GW zum Tyra FAQ

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Au Backe - mir ist grad erst aufgefallen, dass die Hormaganten im neuen Codex als Infanterie drinnen stehen. Meint ihr das ist wirklich so gedacht oder ein Versehen? Inzwischen würde mich ja nichts mehr wundern aber das ist mal wieder so eine sinnlose Regeländerung, die eine ehemals gute Einheit ein ganzes Stück nutzloser werden lässt...
Ich würde mich nochmal erkundigen, ob das wirklich so gemeint ist.
 
Au Backe - mir ist grad erst aufgefallen, dass die Hormaganten im neuen Codex als Infanterie drinnen stehen. Meint ihr das ist wirklich so gedacht oder ein Versehen? Inzwischen würde mich ja nichts mehr wundern aber das ist mal wieder so eine sinnlose Regeländerung, die eine ehemals gute Einheit ein ganzes Stück nutzloser werden lässt...
Ich würde mich nochmal erkundigen, ob das wirklich so gemeint ist.

Wieso? Steht an anderer Stelle Bestien? 😀

Dafür Rennen die mit 3W6 und dürfen sich das höchste picken
 
Nein, das nicht - aber es ist mal wieder so ne wirklich krasse Änderung. Waren es doch bis jetzt immer, oder?!

Jau, seit der 3. Edi, und ne 3W6" Rückzugsbewegung und nun sind die halt die schnellsten Mäuse von Warhammer 40k ^^

Profil ist ja fast gleich geblieben, statt KG ham se Ini (damit sie gefälligst auch VOR Space Marines zuschlagen 😉), können sich beim Rennen den höchsten aus 3W6 aussuchen, und dürfen mißlungene 1er beim Trefferwurf wiederholen und haben die Option auf Rasender Angriff und Giftattacken.

Nicht zu vergessen dass sie auch vom Trygontunnel nutzen ziehen können, weil sie Tyranid Infantry sind 😀 (Im Gegensatz zu Venatoren, die ja noch Bestien sind)
 
Erstmal danke an das Korrekturlesen und an Ody, der uns auf Trab hält... habe hoffentlich alle Vertipper absorbiert und die weiteren Fragen korrekt eingebaut 😀

So, habe die weiteren 3 Fragen eingebaut. Die zusätzliche Mawlock Frage habe ich nach oben geschoben, also haben sich ein paar Nummern verändert.

Außerdem erschienen mir beide sporenminenantworten irgendwie "unfluffig", vor allem weil die sporenmine einen MW von 1 hat. So würde die doch nie getroffen werden. Schaut es Euch mal an.

Ansonsten muss ich mich leider bis ca. nächste Woche Freitag abmelden, darf ohne Internet in der Weltgeschichte rumfahren :huh:. Überlegt Euch doch bis dahin ein paar einleitende Worte. Am besten ein wenig schleimig, so wir sind große Fans, toller Codex, blablabla, leider ein paar Fragen usw. Wenn wir direkt meckern und die den Absender sehen landet es sonst direkt in ablage G (für garbage)....

Außerdem sollten wir alle mit unseren Usern drunterstehen. Dann muss sich noch jemand erbarmen das Werk zu Post zu bringen :lol: Die Adresse steht irgendwo auf der GW-Homepage, siehe S. 1 des Threads.

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‘1) Do the effects of Tyranid close combat weapons (TCCW) stack, for example, if a Tyranid Warrior is equipped with Scything Talons and Rending Claws, does he have to chose whether his CC-attacks are rending, or he may re-roll dice results of 1? Or could possibly both rules be granted at the same time to the same model?

Possible arguments: Since TCCW grant their bearers special rules, they should count as special close combat weapons (SCCW) according to the rulebook, page 42. The effects of SCCW generally do not stack, e.g. the effects of power fists and power claws cannot be used at the same time. However, the description texts of the TCCW on page 84 in the Codex: Tyranids (2010) indicate that simply bearing the weapon grants their effect to the equipped model. If TCCW would be declared as "Weapons Biomorph" instead of the rulebook term "Close Combat Weapons" (CCW), just like in the old Tyranid codex, there would not be any issue to discuss. But CCWs should follow their rules depicted in the rulebook on page 42.

Possible answer I: Tyranid close combat weapons count as weapons Biomorphs. Hence, the effects of several TCCW can be used at the same time if the unit is equipped accordingly. Tyranid organisms are created to fulfil their dedicated purpose, and anything else would mean a weakness that the Hive Mind could easily compensate.

