Dust Studio

Dust Models

Der "alte" Dust Tactics Thread zum nachlesen: [Dust Tactics] Neuigkeiten

Verweisen möchte ich noch auf den toll gestaltenen Armeeaufbau von Moiterei_1984 auf der GW-Fanworld:
Dust Tactics - Operation Blue Thunder

Link:
http://dust-models.com/

Dust Tactics:
http://www.heidelbaer.de/dust-tactics/dust-tactics/


Inhalt:
Figuren (Sci-Fi/Pulp)
Tabletop/Brettspiel Dust Tactics
Bücher zu Dust (teilweise vergriffen)

Maßstab:
1:24/1:35/1:48/...

Land:
Italien/Japan/USA


Beispielbilder:

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Von Duncan_Idaho stammt diese treffende Zusammenfassung über Dust -Tactics:

Wie spielt sich Dust?

Nachdem ich das Auspacken der Box vor kurzer Zeit schon bildlich dokumentiert habe, geht es heute an den Kern der Sache: Wie spielt es sich mit der ganzen tollen Ausstattung? Blender oder Geniestreich?

Vorab ein kurzer Hinweis Dust Tactics ist zur Zeit eindeutig ein Brettspiel und das merkt man ihm an, hat aber viele Elemente des Tabletops trotzdem integriert. Die Regeln sind auf den ersten Blick auf das wesentliche reduziert und spiegeln einige Erfahrung im TT-Bereich wieder. Es werden in Zukunft auch TT-Regeln erscheinen, aber im Augenblick werde ich die Regeln aus der Perspektive eines Brettspielers behandeln.

Als erstes fällt einem natürlich das Blatt mit den Schnelleinstiegsregeln auf, wenn man die Box öffnet. Natürlich können sie nicht alles abdecken, aber zum schnellen Reinschnuppern in die wesentlichen Elemente des Spiels sind sie sehr hilfreich. Innerhalb 10 Minuten hatte ich die Regeln intus und man bekam schon einen guten Eindruck der taktischen Möglichkeiten. Als sehr positiv empfand ich die Tatsache, dass man keine vereinfachten Regeln vorgesetzt bekommt, die man später auf die richtigen Regeln umlernen muss, sondern den echten Jakob.

Auf der Box wird für ein Spiel eine Dauer von 45-60 min angegeben. Die Zeit stimmt wirklich. Bei unserem ersten Spiel mit dem Regelbuch, sind wir so vorgegangen, wie es ein Neuling auch machen würde. Wir haben uns Stück für Stück durch die Regeln gelesen (die generell gut aufgeteilt sind und das Inhaltsverzeichnis lässt einen alle wichtigen Begriffe schnell finden) und so die erste Mission aus dem Kampagnenbuch gespielt. Incl. Durchlesen der Regeln brauchten wir für unsere erste Schlacht knapp eine Stunde. Mit mehr Erfahrung kann man es wohl auf 30 Minuten bringen.
Ich will hier nicht eine Kurzzusammenfassung der Regeln zum Besten geben (sie sind eh schon recht kompakt), sondern ein paar für uns interessante Punkte herauspicken.

> Guter Spielfluss: Alle Werte und Fähigkeiten sind auf der Karte enthalten, was das Spiel extrem beschleunigt. Auch das Zusammensuch der Minis geht schnell, da wirklich alle Minis einer Einheit auf der Karte abgebildet sind. Die Karten sind zwar größer als bei AT, aber abwischbar, was einem bei Verwendung des richtigen Stiftes die Schutzhüllen spart. Weiterhin wurde der Beschuss nochmals vereinfacht. Wirft man bei AT zum Treffen und Beschädigen noch zweimal Würfel, reduziert sich dies bei Dust auf einmal. Dies wird durch die Tabelle auf den Einheitenkarten ermöglicht. Man hat dabei auch nicht das Gefühl, dass man um eine taktische Möglichkeit gebracht wird, da man in der Regel mehr Würfel als bei AT wirft, die den Zufall doch teilweise begrenzen. Weiterhin sind die Regeln übersichtlich und logisch geschrieben. Wir hatten nur 1-2 offene Fragen, die aber auch wirklich komplexe Situationen betrafen, der Rest wurde durch nochmaliges Nachlesen im Regelwerk schnell geklärt. Alle obigen Faktoren tragen zu einem recht schnellen Spiel bei.

