Neue Vassal 40k Modul Version: 3.4

Ich kriege das Teil noch nicht mal zum Laufen.
bei "Connect" passiert minutenlang gar nichts.
Schade schade

Nach Connect, öffnet sich ein Seitenfenster, da mußt Du auf die beiden Pfeile klicken, die verbinden Dich dann erst. (Die Pfeile über der Schrift Aktive Spiele). Das verbinden dauert dann 30-90 Sekunden.
Beispiel.png



Für Vassal gibt es Module für 40k (dieses), Raumflotte Gothic, Bloodbowl und Mortheim.
 
Aha..
zuhause geht das flott und flüssig.
Im Geschäft lahm wie Sau und ohne Connect.

Bin drin.
Und was jetzt ?!

Also.
Ich habe einen eigenen "tisch" angelegt.
Wo zum Henker ist denn die Armee bzw. der Armeeplan.
Und aus welcher Armee kann ich auswählen und WO lege ich die Punktgrenze fest.
Da braucht man ja den Jesus der Onlinespiele in den Genen um mal eben durchzublicken.
 
Zuletzt bearbeitet:
Falls es jemanden interessiert. Auf http://www.heresy-online.net (engl.) gibt es ab dem neuen Jahr ein Onlinetunier mit dem Modul:

http://www.heresy-online.net/forums/forumdisplay.php?f=91

Ausschnitt aus den Regeln:
Tournament Rules

The Tournament will commence on Jan 1st or Jan 10th depending on entrants.

1500 pts.
Std Force Org.
Special Characters are allowed
3 pts for a win, 1 for a draw and 0 for a loss.
Current up to date FAQ's are used.
Std Missions declared each round.
Gamma or Omega Level
5 Games, each round lasts weeks
No Forgeworld.
Terrain is pre determined.

Length of Tournament
The tournament will run for a total of 5 rounds over 15 weeks. Each round will last three weeks, commencing on the 1st or 10th of January.

Legal Races and Codexs

Black Templars.....Codex: Space Marines/Black Templars
Blood Angels.....Codex: Space Marines/Blood Angels
Chaos Space Marines...Codex: Chaos Space Marines
Daemon hunters......Codex: Daemon hunters
Dark Angels.........Codex: Space Marines/Dark Angels
Dark Eldar..........Codex: Dark Eldar
Eldar...................Codex: Eldar
Imperial Guard.....Codex: Imperial Guard (Doctrines Allowed)
Necron...............Codex: Necron
Orks.................Codex: Orks
Space marines........Codex: Space Marines
Space Wolves.........Codex: Space Wolves
Tau.................. Codex:Tau Empire
Tyranid...............Codex:Tyranids
Witch Hunters.........Codex:Witch Hunters

Missions
Games will be played using a predetermined mission and level that will be universal across all the games for the round.

Registering and Lists
All lists should be created and submitted to me via PM prior to the tournament starting. Once your list has been posted to me it is final. Once received I'll return a PM with your player number and add you to the participants thread.

Rules Disputes
Please check the rulebooks, most answers are there. In the event of a rules debate which seems unanswerable, roll a D6 each time the situation occurs and get on with the game.
Where possible try to play a game with a spec or two who can act as an umpire to make a decision.

Terrain
Each round will be played on a pre designed board which you can download from each round thread. You must play the round on these tables without moving the terrain.
Anyone is welcome to submit terrain boards. Simply take a screen shot of the terrain and post it up in the pre-fixed terrain thread before the tournament commences. We'll select 5 of the best from this thread.

Prizes
The first and second placed player will receive a years free subscription to the site.

Fixtures and Results
Match ups will be determined at the conclusion of each round and posted in a different 'round thread'. Every game will be given a number that should be quoted in the results PM title. The first post of each round thread will be a leaderboard updated from the previous round.

Die kompletten Regeln:
http://www.heresy-online.net/forums/showthread.php?t=4045
 
Hab schon 2 Spiele mit dem Modul gemacht und es macht auch ziemlich Spaß. Es kann zwar das Original nicht ersetzen aber praktisch ist es auf jeden Fall. Das einzige was mich stört ist, das man auf den Gegner vertrauen muss, denn man kann leicht schummeln. mann kann zum Beispiel die Entfernung einfach so abmessen oder jede Figur beliebig weit bewegen. Mann kann ausserdem die Seiten der Würfel einstteln, ohne das der Gegner davon was mitbekommt.