Neues Armeebuch Hochelfen in Sicht

<div class='quotetop'>QUOTE(Attila @ 24.10.2007 - 14:08 ) <{POST_SNAPBACK}></div>
Die Punktkosten der Drachen, die für den Prinzen in Frage kommen, würden mich interessieren.

Dürfen die Bogenschützen definitiv aus zwei Reihen schießen?

Die Profilwerte sind ja bekannt 🙂

Attila[/b]

230/300/370 Der Prinz hat zugriff auf alle 3 Drachen, Erzmagier bis zum Monddrachen und Drachenmagier reitet auf dem kleinsten, der so genannte Sonnendrache.

Aus 2 Reihen schießen wurde wohl kurzfristig aus dem Buch genommen, jedenfalls dürfen weder Bogenschützen, noch Seegardisten aus 2 Reihen schießen.

<div class='quotetop'>QUOTE(Skraag @ 24.10.2007 - 15:16 ) <{POST_SNAPBACK}></div>
Und funktioniert der Erstschlag nun wie prophezeiht immer, überall und zu jeder Tageszeit, oder gibt es da doch gewise Einschränkungen (Flankenangriff, 5-Uhr-Tee)?[/b]

Funktioniert genauso wie es im RB beschrieben wurde, für alle Elfen... logischerweise nicht für Reittiere jeglicher Art. Also ohne beschränkungen...

Gruss...
 
<div class='quotetop'>ZITAT(Master of Desaster @ 23.10.2007 - 10:46 ) <{POST_SNAPBACK}></div>
Eines ist mir allerdings aufgefallen... das chaos hat mit dem totbringer doch sehr wohl eine beschusseinheit... und ich meine behaupten zu können, dass die hochelfen es sehr schwer haben werden gegen diese kriegsmaschiene zu bestehen, auch wenn sie adler haben.[/b]
Nunja, erstens ist der Todbringer (zusammen mit dem Drachen) eh auf vielen Turnieren verboten. Und es ist halt auch die Frage, wie lange Sturm des Chaos überhaupt noch offiziell ist. Zweitens tötet er fast alles auf die 2+. Da kann man W3 und schlechte Rüstung nicht mehr als Nachteil sehen.


@Aidan: Du vergleichst in Deinem Beispiel auserkorene Khornekrieger (21 Punkte pro Mann + 45 Punkte für das Regiment für Mal des Khorne!) mit 15 Punkte Modellen. Da darf man auch ruhig erwarten, dass sie sich besser schlagen als gewöhnliche Chaoskrieger. Und bei den Kosten kann es sich der HE auch eher erlauben auf Glieder zu setzten. Letztendlich gewinnt man viele Kämpfe durch passive Boni.
Hinzu kommt, dass die HE wohl wirklich in jedem Fall zuerst zuschlagen werden.
 
Okay, bei nilligeren Ellys hast du recht, aber trotzdem bleibt bei den Schattenkriegern immer noch der Kundschafter-Vorteil. Das kann gegnerischen KM oder marschbewegungen noch schneller das genick brechen als Ellys oder Adler. Und man hat fähige nahkämpfer, die aber auch noch Langbögen haben. Bei den Elly kann man wahrscheinilich auch wieder Bögen dazukaufen, für den Spottpreis von 6 (!) Punkten. Das wär dann im Vergleich wieder zu teuer.
 
Glaub 4 kosten die Bögen oder für 2 tauschen, mit Schatten als KM-Jäger hab ich nie gute erfahrung gemacht. Grosse Einheiten sind zu teuer und kleine treffen wenn dann die Kanone/ Speerschleuder. Ausser zum Marschbewegungen blocken und mal nen Magier vor die Flinte nehmen taugen die "meiner" Meinung nach nix, ich setz aber auch keine GR ein. Adler sind meine Einheit für solche fälle...

Gruss...
 
<div class='quotetop'>ZITAT</div>
First Impressions
I like the layout - points for everything (including items) right at the back, special rules are thoughtfully cross-referenced, lots of fluff and a good mix of old and new art.



