Warum höre ich die grade wie die Imp Spieler ihre Sparschweine für Hydras Schlachten.
Hellions: 5 for 19.50€
Contains five plastic Dark Eldar Hellions, including all weapon and wargear options from the army list.
• Hellions are jump infantry and a Fast Attack choice.
• Armed with Hellglaives that add +1 Attack and +1 Strength.
• Hellion squads can include up to 20 models (4 box sets).
• Hellions have the Hit And Run special rule.
• Combat drugs confer a random bonus, such as +1 Attack, Strength or Weapon Skill.
Mandrakes: 5 (metal) for 23.50
Mandrakes have a 5+ invulnerable save.
• Mandrakes have the Fleet, Infiltrate, Move Through Cover and Stealth universal special rules.
Webway portal: 7.5€
Can be taken as wargear by Archon or Haemonculus.
• Once used, allows Dark Eldar reserves to enter the battle from the webway portal.
• Only available while stocks last.
Urien Rakarth: 12.50€
Urien Rakarth is an HQ choice.
• Urien regains a single Wound at the start of each turn.
• Urien’s Ichor Gauntlet wounds enemies on a 3+ and inflicts instant death.
• Urien starts the game with one pain token, giving him the Feel No Pain special rule.
Ravanger: 39€
Includes three dark lances, which can be replaced with disintegrator cannons.
• Includes Dark Eldar pilot, three gunners and three optional passengers.
• Ravagers can move at cruising speed and still fire all weapons.
• Enhanced aethersail upgrade allows vehicle to move an additional 2D6” but not shoot.
• Chain-snare upgrade inflicts damage on nearby enemy units as the Ravager passes them.
• Grisly trophies upgrade allows friendly units within 6” to reroll failed Leadership tests.
Was mir gerade, zu so später Stunde, noch einfällt und was evtl. Problemen mit Feuerkriegern etc. entgegenwirkt: das Nachtschild oder wie es hieß reduziert die effektive Waffenreichweite von Einheiten die auf ne Barke schießen wollen um 6" (keinen Effekt auf waffen die eh nur 6" schießen).
Das betrifft auch die Reichweite für Melterboni/Schnellfeuer etc. Demnach könnten Feuerkrieger nur auf 6" Schnellfeuer geben und auf 18" Normal schießen. Da Barken schnell und offen sind hat ihr Inhalt aber eine effektive Angriffsreichweite von 20" (12" Fahren, 2" aussteigen und 6" angreifen).
Da Barken schnell und offen sind hat ihr Inhalt aber eine effektive Angriffsreichweite von 20" (12" Fahren, 2" aussteigen und 6" angreifen).
Ja, alle die den Thread regelmäßig lesen und ab und an nen Link anklicken. 😛
Freue mich schon auf schöne Warpportalumbauten von der Bastelfraktion - Eventuell einen um eine Bonnell-Feder (die gibt es in alten Matratze) angebrachte Schaumstoffmatrix (so ein Zeug wie das, was GW Nutzt um Explosionen darzustellen) mit einer "Blinklampe" in der Mitte bzw. Blinkenden Dioden im Schaumstoff und einer Liebevollen Bemalung zu einem Warpwirbelsturm o.ä.
Schade das die Mandrakes so mittelmäßige Regeln haben - sind mMn die schönsten Modelle des Releases...
@Pierrot
Darf man nach 12" und aussteigen aus nem Fahrzeug noch sprinten? Schiessen kann man ja dann auch nicht mehr.