40k Eternal Crusade

Red Dox

Tabletop-Fanatiker
5 Dezember 2003
6.204
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We are now preparing to fully move over to the Early Access program on Steam, where you can easily get into our Closed Alpha with all the payment options they offer and the ease of use of the Steam platform. We‘ll be communicating more about our Early Access launch in the coming weeks and our servers will of course remain open.

The Founders program will officially stop sales on the 25th of January, and our go-to-market and retail pricing will start. We will strive to offer similar early adopter and influencer programs for our other platforms (Mac, Consoles etc) as we want other platforms to have that opportunity as well.

So, if you haven‘t bought a Founders pack yet, and you want to join the group of Crusaders that made all of this possible and be part development process, now is the time. No worries, all current and future packages lets you into the Closed Alpha, Closed Beta, and is of course a full retail package for the final game.
https://www.eternalcrusade.com/news/586-Steam-Early-Access-Incoming

Kurzer Rückblick obs zwischenzeitlich sonstwas "tolles" zu sehen/lesen gab kurzer Rückblick und... nö so viel war da nicht.

Ohja, ein Sneak Peak für Tyraniden (only PvE Gegner im finalen Spiel)

Und äußerst witzig fand ich diese Zeilen:
What about Eldar? Orks?

By now, you might have seen a very much sneak peak of the first Eldar playable in-game. It’s only one Eldar, with one massive swinging … erhm …. catapult and placeholder animation adjusted from Space Marines. I’ll be honest, it kind of looks like he spent the night with an Ork but rest assured that our team went in December to Toronto to do motion capture for the Eldar. Yes, amazingly enough, that’s where they live.
You will see more unveils of Eldar in press and on twitch, in States of the Crusade and ultimately on Alpha when we have the rest of the models, classes, vehicles and visual effects for them to have a full arsenal to slay those hoo-mans.


Orks are also coming along, we have one in loincloths using Space Marine animations which admittedly isn’t as awkward as seeing the Eldar using those animations but our outsourcing of that full arsenal is not as far ahead as Eldar. It is though a pleasure to see all the Ork concept art being prepared for outsourcing, like that Trukk. Damn, it has so much potential. Spinning rims. Furry dice. Guitar player hanging on your hood. You know the drill.
https://www.eternalcrusade.com/news/584-State-Of-The-Crusade-XI
Liegts an mir oder klingt es irgendwie absolut daneben wenn an der Front so gut wie nichts fertig ist (zumal ja Orks die F2P Klasse sein sollten)?

-----Red Dox
 

d4rkrob

Codexleser
24 Juni 2010
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Ich hatte vor ein paar Monaten mit dem Gedanken gespielt, ein Founder pack zu kaufen. Als ich nachschaute, was man mit dem ingame Geld im Store kaufen kann, stellte ich fest, dass alle interessanten Items limitiert und längst ausverkauft waren. Da war mein Interesse dann auch gleich verflogen.

Bin auf die Steam Bewertungen gespannt. Selbst Leute mit guten Systemen berichten im Forum von schwachen 20 fps und sehr geringem Spielinhalt.
 

d4rkrob

Codexleser
24 Juni 2010
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Ich habe mir nun doch noch schnell ein Founderpack gekauft und bereue es bereits.
Momentan kann ich das Spiel nicht weiterempfehlen. Keine Ahnung, ob's am Spiel oder am Ping zum Server liegt, es läuft ziemlich schlecht. Die Spieler ruckeln durch die Landschaft, Sprungtruppen zucken über den Himmel und sind kaum zu treffen. Hab's nach 2 Spielen enttäuscht beendet.
Wer es sich dennoch zulegen möchte, kann bei der Accounterstellung meinen Referralcode EC-ZLJFRLHXHVJSZ eingeben und 4.000 Extracredits für den Rogue Trader Store mitnehmen.
 

d4rkrob

Codexleser
24 Juni 2010
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Bei mir läuft es mittlerweile auch relativ flüssig. Denk mal es lag am Server. Die Ursache für die allgemein zu niedrigen FPS hat man angeblich heute gefunden. Ein Hotfix ist wohl in Arbeit.

edit: Der Hotfix hat es wohl gebracht. Bei mir läuft es nun ausgezeichnet. Ich schöpfe wieder Hoffnung.
 
