Dust Studio

Dust Models

Der "alte" Dust Tactics Thread zum nachlesen: [Dust Tactics] Neuigkeiten

Verweisen möchte ich noch auf den toll gestaltenen Armeeaufbau von Moiterei_1984 auf der GW-Fanworld:
Dust Tactics - Operation Blue Thunder

Link:
http://dust-models.com/

Dust Tactics:
http://www.heidelbaer.de/dust-tactics/dust-tactics/


Inhalt:
Figuren (Sci-Fi/Pulp)
Tabletop/Brettspiel Dust Tactics
Bücher zu Dust (teilweise vergriffen)

Maßstab:
1:24/1:35/1:48/...

Land:
Italien/Japan/USA


Beispielbilder:

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Von Duncan_Idaho stammt diese treffende Zusammenfassung über Dust -Tactics:

Wie spielt sich Dust?

Nachdem ich das Auspacken der Box vor kurzer Zeit schon bildlich dokumentiert habe, geht es heute an den Kern der Sache: Wie spielt es sich mit der ganzen tollen Ausstattung? Blender oder Geniestreich?

Vorab ein kurzer Hinweis Dust Tactics ist zur Zeit eindeutig ein Brettspiel und das merkt man ihm an, hat aber viele Elemente des Tabletops trotzdem integriert. Die Regeln sind auf den ersten Blick auf das wesentliche reduziert und spiegeln einige Erfahrung im TT-Bereich wieder. Es werden in Zukunft auch TT-Regeln erscheinen, aber im Augenblick werde ich die Regeln aus der Perspektive eines Brettspielers behandeln.

Als erstes fällt einem natürlich das Blatt mit den Schnelleinstiegsregeln auf, wenn man die Box öffnet. Natürlich können sie nicht alles abdecken, aber zum schnellen Reinschnuppern in die wesentlichen Elemente des Spiels sind sie sehr hilfreich. Innerhalb 10 Minuten hatte ich die Regeln intus und man bekam schon einen guten Eindruck der taktischen Möglichkeiten. Als sehr positiv empfand ich die Tatsache, dass man keine vereinfachten Regeln vorgesetzt bekommt, die man später auf die richtigen Regeln umlernen muss, sondern den echten Jakob.

Auf der Box wird für ein Spiel eine Dauer von 45-60 min angegeben. Die Zeit stimmt wirklich. Bei unserem ersten Spiel mit dem Regelbuch, sind wir so vorgegangen, wie es ein Neuling auch machen würde. Wir haben uns Stück für Stück durch die Regeln gelesen (die generell gut aufgeteilt sind und das Inhaltsverzeichnis lässt einen alle wichtigen Begriffe schnell finden) und so die erste Mission aus dem Kampagnenbuch gespielt. Incl. Durchlesen der Regeln brauchten wir für unsere erste Schlacht knapp eine Stunde. Mit mehr Erfahrung kann man es wohl auf 30 Minuten bringen.
Ich will hier nicht eine Kurzzusammenfassung der Regeln zum Besten geben (sie sind eh schon recht kompakt), sondern ein paar für uns interessante Punkte herauspicken.

> Guter Spielfluss: Alle Werte und Fähigkeiten sind auf der Karte enthalten, was das Spiel extrem beschleunigt. Auch das Zusammensuch der Minis geht schnell, da wirklich alle Minis einer Einheit auf der Karte abgebildet sind. Die Karten sind zwar größer als bei AT, aber abwischbar, was einem bei Verwendung des richtigen Stiftes die Schutzhüllen spart. Weiterhin wurde der Beschuss nochmals vereinfacht. Wirft man bei AT zum Treffen und Beschädigen noch zweimal Würfel, reduziert sich dies bei Dust auf einmal. Dies wird durch die Tabelle auf den Einheitenkarten ermöglicht. Man hat dabei auch nicht das Gefühl, dass man um eine taktische Möglichkeit gebracht wird, da man in der Regel mehr Würfel als bei AT wirft, die den Zufall doch teilweise begrenzen. Weiterhin sind die Regeln übersichtlich und logisch geschrieben. Wir hatten nur 1-2 offene Fragen, die aber auch wirklich komplexe Situationen betrafen, der Rest wurde durch nochmaliges Nachlesen im Regelwerk schnell geklärt. Alle obigen Faktoren tragen zu einem recht schnellen Spiel bei.

