Eldar-Codex im Juni! Update #1 -26.05

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Hier nochmal:

Windreiter-Jetbikeschwadron der Eldar 1 30,00 €

Gegenüber 3 normal verpackten Jetbikes -4,50€
Entspricht Ersparnis von 13%


Phantomwache (5) der Eldar 1 40,00 €

Nehme man die "alten" Finecast Phantomdroiden als Anhaltspunkt von 52,00€
Sind 12€, oder auch 23% billiger.


Bikeschwadron der Space Marines 1 30,00 €

Wenn es wieder die "alten" Boxen sind, also mit Spezialwaffen, macht das eine Ersparnis von 12,50€
Sage und schreibe 29% billiger.


Scoutbikeschwadron der Space Marines 1 30,00 €

Ein Kauf von 3 einzelnen Scoutbikern kostet 4,50€ mehr.
Entspricht Ersparnis von 13%



Destruktoren der Necrons 1 45,00 €

Auch hier im Set billiger. Pro Destruktor 2,50€, bei 3 also 7,50€.
14% billiger.
Und wenn dann noch die Option der schweren Destruktoren drin ist, saugünstig (im Vergleich zu jetzt).

Biker des Chaos 1 30,00 €

Gegenüber 3 normal verpackten Bikes -4,50€
Entspricht Ersparnis von 13%



Und da soll noch jemand sagen, ALLES wird teurer bei GW.

Und kommt mir nicht mit "Die Sachen will ja keiner haben!". Das denke ich nicht.


Das zB die Asuryens Jäger gleich vom Preis derart in die Höhe schiessen muss, ist allerdings wirklich ein Ding der Unmöglichkeit.
1 Karton kann doch nicht soooo viel kosten, das es so ausartet.
 
Biker des Chaos, wer will denn Biker des Chaos haben, so ein Blödsinn? Mir juckt irgendwie mein Zeigefinger dabei, das es endlich wieder ne Box dafür gibt 😀

Irgendwie fand ich es anstrengend die Einzeln erwerben zu müssen... Und nein, das soll keine Rechtfertigung für 1-Klick-Bundles sein, sowas würde nichtmal ich kaufen...^^
 
Tja, da geht einigen mäckerern der gar aus...

Das die ajs jetzt asuryans rächer heissen, stört mich nur marginal... Wenigstens heissen sich nich breitseite 😉

Ausserdem heissen sie im englischen eh dire avengers... Is also ein wenig näher drann.

Scheint aber so, als hätte such an den waffenprofilen nichts geändert 🙁

Die sonderregel vom impulslaser scheint nett, aber mehr auch nich... Bei läufern und vypern kanns schonmal geil seien... Aber bei allen panzerjägern is es irgendwie mau wegen der s6.


Ach ja, ich schätze mal, das diese sondersachen austüstungen für phönixlords seien werden. Da gibts dann ein generisches profil u du kannst dir deinen eigenen basteln... Oder es gibt wieder die exarchen rüstkammer (freu)
 
Zuletzt bearbeitet:
Hier sehe ich das einzige Problem bei den neuen Großmodellen. Sie könnten irgendwann die Skala für W sprengen, einer so großen Kreatur nur W6 zu geben wäre lächerlich W7 wäre eine Hausnummer aber immer noch weniger als der Phantomlord selbst ich tippe daher auf W8 und 5 LP mit einem 2+ Rüster und 5+ Retter.

Wenn der Grund 250 Punkte kosten soll, dann wären solche Stats auch nötig ,-)
 
Jo, Rächer war aber wohl von Coca Cola geschützt worden, sodass sie sich den Begriff freikaufen mussten, zumindest erklärt das den Preis... ich hoffe es ist überdeutlich, das diese Aussage nicht so ernst gemeint ist 😀

Frage mich aber warum GW nicht öfter Boxen halbiert um Hamsterkäufe zu initieren^^
 
Die Jungs von 40Kings.de haben mal einige News zusammengefasst:


Los geht’s:
Dark Reapers have Slow and Purposeful, Reaper Rangefinders (no word of what they do), and reaper launcher with [illegible] missiles. Not flakk missiles, whatever the word is, it’s longer than “missiles” or “launcher”.