Possible answer II: Tyranid close combat weapons count as special weapons. Hence, the effects of several TCCW cannot be used at the same time if the unit is equipped accordingly. Tyranid organisms are highly specialised o fulfil their dedicated purpose and therefore always choose the deadliest and most appropriate weapon to crush their enemies.


2) Do Tyranid close combat weapons (TCCW) accumulate with “Toxin Sacks” (poisoned weapons)? Or does the bearer have to decide whether to use the the Toxin Sacks or his other close combat weapons?

Possible arguments: The biomorph "Toxin Sacks" turns all TCCW that a creature is equipped with into poisoned weapons. Toxin Sacks are SCCW according to rulebook on page 42. The rules for Toxin Sacks indicate, that the poisoned weapons become "Poison Weapons" (hence losing all their other special rules). However, it might be intended that the "Poison" special rules are granted additionally to the TCCW's normal effects (e.g. "Rending" for Rending Claws etc. - combining rending claws with
Toxin Sacks would result in poisoned and rending attacks).

Possible answer I: Toxin Sacks grant their effect in addition to any other equipped Tyranid close combat weapon. The poisonous effect of the Toxin sacks grant their bearers even deadlier methods to bring death upon the enemies of the Hive Mind.

Possible answer II: Toxin Sacks do not grant their effect in addition to any other equipped Tyranid close combat weapon. The Toxin sack poison is directly affecting the bloodstream of its poor victims and therefore not affected by the weapon that is used to inject it.


3) Can the Mawlock Deep Strike directly into an enemy unit?

Possible arguments: When using the Deep Strike rule, you must physically place one model of the deep striking unit on the table. (In 4th edition, you could simply declare any target point, but in 5th edition, you have to place the deep striking model itself onto the gameboard). According to the rulebook, you cannot place models on top of an enemy unit, since you must always maintain at least 1 inch distance from all enemy models. Hence, is it possible to declare the Mawlock's target point ontop/within an enemy unit? If you would not be able to deep strike on top of an enemy unit, you would have to rely on that the Mawlock scatters exactly in the direction of a unit in order to be able to use the Mawlock’s special deep strike attack. The rule would only make sense if a "hit" result can actually hit the targeted unit. This is only possible if we may place him directly upon the (unlucky) enemy unit.

Possible answer I: When using the Mawlocks’s deep strike rule, the Mawlock may be placed directly upon any enemy unit before the scatter distance and direction is determined. The powerful Hive Mind is able to force the Mavlocks to deep strike directly into the heart of the enemy forces without even hesitating.


Possible answer II: While placing the Mawlock on the table to deep strike, he has to follow the rules as described in the rulebook. Hence, 1 inch distance has to be maintained from any enemy unit before roling any scatter dice. Even the powerful Hive Mind is not able to force its units to perform suicide missions, but even the most fortunate opponent can never feel safe from the wrath of a deep striking Mawlock.

4) Are cover saves allowed against wounds inflicted by the Mawlocks "Terror from The Deep" attack?
No applicable rule can be found whether cover saves are generally not allowed against wounds inflicted by special rules. However, when interpreting the rules defined for being hit by barrage weapons, the direction from which the target is hit is measured from the middle of the template.

Possible answer I: Cover saves cannot be taken against the "Terror From The Deep attack, since all terrain that might have granted any cover is busted through the air when a Mawlock emerges from below the surface.

Possible answer II: Cover saves can be taken following the standard rules for barrage weapons if a unit is hit by the “Terror from the Deep”-Attack. Hence, if the center of the 5” template lies behind any cover (such as a wall) as seen from the unit's location or if the unit (and not the center of the template) is positioned in area terrain, cover saves may be taken. Otherwise, no cover saves may be granted against the "Terror from The Deep".

5) Does the Doom of Malan'Tai's special ability "Spirit Leech" affect units which are embarked within a transport?

Possible arguments: Referring to the Codex: Tyranids (2010), "Spirit Leech" is neither a psychic power, nor a shooting attack. It simply affects all enemy non-vehicle units within 6 inches. Embarked units are non-vehicles and they count as being on the table, e.g. embarked units can claim mission objectives. However, embarked units cannot be affected by shooting attacks since they are not a valid target in means of the basic shooting rules. Due to the fact that "Sprit leech" is not a shooting attack, but a special rule, it is not necessary to select any target.

As a result, there should be good reasons to argue that embarked units are vulnerable to the Spirit Leech as they count as being on the table.