> Gute Regeln: Man merkt, dass man aus den Fehlern von AT gelernt hat, wobei durch die Verwendung von Bodenplatten natürlich auch ein paar Sachen wie die Geländeregeln deutlich einfacher zu handhaben sind. Man hätte aber trotzdem noch einiges an Fehlern begehen können und ich rechne es den Regelschreibern hoch an, dass sie aus Fehlern anderer Systeme lernen. Die Bewegungsregeln sind sehr eindeutig gehalten und wir hatten keine Probleme mit dem Verständnis, gleiches gilt auch für die Beschußregeln. Allerdings sollte man ein Metallmaßband nutzen, da so die Sichtlinie deutlich genauer festgestellt werden kann. Bei Dust kommt es auch darauf an, ob die Sichtlinie ein Feld durchschneidet oder genau durch die Kante/Ecke geht. Mit einem flexiblen Maßband kann das etwas problematisch werden. Wie schon erwähnt sind die Geländeregeln deutlich besser als bei AT. Man hat klare Regeln die praktische alle möglichen Fälle abdecken, die sich aus dem Material der Grundbox ergeben. Sogar Sonderfälle wie das Schießen in einem Gang, wenn beide Einheiten sich leicht hinter Ecken verstecken, werden angesprochen.

Zusammenfassend kann man sagen, dass man sich stark auf das eigentliche Spiel konzentrieren kann und nicht von einem Wust von Regeln oder Kombos erschlagen wird. Gleichzeitig ergeben sich aber trotzdem viele taktische Möglichkeiten. Wie man auch schon an Mantics Kings of War sieht, scheint dies ein neuer Trend in der Branche zu sein, den ich nur begrüßen kann. Was mich extrem begeistert hat war die Tatsache, dass die verwendte Armee nicht völlig den Spielstil diktiert. Natürlich hat jede Armee schon ihren eigenen Stil, aber der erstreckt sich nicht so weit, dass man mit dieser Armee nur mit einer Standardtaktik gewinnen kann. Dies lädt zum Experimentieren ein und wird hoffentlich zu vielen unterschiedlichen Listen führen.

Wenn ich das Spielgefühl in Form eines Films beschreiben müsste, dann würde ich sagen, dass Dust Tactics wie die ersten und letzten 20 Minuten von Saving Private Ryan ist: Es ist schnell, blutig und wenn man den Kopf verliert kann man brutal verlieren. Bewahrt man aber trotz allem einen kühlen Kopf, kann man jedoch geniale Siege erringen. Man sollte darauf vorbereitet sein, dass man Truppen schnell verliert, aber auch einzelne Figuren vor ihrem Ende noch einen heldenhaften Auftritt hinlegen (und nicht nur die Helden, Soldat Hein Doof hat auch seine ruhmreiche Minute). In unserem Fall war dies z.B. ein Achsensoldat mit Laserwerfer, dessen Einheit komplett vernichtet wurde, der aber in einem verzweifelten Doppelangriff fast die komplette gegnerische Einheit grillte.
Diese Box ist übrigens wirklich eine ausgewogene Starterbox. Beide Seiten erhalten die gleiche Menge an Punkten und auch spieltechnisch sind die Armeen ausgewogen. Und trotzdem spielen sich beide Armeen unterschiedlich. Wenn man sich die Box als Weihnachtsgeschenk holt, dann dürfte man zumindest bis Silvester gut beschäftigt sein. Man hat nicht einen Tag nach dem Auspacken das Gefühl, dass man weitere Boxen holen muss, da sonst das Spiel kippt. Eher freut man sich auf die nächste Erweiterung um die taktischen Optionen vertiefen zu können.

Spieltechnisch sind die Missionen so gut designt, dass es praktisch nie zu einem Stand&Shoot kommt. Jedes Spiel bisher war ein Taktieren erster Güte. Man überlegte sich Hinterhalte, wie man Einheiten deckte, Antäuschungen, etc. Teilweise hatten wir das Gefühl ein Partie Schach für deutlich Fortgeschrittene zu spielen. Man konzentrierte sich darauf den Geist des anderen zu schlagen und rang nicht gemeinsam mit den Regeln. Man sollte übrigens die Einheitenarten schon noch dazu verwenden dem Gegner zu zeigen, welche schon aktiviert wurden, aber im Gegensatz zu AT kann man die Einheiten frei nach Bedarf aktivieren, muss also vorher keine Reihenfolge festlegen.

