attack being made.
4. Choose Melee Weapon
Each time a model makes a close combat attack, it uses a melee weapon
If a model has more than one melee weapon, choose which it will use before rolling the dice.
If a model has more than one melee weapon AND can make several close combat attacks, it can split its attacks between these weapons however you wish – declare how you will divide the attacks before any dice are rolled.
5. Resolve Close Combat Attacks
Close combat attacks can be made one at a time, or in some cases you can roll the dice for a number of attacks together. The attack sequence for making close combat attacks is identical to that used for shooting attacks
Zusammenfassend: Sobald ich bei Resolve Attacks ankomme, ist es egal welches Modell mit welcher Waffe die Attacken gegen eine Einheit generiert hat, ich würfel in beliebiger Reihenfolge nach eigenem Ermessen.
da diese Frage immer wieder auftaucht und bis jetzt nicht ausführlich genug beantwortet/belegt werden konnte:
Aufteilung und Abfolge von Attacken im CC / Fernkampf
Beispiel:
Da es im Kampf gegen Einheiten aus mehreren Multiwoundmodellen wichtig ist folgendes Beispiel:
Eine 2 Deathwatchvets kämpfen gegen 2 Chaosspawns mit je 3 Lebenspunkten.
- Die Vets haben unterschiedliche CCW und je 2 Attacken.
- Vet A macht D1, Vet B macht D2 Schaden.
- Alle Attacken treffen und wunden.
- Alle Attacken gehen auf die selbe Zieleinheit.
Da die Wunden der Chaosspieler zuteilen würde, würde er natürlich versuchen die beiden D2 auf eine Spawn zu legen und die beiden D1 auf die andere, sodass eine Spawn mit 1 Leben durchkommen würde.
Deswegen sollte man Attacken einzeln durchführen.
Es steht nirgendwo geschrieben, dass ein Modell all seine Attacken nacheinander durchführen muss, bevor man mit dem nächsten Modell Attacken durchführt.
Es ist also möglich die erste Attacke mit Vet B durchzuführen (D2), die zweite Attacke mit Vet A (D1), dann wieder mit Vet B und dann wieder Vet A.
Regelzitate betreffend Abhandlung von Attacken (Danke an Tim):
Beschuss
1. Choose Unit to Shoot With
First, you must pick one of your units to shoot with.
2. Choose Targets
you must pick the target unit, or units, for the attacks.
3. Choose Ranged Weapon
If a model has several weapons, it can shoot all of them at the same target, or it can shoot each at a different enemy unit.
Similarly, if a unit contains more than one model, they can shoot at the same, or different targets as you choose.
In either case, declare how you will split the shooting unit’s shots before any dice are rolled, and resolve all the shots against one target before moving on to the next.
Number of Attacks
You roll one dice for each attack being made. The number of attacks a model can make with a weapon, and therefore the number of dice you can roll
4. Resolve Attacks
Attacks can be made one at a time, or, in some cases, you can roll for multiple attacks together. The following sequence is used to make attacks one at a time:
Nahkampf
3. Choose Targets
First, you must pick the target unit, or units, for the attacks.
If a model can make more than one close combat attack, it can split them between eligible target units as you wish. Similarly if a unit contains more than one model, each can target a different enemy unit. In either case, declare how you will split the unit’s close combat attacks before any dice are rolled, and resolve all attacks against one target before moving on to the next.
Number of Attacks The number of close combat attacks a model makes against its target is determined by its Attacks characteristic. You roll one dice for each close combat attack being made.
4. Choose Melee Weapon
Each time a model makes a close combat attack, it uses a melee weapon
If a model has more than one melee weapon, choose which it will use before rolling the dice.
If a model has more than one melee weapon AND can make several close combat attacks, it can split its attacks between these weapons however you wish – declare how you will divide the attacks before any dice are rolled.
5. Resolve Close Combat Attacks
Close combat attacks can be made one at a time, or in some cases you can roll the dice for a number of attacks together. The attack sequence for making close combat attacks is identical to that used for shooting attacks
Zusammenfassend: Sobald ich bei Resolve Attacks ankomme, ist es egal welches Modell mit welcher Waffe die Attacken gegen eine Einheit generiert hat, ich würfel in beliebiger Reihenfolge nach eigenem Ermessen.
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