> Gute Regeln: Man merkt, dass man aus den Fehlern von AT gelernt hat, wobei durch die Verwendung von Bodenplatten natürlich auch ein paar Sachen wie die Geländeregeln deutlich einfacher zu handhaben sind. Man hätte aber trotzdem noch einiges an Fehlern begehen können und ich rechne es den Regelschreibern hoch an, dass sie aus Fehlern anderer Systeme lernen. Die Bewegungsregeln sind sehr eindeutig gehalten und wir hatten keine Probleme mit dem Verständnis, gleiches gilt auch für die Beschußregeln. Allerdings sollte man ein Metallmaßband nutzen, da so die Sichtlinie deutlich genauer festgestellt werden kann. Bei Dust kommt es auch darauf an, ob die Sichtlinie ein Feld durchschneidet oder genau durch die Kante/Ecke geht. Mit einem flexiblen Maßband kann das etwas problematisch werden. Wie schon erwähnt sind die Geländeregeln deutlich besser als bei AT. Man hat klare Regeln die praktische alle möglichen Fälle abdecken, die sich aus dem Material der Grundbox ergeben. Sogar Sonderfälle wie das Schießen in einem Gang, wenn beide Einheiten sich leicht hinter Ecken verstecken, werden angesprochen.

Zusammenfassend kann man sagen, dass man sich stark auf das eigentliche Spiel konzentrieren kann und nicht von einem Wust von Regeln oder Kombos erschlagen wird. Gleichzeitig ergeben sich aber trotzdem viele taktische Möglichkeiten. Wie man auch schon an Mantics Kings of War sieht, scheint dies ein neuer Trend in der Branche zu sein, den ich nur begrüßen kann. Was mich extrem begeistert hat war die Tatsache, dass die verwendte Armee nicht völlig den Spielstil diktiert. Natürlich hat jede Armee schon ihren eigenen Stil, aber der erstreckt sich nicht so weit, dass man mit dieser Armee nur mit einer Standardtaktik gewinnen kann. Dies lädt zum Experimentieren ein und wird hoffentlich zu vielen unterschiedlichen Listen führen.

Wenn ich das Spielgefühl in Form eines Films beschreiben müsste, dann würde ich sagen, dass Dust Tactics wie die ersten und letzten 20 Minuten von Saving Private Ryan ist: Es ist schnell, blutig und wenn man den Kopf verliert kann man brutal verlieren. Bewahrt man aber trotz allem einen kühlen Kopf, kann man jedoch geniale Siege erringen. Man sollte darauf vorbereitet sein, dass man Truppen schnell verliert, aber auch einzelne Figuren vor ihrem Ende noch einen heldenhaften Auftritt hinlegen (und nicht nur die Helden, Soldat Hein Doof hat auch seine ruhmreiche Minute). In unserem Fall war dies z.B. ein Achsensoldat mit Laserwerfer, dessen Einheit komplett vernichtet wurde, der aber in einem verzweifelten Doppelangriff fast die komplette gegnerische Einheit grillte.
Diese Box ist übrigens wirklich eine ausgewogene Starterbox. Beide Seiten erhalten die gleiche Menge an Punkten und auch spieltechnisch sind die Armeen ausgewogen. Und trotzdem spielen sich beide Armeen unterschiedlich. Wenn man sich die Box als Weihnachtsgeschenk holt, dann dürfte man zumindest bis Silvester gut beschäftigt sein. Man hat nicht einen Tag nach dem Auspacken das Gefühl, dass man weitere Boxen holen muss, da sonst das Spiel kippt. Eher freut man sich auf die nächste Erweiterung um die taktischen Optionen vertiefen zu können.

Spieltechnisch sind die Missionen so gut designt, dass es praktisch nie zu einem Stand&Shoot kommt. Jedes Spiel bisher war ein Taktieren erster Güte. Man überlegte sich Hinterhalte, wie man Einheiten deckte, Antäuschungen, etc. Teilweise hatten wir das Gefühl ein Partie Schach für deutlich Fortgeschrittene zu spielen. Man konzentrierte sich darauf den Geist des anderen zu schlagen und rang nicht gemeinsam mit den Regeln. Man sollte übrigens die Einheitenarten schon noch dazu verwenden dem Gegner zu zeigen, welche schon aktiviert wurden, aber im Gegensatz zu AT kann man die Einheiten frei nach Bedarf aktivieren, muss also vorher keine Reihenfolge festlegen.

