https://www.forbes.com/sites/insert...going-to-take-eons-to-grind-for/#67b3fe9e3628The problem is the implication of this. Recently, early access Battlefront 2 players have been doing the math about the current heroes in the game that you need to unlock with Credits. While the game offers a selection you can use from the outside, adding new heroes like Vader or Luke to your roster currently costs 60,000 Credits each.
To put that in context, at 11 minutes per game and about 275 Credits earned a match, that works out to forty hours of game time to unlock one hero. And that means you can’t spend your Credits on anything else including loot boxes.
The concern now is that these new heroes will also be introduced at similarly steep prices. Even cut to 20 or 10 hours worth of Credits, it still doesn’t feel like what fans signed up for when DICE advertised “free future content.”
Update 3: EA has weighed in on this, saying the 60K number was based on data from the beta, among other things. They leave the door open to changing it, but it's clear this wasn't an Early Access-only thing, and the heroes may launch at this price."The intent is to provide players with a sense of pride and accomplishment for unlocking different heroes.Fundamentally, I find this response lacking. Saying these prices are in place to promote "a sense of pride and accomplishment feels disingenuous, as it really seems more about introducing another grind that players can play to lessen. It may take continued pressure to change this price as EA listens to "feedback." Also interesting it's the EA community team addressing this, not anyone from DICE itself.
As for cost, we selected initial values based upon data from the Open Beta and other adjustments made to milestone rewards before launch. Among other things, we're looking at average per-player credit earn rates on a daily basis, and we'll be making constant adjustments to ensure that players have challenges that are compelling, rewarding, and of course attainable via gameplay.
We appreciate the candid feedback, and the passion the community has put forth around the current topics here on Reddit, our forums and across numerous social media outlets.
Our team will continue to make changes and monitor community feedback and update everyone as soon and as often as we can."
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Das Problem ist aber, wie immer, dass sich der Scheiß trotzdem verkauft wie geschnitten Brot.
Wenn selbst die unzufriedenen Kunden ihnen weiter das Geld in den Rachen werfen, dürften die auch die Shitstorms nicht sonderlich stören.
Die Zahlen werden ihnen hinterher trotzdem recht geben und daher wird sich da auch so schnell nichts ändern.
Das Problem ist aber, wie immer, dass sich der Scheiß trotzdem verkauft wie geschnitten Brot.
Wenn selbst die unzufriedenen Kunden ihnen weiter das Geld in den Rachen werfen, dürften die auch die Shitstorms nicht sonderlich stören.
Die Zahlen werden ihnen hinterher trotzdem recht geben und daher wird sich da auch so schnell nichts ändern.
Die Geschichte mit Lootboxen, Karten und der Möglichkeit sich das alles auch gegen Echtgeld kaufen zu KÖNNEN gibt es ja auch erst nicht seit gestern. Hat sich irgendwie über die Jahre so eingeschlichen und anscheinend läufts sonst würde die Spieleindustrie das ändern und was anderes einführen. War Overwatch da nicht so etwas wie der Vorreiter bei dem ganzen?
Wenn man ein Problem mit dem System allgemein hat sollte man nach wie vor EA, Ubisoft und Co Spiele vermeiden aber so schlimm finde ich es jetzt nicht. Ich verstehe nur oft nicht wie man gegen diese Publisher sein kann und dann trotzdem die Spiele kauft. Bei Amazon habe ich eine Rezession gelesen wo sich jemand das Spiel 2x gekauft hat. Für PS4 und für PC. Er ist vom Spiel enttäuscht, vergibt eine 1 Stern Bewertung aber behält sich die PS4 Version...
Man benötigt - laut dem Thread - 4528 Stunden oder 2100$ um alles in BF2 freizuschalten 😀
Note: Because today’s comic is regarding the 75% reduction to hero credit costs, I just know someone is going to spout off in the comments about EA also reducing the credits awarded by the campaign by the same amount. And while at face value that looks like another juicy morsel to shred EA over (pretending to make things better while not actually changing anything), I’d like to point out this:
The campaign previously awarded 20k credits. Iden Versio, the campaign’s protagonist (most of the time, anyway), previously cost 20k credits to unlock for multiplayer. Now that they’ve reduced her purchase price to 5k, they similarly scaled the campaign rewards to match. The point being, they clearly intended for completing the campaign to reward enough credits to unlock that character (or a third of another character), and that is still the case. Since credits rewarded from versus matches haven’t been scaled down, the heroes are still 75% more attainable.
The reason I point this out is that there is plenty to criticize EA on without creating outrage just for the sake of being outraged. All that does is create noise that dilutes focus on the actual problems.
Bitte was?[..]Was ich am Rande mitbekommen habe, ist das Lootboxen und P2W scheinbar bei CS:GO relativ harsch vertreten sind. Wobei die Waffen dort durchaus immer zügig gefixed werden wenn zu hart.[..]
Ahja Langzeitmotivation und Schnäppchen in einem 🙂
https://kotaku.com/ea-temporarily-removes-microtransactions-from-star-wars-1820528445“We hear you loud and clear, so we’re turning off all in-game purchases,” wrote Oskar Gabrielson, GM of Battlefront II developer DICE, in a blog post this evening. “We will now spend more time listening, adjusting, balancing and tuning. This means that the option to purchase crystals in the game is now offline, and all progression will be earned through gameplay. The ability to purchase crystals in-game will become available at a later date, only after we’ve made changes to the game. We’ll share more details as we work through this.”
Frag mich nicht. Verfolg CS:GO nicht. Aber so am Rande sieht man immer wieder irgendwelche seltsamen News über Waffen bla wie das hierBitte was?
Ne. P2W ist damit nur zeitverzögert damit Relase+Weihnachten+Filmstart auch ordentlich was in die Kasse spülen. Das System wie es jetzt ist kann ganz einfach im Januar wieder angeschaltet werden. Obligatorisch dann mit 5% reduzierung bei den Preisen weil "Wir haben auf Euch gehört und es geändert" 😉Letzt endlich ist ja nicht mal die Frage des P2W sooo im Vordergrund sondern es fängt schon damit an das dass Freischalten absichtich in den Länge gezogen wird damit man Kisten kauft.
Langzeit Motivation will ja jeder aber Sinnfreien Grind ? der Hunderte Stunden dauert ? ne danke.
da es zu Release aber erstmal kein echtgeld Shop geben wird (Heute angekündigt) ist P2W erstmal raus.