Neuer Codex: Imperiale Armee

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was sollen die sagen, die eine reine infantrie armee spielen?? die können nur hoffen, dass die infantrie endlich effektiv wird. denn was nützt es der imperialen armee, eine reine panzerkompanie aufzustellen oder eien reine infantrie arme, wenn man nur mischformen spielen kann. vllt. läuft es auch darauf hinnaus, dass man nur noch 2 gardistentrupps in valks steckt und die dann reinschocken lässt und sonst nur panzer aufs feld bringt. weil die infantrie es einfcah nicht mehr bringt. da können die 4 pkt/modell auch nichts mehr bringen.

eine befürchtung besteht darin, dass mit dem neuen codex eine neue ära von unfähigkeit eintritt. 4 pkt mit einem 3er profil sind schön und gut. nen 5er rüsi is auch gut. aber da nimmt man lieber den ork, der 2 pkt mehr kostet, aber gleich 3 attacken im angriff (1 im profil, pistole handwaffe und reingekommen) hat und eine waffe mit DS. Vorallem, dass der ork nie flieht, da er bis 10 modelle im trupp als furchtlos zählt.

so kann ein normaler imperialer general nur hoffen, dass es ein gutes balance gibt und nciht eine truppenklasse, wie panzer, einfach überpowerd werden und andere, wie infantrie, einfach lowbudged einheiten sind, die nix können.
 
wenn wir des wirklich bekommen, was ich für sehr unwahrscheinlich erachte (das befehlssystem) und wenn der zug nicht nur auf ein ziel schießen kann

Da biste aber nicht konsequent...

Bei den schlechten sachen ärgerst Du Dich wie unausgewogen das doch ist, und bei den guten Sachen kommt "Wer weiß ob das tatsächlich stimmt". :lol:

Einfach ruhig bleiben und abwarten! Ändern können wir eh nichts. Und da die Imperiale Armee ja die "Hordenarmee des Imperiums" ist, mache ich mir keine Gedanken, ob es unmöglich wird, ne reine Inf-Liste zu spielen! 😉
 
eher mach ich mir dei sorgen, ob diese überhaupt was reißen kann. ich spiele sie ja jetzt auch schon und hole meine pkt nur über die schweren waffen wie mörser oder maschka rein. ....

zu den befehlen: wahrscheinlich werden wir die, wenn überhaupt, nur einmal einsetzen dürfen. stellt euch einheiten für, mit 3 schwebos die zweimal auf verschiedene ziele schießen dürfen. eher könnt ich mir vorstellen, dass ein kommisar, wenn er einer einheit angeschlosssen ist, dieser erlaubt zu schießen, auch wenn sie niedergehalten ist. keinen soldaten interessiert es, was der heine im befehlsstand in 30 km. entfernung redet, wenn man ünter schweren mörserbeschuß steht. es sei denn, man hat einen bekifften truppführer. dass wäre dann aber auch sein letzter einsatz gewesen....
 
Das mit den Befehlen stimmt, bei Warseer ist seit gestern drüber diskutiert worden, weil unter anderem Reds8an den Codex gelesen hat und diverse Gerüchte bestätigt hat. Creed kann übrigens 4 Befehle in pro Runde aussprechen, Oberste 2 oder 3 (hab ich vergessen) und Leutnante einen. Warten wir einfach mal ab, jetzt haben die ersten ihn gesehen, es kann sich also nur noch um Tage handeln, bis ihn jeder hat ^^.


Hier, was zu lesen:

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Orders[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]HQ HAVE to place theirs first, then Platoon Command and so on. If a unit is "activated" before it receives an Order - which are given at the start of the shooting phase - then it cannot benefit from one that turn.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]The receiving unit has to pass a Ld test:
Double 1 - they understand and can even be given another Order.
Pass - Order takes effect.
Fail - Order does not take effect, but squad can proceed as normal.
Double 6 - squad can do nothing but mill about in confusion.
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Platoon level:[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]"First rank fire, second rank!" - squad gets one additional shot (so 3 at 12", 2 at 13-24").
"(????????)" - squad gets +1 cover save when they Go To Ground (i.e. +2 total).
"Move move move!" - lets them roll more dice when they run and take highest.
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Command HQ level:
"Bring it down!" - which twin links weapons shooting at tanks, MCs and units or squadrons thereof.
"(?????????)" - Some form of rallying one which rallies a unit or even unpins them. He thinks this DOES work after they have "ducked and covered" that round.
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Special Characters[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Sly Marbo is a separate Elite choice (he thinks) (not a squad upgrade) and deploys pretty much like a Callidus Assassin. Might be Fearless (not sure). He wounds on a 2+ in close combat.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Iron Hand Straken is a full on HQ choice (not a squad upgrade) and very nasty too. Fearless, so is his Command Squad and he can issue a Special Order to nearby units giving them Furious Charge and Counter-Attack.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Al'Rahem lets a unit fire one volley immediately and then moves them D6" (might be out of sequence, he's not sure). Instant Death on a 6 with his sword in close combat.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Nork Deddog has some funky rule that as he dies in assault he auto hits the enemy X times in a frenzy before passing out. He comes round later and asks if they won.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]There's a tank commander ala Chronus.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Aside from the main/HQ choices there a fair few unit upgrade characters for most units:
Veterans - Catachan guy - basically makes squad Catachan Devils.
Stormtroopers - Bastonne - squad can always try to rally regardless of casualties, etc. He looks scarred and a badass in the drawing of him.
Rough Riders - Some guy - (??????)
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]HQ[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Primaris Psyker has a shooty assault 2D6 (he thinks) attack.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Elite[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Storm Troopers
Storm Troopers can reroll the dice for scatter when they Deep Strike. Useful no doubt for when jumping out of a flat out Valkyrie.
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Psyker squad
Multiple models are lost on Perils result.
The unit of them has two abilities.
- Heavy large blast, something like range 36" S=number of Psykers in the unit, AP D6, 5" blast.
- Focussed attack that drops enemy Ld = number of Psykers in the squad.
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Troops[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Platoons can indeed have a banner = +1 Combat Resolution in assault.
6 man special weapon teams are a choice.
Veteran squads - have defensive grenades.
Penal troops shooting makes them Assault 2 he believes.
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Fast Attack[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Valkyries are
[*] points each, a Fast Attack choice and 1-3 in a squadron.
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Both types of Sentinels are Fast Attack.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Tanks[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Hellhounds and their variants be taken in squadrons (he thinks). The Inferno Cannon now a 12" range for the template.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Heavy Support[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Hydra Flak Tank has special tracking systems that ignores cover saves for Skimmers going fast and Bikes, etc.[/FONT]
 
Von Lord Cook auf Warseer:

> Many confirmations of existing leaks, such as Orders, advisors as squad upgrades, etc.

> Leadership reducing ability of the psyker choir has a range of 24".

> When merging platoons you pick and choose which squads are merged. So a platoon with five infantry squads could merge them into two units of 20 men and one unit of 10 men, or any combination you like.

> Infantry squad is 50 points. This gets you 10 guardsmen, one of which is a veteran sergeant as standard.

> Meltagun = 10 points. Plasma gun = 15 points. Heavy weapons = 'pretty much the same'. We have rumours of cheaper mortars, so leave a question mark next to heavy weapons for now.

> Veterans now always come in 10 man squads. Troops choice.

> Ogryns are 115 points for a starting squad of 3, and +35 points for each new ogryn on top of that.

> The upgrade character that gives rough riders furious charge also gives them rage.

> Confirmation that chimeras are 55 points including weapons.

> Valkyrie = 115 to 125 points. No mention of what weapons you get for that. Transport capacity of 12. Regardless of how far the valkyie has moved, troops can disembark by deep striking along its movement path. Storm troopers re-roll the scatter dice for deep strike. Troops can still disembark normally. May not carry ogryns.

> Vendetta gunship =115 to 125 points. Exact cost unknown. Simply stated to me as "same sort of points as the valkyrie". Carries three twin-linked lascannons.

> More confirmation of Lumbering Behemoth.
 
@ searg. ich finde den punkte verschwendung. man brauch ihn net. mehr moralwert bekomm ich durch funker, net durch den spack. eine taschenlampenpistole bringt es net. lieber ne taschenlampe.
Ja, toll, nur wie kann der Pkt.-Verschwendung sein, wenn er von vorneherein fix ist? Geht doch nicht anders. Außerdem: wer sagt, dass der nicht auch einfach mit Lampe rumrennen kann?
 
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