Zuletzt bearbeitet:

d4rkrob

Codexleser
24 Juni 2010
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Der Entwickler hat bereits mehrmals seine Meinung geändert. F2P Orks sind längst vom Tisch und auch Schlachtfelder in Planetsidegröße sind nicht länger geplant.
Ich glaube, daran sind zum einen Performanceprobleme und zum anderen zu niedrige Spielerzahlen schuld.
Zur Zeit hat man jeweils 2 Fraktionen im 20vs20. Für meinen Geschmack sind die Karten für die geringe Spielerzahl viel zu groß.
Dass das Spiel in einem Monat fertig sein soll, überrascht mich. Auf mich wirkt es sehr unfertig, aber scheinbar geht ihnen das Geld aus.
Deshalb bin ich mir auch absolut sicher, dass es ein Riesenflop wird. Ich selbst kann es nicht weiterempfehlen und halte den Entwickler für unehrlich und unfähig.
 

Fauk

Tabletop-Fanatiker
28 Juni 2013
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32.436
Der Entwickler hat bereits mehrmals seine Meinung geändert. F2P Orks sind längst vom Tisch und auch Schlachtfelder in Planetsidegröße sind nicht länger geplant.
Ich glaube, daran sind zum einen Performanceprobleme und zum anderen zu niedrige Spielerzahlen schuld.
Zur Zeit hat man jeweils 2 Fraktionen im 20vs20. Für meinen Geschmack sind die Karten für die geringe Spielerzahl viel zu groß.
Dass das Spiel in einem Monat fertig sein soll, überrascht mich. Auf mich wirkt es sehr unfertig, aber scheinbar geht ihnen das Geld aus.
Deshalb bin ich mir auch absolut sicher, dass es ein Riesenflop wird. Ich selbst kann es nicht weiterempfehlen und halte den Entwickler für unehrlich und unfähig.

Stimme dem voll und ganz zu. Momentan sieht es aus wie ein Call of Duty nur halt mit 20-50% grösseren Maps. Aber was mich am meisten stört ist das viele mehr wirkt wie ein gut gemachter Mod für irgendein Spiel.
 

Keep

Bastler
28 Mai 2010
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Sagen wirs doch so wie es ist - der einzige wirkliche Grund warum die überhaupt irgendwelche Verkaufszahlen werden generieren können ist wegen 40k. Nicht weil das Spiel irgendwas taugt.
Sobald ich rausgefunden hatte, dass das Spiel nur in Schulteransicht spielbar sein würde war das praktisch für mich gegessen und ich habs nur am Rande ab und zu verfolgt. Und dann auch noch gefühlte 2m daneben... einfach nur grauenvoll.

F2P Orks sind längst vom Tisch und auch Schlachtfelder in Planetsidegröße sind nicht länger geplant
Ich hatte immer den Eindruck, dass die nie auch nur im entferntesten an Planetside 2 ranreichen können. Ich lass mich zwar gern überraschen, aber scheint so als ob sich mein Bauchgefühl bestätigt.
 

Khornekorken

Bastler
25 Mai 2011
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Ein Statement eines Entwicklers zum aktuellen Stand von Eternal Crusade, zum PC-Release und zur Verzögerung bei den Konsolen:

[h=2]SOTC: To launch (our fantasies) and beyond![/h] 25. August - Oveur_BHVR
The ultimate playground for your Warhammer 40,000(R) fantasies! That is our 10 year mission statement.

As a Founder or Early Access customer, this should sound great and while our past 4 years have been tumultuous and an exercise in visible dirty laundry due to our policy of transparent game development - where you’ve seen features come in and out, redesigned, iterated upon and still in progress - we’re suddenly launching.

On Friday Bandai Namco, our Publisher for North America, Europe, Australasia and Africa announced the release date for the PC version of Eternal Crusade. This is supported by their marketing campaign and boxed release in Europe. The announcement also covered moving back the consoles, a common strategy lately with online games.

