Dust Studio

Dust Models

Der "alte" Dust Tactics Thread zum nachlesen: [Dust Tactics] Neuigkeiten

Verweisen möchte ich noch auf den toll gestaltenen Armeeaufbau von Moiterei_1984 auf der GW-Fanworld:
Dust Tactics - Operation Blue Thunder

Link:
http://dust-models.com/

Dust Tactics:
http://www.heidelbaer.de/dust-tactics/dust-tactics/


Inhalt:
Figuren (Sci-Fi/Pulp)
Tabletop/Brettspiel Dust Tactics
Bücher zu Dust (teilweise vergriffen)

Maßstab:
1:24/1:35/1:48/...

Land:
Italien/Japan/USA


Beispielbilder:

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Von Duncan_Idaho stammt diese treffende Zusammenfassung über Dust -Tactics:

Wie spielt sich Dust?

Nachdem ich das Auspacken der Box vor kurzer Zeit schon bildlich dokumentiert habe, geht es heute an den Kern der Sache: Wie spielt es sich mit der ganzen tollen Ausstattung? Blender oder Geniestreich?

Vorab ein kurzer Hinweis Dust Tactics ist zur Zeit eindeutig ein Brettspiel und das merkt man ihm an, hat aber viele Elemente des Tabletops trotzdem integriert. Die Regeln sind auf den ersten Blick auf das wesentliche reduziert und spiegeln einige Erfahrung im TT-Bereich wieder. Es werden in Zukunft auch TT-Regeln erscheinen, aber im Augenblick werde ich die Regeln aus der Perspektive eines Brettspielers behandeln.

Als erstes fällt einem natürlich das Blatt mit den Schnelleinstiegsregeln auf, wenn man die Box öffnet. Natürlich können sie nicht alles abdecken, aber zum schnellen Reinschnuppern in die wesentlichen Elemente des Spiels sind sie sehr hilfreich. Innerhalb 10 Minuten hatte ich die Regeln intus und man bekam schon einen guten Eindruck der taktischen Möglichkeiten. Als sehr positiv empfand ich die Tatsache, dass man keine vereinfachten Regeln vorgesetzt bekommt, die man später auf die richtigen Regeln umlernen muss, sondern den echten Jakob.

Auf der Box wird für ein Spiel eine Dauer von 45-60 min angegeben. Die Zeit stimmt wirklich. Bei unserem ersten Spiel mit dem Regelbuch, sind wir so vorgegangen, wie es ein Neuling auch machen würde. Wir haben uns Stück für Stück durch die Regeln gelesen (die generell gut aufgeteilt sind und das Inhaltsverzeichnis lässt einen alle wichtigen Begriffe schnell finden) und so die erste Mission aus dem Kampagnenbuch gespielt. Incl. Durchlesen der Regeln brauchten wir für unsere erste Schlacht knapp eine Stunde. Mit mehr Erfahrung kann man es wohl auf 30 Minuten bringen.
Ich will hier nicht eine Kurzzusammenfassung der Regeln zum Besten geben (sie sind eh schon recht kompakt), sondern ein paar für uns interessante Punkte herauspicken.

> Guter Spielfluss: Alle Werte und Fähigkeiten sind auf der Karte enthalten, was das Spiel extrem beschleunigt. Auch das Zusammensuch der Minis geht schnell, da wirklich alle Minis einer Einheit auf der Karte abgebildet sind. Die Karten sind zwar größer als bei AT, aber abwischbar, was einem bei Verwendung des richtigen Stiftes die Schutzhüllen spart. Weiterhin wurde der Beschuss nochmals vereinfacht. Wirft man bei AT zum Treffen und Beschädigen noch zweimal Würfel, reduziert sich dies bei Dust auf einmal. Dies wird durch die Tabelle auf den Einheitenkarten ermöglicht. Man hat dabei auch nicht das Gefühl, dass man um eine taktische Möglichkeit gebracht wird, da man in der Regel mehr Würfel als bei AT wirft, die den Zufall doch teilweise begrenzen. Weiterhin sind die Regeln übersichtlich und logisch geschrieben. Wir hatten nur 1-2 offene Fragen, die aber auch wirklich komplexe Situationen betrafen, der Rest wurde durch nochmaliges Nachlesen im Regelwerk schnell geklärt. Alle obigen Faktoren tragen zu einem recht schnellen Spiel bei.