Wenn man übrigens seine Läufer in einer Schlacht verloren hat, bedeutet das noch nicht die sichere Niederlage. Sollte man nicht den Fehler gemacht haben seine Einheiten mit den Panzerwaffen als erstes zu verheizen, hat man noch gute Chancen trotzdem das Spiel zu gewinnen, wenn man geschickt vorgeht. Jede Einheit bei Dust Tactics hat ihr Gebiet auf dem sie glänzt und ihr Gebiet auf dem sie besser einer anderen Einheit den Vortritt lassen sollte.

Es gibt aber auch ein paar Kritikpunkte: Die Minis sind zwar sehr detailliert, aber dies kann man etwas rauherem Umgang (vor allem bei den Läufern, weniger bei den Soldaten) dazu führen, dass Teile abbrechen. Man sollte also nicht unbedingt die Läufer nach dem Spiel in die Kiste schmeißen, auch bei einem Landraider brechen Teile ab, wenn man ihn sorglos behandelt. Allerdings ist das Kritik auf hohem Niveau. Ein weiterer Punkt sind die Bodenplatten: Die in der Grundbox vorhandenen Platten sind ausreichend für die Einführung, für komplexere Spiele aber schon nicht mehr ausreichend. Da aber in der ersten Erweiterung 4-6 neue Platten hinzukommen, dürfte dieses Problem nicht lange bestehen bleiben.

Als Fazit kann ich Dust allen empfehlen, die schnell und taktisch spielen wollen. Durch die Vorgundierung hat man auch schnell deutlich unterscheidbare Armeen auf dem Tisch, ohne an eine vorgegebene Bemalung gebunden zu sein. Es bleibt also noch viel Raum für Individualisierung.

Link zum deutschen Forum : www.at43-forum.de
 
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Fantasy Flight Games - Neue Einheiten für alle Fraktionen

Fantasy Flight Games kündigen neue Einheiten für alle Fraktionen bei "DUST Tactics" bzw. "DUST Warfare an".

Die Streitkräfte der SSU erhalten zwei "schwere Waffenteams".
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Four brave SSU soldiers make up the SSU Heavy Mortar Team known as Hailstorm. This team looks to pelt their enemies with a 120 mm Mortar capable of loading two different types of ammo. The 120 mm Mortar is capable of a vicious Artillery strike on tanks, or loading a type of heavy round that will easily and utterly destroy any enemy infantry at mid-range. Hailstorm is more than capable of flattening foes at any range.

The Red Lightning unit leverages new Tesla Weapon technology with extremely deadly effect. The SSU has long been working to create weapons that make direct, effective use of electricity itself on the battlefield. Inspired by the research of the brilliant Nikola Tesla, the SSU began the creation of their Tesla Weapons.
Having seen the effectiveness of these weapons when mounted on tanks, the engineers and factories of the SSU have worked feverishly to adapt these incredible pieces of machinery for their infantry. Now, the SSU Tesla Gun Teamknown as Red Lightning can use this powerful weapon to great advantage, using it to deal damage even in defeat, as the gun may explode and harm all surrounding units in the ensuing blast.
"Hailstorm" und "Red Lightning" werden zusammen in einer Box erscheinen und 29,95 $ kosten.

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Gerüchteweise schon lange bekannt, nun aber endlich offiziel sind die "Übertoten" der Achsenmächte. Über die eigenwillige Namensgebung muss man an dieser Stelle wohl kein weiteres Wort verlieren.
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The Axis’ experiments with VK energy resulted in the creation of their abominable Wiederbelebungsserum. When injected with this concoction, the dead rise anew to fight for the Axis, but the Untertoten it creates from corpses are more monster than man. Some soldiers of the Axis have bravely elected to undergo the injection while still living, which has yielded varying results.
The Axis Übertoten Assault Squad is one of the more successful results of these experiments on the living. Nicknamed the Braineaters, these newly augmented troops have retained their sentience, and have been equipped with some powerful weaponry. The new MG 48 and Panzerfaust 100 have been entrusted to these newly dead Axis soldiers. The MG 48 can liquidate enemy infantry in an incredible barrage of bullets, and the Panzerfaust 100 is a particularly potent antitank weapon. With their augmented, undead bodies and powerful equipment, these abominations make for an incredible addition to any Axis team.
Die Box besteht aus fünf Miniaturen und wird 19,95 $ kosten.

