Necrons 2011

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Aber dennoch liest du sie. 😛

Was hat das damit zu tun?

Da steht
ich halte nichts von den Gerüchten
nicht
ich halte nichts von Gerüchten
.

Ein Unterschied, evtl. interesieren Treeshades ja Gerüchte zu neuen Necrons, aber er hält diese Gerüchte für falsch.
Wie einige andere hier ja auch meinen das würde zu Necs wie sie jetzt sidn udn wie sie vom Fluff her beschrieben werden und zu ihrem Stil einfach nicht passen.
 
Jeder kann dazu schreiben was er möchte, für mich klingen die Gerüchte auch nicht wirklich glaubhaft, es sind ja Gerüchte eben. 🙂
Das was bereits geschrieben wurde sehe ich genauso, das Spielgefühl von den Necrons würde sich so wie es oben steht komplett ändern und auch der Fluff wäre ein ganz anderer. Ich bin für neues offen doch sollte es immer noch Necronlike bleiben.
Transporter finde ich gar nicht so verkehrt, "der Mono ist ja so gesehen auch einer", nur ist dieser sehr langsam mit Portal. Ich kann mir vorstellen das es schnellere möglichkeiten geben wird die Einheiten an einem bestimmten Pnkt auf dem Spielfeld mit einem Portal zu platzieren.

Was ich aber übehaupt nicht glaube ist, dass die C'tan in die Elite rücken, entweder fallen die komplett raus oder kommen tatsächlich in einer abgeschwächten Version wieder. Möglich wäre auch ein Lord mit C'tan Essenz, dieser wirkt dann diese und ein C'tan bricht dann aus ihm heraus.

Wenn Pariahs wirklich verschwinden sollten wäre es echt bedauerlich, könnte mir allerings diese als Gefolge vorstellen oder eine Art "Terminator" wie bei den SM.

Was unsere Jungs aber definitiv bruachen und bekommen werden sind größere Waffenreichweiten und Waffen mit besseren DS. Ich freu mich auf einen neuen Codex und bete dass der Fluff nicht zu stark verändert wird.
 
Was können denn die Crypteks? Welche Fähigkeiten habe die?

Naja im Buch ist es quasi ein Kerl der sich um die Gruft und deren Technik kümmert. ISt für das aufwecken der Lords und Kampfeinheiten zuständig, hat Kontrolle über Skarabaen und die Gruftspinnen.
Einem Lord gibt er einen (manipulierten, wegen Ränkespielen) Regenerator.
Ich Buch wird auch erwähnt das die Gruft mehrer davon hat und das der im Buch vorkommende nicht adlig (wie die anderen Lords) ist sondern nur gewisse Fahigkeiten besitzt und daher seinen Status bekleidet aber er steht unter den Lords.
 
Ich glaube nicht, daß die Pariahs rausfallen. Würde mMn nicht zur momentanen Politik passen, daß in jedem Codex die alten Einheiten drin bleiben und nur neue dazu kommen.

Ich auch nicht, aus denn Pariahs kann man so viel machen, z.b eine Leibwache für denn necronlord / Helden oder sie verbessern als gute elite Einheit.
 
Hier gibt es weitere Neuigkeiten von DakkaDakka @yakface:
Für mich klingt es schon viel glaubwürdiger und auch sehr Interessant.

13) Necron Warriors have the same basic statline they had before except they now have a 4+ save. Now before you go crazy, also note that their points cost is 12 points, which is a 1/3 price drop (down from 18 points). That means you get 1/3 more Warrior models in the army for the same amount of points...it also makes losing an entire unit due to sweeping advance, not nearly as painful.

I know a lot of cynical people will hate this and accuse GW from simply making the change to sell more Warrior models, and you could be right. But personally I was always hoping they were going to make Necron Warriors not quite as tough and dump the points cost on them, so you could really take a ton of them...given in my mind they are supposed to be more like a shambling horde of undead robots than some sort of small elite force of super-warriors (but that could just be me).

So this change alone totally changes the army from out of the 'MEQ' umbrella and makes their base statline unique in the game (which is good, IMHO).


14) Immortals have lost their T5 (down to T4), but keep their 3+ save. However, their points cost has dropped to 17 pts a model, which is an 11 point drop (more than 1/3 a drop from the previous cost of 28 pts)!


15) All units in the army benefit from the new WBB rule, not just the units that were formerly classified as 'Necrons' in the current codex (even Scarabs!). So although you're only getting a 5+ save in many cases, you're still getting it on some of the more expensive stuff in the army as well (and there are some pricey new units to counterbalance the relatively cheap Warriors and Immortals). Also the vehicle that can add models back into the unit is also able to use this ability on any unit.


15) Rez Orb is still in the game and boosts the new WBB rule to a 4+ instead of a 5+, but only affects the unit it is in. I have a strong suspicion that this is an upgrade that Crypteks can take (I'll confirm if I find out), so I'd imagine you can get quite a few units in the game getting the 4+ bonus save if you want to pay the points to take them for your Crypteks and then split those Crypteks off to lead units.