The reason is simple: There is about a 3-month lead time to get a gold candidate into a box and on the street for consoles, but on Steam it just takes a push of a button on a Steamworks webpage. Now I consider myself mildly insane at best, and even I would be able to push that button within a minute. Moving the console release back gives us more time to work on the game with our entire team than we previously had, before we launch it on console. In the words of the press release:

“We are committed to delivering the best experience for the release on September 23rd, with a PC version that matches our ambitions in terms of content and quality and sets the runway for our free lifetime expansions. To pause the development of the console versions was a tough decision but will result in an optimized and extended experience when released.” - Stephen Mulrooney, SVP Behaviour Digital


“But the game isn’t finished yet!” you say.

That’s entirely true and it never will be. An online game is a service provided to you by us where we commit to develop the game fully after we launch. This is not a new model and I was fortunate enough to be part of that strategy back at EVE Online where now 13 years later, expansions are still free and the game alive.

This is also why your dreams have not been ruined – yet – by the crusher of dreams. What we are doing is that we’re still on plan to launch the base game, paving the way for those free expansions. For us as developers there is no difference, we just keep on developing. For you as a customer, you still have the game and will forever, slowly but surely as it becomes the ultimate playground for your Warhammer 40,000(R) fantasies.

We made an infographic a while ago to try and clarify what we intended to have ready to launch. It’s all up to interpretation of course, and if it isn’t in at launch that just means it’s in a future expansion. We never cut any features; we only moved them into a free expansion. Well, unless that feature turns out to be shit, unachievable technically or both.

That still stands, and while we can debate about the depth of the individual systems at launch, rest assured, they are scheduled for updates and depth within the first quarter of launch.

For example, in production already for post-launch is the Terminator Equivalent Class, more maps, more Wargear and at least 2 major updates to the entire meta-game (territorial conquest, campaigns, guild warfare etc).

Then we have what we’re adding before launch, the meta-game systems, Veterans, cosmetics, new Advancements tree, the associated Wargear and variations to weapons, supply drops (“free lewt” and larger reward boxes).

This is all on PC so we can deploy this all quite easily on Steam with a day’s notice. Balancing also continues ad infinitum and we have people dedicated to that task long-term, since we’re always adding more and more Stuff™. It’s what us online service people are used to and have been doing for ages.


Wait, free lifetime expansions? How can you expand a game so much after launch?

That’s actually the easy part. With a foundation in place, making a system deeper or broader is easy. Adding more game modes, roles such as Warlords, classes, sub factions, maps, NPCs, weapons and meta-game elements is pretty trivial in comparison to developing the base systems.

The framework is already in place and the philosophy we use is the same as most other games of late that aren’t MMORPGs: MMOs. Massive as you play in the same world as hundreds of thousands of other players. Multiplayer because you’re either competing with or against other players. Obviously online since it would be plain weird to have a hundred thousand people living inside your PC.

For the sake of argument, let’s call this philosophy “Hub and Spoke” and as part of becoming the ultimate playground for your Warhammer 40,000(R) fantasies, and how that happens over time, I made a picture:

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The plan goes like this: from a hub, which to begin with will be the Garrison, you will choose what kind of game experience you and your friends want to enjoy at that given time. You “fast travel” to it and voila, war and hilarity ensues. The “hub and spoke” model will give us the freedom to craft a much better experience than a contiguous open world would because we don’t suffer from the constraints of making everything fit together. It also allows us to scale up players so much more than one big open world, which plays a lot into matchmaking and the metagame.

Tank Battles is a new game mode with new maps. Large Scale and asymmetric PVE is also just a new map with a new game mode, just like PvPvPvPvE*! New NPCs and game modes can be added to all maps that already exist. Mutators can change the combat of every single environment we create and have created.

What I’m trying to point out is that, despite popular belief, we have no intention of going anywhere; the intent is free lifetime expansions to reach the ultimate playground for your Warhammer 40,000(R) fantasies! That is our mission.

We will be ready to launch, we will continue to expand for you for free and we thank you for your continued support. We wouldn’t be here if it weren’t for your support and the recognition of you and your reviews which is why we still live. While we know there are people with doubts (as we read the negative as well as the positive reviews) it’s not going to stop us from trying to make the game we’ve been dreaming of.

Your fantasy is also ours. Reality sometimes affects our progress but that doesn’t mean we give up on that long term goal.

