Gerüchtesammlung - Warhammer 40000 allgemein

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Gerüchte: 8. Edition - Regeln

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Warmaster schrieb:
Die Quelle dieses Gerüchtes war das Warseer Forum, da steht noch etwas mehr

Williamsond

my source (who was spot on about the plastic primarchs and fantasy with round bases), seems to be pretty sure both the plastic thunderhawk and the new marines faction rumours are true (along with a load of stuff about 8th) and we will see them this year. The only thing he's gotten wrong in the past was when the titanicus game would be released he had said it was due this spring but looks like its going to be later this year/ early next year now.

all said and done if we don't see a plastic thunderhawk around the same time as the next edition (summer) I would be very surprised.

[...]

he pretty much confirmed a lot of what's going around the rumour mill:

1, Codexs are done and will be replaced on launch day with war-scroll style release much in the vain that AoS was.
2, Gone are templates, weapons will instead do random numbers of wounds much like flamer do now in overwatch.
3, Vehicle armour values are gone, vehicles will instead get multiple wounds (expect even the most basic tank to have a lot of wounds double figures) heavier weapons will however do multiple wounds too.
4, Weapons will have a armour save modifier much like second edition rather than an ap value, so you have a save and this is reduced depending which weapon you're shot with, rather than getting full save until your ap value is beaten.
5, Early summer release date, I think he said June but it may have been July my memory isn't what it used to be
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.
6, Rules will be simplified but not to the extent of AoS like Aos there will be three ways to play open narrative and matched.
7, Charging from vehicles is back not just assault vehicles, expect to see rhinos full of assault marines as far as the eye can see...

Like I said a lot of this has been confirmed already to be true, so I expect all the other stuff will be true too. He was quite positive about the changes and others I have gained info from who are in the know "so to speak" say that the secret play testing they did with the wider community seems to have been time well spent. I know there's a lot of guys out there now who are sitting on NDAs who know a lot more but for obvious reasons are being very tight lipped.

[...]

if all the stuff I've been told is true this is going to be the edition of vehicle rush close combat, looks like we'll have to wait until 17 June to see
smile.png


[...]

It's very strange to see all the big 40k sites are running with my rumour list today, even a lot of the other sites like bolter and chain sword etc are talking about it. However with the amount of hate and dismissive comments I've seen I'm glad I'm not being credited as the original source.

[...]

sorry all I've been told is that AV is gone and replaced with a profile and lots of wounds.

http://www.warseer.com/forums/showthread.php?422009-New-Marines&p=7657713&viewfull=1#post7657713


Ok, leider hab ich vor 2 Wochen gedacht das waren nur Hausregeln, deswegen hab ichs gelassen. Aber mit den Gerüchten passt es zu gut zusammen.
Ein angebliches Testmatch Video in schlechter Handy Qualität wurde bei thewarmaster gepostet. Finde das nur leider nicht mehr.

Inhalt wären wohl 40k 8the testregeln.

Kampfgeschütz hat auf einen Trupp Space Marines Geschossen.
Erst war ein Trefferwurf, dann wurde 1W6 für Wunden geworfen.

Nun erklärten Sie das Sie das neue System erklären wollen und deswegen
So tun als Ob die 5 Space Marines 2 LP haben.

Soweit ich mich noch errinnern kann:
Wenn S über W ist, wird ein LP extra Abgezogen.

Also W4 und S5, kostet die Verwundung auf die 3+ einen LP und auf die 6+ 2 LP
Bei W4 und S6, verwundet man auf die 2+ und auf die 5+ 2 LP
usw.
Bei mehr als Doppelter Stärke würde dann 3LP für jeden Wurf kommen.
Eine Tabelle für Besseres Verstehen liege wohl bei.

Dann kam ein schwenk über eine Tabelle auf der Schwarz für 1Lp, ein Orange für 2Lp und ein Rot für 3LP Verlust standen. Auch war noch Blau dabei, was ich Optisch als 3x so hoch definieren würde, aber nicht sicher bin.
Genaueres wurde dazu nicht gesagt.

Auch muss es wohl Waffen geben die Ihre Stärke für diesen Vergleich auf Über 10 Anheben können. Die Tabelle ging bis 16 gegen 10 wenn ich mich richtig errinnere. ( Können auch 15 oder 18 gewesen sein )

Das ist jetzt von mir. Sollte das so stimmen.
Glaube ich das Blau für sowas wie D hit 6 steht.
Und Titankiller Waffen dann auch mehr S als 10 haben könnten oder noch W6 extra zur Stärke Würfeln dürfen.

