Blood Angels Codex und eure Wünsche

Bisher muss ich sagen übersteigt der Codex meine kühnsten Erwartungen.

Wenn wir mal davon ausgehen dass die schwarze Wut auch wieder Furchtlos macht, dann werden die Todeskompanisten richtig, richtig böse.

Droppen, chargen (hoffe dass Lemartes seine Regel behält sodass man weiterhin entweder über Lemartes beide Würfel oder über Command re-roll einen Würfel wiederholen kann) und dann S10 mit E-Hämmern und +1 aufs verwunden. Baaaaam macht es... Bam Bam wenn ich den LR auf 2+ verwunde 😀

Ich bin echt super positiv überrascht und bestimmt wird es noch einiges cooles mehr geben...
 
Lass uns abwarten, ich finde es würde Sinn machen, bin schon ziemlich gehyped wegen dem Codex. Wobei furchtlos ja nur ein netter Bonus wäre.

Das wirklich harte ist S10 mit +1 auf das verwunden. Dann noch Sanguinary Guard mit dem Ancient und dem 5+ Banner, da wird es auch attraktiver die zu stellen, die 2+ Rüstung war ja sonst schnell mal weggeballert.

Upon Wings of Fire macht die BA super mobil, genauso wie Wings of Sanguinius. Mephiston wird dadurch vom Biest zum Hulk, mit Flügeln. Ich bin echt sehr positiv überrascht und gespannt was da noch an coolen Sachen kommt.
 
Steht doch im Designer Kommentar, direkt erste Frage?

Zuerst wird das Grundprofil modifiziert.
Zunächst Multiplikation, also keine Modifikation.
Dann +1S auf das Grundprofil durch Sanguinius Priester.

Danach wird durch die Waffe modifiziert.
Im Fall des Thunderhammers also multiplikation mit 2, also S10.
Dann Addition, 0.

Sind wir bei S 10.

https://whc-cdn.games-workshop.com/...warhammer_40000_designers_commentary_en-1.pdf
 
Falls es dich beruhigt, ich habe es auch erst vor 3 Wochen erfahren und war ziemlich baff.
Es ist zwar eine saubere Lösung zwischen Charakteristika-Modifikatoren und allen anderen zu unterscheiden, aber etwas unintuitiv ist es schon.
Andererseits würde es sonst vllt zu Verwirrungen mit Schadenstabellen kommen, die ja nicht so wirklich +-Mods sind, oder vllt auch doch. 😀
 
Ich habe hier mal die Gerüchte zusammengefasst, damit wir diese mit unseren Wünschen abgleichen können.

Hello everyone !

Transcript of the warhammer tv talk about Blood angels codex.


General Fluff :


Still Angel/Blood thirsty maniac fighting Daemons !


Tycho is present in DC/normal.
Dante still CM (off course)
In the post great rift story, Hive fleet levy is on the door.
Red thirst / Black rage fluff is still the same
Keen on blood ritual to transfert blood of the Primarch.
NEW fluff about what happen after the hive fleet / Khorne thing.
They slipped that Sanguinus is in statis/bad shape state.


Organisation :
Same old, 10 comps with 100 but they are less than 1000 these days.
During the description it seem that Primaris are integrated in Normal codex organisation.
Some codex update since big G came back: Comp can get boosted by reserve company.


Cast of character :
Successor chapters get a special Relic but can't use BA one. (So they get only one ?)
FT boss is included too.
Corbulo, Meph, Dante, Astoraph the grim, Sanguinor.
Chapter ancient have been added to the codex.


Rules :
DC : New strategium to add DC trait to Character model.
Strategium : Extra move at the start of the (game/turn ?)
Strategium Red rampage : +1d3 attacks to a characters charging.
Strategium Increase Charge distance (no details given)
Black rage : +1 attack when charge, 6+ FNP
Meph can still fly ! but can't take a Jump Pack ^^
Primaris have red Thirst (so they should be subject to black rage too, more info to come).
Can use index stats.
Every models you can put together, get rules in the codex.
Wings of sanguinius : extra move in the psychic phase


Check BA new units here


Edit : More details on the sanguinus part :


-Someone on twitch asked if : Sanguinus could have a Jet pack (he meant meph off course)
Then the design studio guy started with "i don't understand the pun" then "he can't because is dead" and finally after a bit of bla bla :"
being in stasis (bite his lips and hesitate) he's in bad shape"


exact phrase is : "stasis thing....is in a mess in a bad way" 47 min of the stream


/cheers.
bob.


Codex: Blood Angels - Von SpikeyBits

-Cataphractii and Tartaros Terminator armor are now included in the codex. They have a +4 invulnerable save. They can take double lightning claws. No Tartaros Captain option.
-Blood Angel Terminator-specific Strat: Strike of the Archangels. *The image for this strat is below in our previous article.*

-Sanguinary Guard Stratagem: Behold the Golden Host – it extends the Death Mask aura to 12″.

