Total War: Warhammer

Und während die Alte Welt durch Verrat, Krieg und eine riesige, unergründliche Kraft zerrissen ist, wispert eine noch größere Bedrohung in den Winden des Nordens. Das Gewebe der Realität gerät aus den Fugen...
http://www.gamersglobal.de/news/99134/total-war-warhammer-angekuendigt-alle-fakten
http://www.gamestar.de/spiele/total-war-warhammer/news/total_war_warhammer,51988,3085122.html
http://www.4players.de/4players.php...er_Trilogie_sein_Trailer_zur_Enthuellung.html
Laut Publisher Sega wird Total Warhammer nicht nur wie gewohnt um Inhaltspakete (DLC) erweitert, sondern auch um zwei weitere, eigenständige Folgen.

<edit>
Im Youtube vid bei den Kommentaren ist jemand von CA ungewohnt geschwätzig

Total War: WARHAMMER will be built on the latest iteration of the TW3 Engine. The previous iteration of this engine was last used in Total War: ATTILA. Warscape is not the name of the engine.

In Total War: WARHAMMER you’ll have four races to choose from, Greenskins, The Empire, Dwarfs and Vampire Counts. Each race has a legendary lord character , who is the leader of a faction within your chosen race.

Each legendary character has a quest arc, unique abilities, armour, weapons and in some cases, access to mounts. Each race will play very differently from each other; to master them all will require massive variation in campaign and battle strategy. Greenskins aren’t going to behave the same way as the Empire for example, and will have access to different playstyles and features.

The races in Warhammer are massively different in variation and content compared to factions we’ve depicted in our games before. Given the huge variety in creatures, characters and machines in the Warhammer world, we’ve decided to go deep rather than wide.

We’ll be putting as much unit and content variation as we can into the main game to best represent the incredibly detailed races we’ve chosen first. The game will provide just as many hundreds of hours of gameplay as any other Total War game. Probably more as the sides you choose won’t be as similar to each other, so you’ll experience far greater variation in campaigns than before.

We’re planning full game follow-ups, DLC content packs and Free-LC to follow the main release.
These will include new playable Lords, units, races and more. We’ll talk about these in time, but for now, our focus is on crafting a deep, rich and content-heavy main game.

Our Total War: Warhammer team have been working on this a number of years already, we’re pretty sure you’re going to like it, but stay tuned and you’ll see a lot more of it to make your mind up over the coming months.

Total War was built on a tradition of historical eras, and we’ll continue to do exactly that. Total War: Warhammer is being developed in parallel with our historical titles by a dedicated team.

-----Red Dox
 
Zuletzt bearbeitet:
http://www.twcenter.net/forums/show...-WARHAMMER&p=14478941&viewfull=1#post14478941

The first in an epic trilogy of titles, Total War: WARHAMMER will deliver hundreds of hours of absorbing gameplay. It will combine with two further standalone instalments and additional content packs to create the single largest Total War experience ever.
Also doch 3 Teile. Mmmhhh, frag mich ob die Völker dann übergeifend gemacht werden. Vielleicht so wie bei DoW früher.

As this isn’t just a CA game, regretfully there are no plans to support modding for Total War: Warhammer. An Assembly Kit is will be available very shortly for Total War: ATTILA however, and we will continue to support modding for that title and plan to for future historical Total Wars.
Nicht mod bar. Hallo GW. Denke die Modding Szene kann ggf. trotzdem Mittel und Wege finden aber trotzdem ein Schurkenstreich.

The races in Warhammer are massively different in variation and content compared to factions we’ve depicted in our games before. Given the huge variety in creatures, characters and machines in the Warhammer world, we’ve decided to go deep rather than wide. We’ll be putting as much unit and content variation as we can into the main game to best represent the incredibly detailed races we’ve chosen first. To compare, ATTILA has 6 model skeletons underlying all the units used in the game (human, horse, elephant, dog,etc). In Total War: WARHAMMER, there’s 24 in the first game alone, each representing a different creature or machine type.
Und genau deshalb wird es nie ein Spiel geben wo sämtliche Völker von 40k oder Fantasy von Anfang an verfügbar sind 😉

------Red Dox
 
Zuletzt bearbeitet:
Und genau deshalb wird es nie ein Spiel geben wo sämtliche Völker von 40k oder Fantasy von Anfang an verfügbar sind 😉