Army Special Rules
Speed of Asuryan, Valour of Ages - yup. Its been covered.



High Elf Magic
The +1 to dispel only applies when an army that includes one or more High Elf mages/archmages in the army. Dragon mages need not apply.

The question is, do you still get the +1 if your mages are dead?



Spells
0) Drain Magic - 7+, Lasts until next friendly Magic Phase.

ALL casting values are raised by +3, including friendly spells.
Cumulative - multiple castings stack.

1) Shield - 5+. As described, 18" range.
2) Curse - no change.
3) Courage - 8+, ALL units within 12" are stubborn.
4) Fury - no change
5) Flames - mostly the same. Now counts as Flaming Attacks.
6) Vauls - mostly the same. Weapons and armour now count as mundane versions, talismans and the like are useless.



Lords
Prince
- 25 points more expensive
- Spears 3 pts cheaper
- GW 6 pts more expensive
- Longbow 5 pts cheaper

Halberds, additional HW and lances are unchanged.
Basic armour options are unchanged, Dragon armour 1 pt more expensive.

Barded steeds 2 pts cheaper.
Elf steeds, Eagles and Griffons unchanged.

Sun Dragon - 90 pts cheaper
Moon Dragon - 20 pts cheaper
Star Dragon - 50 pts more expensive

May also ride a Tiranoc Chariot for base cost, replacing 1 crew.
No option to ride Lion Chariots


Archmage
5 pts more expensive
Upgrade costs unchanged.

Barded steeds 2 pts cheaper
Elf Steeds, Eagles unchanged.
Sun Dragon - 70 pts cheaper than current Prince dragon
Moon Dragon - 20 pts cheaper than current Prince dragon

May also ride a Tiranoc Chariot for base cost, replacing 1 crew.
No option to ride Lion Chariots



Heroes
Noble
15 pts more expensive.

- Spears 2 pts cheaper
- GW 4 pts more expensive

Halberds, additional HW, longbows and lances are unchanged.
All armour options are unchanged.

Barded steeds 1 pt cheaper.
Elf steeds, Eagles unchanged.

May also ride a Tiranoc Chariot for base cost, replacing 1 crew.
No option to ride Lion Chariots


Mage
5 pts more expensive, upgrade costs unchanged.

Barded steeds 1 pt cheaper.
Elf steeds, Eagles unchanged.

May also ride a Tiranoc Chariot for base cost, replacing 1 crew.
No option to ride Lion Chariots


Dragon Mage
30 pts more expensive than a current Prince's dragon.
Upgrade costs as standard.

NO mages may wear armour.



Rare stuff
Bolt throwers now explicitly state that they are NOT subject to the Multiple Shot rule.



Special stuff
Chariots cost as advertised.

Elite infantry cost as advertised, command groups use current Swordmaster command prices as a base, heavy armour as standard.

Dragon Princes cost as advertised.

All elites can get magic flags and their Champs can carry magic stuff.
Full command for Princes cost 20 pts more than elite infantry command groups.

Helms - As advertised, no magic flags.
Command groups cost 10 pts more than elite infantry command groups.

Reavers - 1 pt cheaper, musicians and standards cost the same, champs are cheaper for shooting upgrades.
Adding bows: 2 pts cheaper
Replacing spears with bows: 3 pts cheaper

Shadow Warriors - 1 pt more, +1 WS, now hate everyone.
Champ cheaper, combat upgrade.



Core stuff
Seaguard - 3 pts cheaper, shields cost the same.

Archers - as advertised.

Spears - as advertised.

All core troops have command upgrades for the points as advertised.



Swag
Common items are unchanged.

Weapons
3 tiers, 2 new items
Top tier - unchanged.
Middle tier - now add the Star Lance (+3, no armour saves on the charge) and the White Sword (Killing Blow GW, foot models only
Third tier - unchanged


Armour
3 new items
Armour of Protection - 5 pts more
Armour of Heroes - 5 pts more
Temakador's Gauntlets - Same cost as Armour of Stars, gives +1 armour and a 5+ ward against S4+ attacks.
Armour of Caledor - Same cost as Shadow Armour, Dragon Armour with a 2+ save, cannot be improved.
Mask of the Merlord - Cheap +1 to armour and is now Aquatic.

