Diskussion - CSM Gerüchte

Ich sehe jetzt keine Regeln in dem Link. Oder habe ich etwas übersehen?

Also ist es bis jetzt nur mutmaßen, dass aufgrund der Bekanntgabe der Regeln im WDW wohl damit zu rechnen ist, dass großartig etwas (zum Besseren) geändert wurde?

Vielleicht werden bei neuen Modellen auch einfach standardmäßig die Reln dazu im WDW gebracht,... für Leute die den Codex nicht haben und sich für die Armee interessieren.
 
GW wäre schön dumm den Verkauf nicht mit angepassten Regeln anzukurbeln.
Ich meine solange das nicht so krass ausfällt wie bei dem Dämonen White Dwarf Update ist es mir lieber ich bekomme Regeln, auch wenn ich dafür zahlen muss, als dass so ein schöner Bausatz nicht einsetzbar ist.

*hust* vielleicht ist das Dataslate ja auch im WDW enthalten *hust*
 
Futter!
Crimson Slaughter
Crimson Slaughter can ally with as Battle Brothers with Chaos Space Marines
All models in the Crimson Slaughter Detachment have Fear.
Choose one unit of chosen to be upgraded at +10pts. Gain preferred enemy.
Possessed are Troops. Roll a d3 at the start of the CS players turn. 1: Unit and Vehicle if embarked are shrouded 2: Unit type becomes Beast 3: Gain a 3+ invul save and rending

Warlord Traits
1. Warlord and unit gain hate, extra bonus's against Dark Angels
2. All enemy units within 12" of warlord suffer a -2 to fear tests
3. Warlord has Rage and Furious Charge, but must charge attempt to assault if within 12"
4. Warlord and unit gain Crusader
5. Enemy models in base contact with Warlord take d6 S3 ap hits at the beginning of each assault phase
6. Warlord has shrouded

Relics
1. Replaces a powermaul on a Dark Apostle S +2 AP4 Concussive and all CS units in 6" gain Zealot
2. Soul Siphon gains powers based off of enemy models removed in close combat. Effects last the rest of the game 1. +1S 3. AP 2 5. +1S 10. Instant Death
3. Furious charge, Hamer of Wrath and rage
4. Gain Divination and can re-roll failed psychic tests. No Deny the Witch bonus's
5. Cannot be taken by a Daemon Prince. Gains 2+ save and it will not die
6. Gain Daemon, Fearless, and fleet, and gains the Crimson Slaughter possessed mutation-roll a d3.
http://www.natfka.blogspot.de/2014/03/the-crimson-slaughter-unveiled.html#more
 
Aha... klingt ja nicht schlecht, abe warum haben die "normalen" CSM nicht fear oder gar Fearless... ich mein, die leben auf Dämonenwelten oder im Warp? Wass sollte denen noch Angst machen?

Wenn man diesen Supplement spielt, benutzt man dann die Einträge aus dem normalen Codex weiterhin? Ich mein, haben die CS dann eine auswahl von 12 Relikten (CSM+ Supplement)? Könnte man also auch zb. Abbadon als Warlord nehmen? Wie läuft das denn jetzt?

Gruß
 
Bräuchte man dafür nicht renegaten als verbündete?

Word bearers arbeiten doch viel eher mit kultisten.

Verstehe das Problem nicht...

Möchte man normal-Sterbliche dabei haben nimmt man Kultisten (wenn im Codex CS verfügbar) mit oder nimmt verbündete Imps.

(Abgesehen davon trauen sich Word Bearer sicherlich auch ohne menschliche Schutzschilde vor die Tür.)
 
Warum sollten Kultisten im Supplement rausgenommen werden?
Es ist Crimson Slaughter, die Grundspiel-Fraktion, also sind Kultisten dabei. Andererseits werden die Charaktere aus DV fürs "normale" 40k verfügbar, was für Einsteiger dieser Edition ein nettes Schmankerl is, mehr aber auch nicht!

