Codex Space Wolves Gerüchtefetzen

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Naja man kann ne Termi Armee spielen wo steht das die laut Fluff dann viele Termis haben? Man kann mit dem neuen und alten SM COdex auch ne beinahe nur Termi Armee spielen braucht halt noch 2 Scouts als Standard udn ja heutzutage mit nur 2 Standards nicht so toll, aber hey man kann auch viele Cybots aufstellen udn darüber das das "unfluffig" ist regt sich niemand auf.

Also Fluff nicht gleich Armeeliste
 
2 eddi 3000 Punkte Sw Armee bestand zb bei manchen nur aus : kommandant in termi ruessi 20 Wolftermis mit 20 Sturmkanonen wo man noch damals bis zu neun schuss rausbekam wenn man gluecklich rollte und die Sturmkanonen haben damals nen leman Russ auseinander genommen ! Und dann gabs noch die Regel das nicht der Ganze Squad nur ein ziel angreifen durfte sondern jeder marine ein eigenstaendiges ziel! Hab mal ein Game gesehn gegn Imperiale ging genau 2 Runden dann war so ziemlich alles weg von der Platte ``
Also Fluff seit der 2 edi konnte man Termi wolves armee stellen also kansch nett verstehn warum da so rum gejammert wird das der fluff vergewohltaetig waere ....
 
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Nicht aufregen schon wieder bevor überhaupt was näheres bekannt wirs. Ist immer so bei euch das ihr euch unnötigt aufregt, denn meist die Kosten so hoch das man sich nicht viel Termis leisten kann. Sie Chaos mit ihren Termis die nur 30 Pkt kosten, die sind saugünstig.
Also locker bleiben und erst mal warten bis Punktekosten und die Sonderregeln alle bekannt sind 😀
 
ALso, die T-only Armee soll ja NUR zusammen mit einem Special Char gehen. Ist doch OK, spielt man eben ohne Special Char. Da gobt es ja eh schon genug böse Jungz in anderen Armeen.

Und Fluff hin oder ,... ICH bin Spieler und will ne schöne Liste. Wenn ich Fluff will, kaufe ich mir die "Ragnar" Bücher, die ich alle gerne gelesen habe ! Und was ich hier so höre passt ganz gut zu den Büchern!

Also nicht jammern, auf die MOdelle freuen !!

Die SH Termis wird man wohl nicht brauchen,...
wenn man dem Bild auf der letzten WD Seite glauben darf, bekommen die SW eigene, die nochmal besser aussehen _HOFF_
 
Die SH Termis wird man wohl nicht brauchen,...
wenn man dem Bild auf der letzten WD Seite glauben darf, bekommen die SW eigene, die nochmal besser aussehen _HOFF_

Das ist das Bild das auch schon Planetstrike drin war soweit ich des erkennen konnte.

Und was die SW Termies angeht mal schaun was da kommt.
 
Neues von BoLS:
Rumors brought the community by Warseer's: Slashgod and Librarium Online's: Zarahemna

Lots of Space Wolves stuff kicking around the net these last few days. Lets get right to these:

Slashgod
I asked him about Björn and the rumour about his AV14. He responded that he couldn´t tell,but Björn would be the most survivable Cybot in Game.
We also talked in general about Space Wolves and he said that Space Wolves would have extrem stats and some nice special rules but would pay with a lot of points. "You will be always outnumbered".
Logan Grimnar isn´t a fighting character,he is more like Creed, he gives you some special abilities like standing near a Long Fangs and saying you become tank hunter. He will also give even imperial guard special rules,because he is an amazing leader.
If you want a close combat monster you should choose Ragnar,he is young and berserker like.
All of the Special characters will be priced high over Gazhgul Thraka.

I also asked him about Wulfen and 13. company.
I was a little bit shocked when he said that Wulfen won´t come back as a unit. He wanted them more mysterious. You can still fill in some wulfen,but not as a unit costing 18 Points.