Wenn man übrigens seine Läufer in einer Schlacht verloren hat, bedeutet das noch nicht die sichere Niederlage. Sollte man nicht den Fehler gemacht haben seine Einheiten mit den Panzerwaffen als erstes zu verheizen, hat man noch gute Chancen trotzdem das Spiel zu gewinnen, wenn man geschickt vorgeht. Jede Einheit bei Dust Tactics hat ihr Gebiet auf dem sie glänzt und ihr Gebiet auf dem sie besser einer anderen Einheit den Vortritt lassen sollte.

Es gibt aber auch ein paar Kritikpunkte: Die Minis sind zwar sehr detailliert, aber dies kann man etwas rauherem Umgang (vor allem bei den Läufern, weniger bei den Soldaten) dazu führen, dass Teile abbrechen. Man sollte also nicht unbedingt die Läufer nach dem Spiel in die Kiste schmeißen, auch bei einem Landraider brechen Teile ab, wenn man ihn sorglos behandelt. Allerdings ist das Kritik auf hohem Niveau. Ein weiterer Punkt sind die Bodenplatten: Die in der Grundbox vorhandenen Platten sind ausreichend für die Einführung, für komplexere Spiele aber schon nicht mehr ausreichend. Da aber in der ersten Erweiterung 4-6 neue Platten hinzukommen, dürfte dieses Problem nicht lange bestehen bleiben.

Als Fazit kann ich Dust allen empfehlen, die schnell und taktisch spielen wollen. Durch die Vorgundierung hat man auch schnell deutlich unterscheidbare Armeen auf dem Tisch, ohne an eine vorgegebene Bemalung gebunden zu sein. Es bleibt also noch viel Raum für Individualisierung.

Link zum deutschen Forum : www.at43-forum.de
 
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Building an Urban Warzone

So Ladys, endlich kommt das, auf was viele von euch bereits sehnsüchtig gewartet zu haben scheinen:

One of the many exciting features of Operation “Cerberus” is the modular, mutli-level structure it includes. This structure set introduced new strategies to the game, and soon you’ll be able to add even more structures to your games of Dust Tactics with the new Building Accessory Pack.
This expansion contains two more structure levels that can be used to build an urban battlefield for Dust Tactics. Dive into cover and clash with your opponents at point blank range with this new expansion.
Another level of warfare
Easy to assemble into a host of different shapes and sizes, the Building Accessory Pack will have you fighting in an urban warzone in no time. Strike down your foes from the rooftops. Blast away at troops hiding behind protective brick walls. Lead risky hand-to-hand assaults in the dilapidated hallways of once great buildings. The Building Accessory Pack allows you to do all of this and more!
Dig in and gain the benefits of heavy cover when you position units inside buildings. Even the most determined foe faces difficulties when trying to oust a squad from a fortified structure. Additionally, the higher levels of structures provide more protection, as units on the ground will find their weapons lack the range to hit targets far above the ground. Meanwhile, troops inside the building literally rain down fire on the units below.
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When the battle moves inside a structure, units can fire through floors and ceilings to cripple their enemies. Since close combat can only take place between units on the same level, taking refuge at the top of a structure during a gorilla or zombie invasion creates plenty of opportunities to wipe out the threat before it reaches your forces.
Ready yourself to fight for new objectives with the Dust Tactics Building Accessory Pack, which will be available late second quarter of 2012. Check back soon for more exciting announcements.

Ob's da dann irgendwann auch zerstörte Mauersektionen geben wird?
 
In den Niederlanden sind die ersten UVP-Preise für die SSU aufgetaucht:

> NKVD Close Combat Squad €19,99
> NKVD Battle Squad €19,99
> Command Squad €19,99
> Airborne Transport + Chinese Volunteer Squad €39,99
> KV47 Walker + all three weapon options €29,99
> Operation Zverograd (Book, tiles, Kosha and her custom KV47) €44,99
 