Warp Spiders get Hit and Run and are Jet Pack Infantry, plus another special rule I can’t make out.

Dire Avengers can take a Power Halberd on the Exarch. There is a small picture of it.

von Heresy-Online
There is also an upgrade pack in Finecast to make an Autarch on a jetbike.

As far as the actual Codex goes:-You can make Run moves in addition to shooting Shuriken weapons.

-Shuriken weapons have a rule which makes them ignore armor on a to-wound roll of a 6– similar to rending, but it’s not actually the Rending rule.

-The Wraithknight starts at about 250 points and caps around 350, and towers over even the Tau Riptide. It’s 9” tall. The Wraithknight has the ability for its weapons to become twin-linked if it hits with a scatter laser it comes equipped with, even against airborne targets. It can shoot S9 and 10 small blasts, and has a total of four weapons on it– you have a choice of several, including a huge wraithblade and a lance weapon.

- Wraithguard are cheaper both points-wise and financially speaking, and are now S5 and T6, and have the option to be equipped with Wraithblades as per the current Codex’s in place of their guns, making them a dangerous close combat unit.

- Including a Spiritseer as a HQ choice allows you to bring Wraithguard as Troops.

- Expect Guardians to supplant Dire Avengers as the staple Troops choice– they’re very points efficient and with the buff to shuriken weapons, they should expect to be in a lot of competitive armies.

-The Fire Prism has been nerfed a bit– basically, they want to drive people back towards Aspect Warrior and Wraith-heavy armies, rather than the mechanized Eldar army literally everyone and their brother played with the exact same list. Can’t really say to what extent, but the purchasing advice was to “Not load up on them.”

-The Avatar is “Definitely better.”

-The Iyanden supplement is not a splash release, and will be normally available. Iyanden is strictly a fluff book, and contains no game rules. The rules to play a themed Iyanden army are found completely in Codex: Eldar. This is a move to appease people who want more fluff in books as well as people who would rather just have more game content with the fluff optional. This is an experiment in seeing how this works– if it does well, expect Games Workshop to continue with the release of “chapter-specific” fluff supplements for their Codex releases.


von BOLS


The Wave Serpent has something called a Serpent Field – an offensive weapon.

BatRep army list:

Avatar of Khaine
Farseer w/Spear, Mastery Level 3 (choose three powers)
Warlock w/Mastery Level 1 (chosoe one power) and by choose I mean rolled for

5x Dragons w/Wave Serpent (twin-linked starcannons)
5x Wraithblades

10x DA w/Exarch, Powerweapon Shimmershield
10x DA w/Exarch, Powerweapon Shimmershield, Wave serpent (twin-linked brightlances)
6x Jetbikes w/2x Shuriken Cannons

Hemlock Wraithfihter
Crimson Hunter w/Exarch

Wraithlord w/Brightlance Ghostglaive
Wraithknight w/suncannon, shattershield, 2x scatter lasers

About 2000 pts

Conceal/reveal – psyker gains shrouded; enemy unit within 18″ loses stealth + shrouded.
Descructor/Renewal (Battle)

S5 AP4 template + soulblaze which causes more soulblaze
18″ regeneration of a wound
Jetbikes are Troops. Wraithguard I think are Troops with Spiritseer.

Kirby at 3++ has confirmed Phil Kelly as the author. Wraithknight also confirmed as MC.

Guide is friendly unit now – 24″ range.

Oh and both flyers are Fast Attack.

Standard Fareers can be Lvl 3.

Warlocks getting rolling powers

Ghostglaive must be new name for the Wraithsword.