Ach und am ende durften die Space Marines noch auf die 5+ Rüstung Werfen. ( Kampfgeschütz also -2? )

Warmaster schrieb:
Wie die gestrigen Gerüchte sind die folgenden nicht von einer als sehr verlässlich bekannten Quelle. Shurion hatte am 19. März 2017 mit folgendem Post im Warhammer-Board im Gerüchtebereich einen Thread zur 8. Edition eröffnet. Da ich seine Posts eigentlich meist für recht fundiert und lesenswert halte, hier mal das ganze als Zitat. Woher er die Infos hat gibt er nicht an, ich nehme ihn daher als Quelle. Er postete dies übrigens vor der Adepticon

Shurion - Warhammer Board

Warhammer 40k '8te Edition'


So langsam wird's Zeit hierfür, denke ich.

Release im Juni/Juli.

Ausführliches Regelwerk mit weit mehr als 4 Seiten

Deutlich reduzierte Anzahl an Sonderregeln.

Eine Rückkehr des 'Bewegung' Wertes.

Das Miniaturenprofil für Infanterie bleibt weitesgehend gleich.

Monströse Kreaturen und Fahrzeuge kriegen ein einheitliches 'Monster' Profil mit Widerstand, Lebenspunkten, Schutzwurf.

Keine Formationen, keine besonderen Armeeorganisationspläne. Eine Standard Einheit ist und bleibt eine Standard Einheit und hat die Sonderregeln, die sie in ihrem Eintrag stehen hat. Das wars.

Kein Übertragen mehr von Sonderregeln auf Charaktermodelle oder von Charaktermodellen auf Einheiten.

Wenn ich das richtig verstanden habe, auch kein direktes 'anschließen' von Charaktermodellen an Einheiten, wie in Age of Sigmar - Achtung, Sir bleibt aber bestehen. Ihr müsst euch also keine Sorgen um euren Ork Waaaghboss machen, dass er nie sein Gesicht zeigen kann, wenn ihr gegen Tau spielt. Das beendet aber das bescheuerte "Mein 2+/3++ Bike Ordensmeister frisst die ganzen Bolterwunden für die Einheit."

Keyword System wie in AoS

Punkte. Die Option, darauf zu verzichten.

Überarbeitete PDFs für alle Armeen mit Release, mit Umfassenden 'Codex' Büchern danach.

http://warhammer-board.de/thread/35253-warhammer-40k-8te-edition/

Ich sehe solche Regel-Gerüchte zur 8. wie Atia. Darauf kann man sich meist nicht verlassen. Vielleicht stimmt ja die Tendenz, ich bin aber sehr skeptisch.
 
Zuletzt bearbeitet:
Gerücht - 8. Edition

Williamsond - Warseer

Just in response to a lot of rage I've seen in other places, To clarify I'm not saying army books won't return in some future shape but that the current batch of codex's will be no longer use-able and will be replaced with free stuff on launch day much like its been done in the past with older editions. Army books will return in good time but in more of the vain that current AoS books are released.
 
Shadow War Armageddon - separates Softcover Regelbuch

Es gibt Buchnachschub und natürlich digitalen Nachschub. Ganz schön schnell die Jungs.

https://www.warhammer-community.com/2017/04/09/shadow-war-armageddon-the-rules-available-soon/

Edit:
Sehe gerade, auch die Soros und die Inquisition bekommen jetzt Killteam-Regeln und das neue Buch enthält alle Teamregeln

Zusammengefasst:

Manchu - DakkaDakka

For anyone just tuning in, here's the latest:

- GW will print the softcover rulebook for Shadow War: Armageddon
- pre-orders will begin April 22
- the pre-order period will be longer than the usual 7 days
- this printing will include all of the lists released via PDF
- this printing will also include lists for Adeptus Sororitas and Inquisition
- the Sisters and Inq lists will also be available via WD
- they will also be available as FREE downloads
- if you have the box set rulebook you will not miss anything by not getting this rulebook
- the second runrulebook will also include a photocopyable page of counters
- a digital version of the rules will also be available on April 22
 
Gerüchte 8. Edition

Maverick115 - B&C Forum

An update from he who shall not be named.
8th is being launched in June, we are looking that most of the saturdays in June with the edition finally being launched at the conclusion of the warhammer world run gathering storm event on the 18th/19th of June
The week before that will see the 40K exhibition updated with new models and dioramas and the 2 saturdays before will be stuff for preorder.

http://www.bolterandchainsword.com/topic/332723-8th-edition-rumors/page-7#entry4713714

- - - Aktualisiert - - -

Wraithwing - B&C Forum

friend of mine was at the recent heresy weekender, and according to the FW studio guys he spoke to, Inferno is 8th edition compatible.