And last,i asked him about the Sagas. He confirmed that Sagas will give the complete army boni,not just a unit.

That´s all what i can remember, I hope GD uk will reveal more.​
Zarahemna:
My brothers Njal the storm caller has granted me this vision so that you too may know the terrible might of the Space Wolves and howl as their heavy tread draws closer!

I know not of the new range of miniature representations of the sons of Russ, but I have seen the awesomeness of their almighty codex. Gather round now and listen!

Characters:

Njal Stormcaller:

Njal is back in all of his glory. The cyber raven joins him and the most easy comparison is with Tigurius, except that he wears terminator armour and carries mighty runes which blaze and improve his invulnerable save to a 4+. Truly unstoppable he remains.

A storm now covers Njal and this affects enemy shooting and combat prowess (-1 to both within 18" or something like that) and at higher levels can destroy foes and cast them around the table with it's mighty winds. Njal is the master of all six Space Wolf Psychic powers and yes, he is really expensive. Think 250+ points.

Bjorn the Fell Handed. Bjorn is incredibly strong, AV13 to the front and of course venerable. Put those two factors together and he is an almighty warrior. He has four attacks basic and is strength seven. He is also very expensive.

There is also a Telion type upgrade for the Space Wolf equivalent to scouts. This hero, more than three centuries old is the equivalent of a captain and yet with his unruly manners cannot be accepted among the battle brothers, not least because he stole one of the Chapter's thunderhawks and then crashed it during his flight. He upgrades his squad, I cannot remember how.

Battle Brothers:

All Space Wolves have counter attack and acute senses.

Wolf Guard are deceptive, they start off at a little over thirty points but they get very expensive very quickly. A wolf guard with Thunder hammer and Storm Shield weighs in at just under seventy!

There is a character with a special storm shield who can get an extra attack which represents him slapping his opponent with the shield when he charges. He also has furious charge and a thunder hammer that he can throw in a shooting attack. yes, a thrown thunder hammer. When it hits the foe there is an explosion and it reappears with a flash in his hands... Not bad eh?

Blood Claws now come in three flavours, bikers, jump packers and infantry. They remain slightly less able than regualr marines in shooting and close combat but are still really deadly...

Wulfen are gone as a unit.

There is a character who rides a Fenrisian wolf in to battle. It's a bit He-Man esque, but in a good way.

Long Fangs, Heavy Bolters for only a handful of points, you know about the same as a meltagun for regular marines... Also you can carry five heavy weapons... It's brilliant.

How much is a regular Space Wolf? xx points? Oh and you get a special weapon for free. Oh, and if you take ten you get a second special weapon for free... Ten men, and two special weapons for 150 points? Sounds good eh?

Kit? Oh yeah, every space wolf carries a chainsword, bolt pistol and boltgun. Extra attacks, I think so. You can kiss good bye to true grit though.

Oh and one last thing. Dark Angels are now not alone in being able to field Terminator only armies! SW's can field all terminator armies as one of their characters makes it possible to field T's as troops choices!​
 
Ja, immer her mit den Marines, die noch mariniger sind als es alle anderen sind. Genau. Außerdem sind die Space Wulfs ja auch schon immer als übelste Psyker und all-Termi-Armee bekannt gewesen.

Man kann doch eine schöne und stimmungsvolle Armee beschreiben, ohne totale Extreme reinzunehmen, die dann eh jeder aufstellt.
Es ist klar, dass sich die Wölfe zwischen 2nd und 3rd unterscheiden. Ich finde sie hatten in der 3rd mehr Charakter.

Mir gefällt dieser Trend irgendwie überhaupt nicht, es geht immer mehr richtung Extreme-Hammer ala 2nd Edition. Ich mag die neuen Codizen und mochte am Anfang auch sehr die Idee, dass man Chars wie bei den DA immer nehmen kann und so die Armee variieren kann.
Aber warum müssen die SW Über-Marines sein, verstehe ich nicht.
 
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