Wraithknight and Wraithlords are both heavy support.

Illic is a ranger unit upgrade, not a HQ choice.
 
greetings guys. i got a information sheet in my hands that all GW stores have been send to.

it containis "reasons to buy the new eldar releases"

the points are :
Codex Eldar :
- craftworld ships will be introduced
- new special rules for many eldar units. old nemesis (slaanesh) and battle trance (running and shooting)
-multiple exarch abilitys, options and equipment

Wraithknight (heavy support 240 points)
-Strong Profile (s10 T8 W6 AS 3+, Jumppack
- 2 heavy phantom lasers (23" S10 AP 2 instant death on wound rolls of 6)
- alternative equipment possible - for example close combat weapons with a 5+ invul and blind special rule or a S6 5" Blast with ap 2. with 5+ invul and blind special rule.

Somach Phantomhunter (may be spelled wrongly my pic is a bit blurry there) (fast attack 185 points)
-psyker with the terrify psychic power
- 2 blast weapons with ap 2
- enemy units within 12" have to reroll succesful ld tests.

crimson hunters (fast attack 160 points)
- aspect warriors with strong exarch upgrades
- may reroll armor pen rolls against flyers
-vector dancer

wraithguard /wraithblades (elite 160 points 5 models):
- strong profile with S5 T 6 as 3+
-wraithblades got 2 close combat weapons with ap 3 and +1 S or can get a 4+ invul with a single ap 2 weapon
-runeseer can mark targets, every wraith unit can reroll missed to hit rolls of 1 against marked targets.
-if you select a runeseer as HQ, they become troops

ilic nightspear (hq 140 points):
-alaitoc charactermodel that allows ranger units the pathfinder upgrade.
- has 9 special rules - one of them allows ranger units to infiltrate without the range restrictions to enemy units.
- bs 9 48" Sx ap 2 instant death on wound rolls of 6
darf nicht verlinkt werden!
😉
 
Auf dakka steht der gw newsletter!

- der ranger char is ein hq mit 9 sonderregeln für 140 punkte.
Ich denke da an: ucm, stealth, shrouding, fleet, battle thrive, pathfinder upgrade, +3 weitere...

Ach ja, man braucht ihn um ranger zu pathfindern zu machen -_-

- der wraithknight hat ein sprungmodul!!!!

- sternenkanonen blenden

- runenleser können nur grb sprüche wählen. Runenpropheten und phantomseher können aus den eldar und grb sprüchen wählen.

- den rat der seher gibt es noch und so wie es aussieht, ist der ein brotherhood of psyker trupp.

- die runen der vorhersehung machen +2 auf deny the witch.

- die wraithblades kommen mit 2a s6 ds3 im cc oder mit 1a s6 ds2 znd nem 4+ retter.

- phantomseher können ziele für wraith einheiten markieren, wodurch diese dann 1er beim treffen wiederholen können.
 
Jump pack klingt interessant😉 3+ save oder 2+ save ist bei W8 auch schon wurst🙂 (Bis auf Raketenwerfer und Gift)

Genau das denke ich mir eigentlich auch. Die Waffen, die ihn überhaupt relativ zuverlässig verwunden (eben außer Raketenwerfer und Giftwaffen), haben eh mindetens DS 2. Entscheidend ist die Frage, ob er einen Rettungswurf bekommen kann, ohne Feuerkraft zu verlieren.

Mit dem Sprungmodul könnte die Nahkampf-Variante echt interessant werden, ich bin gepannt 😉.
 
-The Iyanden supplement is not a splash release, and will be normally available. Iyanden is strictly a fluff book, and contains no game rules. The rules to play a themed Iyanden army are found completely in Codex: Eldar. This is a move to appease people who want more fluff in books as well as people who would rather just have more game content with the fluff optional. This is an experiment in seeing how this works– if it does well, expect Games Workshop to continue with the release of “chapter-specific” fluff supplements for their Codex releases.


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