Not sure of this is a new rumour or not, but it does mean if true we'll be keeping things like the stat line and unit options.

http://www.bolterandchainsword.com/topic/332723-8th-edition-rumors/page-8#entry4714029
 
Mark X

Neue Marines?

https://warhammer40000.gw-hub.com/wp-content/uploads/sites/2/2017/01/Paint-Hero-Banner.jpg

Wirken zumindest um einiges größer, als normale. Und würde zu den gerüchtelten neuen Marines passen.

Gut, bei WarofSigmar gelesen

Dort vermuten sie in den Kommentaren auch, dass Death Guard und die neuen Marines die Helden der Starterbox werden.

Grund ist dieses Bild:

https://a.disquscdn.com/get?url=htt...ay.jpg&key=57FyGHSImNgkoSYnr7GrhQ&w=800&h=289

Mittig an den roten Containern könnte Glockenmann stehen.


Huron und Abaddon auf Reisen

Laut einem Faeit post sind Huron und Abbadon in der Warhammer World aus ihren Display Boxen verschwunden.
Spekulationen über ein (oder vll zwei) Chaos Triumphirate Boxen sind am laufen.
mMn jedoch unglaubwürdig, da GW wohl kaum die beiden Modelle vor Erscheinen aus den Displays nehmen würde.
Wohl nur Fotoshoo session für die beiden.

http://natfka.blogspot.de/2017/04/new-chaos-triumvirate-coming.html
 
8. Edition

GW - Facebook

We have something very exciting on the way tomorrow folks.
We'll be bringing you a live question and answer session on the new edition of Warhammer 40,000. We'll have Pete Foley - head of the teams behind the new edition's rules and setting - and Andy Smillie - who runs the Warhammer Community team.

Tune in at 17:15 tomorrow, UK time, to watch live and maybe even have your own questions answered - if you're a Warhammer 40,000 fan, or interested in the new edition, this is a live feed you won't want to miss
 
8. Edition - Regeln aus Livestream


Ich schreib mal mit:

- movement values, save mods und moral ist wie im Adepticon Trailer, Charge mit ungenannten Details
- einheitliche Statlines für alle Einheiten (auch Fahrzeuge)
- weiterhin W6er-System
- three ways to play
- alle Modelle erhalten neue Regeln
- 14 unterschiedliche Detachments im Armeeaufbau, die Command Points gewähren, welche wiederrum gegen Ingame-Boni getauscht werden können, beschränkt auf einen "Eingriff" pro Phase
- Schablonen verschwinden
- die neue Edition wurde umfangreich getestet (5fach betont )
- 5 Bücher für Regeln für alle Einheiten am ersten Tag
- es wird "Expansions" (City of Death usw.) geben
- interaktives Forum für die Community um unfaire Bepunktungen zu diskutieren, FAQs zu stellen usw.
- App mit Army Builder nicht am Release-Tag, aber kurz danach
- keine dedizierten Tunierregeln, aber Richtlinien und Vorschläge wie man den Matched Play Style dafür verwenden kann
- Release: very, very soon, but not today
- zwei Punktewerte für Modelle; einen für narrative in dem das Modell das als ganze bezahlt wird für schnelle Armeeerstellungen, den zweiten für Matched Play, bei dem Ausrüstungen und dergleichen extra Punkte kosten
- neue Fraktionen
- kein Statuswert ist auf 10 beschränkt
- Lord of Skulls hat mit den höchsten Lebenspunktwert
- Keywords-driven System verhindert Deathstars und die "Weitergabe" von Sonderregeln auf andere Einheiten
- Nahkampf wurde mächtiger
- Spezialisierte Listen mit wengier Fraktionen generieren mehr Command Points
- Regeln für FW Modelle wohl auch am Release Day im GW-Shop erhältlich

- Jeder der acht Wochen vor Release der 8ten Regeln gekauft hat, die in der 8ten obsolet werden würde, bekommt vom GW Customer Service einen Gutschein über deren Wert. (Ich glaube so habe ich das verstanden.)

