Tyraniden Release Jan. Regelflut!!! (Update 09.01.2014 #1)

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Mal was sinnvolleres hier:
via Sinsigel over on Warseer
I bought the new tyranid codex to share it with my fellow gamers yesterday.
Pyrovore remains largley unchanged save that it gets slight boost to wounds, attacks and initiative.
Its cost is slightly reduced while acid maw attack is given at a bit higher strength but at the cost of making only single attack.
Mawlocs and trygon both are cheaper. Mawloc especially is about 20~25% cheaper.
Mawloc's special rule Terror from the Deep is still much same......except that when the damage is resolved hiding in ruin or cover of other kind is literally useless.
Mawloc can also resolve damage(via Terror from the Deep) more than once if there isn't enough space.
Shadow in the Warp gives penalty to nearby enemy psykers' leadership.
Harpy is also cheaper. Its wounds and attacks are slightly boosted.
Carnifex and tyrannofex both became considerably cheaper. Around 25~30 percent or so.
Carnifex can still take devourer with brainleech worms which remains same as before.(Just without its penalty to enemy leadership)
It has less attacks and slightly higher initiative, but it can inflict more than one Hammer of Wrath hits.
Both types of gaunts became slightly cheaper albeit the upgrades are bit more expensive.
Zoanthropes are also cheaper.
And as forementioned in my previous replies, impaler cannons will be the bane of eldar wave serpents if they come within range.
As for biomorphs, crushing claws are changed in a way that they don't give extra attacks but are more effective against vehicles plus strength buff.
Regeneration probability became much higher.
Tentaclids and electroshock grubs are effective against vehicles(Bionic EMP I suppose)
Other than some boosted version of already existing shooting attack, I see no significant difference.
Taking account of its crushing claws, Haruspex has decent strength(stronger than mawloc, weaker than carnifex) with small number of attacks.
It however can increase its attacks depending on how many wounds it suffered, while at the same time can regain the wounds.
Its blood is also acid while its tongue attack can pierce terminator armour.
Boneswords inflict Instant Death depending on to-wound roll while lash whip boosts wielder's initiative.
Warlord traits include buff to synapse range, reducing cover, turning a forest into more carnivorous one, etc.
Psychic powers include another buff to synapse range, FNP, pinning test with additional leadership modifier, pseudo-psychic shriek etc.
Last thing. Malantai is NOT destroyed by a single zoanthrope.
And no more steel rain for tyranids.
 
Pyrovore remains largley unchanged save that it gets slight boost to wounds, attacks and initiative.
Its cost is slightly reduced while acid maw attack is given at a bit higher strength but at the cost of making only single attack.
[DarthVader]Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooo![/DarthVader]

Nicht mal Torrent, so ne kacke ^^
 
Was will er denn mit "Malantai is not destroyed by a single Zoan...." sagen? Da kann ich jetzt viel reininterpretieren.
Genau so interessant ist "No more Steelrain..." = Keine Biomantie mehr? Wäre am naheliegendsten.

Ist irgendwie recht seltsam. Neue Infos sind nicht wirklich drin und ehrlich gesagt kann ich mir kaum vorstellen, dass er schon die Möglichkeit hatte den Codex zu kaufen. Das wäre doch etwas sehr früh.
 
Was will er denn mit "Malantai is not destroyed by a single Zoan...." sagen? Da kann ich jetzt viel reininterpretieren.
Genau so interessant ist "No more Steelrain..." = Keine Biomantie mehr? Wäre am naheliegendsten.

Ist irgendwie recht seltsam. Neue Infos sind nicht wirklich drin und ehrlich gesagt kann ich mir kaum vorstellen, dass er schon die Möglichkeit hatte den Codex zu kaufen. Das wäre doch etwas sehr früh.
Ersteres dürfte bedeuten, dass der Hintergrund der Nemesis so geändert wurde, dass es keine Nemesis mehr gibt.
Steelrain könnte sich auch auf Landungskapseln beziehen?!
 
Da scheint man echt nicht verstanden zu haben, was das Problem der Pyrovore ist. Stattdessen gibt man ihr mehr Wunden, die egal sind, wenn sie geinstagibbt wird und macht sie im Nahkampf stärker, aber immer noch nicht stark genug, als dass es irgendwie relevant wäre. Toll...
Ich seh schon, ich habe hier einen Gleichgesinnten gefunden 😀

Vor allem das Viech ist darauf ausgelegt, das es in den NK will und soll dann nur mit einer Attacke durch's Leben flamen? Ha. Hahahaha! :lol:
Flamen XD
 
Abregen - im mometn baue ich noch (nicht nur für Pyrovoren) auf den einzigartigen biomorph der die Synapsenreichweite halbiert und dafür innerhalb dieser ewiger Krieger gibt...

Frage ist eher wofür Pyrovoren gut sein sollen, wenn jetzt jede Drude ne Säurezyts trägt...

Interpretiere ich dass richtig dass die Bioelektrische Entladung des Trygon "Impuls" hat das macht mich zwar einerseits ein wenig wehmütig, da ich mir Impuls bei Tau an den Lenkraketen gewünscht hätte und die Sonderregel scheinbar erst jetzt wirklich entdeckt wurde...
...andererseits zählt der Trygon immer noch zu meinen Lieblingsmodellen und ich hatte befürchtet er würde im Streit um den Slot gegen die Alternativen total Abstinken - insofern stimmt mich das zuversichtlich, dass es zukünftig auch Listenkonzepte die auf großen Schlangen basieren geben könnte...
 
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