16) Veil of Darkness is now definitely something Crypteks can take (so you can have a bunch of 'em in the army), but it no longer allows a unit to be pulled out of combat (and neither does the Monolith), except in the case of the Veil carried by one of the named Lords.


17) In the new fluff it sounds like the C'Tan were mainly killed off by the Necrons (or something like that), so the C'Tan that you field in the game are just remaining shards of their power. They're naturally still a really mean Monstrous Creature who rocks in combat, but you can also purchase a bunch of different abilities. These abilities are in line with a lot of the things we've seen in the last few codexes, things like: messing around with Deep Striking enemy units, making enemies moving through terrain differently, and allowing the Necron player to change some of his deployment, etc. So it sounds like you have a lot of different options with the C'Tan that really mess with the enemy army and/or supplement your own. And they are not one per army (so you can have 3 if you want to use up all your Elites on them, although it sounds like the other Elites choices are pretty awesome as well).


18) Some of those six new vehicles include flyers (not sure how many), which can move at cruising speed and fire all their weapons.


19) Besides a few units that are Fearless (Wraiths, Tomb Spyders and Scarabs), the army doesn't have any sort of blanket immunity to morale. They are still Ld10, but obviously we know that still leaves them very vulnerable to being run down in combat, and it looks like that will remain a big Achilles heel.


20) Scarabs sound great. They are cheap, have the new WBB rule, move like beasts and have an ability that erodes enemy armor when they get into combat with it. Any non-vehicle model they wound, but don't kill, has its armor save turned to a dash (i.e. nothing) for the rest of the game. If they hit a vehicle, on a 4+ the vehicle loses a point of armor value on ALL facings, and if any facing is reduced to zero, then the vehicle is destroyed (I'm not sure if this ability kicks in for each hit they get on the vehicle, or just once no matter how many hits they cause). There are some items in the army that also have a similar ability to erode armor, including one of the C'Tan powers.

So it sounds like Scarabs may play a major role in most Necron armies!


21) Overall, CC is definitely still the weak point of the army, but it looks like they've got a lot of different places they can take special rules to slow down or screw with approaching enemy, including some of the C'Tan powers, but also some of the different gear they can take. But they also have some different potential counter-assault units, which mainly come out of the Elites section (besides the new Walker, the C'Tan and the flayed ones in Elites there are 3 OTHER brand new units in there as well, for a grand total of 6 Elites choices). The Flayed ones are, being consistent, cheaper than they were and now have 3 Attacks base (but their save is now 4+ as with standard Warriors). One of the other new Elite units is also CC oriented, but is very pricey points wise (but is S5/T5/3+save). This unit can wield a Warscythe, but they are not called Pariahs (no idea if that's what Pariahs have 'turned into' or not).

Another new Elites choice is a sniper style unit that can Deep Strike into play normally or it can choose to immediately Deep Strike immediately after the opponent brings an enemy unit on from Reserves, and they have some nasty additional damage ability against one nominated unit...obviously we need more info to know how useful this will really be, but the concept of countering an opponent's Reserve deployment immediately sounds interesting at least.

The last new Elites choice is an Elite Jump Infantry unit with very close range shooting and some decent CC ability (and are also S5/T5/3+save).


22) Fast Attack has 4 choices...Wraiths, Tomb Blades (jetbikes), Scarabs & Destroyers.


And that's it! Kind of all over the place and certainly not a full snapshot of the codex, but a lot of these things are completely opposite from many of the other rumors I've seen out there.
 
also note that their points cost is 12 points, which is a 1/3 price drop (down from 18 points). That means you get 1/3 more Warrior models in the army for the same amount of points
Abgesehen davon, dass die Gerüchte natürlich stimmen können, kann man jemanden, der sowas schreibt (Hervorhebung von mir), doch wohl nicht ernst nehmen. 😀
 
Fände die Änderung vom Fluff und Stil her extrem beschissen. Was ich mit Necrons verbinde ist die Fähigkeit, extremen Schaden auszuhalten und immer und immer wieder aufzustehen, das macht den Horror der Zombie-Roboter aus. Wenn man sie jetzt leicht zusammenstauchen kann, ist das echt lächerlich.

Vom spielerischen Hintergrund her sind das anders aus, ich kann MEQs einfach nciht mehr sehen. Etwas Abwechslung tut gut. Da aber trotzdem alle Leute weiterhin Marines spielen, macht es im Endeffekt auch keinen Unterschied...

Die Designentscheidung ist auch etwas schräg:

Problem: "Necrons haben das Problem, dass sie zu teuer sind für das, was sie tun und zu leicht ausgeschaltet werden."
Lösung: "Wir machen sie noch schlechter als zuvor, dafür halt auch viel billiger."
 
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Problem: "Necrons haben das Problem, dass sie zu teuer sind für das, was sie tun und zu leicht ausgeschaltet werden."
Lösung: "Wir machen sie noch schlechter als zuvor, dafür halt auch viel billiger."
Ja, das finde ich auch seltsam. Es hätte vollkommen gereicht, die Krieger von 18 Punkte auf 15 zu setzen und die Mindesttruppgröße auf 5 zu senken.
 
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