- Farhzeuge werden mit zunehmenden Schaden schwächer wie Monster bei AoS.
- Durschnittsspieldauer für 1500p sind ca 90min.
- Keine Schablonen mehr
- Insgesamt 5 Bücher unterteilt in Xenos, Imperium...
- Day 1 Rules für alle
- Limitierte Exemplare des Print Regelbuches bei Release, sonst Digital erhältlich.
- Codexleichen wie Pyrovore der Tyraniden und viele anderen nun Spielbar
- 2 Punktsysteme, einmal für Narrativ Play wo wohl nur die Modelle Punkte haben ohne Ausrüstung und beim Matched Play wie gehabt für Ausrüstung bezahlen usw.
- Keyword System wie bei AoS
- Deathstars durch das Keyword System entschärft, zumindest was das Mixen von unterschiedlichen Fraktionen angeht.

Via DakkaDakka aus dem Livestream

Adepticon and Nova teams have been playtesting every single unit and core rules

Release Date for new edition will be announced "very, very soon." but for now they're sticking with "This Year".

Awesome" stuff coming at WHFest, and NO MODELS WILL BE SQUATTED!

There will be two points levels:

-Power level. More for narrative, less granular and more focused for fluff.
-Regular points. Like current 40k and for matched.

The factions on the website are just narrative roll-ups, not definitive army compositions.

New factions at launch

Keywords werden eingeführt, zum Start wird es 4/5 Bücher geben die alle neuen Punkte enthalten, es wird 2 Arten von Punkten geben für Narrative Play wird es "Powerlevel" Punkte geben die nicht so genau sind wie die für Matched Play wo man wie bisher für Waffen etc.. zahlt.
Alle Fraktionen sind noch da auch wenn welche nicht auf der neuen 40K Seite aufgeführt werden.
Planeten die auf der Karte fehlen, zum Beispiel Deliverance, sind nicht zerstört.

Wenn ich das am Schluß richtig verstanden habe soll jeder der sich ein Regelbuch oder einen Codex 8 Wochen vor der Anküdnigung der neuen Edition gekauf hat einen Gutschein über dessen Wet bekommen wenn er sich beim GW Support meldet, vorher waren das nur 4 Wochen, wusste gar nicht das es sowas gab.

Keine Profil-Begrenzung mehr auf 10

Wichtig noch. Es wurde auch extra noch mal nach den Monstern (monstörse Kreaturen) gefragt, und auch diese sollen mit Schaden schlechter werden. Schön das sie dieses mal vielleicht die Kreaturen nicht so extrem viel besser machen als die Fahrzeuge

- No more armour on vehicles. Vehicles have a damage table as they take damage (wounds) stats decrease, every vehicle has its own damage table. e.g. Bolters could hurt tanks.
- Specfically mentioned everyone can hurt everyone else owing to S and T in ref to vehicles.
- 14 force org charts in core rules, if you meet you generate command points one use only. re-roll dice, interupt chargers going first mentioned. Hints these force orgs tottally replace formations.
- Limited to 1cmd point perphase. Certain force orgs give you more or less points. Gives example of big brigate detachment which gives you 9 cms points.
- Codexes not going away, there will be books with their own army command points
- Templates going away confirmed!
- Every army gets rules day one. 5 books, rules for all armies split across these. (low price point mentioned, a lot less than a codex)
- Expansions will still be part of the game planet strike etc will be re-written
- 'Every unit playtestest a lot' after 'will riptides be nerfed' quetion. Mention of massive community playtesting in USA
- Annual rules updates like AoS generals handbook taking community feedback
- 40k rules will have free PDF digital + printed store copies
- No specific tournament rules but guidelines in matched play
- Top goals in dev: 1. game that worked for all three ways to play. 2. More balanced 3. More accessible
- Background focussed more Imperium vs Chaos, acknowledges chaos has slipped and want to bring that back to the main focus of the game
- Wont confirm a release date 'this year'
- Two points system 'Power level' narative play each unit has a general power level value. Full granular common points ssytem for matched play.
- All factions still in, new website missing ones is just a narative thing.
- There will be new factions (hinted at on launch)
- Big monsters will also loose stats like vehicles as they take damage
- Stats no longer capped at 10!
- Multiple damage e.g. wounds is in on weapons
- Matched play 1000pts to anything
- Allies still in works different though. Keywords system very specific on factions gives an example a marine with spec rules prob wont pass onto allies.
- Mentions close combat is viable.
- Background will move on but not radically change. Some on launch which will 'blow people away'
- Everyday from now on till launch will be a warhammer community article on new 40k - kinda hints its coming out sooner rather than later
- If you'v bought a book within 8 weeks of launch, you can email customer services and get a voucher for value of the book bought

Ok, hier meine Zusammenfassung:

Regelmechanismen:
- Stark an Age of Sigmar angelehnt:
- Bewegungswert, Rüstungsmodifikator und generell First Stirke nach Charge, wie auf der Adepticon angekündigt. Charge funktioniert insgesamt aber anders als bisher, mehr dazu unten.
- Alle Modelle haben jetzt das selbe Profil, das heißt Fahrzeuge haben jetzt auch Wunden und können z.B. von Boltern verwundet werden. Dafür haben sie deutlich höhere Werte (auch über das bisherige 10er Limit). Wobei hier nicht klar wurde, ob nur Wunden oder auch Stärke, Rüstung etc. gemeint waren.
- Schablonen fallen alle weg.
- Es wird ein Stichwortsystem eingeführt wie bei AoS, das präzisere Regelmechanismen und Gültigkeiten von z.B. Fähigkeiten ermöglichen soll.
- Armeen werden entweder komplett frei zusammengestellt (unforged) oder nach bestimmten vorgaben (battleforged). Diese sind entweder eine grobe Einteilung nach power level und sind eher für das narrative Spiel gedacht oder wie bisher die kleinteiligen Punkte für das Matched Play (das was wir jetzt haben).
- Es wird weiterhin verschiedene Armeeorganisationspläne/Detachements geben. 14 im Grundregelbuch, die sich in ihrem Umfang und der Komplexität unterscheiden. Wer seine Armee nach diesen Vorgaben aufstellt erhält eine bestimmte Anzahl von Command Points.
- Diese Command Points können dann für bestimmte Aktionen wie einen Re-Roll oder einen Charge in der Phase des Gegners genutzt werden. Einige allgemeine Nutzmöglichkeiten sind in den Grundregeln, viele weitere kommen in den Codizes dazu. Es kann maximal 1 CP pro Phase ausgegeben werden.
- Der Codex bleibt bzw. wird eben nach und nach neu für verschiedenen Fraktionen erscheinen, dort wird Hintergrund, Bastelkram, weiteren Regeln und z.B. Command Point Anwendungen drin stehen.
- Zum ersten Tag wird es jedoch 5 Bücher komplett nur mit Regeln für alle bisher verfügbaren Modelle geben. Diese werden günstiger zu haben sein als ein Codex und nach Themenfeldern sortiert sein: SM, Forces of the Imperium, Xenos und zwei nicht genannte, wahrscheinlich Chaos
- Spieldauer soll kürzer werden. 1,5 - 2 Stunden für eine durchschnittliche Größe.

Balance und Entwicklung:
- Designziele: 3 Arten zu spielen, Balance, Zugänglichkeit, und Imperium vs. Chaos als zentraler Story-Aspekt
- die Entwicklungszeit war lang und man hat dabei auf sehr viele Inputkanäle wie Foren, Podcasts, eigene Läden, Turnierveranstalter etc. gehört, vor allem was gut und was schlecht ankam (wohl auch in Bezug auf AoS)
- es gab endlos viel Beta-Testing, jede Einheit und jedes Modell wurde getestet
- jedes Modell wird gut sein, keine Über-Units, keine Loser-Units, keine Deathstars

Weiteres:
- Forgewolrd Regeln kommen in einer 2ten Welle
- es wird neue Fraktionen geben über die nächsten Jahre
- bis 8 Wochen vor Release-Tag wird man über den Service für gekaufte bisherige Regelwerke einen Gutschein bekommen
- Regeln für Matched Play enthalten Vorschläge für das Veranstalten von Turnieren bzw. für Turnierspiele an sich.
- die kostenlosen Grundregeln wird es digital und als Prin in den Läden geben. Außerdem tauchen sie in diversen Printprodukten wiederholt auf (wie AoS).
- auf der Community-Seite wird jeden Tag etwas zur neuen Edition gepostet werden bis zum Release.
- Für das Erzählspiel sind jede Menge Erweiterungen geplant in Form verschiedener Warzones, Story-Missionen etc. pp. teilweise auch Neuauflage aktueller Sachen wie Stadtkampf und Planetare Invasion.

Mein Fazit:
Einige interessante Aspekte und Ansätze werden in meinen Augen negativ überschattet werden von einem simplen System der Beliebigkeit durch das AoS-Profil und des Min-Maxing durch die Command Points. Ich sehe auch keine dramatische Beschleunigung des Spiels, da viel mehr gerechnet werden muss bei Wunden (Hallo W20!), bei den Command Points, bei den Rüstungsmodifikatoren etc. All diese Zeitverluste müssen an anderer Stelle durch ein extrem vereinfachtes Spiel wieder reingeholt werden. Ich bin sehr sehr skeptisch, ob mir das gefallen wird. Und weniger komplex werden die Regeln in Wirklichkeit ja eben nicht, denn sie haben schon eine Menge an Erweiterungen vor in Form von Codizes, Story-Büchern und Themenbüchern (Cityfight, Planetary Invasions etc.). Überall werden irgendwelche Regelschnipsel drin sein.