Possible answer I: Yes. The Doom of Malan'Tai's special ability "Spirit Leech" can affect embarked units, if the transport is within range. How could a metal tank hull protect you from the mighty powers of the Hive Mind that could - with a blink of an eye - leech your puny soul?

Possible answer II: No. The Doom of Malan'Tai's special ability "Spirit Leech" cannot affect embarked units. Before using the Spirit Leech, the Doom of Malan’tai must establish a connection to the soul of its victims. Even the Doom of Malan’tai must ensure whose soul is appropriate to absorb.

6) Are any cover saves allowed against the Doom of Malan'Tai's special ability "Spirit Leech"?

Possible arguments: It is not clearly defined whether cover saves can only be taken against shooting attacks. "Spirit Leech" is not a shooting attack, so it is unclear whether the Doom's enemies can take cover saves against the Spirit Leech, e.g. when hiding in area terrain or behind a wall/fence etc. In contrary, it is not possible to take cover saves in close combat due to the close combat rules. For special abilities like "Spirit Leech", no applicable rule could be found in the codex or the rulebook.

Possible answer I: Enemy units affected by the Doom of Malan'Tai's special ability "Spirit Leech" cannot take cover saves. As described above, how could a tiny fence or tree protect you from the mighty powers of the Hive Mind?

Possible answer II: Enemy units affected by the Doom of Malan'Tai's special ability "Spirit Leech" can take cover saves. As described above, before using the Spirit Leech, the Doom of Malan’tai must establish a connection to the soul of its victims that can be interrupted by physical objects.

7) Can you please clarify in which situations a Hive Guard's target is granted cover save?

Possible arguments: The rules for the Impaler Cannon in the Codex: Tyranids (2010) say that an enemy is only granted a cover save if he is directly whithin a piece of (area-)terrain or in direct contact with cover, such as standing directly behind a wall, which is located between the target and the Hive Guard unit. Are these two examples exhaustive? Are there any other types of cover which could grant the target a cover save against the Impaler Cannon? You could possibly think of, for example, Smoke Launchers, the Tau Disruption System or a previous Boost movement etc.

Possible answer I: Cover saves due to any special rule such as Smoke Launchers still can be taken against wounds inflicted by an Impaler Cannon, since there is a difference between "cover" and "coversave". "Cover" can grant a cover save under certain circumstances, but (as written in the Codex Tyranids 2010), against the Impaler Cannon some of those circumstances do not apply. However, a coversave granted by a special rule cannot be bypassed by the Impaler Cannon. Even the fancy targeting organisms of the Impaler Cannon can sometimes get confused by diffusive systems used by their victims.

Possible answer II: Cover saves due to any special rule such as Smoke Launchers cannot be taken against wounds inflicted by an Impaler Cannon. The fancy organisms that guide the projectile of the Impaler Cannon cannot be misguided by foolish technology such as smoke launchers etc. The Bio-magi of Holy Terra assume that the Hive Mind had detected this weakness centuries ago at the battle of Macragge and therefore was able to improve the targeting organisms of the Hive Guards accordingly.


8) Can Tyranid models equipped with wings enter the game following deep strike rules?
Possible arguments: In the codex Tyranids 2010, it is said that models equipped with wings are treated in the same way as Jump Infantry (as described in the 5th Edition rulebook).
Does this allow them to make use of the mission special rule "deep strike"? On one hand, "move in the same way as Jump Infantry" could mean that models with wings use all rules that are stated for the movement of jump infantry on page 52 of the rulebook. These rules would include the option of deep striking.
On the other hand, "deep strike" is not a kind of movement, but a mission special rule that gives jump infantry another option how to enter the game. On page 52, it is defined that "all jump infantry may enter the battle by deep strike". As models with wings are not classified as jump infantry, but only move like jump infantry, they may not be able to use the "deep strike" mission special rule. The Chaos FAQ states that:
Q: "Does taking "wings" classify a model as jump infantry?"
A: "No, it simply allows the model to move like jump infantry."

Possible answer I: As "deep strike" is no kind of movement, but a mission special rule that gives jump infantry another option how to enter the gameboard, models with wings are not allowed to deep strike. Large winged Tyranid organisms have to stay within synapse range of lesser creatures to enforce the will of the Hive Mind.

Possible answer II: Wings of Tyranid organisms also grant their bearers the deep strike ability. No wall or fence can protect you from the will and the wrath of the Hive Mind.

