[Kickstarter]Hawk Wargames - Dropfleeet Commander

poah, irgendwie juckts mich schon n commodore pledge zu nehmen, find die designs eigentlich echt klasse, aber mit der aussicht auf die rückkehr von BFG bin ich grad echt unentschlossen :S

Nun ja, ich denke, dass ein Revival von Raumflotte Gothic so bald nicht ansteht. Nach allen bisherigen Infos ist bei der Neubelebung des Specialist Games zuerst eine Variante von Blood Bowl dran, dann ein Deatchwatch vs. Symbiontenkult Game und dann wohl Epic. Also ich würde da jetzt nicht wirklich drauf warten, vor allem, da es bei Dropfleet ja einen recht konkreten Termin gibt - und ich nicht davon ausgehen, dass sich das noch weit nach hinten verschieben wird.

öhm, bei den bolt ons starter flotten, wieviel schiffe sind da genau drin, beim überfliegen hab ich jetzt spontan nix gefunden. 7 schiffe so wie beim starter pack?

7 Sind wohl geplant, also 3 Kreuzer und 4 Fregatten, wobei bei den Shaltari ja noch 3 Voidgates drin sind - die kommen also sogar auf 10 Schiffe.

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NAFKA hat noch mehr Bilder der Shaltari mit anderen Blickwinkeln!

Sehr schöne Ansichten - und da auf der Seite gibt es ja noch ne ganze Menge mehr an Bildern dazu. Die Shaltari sind schon schick. Erinnern mich etwas an die Eldar von BfG, wenn auch etwas stacheliger.

Ach ja, was auffällt: Bisher kein Träger angekündigt. Haben die Shaltari evtl. keine Launch Assets?
 
Zuletzt bearbeitet:
Nebenbei werden die Sachen nicht so kommen, wie es sich viele ausmalen. Aktuell kümmert sich genau eine festangestellte Person um die SG und volle Besetzung des Teams ist für 2017/18 geplant, aber auch nur falls es sich bis dahin bewährt hat. BFG ist also noch eine ganze Weile da draußen. Und bisher hat GW vor Wiederbelebungen immer noch mal schnell die entsprechende Community rechtlich geplättet.

Voidgates hängen ja mit den Schiffen zusammen, deswegen hat ja jedes auch genau 1 im Gussrahmen.

@Träger, da die Shaltari ja alles über Gates schicken, wäre das Mothership ja eigentlich auch ein Träger.
 
Der VME als deutscher Distributor hat eine Bitte an deutsche Backer:


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Der VME sucht alle Dropfleet-Backer mit einem Admiral-Pledge! Bitte meldet euch hier, oder schickt uns eine Mail an [email protected] (am besten beides)
 
die ham ja beta access und es soll ja auch außerhalb der usa und uk beta meetings geben wie ich gelesen hab, denke mal die wollen sehen ob und wo sich sowas realisieren ließe?! vermute aber nur ^^

korrekt. Als Distributor hat der Verlag es sich zur Aufgabe gemacht mit Hawk zu eroieren ob ein deutsches Beta Event sinnvoll machbar ist. Das hängt aber logischerweise an der Zahl der Admiral Backer.
 
Nun, wie immer bei so einer Kampagne tritt der kickstarter aktuell etwas auf der Stelle. Ich denke, dass wir am letzten Tag noch einmal ein paar mehr an Pledges erleben werden, aber machdem das letzte interessante Stretch Goas (PHR Kreuzer und Fregatten) freigeschaltet wurde denke ich nicht, dass die 500k noch geknackt werden. Und was es auf dem Weg dorthin gibt, ist jetzt zumindest für mich nur am Rande interessant.
 
Update #20 - The Activation Card Pack

We’ve unlocked Activation cards, an important extra when moving from starter to larger scale games of Dropfleet Commander. How does this work and are they 100% necessary to the game? Read on…
As with Dropzone Commander, Dropfleet Commander works on an alternate activation method of gameplay. This means that instead of a player doing all their moving, shooting and deployment of ground forces at once, players take turns in activating battlegroups.
Similar to Dropzone Commander, the groups of units which activate together are battlegroups, and created by players when they make their fleet lists before the battle. Each battlegroup will be made up of a collection of ships, determined by the players. By consulting a simple table player will be able to work out the command value of each battlegroup, which become important in playing the game.
The difference in the games comes from who activates first, and when.
In Dropzone commander, players role a die and add their command value. Whoever has the higher total chooses to go first or second, and then players alternate activations until all battlegroups have activated, ending the turn.
In Dropfleet commander there is no dice off for who activates a battlegroup first. Instead, at the start of each turn players issue their fleet manoeuvre orders by way of activation cards. They choose an order that the cards will be flipped over in, and place them face down on the table in a stack. Both players then flip their first card. The cards are numbered, or, in the case of our unlocked cards, have a complete list of what is in the battlegroup on the card.
Players then compare command values of the flipped cards. Whichever battlegroup has the lower command value (i.e. 1 is low, 10 is high) gets to activate that battlegroup first or second (as the player chooses). The other player then activates the battlegroup on the card they have flipped. Once both battlegroups have activated, the players flip again and the process is repeated.
What this means is that the die roll at the start of the turn in Dropzone Commander has become a flip and compare before each battlegroups activates in Dropfleet Commander. In this way players have to work out which battle groups they want to activate in which order at the start of the turn, and also adds an element of reading your opponent to out manoeuvre / out think them and get the drop on the enemy.
To be clear, in basic terms this means:
Players create a stack of battlegroup cards.
They flip a card each, comparing command values to determine the order battlegroup activation.
Once those battlegroups have both activated, players flip again.
When both players have finished their card stacks, the turn ends.
They then decide card order, and create a stack again.

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Concept for Activation cards (with Battlegroup A card shown).
The Activation cards are designed to help players with this game mechanic. Players could you anything they like, from a deck of cards to numbered chips, so long as they refer to their fleet list and are all the same on the other side. However we have created these activation cards so that players can add command values and exactly what is in each battlegroup, then flip the cards which have a battlegroup letter on them. They are for ease of use, and can be written on – players who want to re-use them over and over can add clear card sleeves and use a washable marker to make the cards completely mutable.
So how may cards are in the Activation card pack? well:

There are 8 cards labelled Battlegroup A, 8 labelled Battlegroup B etc. up to Battlegroup F, which gives players 6 battlegroups – the standard amount for a Dropfleet Commander game.

However there are also 4 labelled Battlegroup G, 2 labelled battlegroup H and two with no battlegroup label. This allows players to expand into even larger games, and also have 2 spare cards to use for whichever battlegroup they would like.

In total this makes 56 cards in one pack.
We hope this has cleared up some information about the Activation Card Pack - as useful aid to playing Dropfleet Commander.
Many thanks,
The Hawk Team
 
Die Aktivierungskarten wurden ja schon im Beasts of War Video erwähnt. Im Grunde finde ich diese Idee gar nicht schlecht. Eine Art alternierende Aktivierung, nur dass dann der Kommandowert bestimmt, wer zuerst aktivieren darf. Schön, dass es da auch ein entsprechendes Kartenset zu geben wird. Wobei, ohne so was wäre es wesentlich umständlicher gewesen - nur muss man schauen, wie man die nutzt, falls man eine Kampfgruppe ändert. Aber man muss ja auch nicht alles dort eintragen. Und erst einmal abwarten, wie die globalen Armeelisten von Dropfleet überhaupt aussehen werden.
 
Die Aktivierungskarten wurden ja schon im Beasts of War Video erwähnt. Im Grunde finde ich diese Idee gar nicht schlecht. Eine Art alternierende Aktivierung, nur dass dann der Kommandowert bestimmt, wer zuerst aktivieren darf. Schön, dass es da auch ein entsprechendes Kartenset zu geben wird. Wobei, ohne so was wäre es wesentlich umständlicher gewesen - nur muss man schauen, wie man die nutzt, falls man eine Kampfgruppe ändert. Aber man muss ja auch nicht alles dort eintragen. Und erst einmal abwarten, wie die globalen Armeelisten von Dropfleet überhaupt aussehen werden.

Ich denke ich werde die mir wenn dan erst nach Release holen, vorhher nutze ich einfach Excelausdrucke... gleicher Effekt, kein Geschmiere...
 
Und die Ajax Klasse in Farbe:

Update #21 - PHR Ajax Class Cruiser - Painted!

We know there has been some serious anticipation in the run up to seeing some painted PHR models, and we are happy to announce we have the Ajax Class Cruiser for you to see. There are more photos on the Campaign Page, under the PHR.

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We hope to have some more video based information about the Shaltari and PHR for you all before the end of this campaign, so there is further details about how these factions work. More will be revealed on this in due course!
Tomorrow's update will contain a lot more information about the KS Exclusive Battlecruisers that will be unlocking! As we get closer to the start of the last week of this campaign, we have some exciting things to show off...
Thanks again for your continued support in Hawk Wargames, and this Dropfleet Commander Kickstarter.
Kind regards
The Hawk Wargames Team
 
Ich finde es ganz interessant: Während Hawk bei den Bemalungen von Scourge, Shaltari und der PHR auf die etablierten Studio-Farbschemata zurückgegriffen hat, hat man sich bei den UCM-Schiffen auf das klassische Marinegrau geeinigt. Nun, ich vermute einfach mal, dass die Schiffe in grüner Bemalung nicht so wirklich gut ausgesehen hätten. Außerdem ist Grau ja doch eher die typische Farbe für SciFi-Kriegsschiffe der Menschen.

Der Ajax-Kreuzer der PHR sieht auf jeden Fall auch gut aus. Ich würde Hawk evtl. nur empfehlen, die obere Panzerung mit ein paar Details wie Sensorausbuchtungen oder Panzerungsnähten zu versehen. So wirkt sie in dem beigen Farbton doch etwas langweilig.
 
mein rundumsorglos Paket ist grade um einen 14 GBP UCM Cruiser gestiegen....

Update #22 - Battlecruisers to increase your fleet's firepower


Today’s update is all about firepower – torrents of explosive, burning death unleashed at lethal speed toward the enemy fleet. And what better way to bring overwhelming force to bear than with one of the four unlocked Battlecruisers!

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Battlecruisers in all their glory
As we have hinted and many backers have guessed, there are in fact four Battlecruisers to choose from – one for each race, including one for the UCM. They are all Kickstarter exclusive, and while we originally thought of only having three (Shaltari, PHR and Scourge) we have listened to the community and are offering a new UCM ship as well, so that backers who are unable to get the UCMF Atlantis can still get a kickstarter exclusive ship in this class.
How will pledge levels relate to the Battlecruisers? Well, backers can add them in the same way as previous bolt ons for £14 per ship. This allows any backer of any pledge level to add more if they would like (which is understandable given that these models will only ever be available via kickstarter!), however Admiral and Commodore backers are slightly different:
As previously stated (but for clarity):

Commodore backers receive:
1x UCMF Atlantis + 3x any combination of the other four battlecruiser (e.g. 3 UCM OR 2 Scourge and 1 Shaltari OR 2 PHR and 1 UCM etc).

Because of the now added extra UCM battlecruiser, backers who would like the Atlantis AND all four other Battlecruiser will have to bolt on the fourth Battlecruiser.

Admiral backers receive: 1x UCMF Atlantis AND 1x each of the other Battlecruisers.

Again, if they would like even more of any of the Battlecruisers (apart from the Atlantis, which is only ever 1 per backer at high pledge levels) they need to bolt this on.
Now the technical information’s out the way, here’s a little more about the ships and the class itself.
Battlecruisers are - and have been since their inception – top heavy. They we designed to be able to maximise the speed and manoeuvrability while able to carry guns and payload a step above their weight class. In this respect they offer almost as much firepower as a battleship, on a much faster ship.
However this is where the top-heavy element comes in; they can dish out punishment, but need to be wary of sustaining it. A Battlecruisers' superstructure is only slightly more durable than a standard cruiser, which makes them almost as susceptible to enemy fire. While they are close to matching Battleships in firepower – and can certainly out-manoeuvre them – the odds are stacked against them in a protracted exchange of fire.
As with all elements of Dropfleet commander, this is where a player’s tactical acumen and planning come into play. To be used best, Battlecruisers have to apply their speed and force in more strategic ways – picking your battles for the best outcome, rather than slamming head on into the enemy’s larger ships and formations. However in the right hands the sheer firepower on tap from a fast hull will favour the aggressive, bold player when pouncing on lesser foes.
Battlecruisers also make excellent choices for flagships, especially in smaller games. They cost fewer points than full battleships and can keep up with the rest of the fleet, allowing a more varied and flexible fleet when the need arises.

The UCMF Avalon
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The UCM Battlecruiser Avalon

The Scourge Basilisk
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The Scourge Basilisk

The Shaltari Adamant
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The Shaltari Adamant

The PHR Leonidas
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The PHR Leonidas

Each has a devastating array of weaponry that we’ll be talking about in more detail at a later date, but eagle eyed backers will be able to see from the scale of weaponry just how potent these vessels are on the tabletop. As with the Atlantis, these Battlecruisers are kickstarter exclusive but can be used as proxy models for a standard battlecruiser – and, because we’ve had questions about this before, they do all come with their appropriate bases! Kind regards, The Hawk Team
 
Verdammt coole Sachen, die Battlecruiser. Mein Favorit ist definitv der Leonidas-Schlachtkreuzer der PHR. Bei der UCM gefällt mir die Atlantis-Klasse ehrlich gesagt besser. Damit ist es für mich jetzt wieder offen, ob ich nicht doch eher zum Commodore Pledge greife. Ich meine: Captain-Pledge (110) plus PHR-Starterflotte (35) plus Leonidas (14) plus Avalon (14) macht dann 173 Pfund. Nein, das ist mir die zusätzliche Scourge Starterflotte und ein zweites Regelbuch und ein zweiter Satz Spielmaterial (was ich an einen an Dropfleet interessierten Freund verkauft hätte) nicht wert.

Ich denke, am Ende das Tages werde ich dann doch den Commodore pledgen. Bleibt nur die Frage, ob ich dann einen zweiten Leonidas mitnehme oder wegen der Exklusivität doch den BC der Scourge, um deren Starterflotte zu verstärken...