Es soll weiterhin Stärke, Widerstand und Schutzwürfe geben. Wird sich sicherlich irgendwo einpendeln.

Mein Eindruck, es sollen damit Todessterne verhindert werden.

Keine festen Werte, für das verwunden einzelner Waffen, wie bei AoS.

from Pete Foley via Twitter:
Hey! It's fixed to hit, opposed strength/toughness. #new40k

Diskussion

https://mobile.twitter.com/geekjockpete?lang=de
 
Zuletzt bearbeitet:
8. Edition - Galaxiekarte, ältere Bücher, möglicher Hinweis auf Releasetermin

@Ferox21
Ja, wäre die Quelle einfach mitgepostet worden, hätte das schon einige Fragen beantwortet.

https://www.warhammer-community.com/2017/04/23/new-warhammer-40000-the-galaxy-map/

https://www.games-workshop.com/de-DE/Warhammer-40-000?Nu=product.repositoryId&N=102380+2255235495&qty=12&sorting=rec&view=table&categoryId=cat440130a-flat

Sämtliche Bücher der 7.Edition sind jetzt unter "letzte Gelegenheit" gelistet.


Naysmith schrieb:
Evtl. ja doch die Vorbestellung der achten Edition am Samstag dem 29.04.2017?!

Dann habe ich mir noch mal die Urlaubssperren angesehn.
Quelle Spikeybits.com


April 1st & 8th. No April Fools jokes here, Games Workshop definitely has something planned for the first 2 weeks in April.
May 6th & 20th. Still a mystery what is planned for May, could we be looking at another Triumverate? Maybe Chaos?
June 3rd, 10th, & 17th. With 3 key dates in June this may just be the release of 8th Edition. What fresh hell awaits us?


Für mich - ja da ist auch eine Menge Hoffnung mit bei - ist das wahrscheinlichste Datum für den Release der sechste Mai. Das passt auch gut zur letzten Seite des aktuellen WD in dem ja groß von neuen Regeln gesprochen wird. Dann noch die Gerüchte für die große Kampagne im Sommer und jetzt die letzte Gelegenheit der 7. Editions Bücher. Alles zusammen würde in meinen Augen für einen früheren Release sprechen als bisher angenommen.

cya

- - - Aktualisiert - - -

Livestream unter selbem Link jetzt als Video (zum kostenlosen Abrufen)

 
Zuletzt bearbeitet:
8. Edition

Zusammenfassung und Screenshot einiger der neuen AOPs - von War of Sigmar

Hello everyone !!

Setting up the post for the stream starting in 11 min

Other option is going to the FB page : https://www.facebook.com/WarhammerTVteam

- Vehicles are now like in AoS.

- Will armies keep their playstyle? Well, they could plan them now from scrap, and hope that reflects better how they work in fluff, etc. But yeah, playstyle should feel the same.

- Horus Heresy will be done later. It's on the to do list!

- 1500 points game will be roughly 90 minutes.

- Old supplements like city fight will find a new home in 8th.

- Every model, scenery, monster, vehicle - they are all in. They all have rules.

- Command points are in. Your army has to be battleforged - FOC's are in. 14 different ones.

- You can spend these points for stuff like interrupt charging, re-roll dice, etc. Lot's of cool stuff!

-They are super valuable, super tactical, once they are gone, they are gona, but they can change a game.

- There will be a interactive forum for feedback, FAQ's, etc.

- Codices in the future will get faction specific command points.

- There will be new codices aswell as new books for all the factions.

- It's almost impossible to not find a FOC you can use for your army - there are lots of them in the basic rules already!

- Templates are going away. Template free system is the future.

-Most balanced 40k version ever ! lot of play tester ! EVERY UNITS should be useable and viable

-40K general handbook 1 per years for points change and evolving the game

-free rules : Digital + printed version (free) for launch in store (gw+independant)

-No tournament pack for now

-Goal was : Make a game that works for the 3 way to play, (freeplay, narrative, matched)

-Chaos is back on screen as a prime player in the galaxy

-2.5 years of dev

-listened to as much feedback they could. They really try to listen !