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Auch die Alliierten gehen diesmal nicht leer aus und erhalten mit den "schweren Unterstützungsläufern" gleich drei neue Varianten ihres schweren Kampfläufers.
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The Allies have been hard at work to ensure that they are ready for any threat that comes at them from the Axis and the SSU. The Allies Heavy Support Walker is their latest piece of versatile VK-powered hardware. The Heavy Support Walker has three configurations, the Long Tom II, the Mobile HQ, and the Skysweeper. Each configuration supplies the Allies with a different advantage, giving the Allies the edge in any confrontation.

Leveraging long-range fire can make or break an engagement, and the Long Tom II is a potent engine of destruction from a distance. Equipped with the Long Tom M2 artillery weapon, this walker can turn the countryside to craters in no time. The efficient design of the Long Tom M2 and the huge supply of ammo on board this walker allows this main gun to be fired without the need to reload, meaning a constant rain of explosive power. The Long Tom II needs to keep its targets at a distance, however, so make sure to hold the line for this powerhouse to be effective.

With all the action on the battlefield, keeping your command units alive and coordinating your troops is vital. To this end, the Allies have converted their newly developed Heavy Support Walker into the Mobile HQ. This command vehicle’s carry capacity of six allows Allied command squad units to hop on board and use the Mobile HQ’s equipment in order to more effectively use their abilities. The Mobile HQ is more than a transport vehicle, however, and it’s equipped with three .50 cal MGs for holding off incoming infantry and any lighter walkers. With expert targeting equipment, the Mobile HQ is also capable of reacting quickly to changes on the battlefield, and is even moderately effective against aircraft! Deploy the Mobile HQ configuration of the Allies Heavy Support Walker to take command of the battlefield.

The Allies are well aware of how quickly the tide can turn when superior air power is in play. Enter the Skysweeperconfiguration of the Allies Heavy Support Walker. This vehicle aims to keep the airspace above the Allies free of enemies. With its Triple 60 mm AA Gun, enemies will need a miracle if they’re trying fly by the Skysweeper. Once the air is clear, this trio of guns can set its sights on tanks and infantry for an equally deadly effect. Clear the air above the Allies with the Skysweeper!
Wie gewohnt wird die Box wieder die Teile für alle drei Varianten enthalten und mit 44,95 $ zu Buche schlagen.


Quelle: http://fantasyflightgames.com/
 
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Dust Studio - Maintenance Contractors, Wilhelm & Abdeckplane f. Sturmprinz

In letzter Zeit ein wenig aus dem Fokus geraten, aber auch aus dem Hause Dust Studios gibt es ein paar Neuigkeiten für "Dust Tactics/ Warfare".

Mit "Justine & Co" erscheinen das erste Mal Zivilisten auf der Spielfläche
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Die etwas leicht bekleideten Damen stellen eine Wartungscrew dar und kosten 29,99 $.

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Für den demnächst erscheinenden "S-PzKpL VI-D Sturmprinz" erscheint eine "Abdeckplane" für den Passagierraum
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Die Plane aus Resin ist sowohl als Deluxe Edition für 6,99 $ zu haben, als auch in der Standardversion für 4,99 $.

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Mit "Wilhelm" ist nun auch ein Held für Fans des NDAK erschienen
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Das Resin Modell kommt mit zwei austauschbaren Köpfen daher und kostet 9,99 $.


Quelle: http://dust-models.com/
 
Fantasy Flight Games - Kampagnenbuch Hades für DUST Warfare veröffentlicht

Fantasy Flight Games hat die neueste Erweiterung "Kampagnenbuch Hades" für "DUST Warfare" veröffentlicht.
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The siege of Zverograd heats up with Campaign Book: Hades for Dust Warfare, now on sale at your local retailer and our webstore! The three powers in the world of Dust Warfare have fought to a standstill in the city of Zverograd. The Axis, Allies, and SSU are all looking for any edge in this drawn-out confrontation, and Campaign Book: Hades supplies stats for many recently released units.
Each faction has a host of new forces and features to bring to bear in the battle for the city. Power up devastating Tesla weapons, utilize new special abilities, and explore new locations in and around war-torn Zverograd in this 64-page book.
Das vollfarbige Softcover Buch kostet 19,95 $ und sollte wohl innerhalb der nächsten Wochen auch in deutschland verfügbar sein.


