Neuer Codex der Inquisition

Wenn die die Gardisten wirklich rausschmeißen, dann kann ich meine DJ einmotten. Wäre eigentlich schade.

Wenn man die bisherigen Gerüchte zusammenfügt, sieht es ja so aus als würden die Gardisten mit anderen Gefolgsleuten in einer Einheit kombiniert. Da es auch hieß, dass ein besonderes Charaktermodell (der Hintergrund von Inquisitor Coteaz würde für ihn sprechen) diese Gefolgsleute zu Standardeinheiten macht, kann man davon ausgehen, dass Gardistenarmeen weiterhin möglich sind. Vorausgesetzt die Regelung für max. 3 Gefolgsleute eines Typs wird nicht übernommen.
 
Mich würde interessieren was man (ohne BCM) als punktenden Standard aufstellen kann - GK-only fände ich nen bisschen arm (wäre ja fast wie Necrons) - denke dass da schon eine weitere Standarteinheit verfügbar sein sollte...

Finde ein wenig schade das es anscheint keine GK-Bikes geben wird, wenn ich die Gerüchte richtig verstanden habe...
 
Mich würde interessieren was man (ohne BCM) als punktenden Standard aufstellen kann - GK-only fände ich nen bisschen arm (wäre ja fast wie Necrons) - denke dass da schon eine weitere Standarteinheit verfügbar sein sollte...
Ich dachte, es soll im Standard GK in Servorüstung und GK in Terminatorrüstung geben? Sind ja schon mal mindestens zwei.
 
Es stand ja da, dass es so wird wie bei den Bestienmeuten der DE.
Ich stell mir das so vor:
du hast einen Inquisitor, der dir 1-3 Akolythen gibt diese können dann Ausrüstung und eins der Folgenden wählen:
1-5 Gardisten/Veteranen/Kreuzritter
1-3 Heilige/Weise usw.
1-3 Ogryns/Flagellanten
1-2 Medicii
Die alten Begleiter werden zu Ausrüstungsgegenständen
 
Weitere Posts von stinger989 (Warseer). Persönlich würd' ich nicht drauf wetten, dass allzuviel davon stimmt, aber man weiß ja nie.

yep cortez can make henchmen troops, so you can get stormtroopers but they are now bs3 and not nearly as good. crusaders with a marine cost and coming with a pw and ss is much more attractive.

the other real winner for henchmen are the humans that come with bolters for 5pts or storm bolters for 7pts at bs 3

other troops are the palidan termies with 2 wounds and a 5++ and can get fnp with the apothicary

pergitor squads with all the extra special weapons can become troops too.

vindicar assassin is 0-3 and have the special rounds that are quite nasty
4d6+rend vs. armor
wound on a 2+
take inv save away for the rest of the game

loses his night fight rule but still has stealth.

psy cannons are str 7 with rending

drednight with gattiling psy cannon is only str 5 but 12 shots.
the palidan termies do not have EW.

havent read into the special chars much yet as i havent had time. but ill have a chance after x-mas.

some weapons that are new for the gk
sword that grants +2 str
halbriad that grants +2 int
one more but don't remember.

playtesting the gk the army with full squads of crusader humans and assassins in a crusader will wipe most things in one assault phase, which i can see lots of people taking. I can also see lots of people running the bolter/SB spam since they are dirt cheep.

the basic grey knights top out at 20 pts little more for the justicar.
there are transports for the henchmen granted you can fit them in.
gk army has access to landraiders, rhinos, stormravens, and the chimera.

stern- beleive has a ss but have not read to him yet.\

the callidus assassin got better as when she/he appears it does d6 wounds to the unit that is ap 1/2 dont remember, then can shoot the flamer then assault as normal.

normal gk dont have access to meltas. meltas are a rare occurence in the codex.

cortez-the inquisitor if my memory serves me right has a power that makes all henchmen units get a power that makes all deamons re-roll inv saves if within 6" of the unit so deamons are gonna have a very tough time vs gk

well the vindicar did go to bs 8 so there is gonna be little missing there