-2 sets of points value
1) narrative play : power point, simpler system.
2) Matched play : full granularity you pay for each thing you add (models, weapons)

-New faction at launch ! (could be new race)

-big Monster works like vehicule (aos style)

-stats are not caped to 10.

-Size of game supported :
Matched play : 1k to much bigger
Narrative : 1k to the sky !

-allied force : abilities will be linked to keywords so death-star are nerfed. (much more in controls of synergy)

-Force chart : allow allied force easily

-Keywords Driven system ! (aos like)

-Close combat should be viable again ! Charging is a big benefit now (striking first). (yay orcs)

-Benefit for sticking to one faction : More units from the same faction generate more command points by filling a bigger force chart. min maxing the smallest force chart generate 0 command point. hence balancing fluff and min/max.

-Forge world : points and rules aviable the same way gw regular stuff.

-1 news each day until release !

-VOUCHER for 40k rules book/codex bought 8 weeks before the announcements.
i mean : if you bought a codex/rulebooks 8 weeks before the announcements of the v8 you get a voucher (same value as the codex)

EDIT : pete tweet : "Hey! It's fixed to hit, opposed strength/toughness. #new40k"

/cheers.
bob.

AOP

https://warofsigmar.s3.amazonaws.com/uploads/blogging/picture2/1915/forcechart.jpg

Ein 12-seitiges Regelwerk (nur der Kern, dazu kommen Armeeorganisation, Matched Play etc auf weiteren Seiten)

Regeldesigner Pete Foley auf Twitter

https://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/downloadAttach/264202.page

Gefällt mir persönlich sehr - nicht zu knapp, aber auch nicht erneut so aufgebläht wie die letzten Editionen




Neuigkeiten - Dienstag

Von Pete Foley

Schießen aus und in den Nahkampf (wie in AoS) ist nicht möglich

http://i.imgur.com/bcVt9e6.png


Titanenkiller / Destroyer Waffen sind raus

Pete Foley - Twitter

https://twitter.com/GeekJockPete/status/856833455568629761




Via Requizen - DakkaDakka

Pete Foley has been answering a lot of questions on Twitter.

-Combat will be Alternating Unit Activations after charges (I'm guessing like AoS, which is good)
-NO SCATTER DIE. Deep Strike will be quite different. In AoS there's no scatter for those abilities, but often they cannot come in within 9" of an enemy, which is a good tradeoff in my book (but I play DS Stormcast lol)
-Guard still has Platoons, SM/CSM still have Chapter Tactics
-Flyers will have the same statlines as everything else but will have on-unit rules to represent flying. Good, since Zooming/Hover/Swooping was too generic for the various different flyers out there imo.
-Cover adds to saving throw (not a separate save type, just like AoS).
-Maelstrom Missions will still be a thing (yay cards!)
-No shooting into and out of combat (wonder if this will change with AoS as well...)
-NO DESTROYER WEAPONS. YUSSS.
-Free core rules ~12 pages
-No random turn mechanic. Confirms it will stay in AoS though. Guess the systems will still have some differences

Bitte nicht vergessen dass die Originaläußerungen auf Twitter stehen und abweichen könnten
 
Zuletzt bearbeitet:
7. Edition 40k Matches im Livestream

Demo Games am Freitag

https://www.warhammer-community.com/2017/04/25/warhammer-live-this-week-april-26-28/

Friday is Warhammer 40,000 day, and this week, we have the guys from Imperium Gaming on the live-stream for two back-to-back games. First up, we pit the forces of the Adepta Sororitas against a Daemonhost of Tzeentch and then finish off with one of the oldest matchups in Warhammer 40,000: Crimson Fists vs Orks.
 
Zuletzt bearbeitet:
Neue Bases / Shadow War Armageddon Regeln / Neue Gebäudebausätze (Preorder 29.04.)

Preise via Faeit

Shadow War: Armageddon rulebook £ 25.00
Sector Mechanicus: Industral Bases £ 20.00
Sector Mechanicus: Promethium Forge £ 45.00
Sector Mechanicus: Ferratonic Incinerator £ 35.00
Sector Mechanicus: Galvanic Servohaulers £ 25.00

Vaults of Terra: The Carrion Throne £ 18.00
Galvanic Servohauler ist ein Kran (plus Extras)

Von SpikeyBits

https://spikeybits.com/wp-content/uploads/2017/04/Armageddon-Crane.jpg

Preis in GBP wie das Shadow War Armageddon Regelbuch, also wahrscheinlich 32,50 EUR



https://spikeybits.com/wp-content/uploads/2017/04/Mechanicus-Bases-1.jpg

Designed to compliment the Sector Mechanicus scenery range, this box of 52 highly details Citadel plastic round bases contains three different sizes, and features the same texture as the rest of the Sector Mechanicus symbols for your miniatures to stand atop – they’ll look at home in the murky industrial confines of the Sector Mechanicus.