Quelle: http://www.fantasyflightgames.com/
 
Dust Studio - Minefield Markers für DUST & Kröhaal für ANASTYR

Bei Dust Studio erscheinen demnächst "Marker für Minenfelder"
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Das Set besteht aus sechs Markern aus Resin (Bases sind nicht enthalten) und kostet 4,99 $.

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Ebenfalls demnächst erscheint "Kröhaal, Sohn des Donners" für die neue ANASTYR Figurenreihe.
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KRÖHAAL, SON OF THE THUNDER
TRIBE OF THE WHITE EAGLE

One of the very few of its kind, the white dragons, to have decided to live with the Humans of the North, Kröhaal is the protector of the Tribe of the White Eagle. A fierce creature, this dragon patrols the Northern border of the lands of the Tribe. That's where danger comes from, where the presence of Kröhaal is dearly needed.

Kröhaal is a beautiful sculpt, cast in the finest resin. It can be assembled in two different ways: with a set of majestic wings as a flying dragon, or with a set of pikes on its back, as a land dragon. These two options can be switched at will.

Ein Preis steht bisher leider noch nicht fest.


Quelle: http://www.dustgame.com/index.php
 
Emil and Ivar had just begun reloading the mortar mounted on the back of their vehicle when they heard the explosion from the front lines. A tank was obliterated, but there was movement in the rubble. An Axis zombie, eyes alive with malevolent purpose, clawed its way out of the debris, snarled something in German, and rushed the SSU platform with a mine clutched to its chest. Another deafening boom sounded, and the Ubertoten was knocked to the ground, its mine detonating in a blinding flash as an Allied bomber veered away from SSU gunfire. Ivar and Emil sat in stunned silence for a moment, then quickly snapped into action when the radio crackled to life with new target coordinates.

Fantasy Flight Games is pleased to announced three new units for Dust Tactics and Dust Warfare! The three factions are each bringing something new to the battlefield. Zverograd is still a hotly contested military target, and each army is looking to find an advantage. The Allies want to secure their supremacy in the air, the Axis is fielding more Ubertoten, and the innovative SSU continue to find new ways to leverage their limited resources.

The Allies Rule the Skies

The Allies have the largest air fleet of all the factions, though they have recently been given a tough time by the Axis’ jets. The Allies have been hard at work developing a means to meet this new threat: the P-48. The P-48 Pelican is capable of taking off with a very short runway, making this light and versatile fighter very quick to deploy on any new battlefield. The Pelican is equipped with Triple Dual .50 cal machine guns that give it a serious edge against enemies in the air and quickly eats through infantry.

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The P-48C Pelican configuration known as Diving Dotty


The Pelican was first put to work as a dive bomber in its P-48C configuration, affectionately known to the Allies as “Diving Dotty.” The P-48C is capable of providing great ground support against infantry while fending off enemy fliers with its heavy machine guns alone. Diving Dotty really shines when it leverages its powerful 500 kg bombs, which can wipe out tanks and troops alike in a fiery explosion. Daredevil pilots dive as low as possible for extra accuracy in using these devastating explosives.

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Bellowing Bertie, the P-48X Pelican configuration

In contrast to the P-48C, the P-48X, or “Bellowing Bertie,” prefers to deal death from a distance. Bellowing Bertie makes use of the same heavy machine guns as its predecessor, but is equipped with powerful Ground Rockets that let it strike from a longer range than Diving Dotty. These devastating rockets are a reliable and powerful way to clear a path for any Allied ground forces needing to cut through enemy tanks and troops.

Either of these Pelican configurations are sure to add a great deal of firepower to your airborne Allied forces.

Seeking a Second Death

The Axis has recently deployed their powerful undead Ubertoten on the field of battle. These sentient undead soldiers were created by injecting the Wiederbelebungsserum into live subjects rather than corpses. While this process grants the soldiers greater physical gifts, some soldiers have found the burden of their abominable un-life too great to bear. These souls looking for death’s release volunteer for the Ubertoten Suicide Squad.