> Gute Regeln: Man merkt, dass man aus den Fehlern von AT gelernt hat, wobei durch die Verwendung von Bodenplatten natürlich auch ein paar Sachen wie die Geländeregeln deutlich einfacher zu handhaben sind. Man hätte aber trotzdem noch einiges an Fehlern begehen können und ich rechne es den Regelschreibern hoch an, dass sie aus Fehlern anderer Systeme lernen. Die Bewegungsregeln sind sehr eindeutig gehalten und wir hatten keine Probleme mit dem Verständnis, gleiches gilt auch für die Beschußregeln. Allerdings sollte man ein Metallmaßband nutzen, da so die Sichtlinie deutlich genauer festgestellt werden kann. Bei Dust kommt es auch darauf an, ob die Sichtlinie ein Feld durchschneidet oder genau durch die Kante/Ecke geht. Mit einem flexiblen Maßband kann das etwas problematisch werden. Wie schon erwähnt sind die Geländeregeln deutlich besser als bei AT. Man hat klare Regeln die praktische alle möglichen Fälle abdecken, die sich aus dem Material der Grundbox ergeben. Sogar Sonderfälle wie das Schießen in einem Gang, wenn beide Einheiten sich leicht hinter Ecken verstecken, werden angesprochen.

Zusammenfassend kann man sagen, dass man sich stark auf das eigentliche Spiel konzentrieren kann und nicht von einem Wust von Regeln oder Kombos erschlagen wird. Gleichzeitig ergeben sich aber trotzdem viele taktische Möglichkeiten. Wie man auch schon an Mantics Kings of War sieht, scheint dies ein neuer Trend in der Branche zu sein, den ich nur begrüßen kann. Was mich extrem begeistert hat war die Tatsache, dass die verwendte Armee nicht völlig den Spielstil diktiert. Natürlich hat jede Armee schon ihren eigenen Stil, aber der erstreckt sich nicht so weit, dass man mit dieser Armee nur mit einer Standardtaktik gewinnen kann. Dies lädt zum Experimentieren ein und wird hoffentlich zu vielen unterschiedlichen Listen führen.

Wenn ich das Spielgefühl in Form eines Films beschreiben müsste, dann würde ich sagen, dass Dust Tactics wie die ersten und letzten 20 Minuten von Saving Private Ryan ist: Es ist schnell, blutig und wenn man den Kopf verliert kann man brutal verlieren. Bewahrt man aber trotz allem einen kühlen Kopf, kann man jedoch geniale Siege erringen. Man sollte darauf vorbereitet sein, dass man Truppen schnell verliert, aber auch einzelne Figuren vor ihrem Ende noch einen heldenhaften Auftritt hinlegen (und nicht nur die Helden, Soldat Hein Doof hat auch seine ruhmreiche Minute). In unserem Fall war dies z.B. ein Achsensoldat mit Laserwerfer, dessen Einheit komplett vernichtet wurde, der aber in einem verzweifelten Doppelangriff fast die komplette gegnerische Einheit grillte.
Diese Box ist übrigens wirklich eine ausgewogene Starterbox. Beide Seiten erhalten die gleiche Menge an Punkten und auch spieltechnisch sind die Armeen ausgewogen. Und trotzdem spielen sich beide Armeen unterschiedlich. Wenn man sich die Box als Weihnachtsgeschenk holt, dann dürfte man zumindest bis Silvester gut beschäftigt sein. Man hat nicht einen Tag nach dem Auspacken das Gefühl, dass man weitere Boxen holen muss, da sonst das Spiel kippt. Eher freut man sich auf die nächste Erweiterung um die taktischen Optionen vertiefen zu können.