Included are 2 65mm Round bases, 10 40mm Round bases, and 40 32mm Round bases, along with 2 lights, 2 vent, and 2 computer terminals to add to any base for extra detail.
 
Zuletzt bearbeitet:
8. Edition

auf FB wurde gefragt ob Termis wieder mit 2W6 rüsten, antwort:
Just the 1 D6, but with 2 wounds and a few other special rules to help keep them alive too...



Hier der Text dazu

Yesterday we took a look at the profiles of units in the new Warhammer 40,000. But that is, of course, only half the story. The other half is the weapons they wield. Like units, these have had some pretty big changes, but are still recognisably the weapons you know and love.

Let’s take a look at three classic examples: the iconic boltgun, flamer and lascannon:

Damage is a big change. This stats effectively lets a single hit deliver multiple wounds to one model. So, as we can see, the bolter does a single would per hit, and so is optimised for shooting models that have a single wound themselves, whereas the lascannon, one of the most powerful man-portable weapons in the game, kicks out D6 damage, allowing it to blast chunks off large vehicles and monsters and kill light vehicles and characters in a single hit. Against something like Guardsmen or Orks though, this formidable damage output will be wasted.

The AP system is changing too. Rather than a binary yes/no on saves, the new Warhammer 40,000 uses modifiers – the lascannon will punch easily through power armour, while the bolter and flamer are, again, best deployed against less durable, more numerous targets.

Lastly, you can see that the flamer no longer uses a template. However, when in range, it causes D6 hits that do not have to roll to hit, and this applies even against units of a single model – this can be devastating, especially when used in large numbers <cough-Burna-Boyz-cough>, trust us when we say we may be entering the age of the flamer as the go-to special weapon of infantry squads the galaxy over – let the galaxy burn!

The rules team behind the new game have taken the opportunity to rebalance a lot of the weapons in the game, and with the new armour modifier system and removal of the cap of 10 on Strength values, we’ve made sure that every weapon has its use on the battlefields of the 41st Millennium. D weapons, for example, are gone, and instead there is a scalable Strength and damage that matches the effectiveness you’d expect from every weapon.

So there you go.

We’ll be back tomorrow when we look at movement.

https://www.warhammer-community.com/2017/04/26/warhammer-40000-weapons/
 
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Regeln 8. Edition / Gerücht Starterset


GW schreibt auf Facebook dass man denen eine Woche zeit geben soll, dann hat man genug infos um die Hit&Run-Mechanik gut zu finden.

one of the frustrating aspects of 7th ed is that leadership doesn't matter most of the time. How will this change in 8th?
I agree. We talked about this at #adepticon2017. Morale should affect everyone... #New40k
https://twitter.com/GeekJockPete/status/857609970275241987

Will there be semi-frequent revisitations of the core rules?
Hi. This was in the original FAQ doc. We will be doing a similar book to the AoS GHB every year for #New40k
https://twitter.com/GeekJockPete/status/857609673394057216




Gerücht zum Starterset - Miniwars.eu

Empiezan a oírse rumores sobre el lanzamiento de 8ª edición, en la sección de comentarios Sergio da fechas concretas:

«Warhammer 40k 8º entra en prepedido el 3 de junio y sale a la venta el 17 de junio, la caja para dos jugadores tipica de todas las ediciones serán ultramarines (los nuevos reescalados) vs death guard.»

Desde luego no parecen fechas sacadas de la manga, son fechas señaladas en el calendario de GW tal y como avisa Allgamer Man; por prudencia recomendamos tratarlas como un rumor hasta que no sepamos más.

http://www.miniwars.eu/2017/04/rumores-8-edicion-40k.html

Mal die Googleübersetzung in eine verständlichere Sprache:

Begin to hear rumors about the launch of 8th edition in the comments section Sergio gives specific dates:
" Warhammer 40k 8th enters preorder on June 3 goes on sale on June 17 , the box for two typical players of all editions will be Ultramarines (new rescaled ) vs death guard ."
Certainly do not seem removed from the sleeve dates are dates in the calendar as GW warns Allgamer Man ; We recommend prudence treated as a rumor until we know more.
 
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