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The explosive Ubertoten Suicide Squad

The Ubertoten Suicide Squad is armed to the teeth with Magnetic Mines designed to do damage to tanks at close range. They also wield Panzerfaust 100s which they use to soften their targets before charging in to detonate their mines. These troops have less than no regard for their safety, as they try to blow up themselves with their targets. The Ubertoten Suicide Squad are a terrifying and effective presence on the field of battle, and will work as an excellent anti-tank measure in your Axis army.


Cheap and Effective are a Great Combo

The SSU is always working to find ways to support their tremendously effective infantry with more firepower. The BR 47 Self-Propelled Weapon Platform has proven an inexpensive and potent method for bringing some anti-tank weapons to the battlefield. This light vehicle evolved from little more than a farm machine into a staple of the SSU forces.

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The Red Fury version of the Self-Propelled Weapon Platform

The BR 47-100 Self-Propelled Weapon Platform configuration, known as the "Red Fury," is wielding a massive 100 mm M1946. This gun is capable of dealing damage to even the heaviest tanks and hardiest infantry. A few BR 47-100s can hold the line against much more powerful targets, dealing effective damage while the enemy attempts to close the distance.

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The Red Rain configuration of the Self-Propelled Weapon Platform

If your SSU forces have another method of holding the line and a team of Observers in the field, then the BR 47-200 Self-Propelled Weapon Platform brings a cheap and effective artillery weapon to the field. Known as the "Red Rain," this vehicle carries a 200 mm Heavy Mortar. The cost-effective Red Rain can sit comfortably behind enemy lines and strike a spotter’s targets with deadly effect without ever getting in the line of fire.

Pre-Painted Premium Miniatures for all Three Factions

Each faction is bringing a variety of new forces to the field, and FFG also offers Dust Premium Edition pre-painted models for each of these units’ configurations. Get Diving Dotty in that beautiful shade of blue, see the Red Rain in vivid detail, or bring painstaking painted suicidal Ubertoten to the field. Each of our Dust Premium Edition figures is painted according to the detailed art schemes developed by Vincent Fontaine, the art director of Dust Studio.

Each of these units brings something interesting to the struggle for dominance in Dust Tactics and Dust Warfare, so plan to pick up your favorite faction’s reinforcements in the near future!
 
Fantasy Flight Games - Neue Einheiten für alle Fraktionen

Fantasy Flight Games kündigen neue Einheiten für die drei bisher veröffentlichten Fraktionen bei DUST Tactics/ Warfare an.

Für die Alliierten wird die "P-48 Pelican" in zwei Versionen erscheinen
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The Allies have been hard at work developing a means to meet the threat of Axis jets, and they've found their answer: the P-48. The P-48 Pelican is capable of taking off with a very short runway, making this light and versatile fighter very easy to deploy in any combat conditions. Triple Dual .50 cal machine guns give the Pelican a serious edge against enemies in the air and quickly eats through infantry. Fire rockets from afar with the Bellowing Bertie configuration, or bomb your enemies into oblivion with Diving Dotty. Both configurations offer effective damage against all enemy units but the heaviest of tanks.

Die "P-48 Pelican" wird zu einem Kostenpunkt von 39,95 $ erscheinen. In der Box wird wie gewohnt ein Flugzeug mit der Option auf beide Konfigurationen erhalten sein.

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Die Achsenmächte erfahren Verstärkung in Form der "Axis Ubertoten Suicide Squad"
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The Axis has recently deployed their powerful undead Ubertoten on the field of battle, created by injecting the Wiederbelebungsserum into live subjects rather than corpses. Some soldiers have found the burden of their abominable un-life too great to bear, and these souls looking for death’s release volunteer for the Ubertoten Suicide Squad. These units are armed to the teeth with Magnetic Mines designed to damage tanks at close range and Panzerfaust 100s to soften their enemies while they approach

Die "Ubertoten Suicide Squad" sollen 19,95 $ kosten.

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Für die SSU kommt die "BR 47 Self-Propelled Weapon Platform" mit zwei möglichen Konfigurationen
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The SSU is always working to find ways to support their tremendously effective infantry with more firepower. The BR 47 Self-Propelled Weapon Platform has proven an inexpensive and potent method for bringing some anti-tank weapons to the battlefield. The Red Fury configuration wields a massive 100 mm M1946, capable of dealing damage to even the heaviest tanks and hardiest infantry. Known as the Red Rain, the second configuration features a 200 mm Heavy Mortar for devastating artillery strikes.