Spieltechnisch sind die Missionen so gut designt, dass es praktisch nie zu einem Stand&Shoot kommt. Jedes Spiel bisher war ein Taktieren erster Güte. Man überlegte sich Hinterhalte, wie man Einheiten deckte, Antäuschungen, etc. Teilweise hatten wir das Gefühl ein Partie Schach für deutlich Fortgeschrittene zu spielen. Man konzentrierte sich darauf den Geist des anderen zu schlagen und rang nicht gemeinsam mit den Regeln. Man sollte übrigens die Einheitenarten schon noch dazu verwenden dem Gegner zu zeigen, welche schon aktiviert wurden, aber im Gegensatz zu AT kann man die Einheiten frei nach Bedarf aktivieren, muss also vorher keine Reihenfolge festlegen.

Wenn man übrigens seine Läufer in einer Schlacht verloren hat, bedeutet das noch nicht die sichere Niederlage. Sollte man nicht den Fehler gemacht haben seine Einheiten mit den Panzerwaffen als erstes zu verheizen, hat man noch gute Chancen trotzdem das Spiel zu gewinnen, wenn man geschickt vorgeht. Jede Einheit bei Dust Tactics hat ihr Gebiet auf dem sie glänzt und ihr Gebiet auf dem sie besser einer anderen Einheit den Vortritt lassen sollte.

Es gibt aber auch ein paar Kritikpunkte: Die Minis sind zwar sehr detailliert, aber dies kann man etwas rauherem Umgang (vor allem bei den Läufern, weniger bei den Soldaten) dazu führen, dass Teile abbrechen. Man sollte also nicht unbedingt die Läufer nach dem Spiel in die Kiste schmeißen, auch bei einem Landraider brechen Teile ab, wenn man ihn sorglos behandelt. Allerdings ist das Kritik auf hohem Niveau. Ein weiterer Punkt sind die Bodenplatten: Die in der Grundbox vorhandenen Platten sind ausreichend für die Einführung, für komplexere Spiele aber schon nicht mehr ausreichend. Da aber in der ersten Erweiterung 4-6 neue Platten hinzukommen, dürfte dieses Problem nicht lange bestehen bleiben.

Als Fazit kann ich Dust allen empfehlen, die schnell und taktisch spielen wollen. Durch die Vorgundierung hat man auch schnell deutlich unterscheidbare Armeen auf dem Tisch, ohne an eine vorgegebene Bemalung gebunden zu sein. Es bleibt also noch viel Raum für Individualisierung.

Link zum deutschen Forum : www.at43-forum.de
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Grundsätzlich:
Spielfeldgröße 180cm x 120cm
Zugverfahren: IGO-UGO, d.h. ähnlich 40k, aber mit so netten Spielereien wie Reactive Fire etc.
über die Punktgrößen kann ich nur spekulieren, aber ich rechne mal mit 750 bis 1000 Punkte.
Viel mehr Infos gibt es mWn noch nicht, lediglich die beiden Designer-Diaries, aber die waren nicht sonderlich aufschlussreich.
Vom Hörensagen soll es irgendwie ne Weiterentwicklung von AT-43 mit SST Einflüssen sein, aber auch hier kann ich nichts wirklich erhellendes beitragen.
 
Ich kann (darf) nicht viel sagen ausser das es eine gesunde Mischung aus AT-43, SST und ein paar anderen Sachen ist. Das Rad wurde nicht neu erfunden, was auch nicht nötig ist. Es macht definitiv Lust auf mehr.... 😉

Wir haben hier in verschiedenen Punktegrössen gespielt, ich bevorzuge da grössere Sachen und von daher auch entsprechende Punkte.

Quelle: Ich (bin in Andy Chamber's Testspielergruppe)
 
Ich finde es immer schade, wenn ein system nicht durch kontinuirlichen Informationsfluss den Spielern vorgestellt wird.

Im Endeffekt ist Dust Warfare ja (soweit ich es verstanden habe) der Schritt vom miniaturenlastigen Brettspiel zum vollwertigen Tabletop.

Es ist ja nicht so, dass der Tabletopmarkt ungesättigt ist und sich ein System schnell etabliert, auch wenn das Dust Setting verglichen mit Fantasy und SciFi noch sehr ausreitzbar scheint.

Aber vieleicht darft und möchtest du uns ja einige andere Sachen verraten?

- Wie viele Einheiten sollen denn gespielt werden

- Sind die Einheitenauswahlen modifizierbar (upgrade)

- wie lange wird ein Spiel dauern

- Hast du evl. auch Infos zu weiteren Einheiten (evl. schon in vorab - Regeln eingeführt)

Mein Wissensdurst möge gestillt werden 😀
 
Ich finde es immer schade, wenn ein system nicht durch kontinuirlichen Informationsfluss den Spielern vorgestellt wird.

Das ist das, was ich an FFG schon die ganze Zeit bemängele. Ich muss zugeben, bisher haben sie in Sachen Miniaturen und Regeln einen tollen Job gemacht (auch wenn ich es absolut bescheiden finde, dass sich Achse & Alliierte dermaßen ähneln von den Einheiten her), aber die Informationspolitik bezgl. ihrer Releases lässt wirklich zu wünschen übrig.
 
@Ketzer
Normalerweise ist das Material nur leicht verbogen, wenn überhaupt. Entweder hattest du da ein Montagsprodukt erwischt oder es war irgendwann während des Transports/Lagerung großer Hitze ausgesetzt. Normal ist das nicht.

In der Regel lassen sich verbogene Materialien so wieder in Form bringen (Föhn bringt nichts, da er nur die Oberfläche erwärmt):

Du nimmst eine schale mit Eiswasser und eine mit heißem Wasser (so daß du noch reinlangen kannst ohne dich zu verbrühen). Dann hälst du die Mini in Form und tunkst sie in das heiße Wasser, wartest 30 s und dann tauchst du sie in Form haltend in das Eiswasser, ebenfalls 30s. Bei einigen Kandidaten muss man das 2-3 Mal wiederholen, bis man den richtigen Dreh draußen hat, aber mit der Zeit bekommst du ein Gespühr dafür.
 
Was die Informationspolitik angeht muss Ich Moiterei rechtgeben:

Es war ein Krampf über den Laden meines Vertrauens an die Heidelberger heranzukommen, um von denen dann die Message zu erhalten, das sie Anfang Februar neue Ware/Neuheiten von Dust bekommen. (und da noch nicht mal 100% sicher) <_<

X Webseiten alles määäh Ich will doch nur einfach ihr Produkt (Gelände von Operation Cerberus) Kaufen. -_-
 
Zuletzt bearbeitet:
Was die da auf ihrer HP schreiben ist doch auch eher so nach dem Motto:
"Komm ich heut nicht, komm ich morgen...vielleicht." Ich verstehe auch nicht warum man nicht gleich bescheid geben kann, dass sich Warfare verzögert... nein, da kommt ne Message wenn das angestrebte Ziel schon längst versaubeutelt ist. Verzögerungen sind ja gut und schön, aber normalerweise kann man da doch mal irgendwie bescheid geben.
 
Seeing Red

With five new units and a campaign expansion being released simultaneously for the newest Dust Tactics faction, the Sino-Soviet Union, players anxiously await the arrival of the second quarter release date. Since this army will be immediately playable, players will want to know the strengths of each squad, so they can build their ideal SSU army instantly. With this in mind, here is a closer look at each of the forthcoming SSU releases.
Operation Zverograd
The Operation “Zverograd” campaign expansion introduces the SSU to the game of Dust Tactics. Beyond adding new rules (including rules for aircraft), scenarios, and background information regarding the SSU forces, this campaign also includes another level of the modular building set that was featured in Operation “Cerberus.”