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Nathan Richardsson
Senior Producer
Warhammer 40,000: Eternal Crusade


Warhammer 40,000: Eternal Crusade is now available on Steam Early Access with a special pre-order 12 weapon package, 20% discount of retail price at $39.99 USD and 20,000 Rogue Trader Credits for in-game purchases. Eternal Crusade is not now and never will be pay to win. We could be Pay2Grim if we are forced to do a DLC if they change our rating, like $1.99 for say, a Grimdark DLC. Skulls for the skull throne. You didn’t hear that from me though. And what are you doing reading all the way down here anyways?

States of the Crusade are a regular newsletter sent to everyone that signed up to it.

Quelle Steam Forum: http://steamcommunity.com/games/375230/announcements/detail/593734617375168183
 

Red Dox

Tabletop-Fanatiker
5 Dezember 2003
6.204
0
43.671
Na er kann sich schlecht hinstellen und was anderes behaupten, bevor das Game überhaupt offiziell erschienen ist.
Aber Ja, einiges klingt arg nach Träumerei. und das letztemal bin ich dem Traum bei MWO nachgerannt und warte heute noch auf Erfüllung.

Kein PvPvP(vE) ist imo der größte Bock den sie sich da zum Launch schießen. Warum man Eve in den Raum wirft versteh ich auch nicht. Eve ist ein reinblütiges MMO. Das hier wird nie über einen instanzierten Sandkasten hinwegkommen. Eve lässt den Spielern alle möglichen Freiheiten, woraus imemr und immer wieder aberwitzige Geschichten in den News auftauchen wie sich der grenzverlauf des Universums und der größeren Allianzen ändert. Außerdem finanziert sich Eve afaik immer noch durch Abos, wobei man die Plex wohl auch mit Ingame Kohle übers AH ereldigen kann. Das hier endet ja ohne Abos eher in "Kauf und spiel". Also eher die Strategie die Guild Wars2 (erfolgreich) verfolgt(e).

Richtig herb finde ich das "10 year mission" statement. 4 Jahre dabei und überzeugt kein bißchen. Ich weiß ja das Total Warhammer Devs auch vor einigen Monaten ihr 10 Jahres Statement für die Triologie brachten aber spieltechnisch sind das doch Welten Unterschied was man in der Zeit vorzeigbares geleistet hat. Außerdem sehe ich bei TWW tatsächlich wie das ganze in 4-6 Jahren vollendet aussehen kann. Bei dem Spiel hier mutet so ein Statement doch ein wenig nach Wolkschloß bauen an.

Na warten wirs ab. Sollen sie mal ihren Launch machen und dann den Leuten zeigen was sie so vernünftiges haben. Bis es mich überzeugt, bleibt der Geldbeutel geschlossen.

-----Red Dox
 

Khornekorken

Bastler
25 Mai 2011
839
2
10.201
Bis es mich überzeugt, bleibt der Geldbeutel geschlossen.

-----Red Dox

Ganz genau so wird das bei mir auch laufen.
Ich bin ja durchaus heiß drauf, alleine schon weil es die WH40K Lizenz hat und ich wünsche dem Team und dem Spiel wirklich den Erfolg den sie sich selbst versprechen, aber ich bin einfach noch nicht überzeugt.

Daher werde ich ebenso auf den finalen Content warten und erstmal sehen wie er sich unter 'Volllast' schlägt.
 

d4rkrob

Codexleser
24 Juni 2010
335
0
6.996
Da gestern der finale Patch vor dem heutigen Release kam, habe ich mich nochmal eingelogt.
Keine Spur mehr von den Lags und Rucklern, die sich durch die komplette Early Access Phase zogen. Auch sonst war ich von der Vielzahl der Verbesserungen in den Bereichen Grafik und Sound überrascht.
Das Spiel ist zwar noch immer voller Bugs und Glitches und einem vollen Release unwürdig, aber zum ersten mal hat mir das Spiel Spaß gemacht.
Besonders gut gefiel mir, dass nur Kills und keine Tode mehr angezeigt werden. Gerade für schlechte Spieler wie mich sehr motivierend und insgesamt wahrscheinlich förderlich für das Teamplay.
Ich hätte nicht gedacht, dass ich das nochmal sagen würde, aber ich habe wieder Hoffnung für die Zukunft von EC.