Bei Defensible trifft man auf die 5+. Da stehts nichts von umodifiziert. Also hilft da mein Wille geschehe, und man trifft auf die 4+.Ja, es gibt eine ganze Reihe von Sonderregeln, die das ändern. Aber das hilft ja bei der konkreten Frage nicht.
Defensible
If every model in an INFANTRY unit is on or in an Area Terrain feature with this trait, then it can either Hold Steady or it can Set to Defend (see below) when an enemy unit declares a charge against it.
If every model in an INFANTRY unit is within 3" of an Obstacle terrain feature with this trait, then it can either Hold Steady or it can Set to Defend (see below) when an enemy unit declares a charge against it if, were you to draw a straight line, 1mm in thickness, between the closest parts of the bases (or hulls) of the two closest models in the two units, that line would pass over or through that terrain feature.
A unit cannot Hold Steady or Set to Defend while it is within Engagement Range of any enemy units.
If a unit Holds Steady, any Overwatch attacks made by that unit this phase will score hits on rolls of 5+. If a unit Sets to Defend, it cannot fire Overwatch this phase, but you add 1 to hit rolls when resolving attacks made with melee weapons by models in that unit until the end of the next Fight phase.
Until the start of your next Command phase, each time a model in that unit makes an attack, add 1 to that attack's hit roll.
If a unit Holds Steady, any Overwatch attacks made by that unit this phase will score hits on rolls of 5+.
Overwatch ist nicht modifzierbar. Zum einen, weil es unmodifizierte Würfe erfordert, zum anderen weil Modifikatoren keine Rolle spielen (ja, das ist eine scheinbar unnötige Dopplung). Defensible ändert lediglich unmodified hit roll of 6 zu hits on rolls of 5+, hebt allerdings nicht das gründsätzliche Verbot Modifikatoren anzwenden auf.Overwatch is resolved like a normal shooting attack (albeit one resolved in the Charge phase) and uses all the normal rules, except that an unmodified hit roll of 6 is always required for a successful hit roll, irrespective of the firing model’s Ballistic Skill or any hit roll modifiers.
Kannst du nicht, nein. Abwehrfeuer trifft ausdrücklich nur bei einem unmodifizierten Wurf von 6 unabhängig von der BF und etwaigen Trefferwurf-Modifikationen.
Normalerweise ist für Overwatch eine unmodifizierte 6 nötig, außer eine Sonderregel (Defensible) sagt was anderes. Wenn es unmodified 5+ sein sollte, würde das da stehen, tut es aber nicht.Overwatch ist nicht modifzierbar. Zum einen, weil es unmodifizierte Würfe erfordert, zum anderen weil Modifikatoren keine Rolle spielen (ja, das ist eine scheinbar unnötige Dopplung). Defensible ändert lediglich unmodified hit roll of 6 zu hits on rolls of 5+, hebt allerdings nicht das gründsätzliche Verbot Modifikatoren anzwenden auf.
Der redundant geschriebene Text ist rhetorisch ein Netz mit doppelten Boden. Wenn man es trotz allem schafft aufzuschlagen, beweist man ein beeindruckendes akrobatisches Talent und den festen Entschluss sich etwas brechen zu wollen ?♀️?♂️
Beim Abwehrfeuer gelten alle normalen Regeln (also auch Modifikatoren), aber für einen erfolgreichen Trefferwurf muss es eine unmodifizierte 6 sein.OVERWATCH
Certain rules enable units to fire Overwatch at an enemy unit before it can charge. If an enemy unit declares a charge that targets one or more units from your army that have such a rule, each of those units can fire Overwatch before the charge roll is made. A unit cannot fire Overwatch if there are any enemy units within Engagement Range of it. Overwatch is resolved like a normal shooting attack (albeit one resolved in the Charge phase) and uses all the normal rules, except that an unmodified hit roll of 6 is always required for a successful hit roll, irrespective of the firing model’s Ballistic Skill or any hit roll modifiers.
Beim Abwehrfeuer gelten alle normalen Regeln (also auch Modifikatoren), aber für einen erfolgreichen Trefferwurf muss es eine unmodifizierte 6 sein.
Falsch.OVERWATCH
Certain rules enable units to fire Overwatch at an enemy unit before it can charge. If an enemy unit declares a charge that targets one or more units from your army that have such a rule, each of those units can fire Overwatch before the charge roll is made. A unit cannot fire Overwatch if there are any enemy units within Engagement Range of it. Overwatch is resolved like a normal shooting attack (albeit one resolved in the Charge phase) and uses all the normal rules, except that an unmodified hit roll of 6 is always required for a successful hit roll, irrespective of the firing model’s Ballistic Skill or any hit roll modifiers.