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Operation “Zverograd” includes the first SSU hero, Koshka Rudinova, and her customized walker “Grand’ma.” This walker is armed with a devastating long-ranged Howitzer cannon and a Sulfur Thrower for close-up engagements. Moreover, this is the first hero that enters the battle piloting a walker. If “Grand’ma” is destroyed during the game, the expert combatant Koshka continues the fight on foot.​
SSU Airborne Transport
The first flying unit in Dust Tactics is the SSU Airborne Transport. It soars onto the battlefield with reinforcements in tow thanks to its Carry Capacity ability. SSU generals will welcome the speed the Airbore Transport offers and the new strategies it creates on the battlefield.
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With its quad machine guns, this transport vehicle is able to provide additional firepower to supplement its other roles. Also included in this already exciting expansion is a squad of Chinese Volunteers. These soldiers disembark from the Airborne Transport and support their comrades with short range machine gun fire.
SSU KV47 Walker
Arriving on the field of battle in three different variants, the KV47 Walker represents the most advanced SSU military technology. This machine has been rapidly developed using stolen technology, and it is on level footing with the Medium Walkers of the Axis and Allies.
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Commanders who favor close assaults prefer the Nadya and Natalya variants. Nadya spews incendiary chemicals from its dual Sulfur Throwers, while Natalya cuts foes apart with twin Combat Saws. Natasha fulfills long-range support functions with its two cannons. Clearly, with these options, the KV47 Walker meets the SSU’s need for a robust and tactically flexible machine.
SSU NKVD Close Combat Squad
Comprised of some of the toughest soldiers in the world, the SSU NKVD Close Combat Squads are ready to fight in any setting. The soldiers of the SSU have fought on many fronts, and they are used to receiving only the minimum in supplies.​
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The SSU Close Combat Squad throws Molotov Cocktails that are capable of damaging enemy troops and vehicles alike. What is more, armed with Shotguns, this unit is potent at short ranges, and the squad also carries a Flamethrower to inflict even more damage in close quarters. If the situation calls for assault specialists, the SSU Close Combat Squad is the perfect fit.
SSU NKVD Battle Squad
The SSU NKVD Battle Squad comprises the bulk of the SSU fighting forces. Grizzled and resourceful, these soldiers form the main line of any SSU fighting front, supporting their allies with a hail of machine gun fire.
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While the majority of the squad is equipped with light machine guns, they are capable of providing anti-infantry and anti-air support with the two DPM machine guns that are included in every squad. No SSU commander would enter a conflict without the backing of these invaluable squads.
SSU Command Squad
Like the other factions, the SSU employs Command Squads in order to provide leadership in the thick of battle, and this squad has the same potentially game-changing abilities.
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Where they differ from their rivals, however, is that the SSU Command Squad is slightly better equipped. For example, one member of the squad carries a Power Tool, which gives them a potent anti-armor weapon. Charged with leading the forces of the SSU to victory, these officers are well-prepared for the task.
Altogether, the initial SSU forces form a potent army with new strategies that have not been seen in Dust Tactics. With airborne units, pilot heroes, and more, this is sure to be an exciting faction to field. Read our SSU minisite for more information, and prepare yourself, comrade, for the invasion begins in the second quarter of 2012!
 
Game Night Kits 2012

The first quarter 2012 Dust Tactics Game Night Kits are now available for retailers everywhere. Use these kits to increase regular player participation at your store and host official Dust Tactics Game Nights!

Create a community of local players
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Game Night Kits include enough suggestions, ideas, and materials to allow any group to customize its play experience. Some stores and organizers might use their Game Night Kits to run long-term casual leagues. Others might use their Game Night Kits to run one-day tournaments, handing out prizes at the end of the day, or organizers could use these kits to support demo games. Organizers can even choose to run more informal, open play events.​
Designed to appeal to a wide variety of players and play styles, Game Night Kits are perfect for introducing new players to the game and motivating existing players to explore the game in fresh ways. Each kit includes a set of 8 Achievement Books that layer new challenges and accomplishments on top of regular play. Achievements offer veteran players a wide variety of challenges to tackle each week and reward players with a sense of accomplishment as they mark these goals completed.

Each Game Night Kit available on our B2B store is intended to support up to eight participants.

Send in the Troops at Game Night
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The fighting has moved onto the streets of England, and the Allied forces scramble to defend against the advancing Axis armies. As Operation “Cerberus” unfolds, both sides deploy their best agents, troops, and war machines in an effort to tip the balance of the struggle. Only one side can be the victor, and your leadership could make all the difference!

Each Kit Contains:​

  • 1 promotional Dust Tactics poster featuring artwork by Paolo Parente
  • 8 achievement books featuring exciting new challenges
  • 8 Operation “Cerberus” dog tags and 1 Operation “Cerberus” medal
Lead your troops to victory with the Dust Tactics first quarter 2012 Game Night Kit!

If you have any questions about ordering Game Night Kits, please contact [email protected].
 
Dust Tactics Walker Conversion Contest

Do you have a great Dust Tactics walker conversion you want to show off? Maybe you have an idea for a new walker, but you just need some motivation to get started on your creation? Well, now is the time to get started. Fantasy Flight Games and Dust Studio are excited to announce the Dust Tactics Walker Conversion Contest! Send us pictures of your awesome conversions and show the world your awesome Dust Tactics walkers.​
None other than Paolo Parente, the creator of the Dust universe, and Vincent Fontaine, Art Director of Dust Tactics, will judge the submitted walker creations. In all, four walkers will be chosen as winners of the contest, so if you think you’ve got what it takes to win, get busy building the ultimate Dust Tactics walker.
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José Brito's stunning Medium Panzer Walker

The Categories
The Best Model category will be judged on overall appearance of your walker conversion. The judges will be looking for both modeling and painting skills. The most refined, most weathered, and overall most appealing walker takes the title of Best Model. This category will have one winner from each faction.
The Best Creation category will be judged on the idea of the walker conversion regardless of modeling skills. Modeling and painting skills have no bearing on this category, just the conversion itself. The most impressive original walker wins this category. This category will also have one winner from each faction.

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Stéphane Nguyen's heavily converted Medium Panzer Walker

The prizes
Each category will have two top prizes, one prize for the winning model from each faction. These winners will receive $200 in credit to use on the www.dust-models.com website. Winners will also have the opportunity to display their models at GenCon in the Fantasy Flight Games display case. As an additional prize, the winners of the Best Creation category will have their creations turned into a new model-kit in the D48 range available from Dust Studio. Selected entries may even be published in the upcoming Dust Studio book Dust Modeling Volume 3.
The rules
Please abide by the following rules when submitting your entry:

  • This contest is open to all participants worldwide.
  • Submissions must be received by Midnight Central time, May 10th. Send all submissions to [email protected].
  • All submissions should include the subject line, “Dust Tactics Walker Conversion Contest”
  • Submissions must contain at least a single photograph of the model, and no more than four photographs not exceeding 5MB total in size (.jpg or .png images only).
  • Participants may submit as many conversions as they like, but each entry must be submitted in separate emails.
  • Fantasy Flight Games and Dust Studio reserve the right to reject any submission that does not follow these guidelines without notification.
  • You must agree to our submission terms. Include the following disclaimer in your email, verbatim:
“I certify that I am the creator of the attached material and that attached material is original, unpublished work. Fantasy Flight Games, Dust Studio, and their licensees may reproduce, distribute, publish, display, edit, modify, create derivative works, and otherwise use the material for any purposes in any form and on any media. I agree to indemnify and hold harmless Fantasy Flight Games and Dust Studio against all claims, suits, costs, damages, and expenses that may be incurred in connection with the material.”

We here at FFG and Dust Studio can’t wait to see what the Dust Tactics community has to show us. Best of luck to all of you.
 
