[Kickstarter] Giant Killer Robots: Heavy Hitters

Iceeagle85

Tabletop-Fanatiker
26 November 2005
15.030
1.273
96.476
39
Giant Killer Robots: Heavy Hitters ist ein Brettspiel von Weta Workshop und Cryptozoic:

GKR: HEAVY HITTERS!
From the miscreants at Weta Workshop and Cryptozoic comes Weta Workshop’s first tabletop game, set in the sports-crazy dystopian future of Giant Killer Robots!
Strap in for the most epic smackdown this side of the megapocalypse. Gather your squad of Giant Killer Robots (GKRs), build your deck, and face your rivals in the ultimate fight for fame, fortune, and sweet salvage rights. Scheme, strategize and strong-arm your way to victory as you dominate the media landscape, one billboard at a time.
THE ROBOT RUMBLE STARTS NOW!

a0ecbe0e757f66ca51d626a588d34f4d_original.jpg




85fc0f03f7c5ba771cbdb7f5abc4c4a2_original.gif

GKR: Heavy Hitters is a standalone, customizable tabletop game for 2-4 players, combining high-quality collectibles with dice-rolling, mech-building and tactical play! Pilot your Heavy Hitter (the biggest, baddest robot on the board) and a squad of three Support Units through the ruins of an old city, competing to either wipe your opponent off the map or reduce four skyscrapers to rubble.
KEY GAME FEATURES

  • A unique hex-based tabletop gameplay experience
  • x4 Giant high-quality Heavy Hitter miniatures up to 139mm tall
  • x12 highly detailed Support Units standing up to 47mm tall.
  • x10 Buildings that break up the landscape and alter the way you play, every time
  • x193 cards with unique artwork from Weta Workshop artists
  • Four corporate Factions, each with its own weapons and abilities
  • Four Pilots with special skills
  • Five distinct phases of play
  • Two ways to win!
5d549c3804605f59be30586f59ff97d9_original.jpg

THE WORLD OF GKR

The story goes like this...Big plague. People died. Governments fell over. Things got bad, real fast. Fortunately, the corporations saved the day! Under their command, things got a whole lot better. But what to do with all those abandoned cites? There’s money to be made in the salvage rights. But which corporation gets them? Enter the Giant Killer Robots League.
976bacc6e2f469cfff036160235e93cd_original.jpg

AIM OF THE GAME

There are two ways to win GKR: Heavy Hitters. Defeat your opponent through brute force, or reduce four buildings to rubble by Tagging them with advertising. Winning is a careful balance of managing energy, repairing damage, earning new Pilot skills, gathering and using sponsor-endorsed upgrades, and moving into positions that give you tactical advantage for your unique weapons.

Preis für die Standard Box ist 99$, mit 4 Pilotenminis dazu is es 125$ und will man dazu die Heavy Hitters noch unbemalt ist es 150$. Versand in die EU sind 20-45$ da es eine große Box ist.

Hier spielen die Jungs von Beasts of War das Spiel mit einem Review Kit.
 
Zuletzt bearbeitet:
D

Deleted member 4411

Gast
Cryptozoic sei ewig gedankt dafür dass sie "The Doom that came to Atlantic City" selbstlos *gerettet* haben. :)

Sie sind auch nicht der mieseste Kickstarter-Hersteller, dennoch hat sowohl das Ghotsbuster II-Debakel als auch die "The Walking Dead"-Schlechtleistung dazu beigetragen, mich von ihren Kickstartern fern zu halten. ;-)


Gruß
GeneralGrundmann
 

Iceeagle85

Tabletop-Fanatiker
26 November 2005
15.030
1.273
96.476
39
Cryptozoic sei ewig gedankt dafür dass sie "The Doom that came to Atlantic City" selbstlos *gerettet* haben. :)

Sie sind auch nicht der mieseste Kickstarter-Hersteller, dennoch hat sowohl das Ghotsbuster II-Debakel als auch die "The Walking Dead"-Schlechtleistung dazu beigetragen, mich von ihren Kickstartern fern zu halten. ;-)


Gruß
GeneralGrundmann

Was war denn bei Ghostbuster 2 und Walking Dead? Ich weiß nur über GB 1 das im Grunde beinahe alles was mit dem Film zu tun hatte KS exklusive Sachen waren was ich persönlich höchst dämlich finde.
 
D

Deleted member 4411

Gast
Zuerst, das GB I Spiel ist einfach ziemlich einfach und ziemlich langweilig, zumindest wenn man halbwegs gewissenhaft spielen will.

Bei Ghostbuster II gab es nur Figuren aus den Comics im Base Game und als Stretch Goals, FAST alles andere aus dem zweiten GB Film gab es nur als zahlungspflichtige Add-Ons.

Ganz, ganz ätzend...

Bei Walking Dead war es nicht so übel, aber es war VÖLLIGST überteuert! Obwohl es ein grandioses System hat, von den Sadler Brothers entworfen. Und dann war Cryptozoic wieder zu gierig. Base Game + 2 zu bezahlenden Add-Ons. Das Ende vom Lied, als die Kampagne überhaupt nicht lief, gab es zum Base Game BEIDE zu bezahlenden Add-Ons GRATIS dazu. Hat trotzdem nix gebracht, die Kampagne wurde nicht sonderlich erfolgreich.


Gruß
GeneralGrundmann