9) Can you please clarify which Tyranid units may use the tunnel created by a Trygon?
The rules in the new Codex: Tyranids (2010) state that "only infantry models" can enter the game by using a previously digged Trygon tunnel exhaust. Does “only infantry models” refer to the unit type "Infantry" in this context, or simply all models moving on the ground? If only models with the Infantry unit type may use the tunnel, this would, for example, exclude Raveners as they have the "Beasts" special rule and therefore count as "Beasts / Cavalry" units. Since Raveners were the most common companions for Trygons emerging from a tunnel, this seems to be a contradiction with previous publications, such as the Apocalypse Rulebook Furthermore, do Monstrous Creatures count as "Infantry" by means of using a Trygon tunnel?

Possible answer I: A Trygon tunnel may be used to enter the game by all models with one of the unit types "Infantry", "Beasts" or "Cavalry". No Models with wings may use the tunnel, as they are too fragile to move through an instable tunnel.

Possible answer II: A Trygon tunnel may be used to enter the game by all models with one of the unit types "Infantry", "Beasts", "Cavalry" or "Monstrous Creature". No Models with wings may use the tunnel, as they are too fragile to move through an instable tunnel.

Possible Answer III: Only models with the unit type "Infantry" may use a Trygon tunnel to enter the game board.


10) What happens if a Mycetic Spore becomes affected by a Tank Shock?
When a unit is affected by a Tank Shock, it must take a morale check. If the test is passed, it may decide whether to simply step aside or to use the "Death or Honour" rule. If the test fails, the unit must fall back. However, Mycetic spores cannot move due to their special rules defined in the Codex: Tyranids (2010). Hence, they can neither fall back nor step aside when being tank-shocked.


Possible answer I: Since the Mycetic Spore simply does not have the choice to step aside, it *must* declare a "Death or Honour" attack against the tank that is shocking it after a successful morale check. Proceed as if you voluntarily decided to use "Death or Honour".
Furthermore, if the morale check failed, the Mycetic spore did not notice the tank approaching it and is torn apart. In that case, simply remove the Spore as a casualty.

Possible answer II: If the Mycetic Spore does not have to take the morale check because of being within synapse range or if it passes the morale check and wants to step aside, simply move the model away the minimum distance to let the tank pass. Imagine the tank not hitting the Spore hard enough to tear it apart, but just to push it aside its path.

Possible answer III: As Mycetic Spores are designed to act as living bombs and do not react as other creatures, they do not underlie the standard Tank shock rules defined in the rulebook. If a tank moves within 1 inch distance from a Mycetic Spore, the spore immediately explodes and is removes as a casualty. Treat the damage results as a direct hit to the side armour of the tank.
 
Zuletzt bearbeitet:
Wie gesagt, sehr gute Arbeit! 🙂

Allerdings würde es mehr Sinn und Eindruck machen, wenn wir alle diesen Text als Frage per E-Mail verschicken und/oder auch noch ausdrucken und per SnaiMail nach England schicken.

Entscheidend ist dieses FREQUENTLY Asked Questions. ^_^ Einmal wird nicht reichen.


Gruß
General Grundmann
 
hab unsere liste auch auf warpshadow gepostet. Wir hatten hin und wieder ein wenig Einfluss auf die Entwicklung der Tyraniden da GW hin und wieder mal bei uns vorbeischaut und die richtigen Köpfe ( mit Kontakten) auch auf Warpshadow unterwegs sind. Vlt nutzt es was wenn ein Brief von einem MOD von WS direkt an GW geht.

ich weiss nicht hundert prozent wie gut die Kontakte zum Designstudio sind aber die chancen sind gut dass wir Cruddace und Phil Kelly, der auch am Codex mitgearbeitet hat, direkt erreichen.

und wenn nicht...umso mehr Briefe und mails desto besser ^_^
 
ich weiss nicht hundert prozent wie gut die Kontakte zum Designstudio sind aber die chancen sind gut dass wir Cruddace und Phil Kelly, der auch am Codex mitgearbeitet hat, direkt erreichen.
Kriegst du das raus ob das geklappt hat?

und wenn nicht...umso mehr Briefe und mails desto besser ^_^
Dann schreibt doch noch jemand eine nette Einleitung und die Adresse, an die es geschickt werden soll. Neben mir sind sicher auch viele andere faul, und wollen möglichst einfach etwas abschicken können.
 
denke schon dass ich das mitbekomme. Ich red mal mit userem Mod wenn das Forum wieder on ist, momentan ist ein serverwechsel angesagt und ist noch bis morgen down.