Das wär ja auch verrückt...
Ich finde das völlig in Ordnung, wenn das Spiel Stück für Stück wächst. Dann können sie es auch wenigstens gescheit machen, statt einen generischen Haufen Einheiten hinzurotzen, die sich am Ende doch alle gleich spielen. Spannend wird aber natürlich die Frage, wie viele und welche Völker vom Start weg dabei sind. Nach dem Trailer sind Imperium und Zwerge sowie Orks, Untote und Chaos wohl schon mal gesetzt. Mal sehen, wie es dann weiter geht. Die Frage ist natürlich auch, ob sie ein klassisches Gut/Böse-Setting machen, oder ob die Völker in bester Total War Manier völlig unabhängig voneinander spielbar sind.
 
Spannend wird aber natürlich die Frage, wie viele und welche Völker vom Start weg dabei sind. Nach dem Trailer sind Imperium und Zwerge sowie Orks, Untote und Chaos wohl schon mal gesetzt.
Spielbar werden Grünhäute (mit Grimgork), Untote (mit Manfred von Carstein), Zwerge (mit Thorgim) und Imperium (mit Karl Franz). Ende.
Chaos ggf. nur als kleinere NPC Partei auf der Karte und wahrscheinlich via DLC oder in einem späteren Standalone Addon in vollem Umfang.

-----Red Dox
 
Future instalments of the trilogy will expand the world-map, bringing unique new terrain and introducing new playable Lords and their races. We’re planning these to be massive standalone follow-ups to the main game (like ATTILA to ROME II). You’ll be able to get just these and play them on their own if you like or, if you have the main game too, you’ll eventually be able to play across an expanded campaign map that includes all available areas of the Old World.
www.twcenter.net/forums/showthread.php?687395-New-game-announced-Total-War-WARHAMMER&p=14480436&viewfull=1#post14480436
DAS klingt doch mal gut. Jetzt bleibt nur zu hoffen das sie die Landkarte dann auch vernünftig hinbekommen. Eine Erweiterung mit Lustria, Uhlthuan & Naggarond und eine Erweiterung mit Chaoswüste, Nehekhara, Bretonia, Estelia/Tilea/Grenzgrafschaften könnte ich mir gut vorstellen. Doof für Oger Königreiche und die Chaoszwerge in den Badlands aber man kann nicht alles haben.

Steam HP: http://store.steampowered.com/app/364360/

Bei Frage zu "Fraktionen" innerhalb der 4 Völker wird mehrfach auf
The valiant Karl Franz marshals the men of the Empire, seeking to unite the fractured elector counts under a banner of strength against their common enemies.
verwiesen

Und offiziell, obwohl durch das Logo schon zu erahnen war
It's not set during the End Times, Total War: Warhammer will take place before.
http://www.twcenter.net/forums/show...-WARHAMMER&p=14480530&viewfull=1#post14480530

No to a demo. Instead, we are making more content for the main game. However, we tend to have a presence at the major trade-shows and expos in the games industry event calendar, just as we did with ROME II and ATTILA. If we decide to attend a show and offer hands-on experience with the game, we’ll let the world know through Facebook and our forums.
Keine Demo. Egal.

kek
Warscammer_zps9tcu0ln6.jpg


-----Red Dox
 
Zuletzt bearbeitet:
Siehe Posting über dir, KEIN Endtimes 😉

Aus diesem Topic wo einer der Entwickler wohl Fragen beantwortet (so weit er darf) [Teilweise exakt der gleiche text wie im CA forum]
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/0/645804.page
There won’t be a family tree in Total War: Warhammer as it wouldn’t fit the lore or the game, your Lords don’t age as such, and they won’t be succeeded by their offspring. However, each character you control in the game has an extensive RPG-like progression system and, in the case of playable Lords, will have narrative branching quest chains, unique items, weapons and armour they can obtain, and you’ll find this will provide plenty of customisation options and attachment to your more treasured generals.


