Es wird wieder einmal teurer bei GW

Filmdeg Miniatures hat ein Interview mit Jervis Johnson und Rick Priestley hochgeladen, in dem es um Necronunda geht. Dort erwähnen sie nebenbei auch, dass Epic und Warmaster hauptsächlich durch die Mondpreise gekillt wurden.

Soviel zum Thema "egal wie teuer, die Leute kaufen es ja doch"
?

Ich nehme mal an dieses Video hier?

Weil verlinken könnte man es schon wenn man es erwähnt (auch wenn man wohl auf Youtube muss um es sehen zu können).
 
  • Like
Reaktionen: Dragunov 67
Vollständige Zusammenfassung. Falls irgendwer keine 45min hat sich das anzusehen. 😀

Einleitung:
"In the YouTube video titled "Jervis Johnson and Rick Priestley on Necromunda," the creators discuss the development and evolution of the Necromunda game, as well as their approach to creating and marketing secondary game systems, specifically in relation to Necromunda and Epic. They began creating short-lived games like Necromunda following the success of Blood Bowl, but due to its popularity, it became a new hobby within the Warhammer 40K universe. The team initially intended to explore the 40K universe in detail by creating isolated worlds, but as time passed, the game's success created a gravitational pull towards Space Marines, leading to its eventual merging into a smaller part of the larger Warhammer 40K universe.The creators also discuss the influence of old Wild West Skirmish games on the development of Necromunda and the importance of maintaining the campaign system from those games. They faced challenges with the system used in Blood Bowl but emphasized the importance of taking enjoyable elements from their experiences and sharing them with a wider audience. Necromunda was described as a unique blend of the Wild West and industrial hell, with influences from 2000 AD and a dystopian society where wealth and poverty are extreme.The creators also discuss the design of the terrain and gameplay mechanics, including the creation of a modular terrain system and the use of cardboard bits instead of plastic connectors. They express their enjoyment of Necromunda and the unique challenges it presented during its creation. The early days of the game's development focused on customization and scratch building, but the popularity of the game led to a demand for new content that the studio didn't have enough resources to permanently support. The Specialist Games Division at Games Workshop has gone through transitions, with a focus on providing more support for these games through a separate division called Fanatic, which was later closed down due to financial struggles. However, the division is now back under Park Forge World, with new versions of Necromunda and Warhammer being released."
 
Unnötige Frage, da meine Quellenangabe recht präzise war.
??‍♂️

@Naysmith Dazu müsste man das Video auch anschauen, wenn man es mir auf keinen Fall glauben will.
Alternativ kann man es natürlich auch nicht schauen und mir nicht glauben und dann weiterhin bei jeder Gelegenheit das Gegenteil behaupten.
Naja, es hätte ja sein können das es noch andere Videos gibt und ich das falsche gepostet haben könnte.

Es hilft halt der Community wenn man über den Post gleich zum gemeinten Video kommt, statt ein implizites "Es gibt ein Video, aber sucht selbst" zu machen.
 
@Cheap Old Wargamer ich hab nur die Zusammenfassung gelesen. Da taucht es nicht auf, was natürlich daran liegen könnte das es nicht prominent thematisiert wird. Hast Du mal ein Zeitfenster wo das angesprochen wird für mich?

Edit: Gefunden. Ganz am Anfang, schön ist auch die geschilderte Diskrepanz zwischen dem jeweiligen Ansatz der Gamedesigner und der Verkäufer. Der Verkauf bestimmt da klar wo es lang geht und auch wie lange.

cya
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Like
Reaktionen: Cheap Old Wargamer