Also von wegen Cruddace weiss ich nicht genau aber ein direkter draht zu phil kelly besteht. Die frage ist nur ob derjenige der diesen hat auch online ist ^_^

naja mal sehn
 
7) Can you please clarify in which situations a Hive Guard's target is granted cover save?

Possible arguments: The rules for the Impaler Cannon in the Codex: Tyranids (2010) say that an enemy is only granted a cover save if he is directly whithin a piece of (area-)terrain or in direct contact with cover, such as standing directly behind a wall, which is located between the target and the Hive Guard unit. Are these two examples exhaustive? Are there any other types of cover which could grant the target a cover save against the Impaler Cannon? You could possibly think of, for example, Smoke Launchers, the Tau Disruption System or a previous Boost movement etc.

Possible answer I: Cover saves due to any special rule such as Smoke Launchers still can be taken against wounds inflicted by an Impaler Cannon, since there is a difference between "cover" and "coversave". "Cover" can grant a cover save under certain circumstances, but (as written in the Codex Tyranids 2010), against the Impaler Cannon some of those circumstances do not apply. However, a coversave granted by a special rule cannot be bypassed by the Impaler Cannon. Even the fancy targeting organisms of the Impaler Cannon can sometimes get confused by diffusive systems used by their victims.

Possible answer II: Cover saves due to any special rule such as Smoke Launchers cannot be taken against wounds inflicted by an Impaler Cannon. The fancy organisms that guide the projectile of the Impaler Cannon cannot be misguided by foolish technology such as smoke launchers etc. The Bio-magi of Holy Terra assume that the Hive Mind had detected this weakness centuries ago at the battle of Macragge and therefore was able to improve the targeting organisms of the Hive Guards accordingly.
Warum muss man das fragen? Vor allem die "possible arguments" sind doch falsch da im Tyranidencodex nicht steht, dass das Ziel nur nen Deckungswurf erhält wenn es sich in ihr/dahinter befindet! Insofern habt ihr schon in der Erklärung der Frage schon den 1ten Fehler drin (oder steht das mit den Impaler Cannons im englischen Codex ganz anders drin als im Deutschen? ja, hab dieses Mal den Englischen leider noch nich!).

Es steht nämlich im Codex drin, dass die Vorteile von Deckung (Deckung = siehe Seite 21 "what counts as cover") nur genutzt werden können wenn... und die Vorteile von Deckung sind der Deckungswurf (für Fahrzeuge). Und "die Vorteile von Deckung" sind etwas ganz anderes als "Deckungswürfe"! Was allerdings, immer wenn ich über diese Sache diskutiert habe (so wie jetz auch hier 😀) als ein und dasselbe definiert wurde von den Leuten die wollten, dass sie damit jegliche Deckungswürfe ignorieren.
Sachen wie Nebelwerfer etc. sind aber keine Deckung! Insofern... die Impalercannon ignoriert die Vorteile von Deckung aber sie ignoriert nicht generell Deckungswürfe und demnach auch nicht die durch Sonderausstattung verliehene Deckungswürfe.
Denn ein Nebelwerfer sorgt dafür, dass das Fahrzeug Fahrzeugdeckung hat. Er sagt nicht, dass Fahrzeug gilt, als würde es in Deckung stehen (und dadurch die Vorteile von Deckung erhalten).
Genauso siehts eigentlich bei jeder anderen Deckungswürfe verleihenden Ausrüstung aus.

Aber egal... bei dem Codex schadet 1 Frage zuviel wohl nich. 😀

Edit:
Jo, ansonsten gute Arbeit! 🙂
 
Zuletzt bearbeitet:
@ Glassmoon: Super Arbeit von dir! Danke für die Mühen.

Allerdings fehlt noch eine Frage in deinem Katalog:

7) Can a unit which the psychic power "Onslaught" was casted upon run two times in one shooting phase?
The text for the psychic power "Onslaught" reads, that the affected unit can both run and shoot in its Shooting Phase. Does this mean that the unit can "run" exactly one time and then "shoot" exactly one time, or may I replace the shooting with a second "run" movement? (The rulebook says that shooting can be replaced by running without restrictons.) Or does the rule text for "Onslaught" replace the base rule and the unit can actually only "Run" one time and "Shoot" one time?