Golden Shield, Armour of Stars, Shadow Armour, Helm of Fortune and Dragonscale Shield unchanged.


Talismans
Golden Crown now works against Killing Blow, cost unchanged.
All other Talismans unchanged.


Magic Banners
Banner of Arcane Protection - 15 pts cheaper, only grants MR. No longer targets undead and Daemons.

Banner of Balance - Same effect as before, wording changed to bring it in line with 7th Ed rules.


Arcane Items
5 new items, including the Seerstaff (replaces Seer) and the Ring of Corin
Vortex Shard - 25 pts cheaper than the Book, one use only, automatically ends the enemy Magic Phase, RiP dispelled, all stored dice lost.

Seerstaff - counts as Seer, same cost.

Tricksters' Pendant - force enemy mage to roll twice on a miscast table, you pick which result applies. Same cost as Seerstaff.

Gem of Sunfire - One use only, +2 to Fire Magic casting rolls, same cost as a Helm of Fortune.

Ring of Corin - 3+, one use only, 15 pts cheaper.

All other Arcane Items are unchanged.


Enchanted Items
7 new items, Tome and Amulet are gone.
Null Stone - 20 pts more expensive.

Folariath's Robe - Cloak of Mists and Shadows, 5 pts cheaper, on foot only.

Ring of Fury - 10 pts more, doesn't run out.

Pendant of Vengeance - Same cost as the Cloak, forces the Anvil to re-roll successful strikes, -1 to misfire table.

Dragonhorn - Same cost as Blessed Tome, use at the start of your turn, ALL friendly High Elf models may re-roll all failed rally and psych tests till the start of their next turn, 1 use only.

Skeinsliver - Same cost as Blessed Tome, +1 to see who goes first.

Amulet of Light - Same cost as the Amulet, bearer AND UNIT gain magical close combat attacks.

Gem of Courage - Same cost as a Silver Wand, one use only. Bearer AND UNIT count as cold-blooded for one leadership-based test.

Talisman of Loec - Same cost as a Silver Wand, one use only. Activate at the start of close combat - bearer may re-roll hits and wounds until end of phase, target re-rolls ALL successful saves. After combat, bearer suffers 1 wound, NO SAVES allowed.[/b]

Von TWF.
 
Wow auf sowas in die Richtung habe ich gehofft...eine kleine nette zusammenfassung...ich werde mir das Armeebuch auf jeden Fall nächste Woche holen weil ich schon viel gutes über Fluff und Artwork gehört habe....

Ob mir die Liste schmecken will kann ich noch nicht sagen..ich weiss aber das Speerträger eine super Einheit geworden sind...für 8 Punkte pro Nase....Hammer also die Kern sind gut versorgt...wenn ich denke das ich nur 2 punkte weniger für Imperiale Schwertkämpfer Zahle...nur das ich hier mehr Moralwert, InI, Bewegung und ne nette Sonderregel habe.

Schlagen Speere eigentlich überhaupt noch aus 3 Reihen zu? Und ich weiss sicher hat das schon wer wo erklärt aber Valour of the Ages macht was genau?
 
So, ich hab das neue AB und muss sagen, dass es endlich wieder ein schönes ist. Fast schon mehr Hintergrund als im AB zur 5. Edition, und sehr nett geschrieben. Valour of Ages ist die regel gegen DE, man kann alle verpatzten Psychologietest wiederholen. Die magischen Gegenstände sind super, so kann man z.B. nem Einheitenchampion nen 15P Item geben, das alle Attacken der Einheit magisch macht. Oder ein neues Arkanes Item, das den Gegner zwingt 2 mal auf der Zauberpatzertabelle zu würfeln und das schlimmere Ergebnis zu nehmen. Super Buch sag ich nur, man sollte es sich kaufen!