A Commanding Presence

We were in desperate need of help, then these guys showed up. They rushed to our position under a cloud of smoke, the mechanic called in an ammo dump for our walkers, and the medic fixed us up and got us right back into the fight. Their leadership gave us an edge in the fight, and that’s the only reason we won that day.
-Allied Private Matt Berry

NCO Command Squads arrive on the battlefield with a variety of game-changing skills. Heavy Kommandotrupp and Corps Officers are both heavily armed and armored, and these men are ready to lead your Dust Tactics forces on the battlefield. These squads are also available in expertly painted Dust Tactics Premium line. Get your NCO Command Squads at your retailer, or on our webstore today, and win your next conflict with these rugged leaders.
Fully automatic
These commands squads have abilities that activate automatically when used, meaning you no longer have to roll a success to activate skill. Although the abilities of the NCO Command Squads are not as potent as their armor 2 brethren, the added reliability more than makes up for that shortcoming.
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Use the familiar Artillery Strike, Makeshift Repair, or Get Up, It Ain’t That Bad skills, or use the brand new Smoke Mortars, Ammo Dump, or Stimulant Kit skills to give your soldiers an edge in the thick of battle. You can even use the new NCO Command Squad in combination with your Command Squads to create all kinds of stimulating new strategies.
Additionally, these squads are capable of holding their own in any firefight. The Corps Officers are armed with two Victory machine guns, a Flamethrower, and Rocket Punches, giving this unit enough muscle to deal with any opponent. The Heavy Kommandotrupp has strong anti-infantry capability with two MG44 zweis and a single Fliegerfaust. When a situation calls for more firepower, these NCO Command Squads are the perfect answer.
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Swing the balance of the battle in your favor by adding a Heavy Kommandotropp or Corps Officers NCO Command squad to your Dust Tactics army. Read our guest preview by Ron Cover for advice on how to use these valuable squads, and order your reinforcements from our webstore, or get them from your local retailer. The NCO Command Squads are also available in the professionally painted Dust Tactics Premium line. To find out more about the premium versions of these squads, read the Under New Management article.
 
Dust-48-Deluxe Finished Models New Release - Mickey Family Bundle
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Posted in January 6th, 2012
Welcome to the Mickey family!

If you want to start an Allied Army or get ready for the military operations in the doomed city of Zverograd here's your chance!

With this bundle you'll have the whole Mickey family released so far, in the original Operation Zverograd camo pattern. That's a serious force to consider, something that will cause fear to your opponents!

This bundle includes:
- a Mickey
- a Recon Mickey
- a Steel Rain
- a Pounder
- a Hot Dog
- and a Barking Dog

All these walkers (except the Steel Rain) mount the newly improved .50 cal machine gun and all have their very own gaming card, with the exact picture of the model.
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Dust-48 New Release - ''RYU'' SCHWER PANZER KAMPFLAUFER III-A (J)
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Posted in December 31st, 2011
The “Ryu” is the Japanese version of the “Wotan” heavy walker. It is armed with brand new heavy laser guns. These “schwer Laser Kanone” are able to destroy any heavy target with a few shots. The energy packs to power them are quite bulky, reducing the unit’s speed. But as the “Wotan”, the “Ryu” doesn’t need to move a lot to take care of its targets.

To increase its survivability, Japanese engineers have adapted huge shields on the side of the walker. It can now resist to the strongest of attacks.
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Dust-48-Deluxe Finished Models New Release- “Recon Mickey”
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Posted in December 4th, 2011
As the war rages on all fronts the Allies feel the need to have more efficient recon troops: scouts that can get to the enemy before the main assault. These highly trained soldiers needed a new vehicle to do their job safely, and they were rewarded with the Medium Combat Walker M2-H “Recon Mickey”. This lightly armed walker should not be treated lightly! As its turret was removed, it gained tremendous speed while still mounting a few machine guns for close ground and air defense. The highly trained crew of a Recon Mickey is very capable of calling in an airstrike or an artillery strike on enemy positions, making it invaluable to any Allied army.
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The Red Invasion Continues and the Allies Respond