Die Box enthält die nötigen Teile für beide Konfigurationen und soll 29,95 $ kosten.

Dank an dieser Stelle geht an Duncan_Idaho, der uns auf diese Neuigkeiten hingewiesen hat.


Quelle: http://www.fantasyflightgames.com/
 
Horten HO-347

In October, we announced that the Axis would be bringing some powerful aerial units to the battlefield of Dust Tactics. Now, the Axis is getting close to fielding its new Horten HO-347 jets over the skies of Zverograd, and guest writer Jeremiah Terry has taken the time to explore the potential of these speedy new aircraft.

Speed is Victory…

When the Horten HO-347 was conceived, one premise was held above all others: Speed is victory. The HO-347 is the fastest unit ever to appear on the battlefields of Dust Tactics. With its movement value of three and the ability to fly over any type of terrain, the ‘347 can cover the width of the average Dust Tactics board (twelve squares) in only two turns. However, this huge speed advantage does not come without its drawbacks, and the HO-347 may not be what some expect.

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The Fledermaus III and IV are fantastic close air-support aircraft, packing as much punch as some tanks. With their massive speed advantage these planes are able to sweep across the battlefield and take out ground forces with ease. However, despite each having the “Air Superiority” skill, they are not a superior force in a dogfight. In air to air combat, either of the Fledermaus variants have only as much firepower as the SSU’s lowly Mil MI-45 Transport Helicopter. This means that while a Fledermaus can threaten ground forces and provide some anti-air support, it should avoid going nose to nose with the SSU’s most powerful anti-air gunship, the Striker. The Striker can easily take out a '347 in a single Sustained Attack, while the '347 will only ever be able to severely damage one of the SSU’s choppers in one round of fire.

This singular limitation of the HO-347s makes the task of planning a force around them a somewhat difficult job, especially when facing enemy air power. It pays to think hard about air combat before settling on a force. While the Fledermaus III and IV may need some extra anti-air support, using ground-based vehicles such as Heinrich or the massive Strumkonig could be an ineffective strategy. These vehicles will certainly get the job done in terms of firepower when combined with the HO-347, but they are far too slow to keep up with the lightning fast ‘347. Without having a comparable move value, these walkers will simply hold the ‘347 back, and the Fledermaus will lose its primary advantage: speed.

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One option is to use the Axis’ fantastic class three armor infantry. These smaller units can move into spaces where larger vehicles cannot. When paired with Lara, they gain the “Assault” ability, allowing them to catch up with the speedy Fledermäusen. There are a few Axis class three armor squads that could provide the necessary anti-air support, but your best choice will likely be the Heavy Flak Grenadiers. While the Grenadiers’ weapons will need to be reloaded every so often, their burst fire can take down a helicopter with ease.

Axis Armored Infantry Company with Light Air Support
Unit + Point Cost

Fledermaus IV 48
Lara + Heavy Flak Grenadiers 21 + 25
Heavy Laser Grenadiers 30
Laser Jagdgrenadiere 28
Jagdgrenadiere 25
Heinrich 26
Ludwig 40
Lothar 36
Beobachter + Manfred 5 + 16
Total 300

In the force listed above you’ll have a lot of anti-armor, and anti-air, firepower. This army build should allow you to deal with all but the most entrenched infantry forces. Lara, the Flak Grenadiers, and Heinrich will all provide some anti-air cover for not only the Fledermaus IV but also for any other infantry and armored vehicles not outfitted for such a role. If this force is properly positioned, most enemy aircraft should find it hard to intercept your Fledermaus when faced with so much anti-air artillery. Additionally, the Fledermaus IV’s 150 Kg bombs can tear through infantry and armor alike, easily cutting a swath of destruction through the enemy’s lines.

And Victory is Life

Another option is to pair up two HO-347s, allowing them to provide their own covering fire. This is also a very tempting idea because of the HO-347’s low point cost of forty-five to forty-eight points when compared to the sixty-two to sixty-nine points that it costs to field the SSU’s Ground Attack Helicopters.

Axis Blitzkrieg Force with Air Support
Unit + Point Cost

Fledermaus IV 48
Fledermaus III 43
Lara + Heavy Flak Grenadiers 21 + 25
Heavy Laser Grenadiers 30
Laser Jagdgrenadiere 28
Ludwig 40
Lothar 36
Beobachter + Manfred 5 + 16
Total 292


Here’s a force that has a lot of tactical options. The speed and “Advanced Deployment” capabilities of the powerful Fledermaus III and IV allow them to strike deep into enemy lines, and the mass of heavy infantry can take out enemy walkers and tanks. Additionally, these ground units will provide the Fledermäusen with some added protection from enemy aircraft. True heavy support is provided by a Ludwig, a walker which no Axis commander should ever be without, and a Lothar. The Lothar combined with the Beobachter will be able to strike enemies virtually anywhere on the board, and Manfred provides the Beobachter team with some much needed protection.

This army also features the added firepower of the Fledermaus III’s 75mm heavy anti-tank gun. While this gun isn’t terribly effective against infantry, and is useless against enemy aircraft, it can tear a tank apart. The 75mm allows a player to roll nearly as many dice against all armor classes as Ludwig’s 88cm does. The Fledermaus III can do even more damage against light and medium armor when it combines its 75mm gun with its Vier 20mm cannons. This allows the Fledermaus III to roll two more dice then a Ludwig against armor class three and four ground vehicles. With the HO-347’s speed and the innate benefits of being an aircraft, the three extra points you’ll pay for a Fledermaus when compared to a Ludwig make it seem quite the bargain. Just remember that if you’re facing down super heavy enemy armor, the Ludwig will still be the better option for the point cost.

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As you can see, the new Axis Horten HO-347 is quite versatile, and it can easily break an unprepared enemy. With all the factions soon to be fighting over the skies of Zverograd, no commander should be enter the battlefield without some form of anti-air artillery, or air support.

Take the Skies for the Axis

Special thanks to Jeremiah Terry for his intriguing insights into creative ways to make the most of these new Axis jets. The HO-347 will be available next week, so make sure to visit your local retailer and add these troops to the skies above Zverograd in Dust Tactics!
 
Fantasy Flight Games - Neuerscheinungen

Die neue Erweiterung für DUST Tactics von Fantasy Flight Games "Operation Icarus" ist nun in den USA erhältlich. Bis diese auch in Deutschland erhältlich sein wird, werden wohl noch drei bis vier Wochen ins Land ziehen.
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Neben neuen Regeln sind auch zwei neue Helden in der Erweiterung erhalten. Die Achsenmächte erhalten den bereits seit längerem bekannten "Panzerprinz" (links), wohingegen für die Alliierten "Sgt. Victory" (rechts) dabei sein wird.
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Preislich schlägt die neue Erweiterung mit 44,95 USD zu Buche.

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Schon seit längerem bekannt, aber nun endlich erhältlich, zumindest in den USA, sind die "USMC Heavy Weapon Teams" der Alliierten
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Die Box enthält sowohl den 12mm Mörser mit Crew, als auch ein Kaliber 50 Maschinengewehr samt Besatzung und kostet 29,95 USD.

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Ebenfalls heiss erwartet wurde die "Übertoten Suicide Squad" für die Achsenmächte
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Die Box enthält fünf Miniaturen aus Weichplastik und kostet 19,95 USD.

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Auch für die Achsenmächte kommt die "Übertoten Assault Squad"
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Die Box enthält ebenso fünf Weichplastik Miniaturen zum Kostenpunkt von 19,95 USD.


Quelle: http://www.fantasyflightgames.com/
 
DUST MODELS: NORDWIND PREMIUM

NORDWIND

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Even as the war continues some “older” vehicles have managed to stay on top. Or have not been destroyed yet. It's not the case for the very efficient “Nordwind”, officially know as Sd.Kfz 234/1. Its missions have remained the same for a few years now: recon and engage light armored targets. This vehicle does these two jobs superbly.

With the “Nordwind” Dust Studio is proud to introduce its new line: DUSTIFIED KITS. As usual with our Premium line these are carefully assembled and painted, and everything you see is there: the weathering, the pilot, etc. These new vehicles will add an amazing historical touch to your armies.

The Premium Edition models are not just “pre-painted”. What we offer is the exact replica of Vincent Fontaine’s work, Dust Studio's Master Painter.