-----Red Dox
 
Zuletzt bearbeitet:
Ok das ist beruhigend. (Der Post kam nach dem ich gepostet hab ^^). Ich fand die Kampagne von Mark of Chaos schon ganz cool mit den Item und Levelfähigkeiten. Gerne mehr davon. Das wär das 1. Total War spiel wo ich sicher mal alle Fraktionen spielen würde, und nicht nur 2-3 maximum. Auch die Völker und Einheiten DLC wären deutlich attraktiver. Bisher hat es mich nie gejuckt ob da nun ein Extra Barbarenstamm oder 2-3 neue Einheiten rausgekommen sind. Am Ende waren sie doch nie wirklich anders.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ja ich mochte Mark of Chaos, die Einheiten waren nur etwas behäbig meiner Meinung nach.
So mal sehen wie das wird, das es am Anfang nicht alle Fraktionen gibt war ja fast klar, interessant find eich das Chaos und Elfen nicht von Anfang an dabei sind.
Und zur Modbarkeit, danke GW so macht das spielen Spaß, nicht.
 
Also ich freu mich ja schon, aber ich hab auch Angst was diese Endtimes angeht. Denn wieso sollten die in einem Spiel das aktuell entwickelt wird die Warhammer Welt von einer alten Edition nehmen? Nicht das am Ende das große Elfen DLC kommt, aber nur eine Rasse mit allen Elfen ala Endtimes rausgehauen wird. Ich denke ich warte mal ab bis man eine eventuelle Weltkarte des Spiels sieht. Auch bin ich mir nicht sicher wie Zauber sowie Kreaturen und Total War miteinander funktionieren. Könnte mMn einiges an Taktik aus den "normalen" Truppen nehmen. Ich sag nur, ein Magier auf nem Pferd der all outranged und nach und nach ne riesige Armee wegputzt weil die Truppen nicht hinterherkommen^^
 
Das Eruogamer "Preview" ist ganz interessant an einigen Stellen
http://www.eurogamer.net/articles/2015-06-04-total-war-and-warhammer-make-the-perfect-couple


Oh, and magic! Magic is absolutely huge. Early on in the fight we saw a goblin shaman devastate an entire unit of Empire pistoliers (light cavalry armed with dual long pistols) and forced them from field. Later on, his Orc counterpart would call down the 'Foot of Gork' to destroy a very heavily armoured steam tank in a single stomp. Total War has seen generals with active abilities before now, but it's never seen anything close to this.
"You're not going to be able to cast those big spells over and over again," Ian Roxburgh, the project lead, assured me. "When you go into a battle, there will be a limited amount of spells you'll be able to draw upon and that will vary each time. There's a semi-random element, but it's also linked to the campaign game. The further north you go, and nearer to the Chaos Wastes you are, the higher amounts of magic you'll receive, but we don't want you approaching every fight with a rotation of spells that you know you can use."

Speaking of Mr Franz, the battle we watched was a culmination of something else that will feel quite new to the Total War series: a quest chain. "It's a way of bringing narrative into what is a sandbox game," explains writer, Andy Hall. "The Warhammer IP contains such rich stories and we want to delve into that. So if you're playing as Karl Franz, there will be a quest chain that eventually rewards you with the warhammer Ghal Maraz.


Kamikata Spass bestätigt 🙂
FRAhb2v.jpg

We never intervened, aside from one wonderful exception: the Doom Diver Catapult. This is a Greenskin siege unit that flings suicidal goblins towards their enemy with a surprising amount of accuracy, as the goblins themselves guide their trajectory. In both demos the developer manually controlled one of these goblins as they flew towards their demise, with different results. It looks like a really fun unit to play around with, but importantly showed that this was all in-engine.

"You will start small." says Roxburgh. "Although the Greenskins, for example, are a single race, there are many factions or tribes within that that you'll need to beat up or assimilate into your own. We don't feel that you should start a Total War game with too much to manage. We want you to build that up yourself and know how everything came about."

-----Red Dox
 
Azhag 🙂
http://www.hobbyconsolas.com/galerias/avance-total-war-warhammer-118746/12?return=node/
Jetzt wäre interessant zu wissen ob der wirklich auftaucht oder nur ein frühes Artwork war (oder vielelicht später DLC Char?). Eigentlich sollte ja Grimgork der Oberboss werden.



“There’s a smattering of other minor races, which we’re not talking about yet, but they occupy the world as well. There’s not just four different races and that’s all.”
Some traditional Total War elements—city-building, diplomacy, unit-building—will work the normal way, for the Empire at least. Other campaign elements are unique to Warhammer and unique to each faction. For example, the Greenskins will have their own system of Waaagh, which pushes them on faster when they’re fighting but penalises them heavily for peace.
http://www.pcgamer.com/total-war-warhammer-brings-heroes-and-monsters-to-battle/

-----Red Dox
 
Zuletzt bearbeitet:
Zuletzt bearbeitet: