Necrons 2011

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Ah okay dann haben sie das mit den Destroyern also geändert bisher konnte man ja 1-5 spielen dann isses wieder net mehr so tolle.

Now, once you've chosen a discipline to upgrade to, you're allowed to give the Cryptek one (or both) of the listed wargear options. HOWEVER, the rules state that 'each of the wargear options can only be chosen once in each Royal Court'. So the only way you're going to get more than one Veil of Death (for example) is to take a second Royal Court and even then you're only getting a second one. So it does not look like you will be able to spam these items.

Although there are some exceptions, for the most part these wargear options tend to benefit the unit they're leading, or affect enemy units that are trying to do something to the unit. Like giving the unit assault and defensive grenades (Gaze of Flame), you already know about Solar Pulse if you've been reading my posts closely, causing damage on enemy units Deep Striking near or assaulting that Necron unit (Ether Crystal & Lightning Field respectively), reducing one enemy unit's assault move against that Necron unit by D3" (Seismic Crucible), etc. And all of the upgraded Cryptek weapons are ranged weapons.

Liest sich für mich so als würde das "Although there are some exceptions" auf den vorherigen Absatz beziehen in dem ja diese Disziplinen erwähnt werden, was dafür sprechen würde das diese "exceptions" für jeden Cryptek gelten, aber is nur son gedankenfurz. Du weisst da denk ich sicher mehr.

Gruß Vodde
 
heavy destroyer für 35 Pkt. wäre masslos unterteuert, zum vergleich ei longfangs kostet ne lasca 40 und die is keine sturmwaffe etc. der schwere desi muss min. 60-70 Punkte kosten
Ne, nen Detroyer hat jetzt glaub ich 2Schuss S6 Ds3 auf 36" und wird so ca. 30-40 Punkte.
Für GESCHÄTZTE +10-20 Punkte gibbet dann die Schwere Kanone.

Das ist nicht billig, dass ist immer noch ziemlich teuer! Man konnte und sollte auch Necrons NIE mit anderen Sachen vergleichen, da nichts anderes so massiven Zugriff auf Teleportieren und Wiederaufstehen hat!

ICH sehe da einen LP mit W5 oder 6 für ca. 50 Punkte...das sind immernoch grob 150 Punkte für den ganzen Trupp mit 3 LP...DAS IST NICHT STARK!
Selbst für 100 Punkte wäre es, ok...aber immernoch lahm...und du musst dich entscheiden, Schießen oder CC in den Sturmslots...

Ich denke Crypteks werden sowas wie Parhia Charaktermodelle.
Ich sehe momentan das größte Potential in ihnen, mal sehen, welche Details es noch dazu gibt.
Von den Lords bin ich enttäuscht, ca.80-100 Punkte für nen Resurrection Orb ohne nen Schleier...argh, wie uneffektiv.
 
The Lords have access to 4 Weapon upgrade options (Warschythe, Gauntlet of Fire, Hyperphase Sword & Voidblade) and 5 wargear-esque options (Sempirternal Weaev, Mindshackle Scarabs, Tesseract labyrinth, Ressurection Orb & Phase Shifter). Of all those weapons and upgrades only the Rez Orb benefits the unit. The rest of the upgrades just give the Lord extra benefits in combat or armor save.

Na schau mal einer an, wo die Grey Knights ihre schicken Dämonengefängnisse herhaben... 😉
 
Aus den meisten Plastikboxen wird man, ähnlich wie bei den Grey Knight, 3 Einheiten bauen können. Die Krieger bekommen keine Neuauflage. Das tolle an den Necrons ist wohl die auf 5+ Wiedererweckungsfähigkeit. Sogar ganze Einheiten können mit einer besonderen Fähigkeit wiedergeholt werden.

Halloween gibts dann Vorbestellungen
 
Update:

As for Destroyers. The max it looks like you can have in an army is 9 now, and that's including Heavy Destroyers (Heavy Destroyers are only taken as upgrades in a Destroyer unit).

I have not seen any force organization chart wackiness unlocked by anything...quite a big change from all the recent codexes, but that's how it seems to be!

And no, there aren't any weapons that ignore invulnerable saves in the codex either...however there are quite a few little special abilities scattered about that simply remove models from play if they fail a certain kind of test, which does effectively ignore invulnerable saves (and any other kind of save too).


Finally, let's look at one of the named character's rules a bit:

Anrakyr the Traveller (they guy traveling around awakening Tomb Worlds and collecting a tithe of troops from those he does) has a few special rules, but one of them is so cool I thought I'd share it. It allows the Necron player to pick an enemy vehicle each shooting phase within 18" and on a D6 roll of 3+, the Necron player is able to fire with that vehicle as if it were his (counting as not moving for the shooting attack and ignoring any shaken/stunned results on it)...in other words he 'hacks' into the vehicle and momentarily takes control!

I can't imagine too many people ever taking this guy over the Stormlord (although he is 50 pts cheaper), but that ability could just do some crazy things, especially in Apocalypse games where you could shoot with an enemy titan or other super-heavy vehicle!
 
Hier noch ein paar weitere Infos von dakkadakka:

ELITES

Deathmarks, Lychguard & Triarch Praetorians: 5-10

C'Tan Shard & Triach Stalker: 1 per FOC

Flayed Ones: 5-20


TROOPS

Warriors: 5-20

Immortals: 5-10


FAST ATTACK

Canoptek Wraiths: 1-6

Canoptek Scarabs: 3-10

Tomb Blades: 1-5

Destroyers: 1-3



HEAVY SUPPORT

All Vehicles: 1 per FOC

Tomb Spyders: 1-3



People might be interested in this blog with old Jes Goodwin sketches of necron vehicles:
http://natfka.blogspot.com/2011/05/updated-necron-compilation-with-necron.html

and this French blog featuring an army with a barge based on those sketches:
http://alariccantonain.canalblog.com/archives/40k___necrons/index.html

BTW several people have pointed out that the Ghost Ark is a close copy of the Battlestar Galactica Cylon Resurrection Ship:
211b.jpg

Schon interessant zu sehen wie sehr sich die Designs ähneln.

Die Skizze der War Barque ist sehr cool, schade dass dies nicht genommen wurde. 🙁

Und verstehe ich es richtig das jedes Fahrzeug nur einmal im AOP auftauchen darf? Das wäre z.B. ja nur ein Mono! Hoffentlich habe ich es falsch verstanden.
 
Der Mist mit "Ein Wurf beseitigt ein Modell, egal wie hoch die Punktekosten waren" muss endlich aufhören.

Sollen nicht grad Große Modelle von der 6. Edition profitieren? Also nicht mehr so einfach von Popel-Infantiere ausschaltbar sein?

Ansonsten finde ich einige der Modelle wirklich hässlich. Tut mir leid, aber die bisherigen Necrons wirkten einfach glaubhafter und wie aus einem Guß. Diese ganzen Verzierungen an den Körpern, teils golden/goldene Schulterpolster... fehlt nur noch ein Superman Kostüm.
 
Diese ganzen Verzierungen an den Körpern, teils golden/goldene Schulterpolster... fehlt nur noch ein Superman Kostüm.

Dies liegt nur an den Bemalungen, diese sind zum großen Teil nicht gut. Ich kann mir vorstellen wenn die dunkler bemalt sind dann wirken die auch wieder bedrohlich und fremdartig.
 
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