Würde mich freuen wenn du die noch ergänzen könntest. 😀
 
Vielleicht sollte ich auch mal an GW schreiben, ob sie sich nicht auch bei den Punktekosten der Ork-Boys vertan haben?!? 6 Punkte sieht ja auch so ähnlich aus wie 8 Punkte, müsste man mal nachfragen.

Gruß
General Grundmann

wär ich schwer dafür !!!!! Dann fragen wir auch gleich ob vendettas nicht 0-1 sind 😛
 
Warum muss man das fragen?
[...]
Es steht nämlich im Codex drin, dass die Vorteile von Deckung (Deckung = siehe Seite 21 "what counts as cover") nur genutzt werden können wenn... und die Vorteile von Deckung sind der Deckungswurf (für Fahrzeuge). Und "die Vorteile von Deckung" sind etwas ganz anderes als "Deckungswürfe"! Was allerdings, immer wenn ich über diese Sache diskutiert habe (so wie jetz auch hier 😀) als ein und dasselbe definiert wurde von den Leuten die wollten, dass sie damit jegliche Deckungswürfe ignorieren.
Sachen wie Nebelwerfer etc. sind aber keine Deckung!

Ich sehe das ganz genauso, aber manche Leute haben da scheinbar ein Eichenbrett vorm Kopf und wollen den Unterschied zwischen "Deckung" und "Deckungswurf" nicht begreifen. Auf dieses Problem stößt man immer wieder, auch unabhängig von dieser konkreten Regelfrage.

Wegen mir kann man's weg lassen, aber wie du schon sagtest: Lieber 1x zu viel gefragt als 1x zu wenig. ^^

Die Frage als solche ist frech, weil überflüssig. <_<

Sehe ich ebenfalls so. Durch die Formulierung "both run and shoot" wird klar, dass man exakt beides 1x tun kann/muss, und nicht irgendwie wechseln darf. Aber auch hier schadet eine konkrete Aussage im Zweifelsfall nicht.
 
Die Frage als solche ist frech, weil überflüssig. <_<
Ohne Worte... Nur weil du wiedermal glaubst es besser zu wissen die Frage gleich nicht mit aufnehmen zu wollen...

Da kann ich genauso hingehen und sagen:
Sind die verschiedenen NK-Waffen kombinierbar?
Diese Frage ist total überflüssig, weil die Tyra-Waffen eindeutig als Nahkampfwaffen definiert sind und im gegensatz zum alten Codex der Absatz mit dem kombinieren fehlt. Also kann man sie laut RB nicht kombinieren. Also wieso taucht die Frage dann hier auf? :huh:

Ganz einfach weil viele sich nicht sicher sind ob das wirklich so gewollt ist, obwohl es den Regeln nach eindeutig ist. So ist es bei vielen Dingen im Codex und deshalb schadet es einfach überhaupt nicht, jede Frage die nicht zu 100% eindeutig ist hier aufzulisten! Genauso wie die Peitschenfrage, wobei ich die noch nichtmal eindeutig regeltechnisch eindeutig finde.
Vielleicht sollte ich auch mal an GW schreiben, ob sie sich nicht auch bei den Punktekosten der Ork-Boys vertan haben?!? 6 Punkte sieht ja auch so ähnlich aus wie 8 Punkte, müsste man mal nachfragen.
Und was sagst du zu meiner Äußerung bezüglich der Impaler Cannons Grundmann? Die Frage find ich nämlich mindestens genauso frech weil überflüssig.
Wow, super Ideen, echt. Finden auch bestimmt ihre berechtigten Platz hier im Tyraniden FAQ. Wenn du die Orks zu günstig findest dann schreib einen Beschwerdebrief an GW aber was haben die hier mit den Tyraniden zu tun? :huh: Keine Ahnung was die Impalercannon so tollen kann aber das hat genauso viel mit dem topic hier zu tun wie die sache mit den orks. <_<
Durch die Formulierung "both run and shoot" wird klar, dass man exakt beides 1x tun kann/muss, und nicht irgendwie wechseln darf. Aber auch hier schadet eine konkrete Aussage im Zweifelsfall nicht.
Immerhin einer mal der meine Frage toleriert, danke Oddy. Und wie du schon sagtest, lieber zu viel gefragt als zu wenig. Ich meine was teilweise für alberne Fragen im FAQ auftauchen ist echt lächerlich (6 Seiten SW FAQ) da wird diese eine Frage mehr euch auch kein Bein ausreißen! Und ich kann endlich wieder ruhig schlafen. 😀
 
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