New Tech for the SSU and Axis Factions

In preparation for a new campaign, the SSU unveils more advanced technology, and the Axis counters with a new walker. With these exciting units, the battle for supremacy in Dust Tactics becomes even more deadly! Joining the mighty SSU bloc is the fearsome SSU Ground Attack Helicopter, the swift SSU Airborne Walker Transport, and the gritty SSU Commissar Squad. Meanwhile, the versatile Panzer-Kampfläufer III brings extra toughness to Axis forces.
SSU Commissar Squad
The SSU Commissar Squads are unique in how they operate on the battlefield. Sometimes they are deployed as a single unit, but more often they’re attached individually to squads. Commissars are political agents tasked with enforcing the SSU’s ideology, and they do that quite effectively embedded in infantry squads. From there, they can also bolster each squad’s fighting abilities.
SSU Commissar Squad (click to enlarge)
Commissars act much like heroes when joining a squad. In fact, some of them have special abilities that you are already likely familiar with, like Badass and Assault. Also, some commissars are equipped with unique weapons that can add extra punch to any unit, including the DPM machine gun and the PTRS-47 missile launcher. Whether fielded as a unit or dedicated to other infantry squads, the SSU Command Squad brings additional firepower and abilities to your SSU force.
SSU Airborne Walker Transport
Dropping walkers in the midst of battle, the SSU Airborne Walker Transport strikes with lightning speed. This expansion comes with a KV-47 Walker that has been modified for aerial transport. This altered walker has three optional builds, meaning there is a perfect option for any situation. The speed and strength of the SSU Airborne Walker Transport are an effective pairing.
Nina and the SSU Airborne Walker Transport (click to enlarge)
The three optional builds for the altered KV-47 Walker included with the SSU Airborne Walker Transport are the Nastasia, Nikita, and Nina. All of these walkers have the Assault ability that makes them even faster once they deploy on the battlefield. Nikita has an artillery weapon that allows you to make attacks without line of sight when paired with a spotter squad, and the Nastasia has a long-ranged gun that is useful for combatting aerial threats. The Nina makes use of dual RPG-47s, which fire short ranged anti-armor rockets. With a single hit from this powerful weapon, most walkers are reduced to scrap.

SSU Ground Attack Helicopter

Enter the SSU Ground Attack Helicopter! This potent gunship is the heavyweight of the SSU forces, and it’s rightly respected by all of the SSU’s foes. Featuring four variations, the SSU Ground Attack Helicopter can handle any task with its massive arsenal of weapons to choose from, including machine guns, cannons, rockets, bombs, and more. The only question is what combination of weapons will you use to annihilate your enemy?
Airblaster and Burner Ground Attack Helicopters (click to enlarge)
The Striker uses a mix of machine guns and cannons to halt the approach of enemy infantry, and it is quite capable of providing air superiority as well. Armed with Napalm and Rocket pods, the Burner lives up to its name. Hovering above the battle, the Airblaster searches for targets on which to drop its 250kg bombs. Finally, the Death Rain mixes incendiary Napalm with bombs to create an inferno of destruction at short range.
Panzer-Kampfläufer III
To combat the SSU forces, the Axis unveils new walkers. The Panzer-Kampfläufer III expansion supports three separate walker builds. This walker type features heavier armor and improved toughness to withstand more damage from enemy fire.
Flamm-Luther, Wotan-AR, and Wotan Axis walkers (click to enlarge)
The Flamm-Luther is equipped with two Schwer Flammenwerfers. This oversized flamethrower can melt away even the thickest of armor. In addition, this walker has the Assault ability. The Wotan uses long-ranged laser weapons to punch holes through unfortunate soldiers and vehicles. The last build option in this expansion is the Wotan-AR that features the same laser cannons as the Wotan, but it has heavier armor for added protection.
Support your troops
The SSU adds flexibility, speed, and brute strength to their faction with the SSU Commissar Squad, SSU Airborne Walker Transport, and SSU Ground Attack Helicopter. These expansions give SSU commanders the tools they need to compete on any battlefield. In response, the Axis introduces the Panzer-Kampfläufer III, a tough and versatile walker platform. These Dust Tactics expansions will be available late second quarter 2012.
Remember, when you add reinforcements to your Dust Tactics army, you’re also building your Dust Warfare force at the same time! All of the Dust Tactics expansions, including those announced in this article, can be used in the forthcoming Dust Warfare tabletop game. With one set of miniatures for two games, all you will need to start playing Dust Warfare is the Core Rulebook.
Macht gut was her! 😱
 
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oder vielleicht ist billigstes Plastikspielzeug auch besser geworden. 😱

Der Paintjob an den deutschen Walker ist bissel husch husch. Naja, erst einmal einsteigen. Aber wenn Ich das schon lese beim Building Pack: late second Quarter 2012...... (Das Produkt ist fertig.... :angry🙂

Allerdings mit 30$ erfreulich ..... Moment

Cerberus:
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+2 Helden und Buch = 45$

Expansion Pack:

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= 30$




*Rageface*
 
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Vorallem musst du bedenken, dass bei Cerberus ein 3 Stockwerk dabei ist
--> 45 : 3 = 15€
--> 30€ (Building Pack) + 15€ (Durchschnitt Stockwerk) = 45€ --> keinerlei Ersparnis im Vergleich zu Op. Cerberus (eigtl. im Gegenteil, da man die beiden Helden und das Heftchen nicht bekommt)

Zu den Helis:
Es muss nicht schön sein, es muss nur genügend Schaden anrichten
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!
Finde ich jetzt mal so gar nicht... ich kaufe mir mit Sicherheit nichts für teuer Geld, was dermaßen beschissen aussieht. Das Ding ist so dermaßen hässlich, dass ich's noch nicht mal zum Geländebau benutzen würde. Dagegen ist ja sogar das Stormchicken ein echter Hingucker.

@ Kommissarsquad:
Finde ich ganz putzig und die Fähigkeit sie anderen Einheiten anzuschliessen ist mit Sicherheit auch ganz nett.

@Deutsche PzKpfL III:
Naja... geht so. Der Flamer-Luther ist absolut hässlich mit seinen Stummelärmchen, die beiden anderen hätte ich eigtl. für die Japaner erwartet, da zumindest der beim Flamer-Luther Schon sehr nach dem hier:

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aussieht...

Alles in allem mal wieder ein recht durchwachsenes Gesamtbild.
 
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@Moiterei_1984: Meine Rede. Es wird ja aus den gezeigten Bilder ersichtlich! Und ich lasse mir als Kunde ungerne ins Gesicht pissen.
(Mal abgesehen davon das A die Gebäude jetzt nicht vor Details strotzen, was positiv ist aber auch da wenig Arbeitsaufwand hinter ist und B selbst eine 10 Jahre alte Spritzgussmaschine die Gussrahmen im <30sec Takt ausspuckt)

(du hast da einen Doppelpost)

Allerdings will Ich hier nicht die Macher in die Pfanne hauen sondern FF

Ich hoffe die UVP es ist nur ein Versehen. Böse Email, inc aber so was von.
 
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A preview of army building in Dust Warfare

In the upcoming Dust Warfare, armies clash for supremacy on the battlefields of an alternate reality where World War II continues. However, before you command your forces in battle, you’ll need to assemble an army using the versatile army lists included in the Dust Warfare: Core Rulebook.
One of the many appeals of Dust Warfare is the amount of control and customization you have over your forces. This game features a dynamic army building system that uses platoons, small and flexible groups of units and support vehicles that can be customized to complete any mission. In this preview, we’ll look more closely at the process of creating and equipping an Allied army list. We’ll focus on an Axis army list in a future article.


Using the platoon list





Familiarize yourself with the structure of platoons by looking at the Allies Combat platoon list (pdf, 160KB). This document illustrates platoon composition and details the potent Fire for Effect! special order. As you’ll see, every platoon is composed of up to four sections and additional Support units. You can choose from several different squads for each section you add. All platoons are required to have a Command Section and a First Section, but sections after that are optional and may be taken in any order. For example, a platoon could be made up of the Command, First, and Fourth Sections. Now that you’ve seen the basics of platoon building, let’s go over a sample army comprised of two platoons to illustrate how easy the platoon lists are to use.
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Allied Combat platoon ready for action
Allies Army example
Combat Platoon


  • Command Section: The Boss Ranger Command Squad, 25 AP
  • 1st Section: The Gunners Combat Rangers Squad, 20 AP
    Unit upgraded to carry two M9 Bazookas
  • 2nd Section: Death Dealers Ranger Weapon Squad, 20 AP
  • 3rd Section: Recon Boys Recon Ranger Squad, 16 AP
  • Support Unit:Crack Shots Ranger Sniper Team, 12 AP
  • Support Unit: Honey Light Assault Walker, 25 AP
  • Support Unit: Wildfire Light Assault Walker, 20 AP
  • Platoon Upgrade: Improved Command, 5 AP
Assault Platoon


  • Command Section: Johnny One-Eye, 17 AP
  • 1st Section: BBQ Squad Assault Ranger Squad, 21 AP
  • 2nd Section: Grim Reapers Heavy Ranger Attack Squad, 30 AP
  • Support Unit: Fireball Heavy Assault Walker, 85 AP
Total Army Points: 296
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The mighty Fireball supports the Assault platoon
This force consists of two distinctly different platoons. With a healthy mix of special weapons and resourceful units, a Combat platoon is well balanced and adaptable to almost any role. On the other hand, the Assault platoon features aggressive squads that deal loads of damage, but at relatively short range. Working in concert, these platoons complement each other, resulting in an army with tactical flexibility, supported by fast-moving and deadly assault units!
Each platoon must select either a command unit or a hero as its Command Section. Selecting a command unit like The Boss gives the platoon a Medic, Mechanic, and Radioman, along with abilities like Additional Support, which allows the platoon to select an additional Support unit (snipers or spotters only). A The Boss unit leads the Combat platoon in this army list, providing a range of useful support abilities.
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Crack Shots and The Boss
Choosing a hero as the Command Section generally results in fewer but more powerful special abilities. For instance, Johnny One-Eye’s Badass ability permits Johnny and any unit he joins to continue fighting even when they have reaction and suppression markers (we’ll discuss reaction and suppression in more depth in an upcoming preview). Leading the Assault platoon into combat, Johnny sets the tone for a platoon that will contain fast-moving, hard-hitting units.
Gathering the troops
For the First Section of a Combat platoon, generals can select from The Gunners, BBQ Squad, Recon Boys, and Grim Reapers. This list includes The Gunners, because they have the option to upgrade to two Bazookas, supplying additional firepower to the army.
Death Dealers and Recon Boys form the Second and Third Sections of the Combat platoon. These units are reliable in almost any situation, and wield versatile weapons like an M9 Bazooka, Victory machine guns, and UGLs, creating a strong backbone for the army.
In the Assault platoon, BBQ Squad, Recon Boys, or The Hammers are available in the First Section. With the Fast ability, brutal short-ranged shotguns, and a flamethrower, the BBQ Squad will make a fine pairing for Johnny One-Eye. Lending speed and vicious Dual Victory machine guns to this fast-moving, rugged platoon, the second choice in the Assault platoon is the Grim Reapers.
Getting the support you need
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Allied forces cross the river
Support units consist of crafty specialists (snipers and spotter teams) and powerful walkers, bringing firepower or support abilities to fulfill vital battlefield roles. Each Support choice requires you to have already selected two sections on the platoon list, so you’ll want to make sure you include enough sections in each platoon to purchase all the Support units your army needs. For example, the Combat platoon has four sections and two light walkers in the Support unit slots. The Crack Shots are an upgrade granted by the Command Section’s Additional Support ability, hence a third Support slot.
In the Support slots of the Combat platoon, the Honey blasts enemy infantry and walkers with its energetic 120W Dual Phaser gun. The Wildfire excels at shredding enemy infantry and it also has strong anti-aircraft potential. Both of these light walkers fit nicely into the overall theme of tactical flexibility.
The fearsome Fireball fills the support choice for the Assault platoon. This massive walker not only delivers Napalm blasts to the frontlines, but it can also carry Johnny One-Eye and his BBQ Squad into battle as well!
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The Allies and Axis clash in battle
To round out each platoon, you may select a platoon upgrade that gives your troops formidable advantages like additional heroes, better equipment, or even devastating artillery support. The Combat platoon has the Improved Command upgrade, giving the Command Section an additional Radioman to help issue Orders in the Command phase, which will be the topic of an upcoming preview.
Versatile and easy to use, the platoon lists in Dust Warfare give you freedom to build an army that suites your playstyle. With so many options for building your army, the possibilities are almost endless! Gather up your favorite units and prepare to organize them into an unstoppable force when Dust Warfare arrives next month. Until then, check back for our next preview, which will cover the innovative Battle Builder system and the important Initiative phase.

 
http://dust-models.com/news_d.php?id=102
http://dust-models.com/news_d.php?id=101Dust-48-Deluxe Finished Models New Release- “Recon Mickey”
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Posted in December 4th, 2011
As the war rages on all fronts the Allies feel the need to have more efficient recon troops: scouts that can get to the enemy before the main assault. These highly trained soldiers needed a new vehicle to do their job safely, and they were rewarded with the Medium Combat Walker M2-H “Recon Mickey”. This lightly armed walker should not be treated lightly! As its turret was removed, it gained tremendous speed while still mounting a few machine guns for close ground and air defense. The highly trained crew of a Recon Mickey is very capable of calling in an airstrike or an artillery strike on enemy positions, making it invaluable to any Allied army.
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wann soll denn dieser hier erscheinen, bei uns ?