Last month, we announced the release of a new playable faction for Dust Tactics, the Sino-Soviet Union (SSU). Today, we are thrilled to announce more reinforcements for the SSU, and a welcomed addition for Allied commanders. The SSU Specialists, SSU Rifle squad, and also the SSU Hero Pack join the SSU forces. Meanwhile, the Allies gain a new Medium Combat Walker that can be deployed in two awesome variants: the Cobra and the Rattler.
The latest additions
The soldiers of the SSU have a strong affinity for sniper rifles. In fact, the SSU fields their snipers in pairs rather than teamed with a spotter. This gives the SSU Sniper Team more raw firepower than the Axis or Allies sniper teams. Softening the enemy front and even damaging walkers, the SSU Sniper Team is a valuable addition to any SSU force.

SSU Specialists with SSU Oberver team (left) and SSU Sniper Team (right)

Directing artillery is the main purpose of the SSU Observer Team. These two man units find and relay the positions of vulnerable targets to the SSU’s biggest and most destructive guns. Many generals have cursed their lack of foresight for ignoring these seemingly harmless squads in favor of more obvious threats, a mistake most do not live long enough to make twice.
Accomplished longshots
Picking off opponents from afar, the SSU Rifle Squad uses two Widowmaker rifles rather than the assault weapons like flamethrowers or heavy machine guns. The advantage of reach can be pivotal on the battlefield, and the SSU Rifle Squad can engage many enemies before they are in range to return fire.

SSU Rifle Squad

Far from defenseless in a close-quarters battle this squad unleashes their light machine guns in order to rip apart foes that get too close. The grizzled soldiers that make up the SSU Rifle Squad are prepared for any battlefield situation.
The heroes of the SSU
The SSU Hero Pack introduces three exceptional heroes to lead the forces of the SSU into battle. Yakov Pavlov is well known for his leadership on the battlefield. In fact, he is the first Legendary Tactician in Dust Tactics. In addition, his Acid Thrower melts any soldier or vehicle that stands in his way on the battleground.
SMERSH agent Red Yana is an extraordinary fighter. When she has an advantage in a battle, she knows how to capitalize on it, carrying out relentless assaults. Brandishing a Grenade Launcher, she is quite capable of leading a squad in an absolutely devastating offensive.
One of the rising stars of the SSU, distinguished tank commander Nikolaï is a crack shot. Although some walkers may be tougher or more agile than his, no pilot can match his uncanny marksmanship. When Nikolaï engages an enemy walker, it’s a safe bet that the enemy will be reduced to a mere pile of scrap.

Nikolaï, Yakov, and Red Yana

Great strides
Two new walkers are available in the MCW M3 expansion. To combat airborne threats, the Allies have developed the Rattler, a Medium Walker that fulfills an anti-aircraft role. The 40mm AA gun has abundant reach, and this tank also has ample anti-troop capabilities. The pilots of the Rattler must have superior reflexes in order to ground flying threats, and they receive ample training reacting to rapidly changing combat conditions.
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Cobra (above) and Rattler with Amphibious Unit Upgrade (below)

Mounting a large Phaser weapon to a walker produces an intimidating creation. The Cobra is that creation, and it is utterly destructive. While Phaser technology can be somewhat unpredictable, when a blast from the Cobra’s 180 Watt Phaser Gun hits its target, the value of this advanced weapon cannot be denied. No doubt Axis and SSU commanders will be well aware of this electrifying walker.
Additionally, the MCW M3 expansion comes with pontoons to convert either walker variant into an Amphibious Unit. These units can move over land and water with ease, giving the Allies a new advantage in the global conflict.
These new expansions offer SSU and Allied commanders new paths to victory. Remember, these units, and all of the Dust Tactics units, can be used in the upcoming Dust Warfare. These new Dust Tactics units will be available in the second quarter of 2012, after the initial SSU expansions detailed in the previous Dust Tactics announcement article. Check back next month to see the devastating new Axis walker!