Für Word Bearer wird noch die VotLW-Steuer fällig...

edit: Review von FTGT
First off, the Crimson Slaughter army is a Chaos Space Marine army for all intents, and follows that book more or less by the letter. The exception is that all models in the army cause Fear and that Possessed can be taken as troops.

Possessed also replace their normal Vessels of Chaos rule with a new table rolled on at the beginning of each Chaos turn. On a D3 of 1, the unit and transport they are in get Shrouded, on a 2 they become Beasts, and on a 3 they get a 3+ Invul and Rending USR. All of those are pretty good, but so unpredictable and different it's hard to create a plan around them.

Another Crimson Slaughter introduction is that one unit of Chosen can be upgraded to Draznicht's Ravagers for the cost of a meltagun, which gives the Champion preferred enemy.

The only units in the Crimson Slaughter detachment that can take the Veterans of the Long War upgrade are Plague Marines, Bezerkers, and Noise Marines.

The new warlord table gives the following bonuses: hatred, with the bonus that the warlord and unit always re-roll misses in combat against Dark Angels; all enemy units within 12" of the warlord suffer -1 to their leadership and -2 to leadership for fear tests; furious charge, though he cannot shoot if an enemy is within 12" at the beginning of the shooting phase and must instead attempt to charge; Crusader USR for Warlord and unit; Warlord inflicts D6 S3 hits at I10 on each enemy model in base contact; and Shrouded USR.

There are several new relics, which replace those from the CSM codex. The first is the Crozius of the Dark Covenant, at the same cost as a Spawn, which gives +2S, AP4, and confers the Zealot USR on the bearer and friendly units within 6".

The Blade of the Relentless comes in at the same cost and has the base stats of a Power Sword, but gets bonuses depending on how many enemy models killed in combat by the bearer. At 1 or more, he gains +1S, the sword becomes AP2 at 3+ kills, an additional point of strength at 5+, and causes instant death at 10+.

Next is the Slaughterer's Horns, which come in at the cost of a plasma gun and confer the Furious Charge, Hammer of Wrath, and Rage special rules.

The Balestar of Mannon might be my favorite, which can only be taken by a sorcerer, at just over the cost of a plague marine, and allows the sorcerer to generate from Divination and re-roll failed psychic tests. However, he and his unit gain no modifiers to Deny the Witch rolls (so always deny on a 6, only).

Next up is the Daemonheart at the cost of a spawn, which cannot be taken by a Daemon Prince and gives a 2+ Save and the It Will Not Die USR.

Finally there is the Prophet of Voices, which confers the Daemon, Fearless, and Fleet USRs on the bearer for the cost of a Spawn. The bearer also rolls on the same chart as possessed and can only join units of possessed.

And rules wise, that is it. There are also a few Cities of Death Stratagems and 9 different missions you can use to recreate battles in the Crimson Slaughter's fluff.
 
Zuletzt bearbeitet:
Fluffwise mMn völlig uninteressant., aber regeltechnisch gibts an dem Sup nix zu meckern. Ist, bis auf die fehlenden Veteranen wirklich nah am WB lookalike. Die alternativen Possessed lass ich mir gefallen, obwohls bei mir, wenn ich meine EC als CA-CS spielen würde, zwar nur ein Trupp wäre, aber immerhin 1/3 beast, wobei shrouded und/oder 3++ auch nicht ohne sind.

Das AK Up würde ich auch mit einpacken und die Gegenstände sind sehr brauchbar. Prophetie ist 1A und der Mali vernachlässigbar. Die ehrwürde Rüstung ist geradezu ideal mit einem Sigil wirds zwar ne teuere aber ziemlich sichere Variante, die sonst nur den loyalisten vorbehalten bleibt, aber mit einem kleinen IwnD Boni. Selbst der E-KLöppel klingt brauchbar. Die Hörner und die Stimmen finde ich jetzt etwas meh.

Aber, Achtung Katze, am wichtigsten ist eh der 4. Drache! Wenn man jetzt noch 2 Allie-Detachments nehmen könnte ...