-Assault Marine Troops are still listed as Fast Attack.

-Lots of options for Blood Angel army lists with 77 datasheets to choose from.

-You can have a Death Company Leader with the Death Visions of Sanguinius Stratagem. *The image for this strat is below in our previous article.*

-Terminator Captain in Cataphractii Armor datasheet is now included in this codex.

-Blood Angels Psychic Powers: Wings of Sanguinius is back. Unit can make a 12″ flying move in its Psychic phase. Blood Lance: pick a visible enemy model within 12″ and draw a line. Any models in the path can take damage with a warp charge of 6 and 5+ inflicts a mortal wound.

-Contemptor Dreadnoughts have been added to the Blood Angel unit selection.

-Some Stratagems in the Blood Angels Codex come from the Space Marine Codex and there are 13 unique Stratagems.

-Lucifer Pattern Engines Stratagem: Use before Advancing with a Blood Angels vehicle other than a Blood Angel Dreadnought or a flying vehicle, you can increase the movement of chosen vehicle by 6″ or D6 + 6 if you are a Baal Predator.

-Vengeance for Sanguinius Stratagem: on a hit roll of 6+ against Heretic Astartes will generate an extra attack. When targeting Black Legion units, you generate an extra attack on a 4+.

-Relics: The Archangel’s Shard – Strength is equal to the user. -3AP and 1 Damage. If attacking a Monster, you do D3 Damage, If the Monster is also a Demon, you D6 Damage.

-Warlord Traits: Speed of the Primarch – Your Warlord can fight first in the Fight phase, even if her did not charge. Artisan of War: add +1 damage to any weapon that you choose to use for your Warlord.

-Mephiston has access to Red Thirst.

-Inferno pistols are now 9 points, down from 20. Hand Flamer is now 1 point, down from 8. Angelus Boltgun

-Librarian Dreadnought is 130 points, down from 150. 80 points for a Furioso Dreadnought, down from 122.

-New Codex discusses new Successor chapters and will allow to create one. They cannot use relics save for one that is made from the shard of Sanguinius’ sword.

-More lore concerning the various Blood Angel Successor chapters is contained inside the codex.

-The theme of this codex will be the introduction of Primaris Marines to the chapter and what this means for the revival of the Blood Angels chapter.

-Death Company has new strat that will apply to a character model that has succumbed to to the black rage be fore the battle and will allow to apply Death Company rules and traits to said character. Can be used on a character, chaplain, and lieutenants and not any Primaris.

-Red Rampage Stratagem: allows you to add D3 to the Attack characteristic for a Blood Angel Character to charge that turn.

-There is a new Blood Angels Primaris Lieutenant model, Lt. Tolmeron. No new Blood Angels models.

-Unless there is a datasheet for it, special and unique characters cannot use a bike.

-The codex is quite comprehensive and will have all applicable models, vehicles, and weapon options when it comes to datasheets. There are also many little changes to said datasheets.

-Blood Angels Dreadnoughts will have access to meltaguns.

-Sanguinary Ancient has his own datasheet.

-Terminator Ancient is now a character.

-Death Company rules: re-roll failed to hit roills for all units within 6″ of Sanguinary Guard units. Enemy units suffer -1 to Leadership when within 3″ of anyone wearing a Death Mask.

-Lamenters have been brought up to date as have all Blood Angel successor chapters.

-Centurions are not part of the Blood Angles forces. Some units that have been added are the Storm Talon Gunship and the Storm Hawk Interceptor.

https://spikeybits.com/2017/12/new-blood-angels-codex-datasheets-strats-more.html



War of Sigmar - Zusammenfassung des BA WarhammerTV Streams

https://war-of-sigmar.herokuapp.com/bloggings/2610



Wegen technischer Probleme kann ich den Inhalt gerade nicht ansehen aber hier sind 2 Videos

https://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/510/743715.page#9725066
 
Zuletzt bearbeitet:
Hole mir am Samstag meinen Codex ab, am Sonntag dann das erste Spiel.

Meine Liste wird wohl so aussehen:

Mephiston
Sanguinor
Lemartes

3*Scouts
Boltpistole, Combat Knife

15 Todeskompanie
Jump Packs, 2 E-Hämmer, 3 E-Schwerter

9 Todeskompanie
2 E-Hämmer

8 Sanguinische Gardisten
2 E-Fäuste, 2 Äxte

Sanguinary Guard Ancient
5+ FnP Banner

Stormraven Gunship

Denke da sind noch etwas über 100 Punkte die ich dann noch einsetzen kann wenn die Punktkosten draußen sind.

7 CP
Mephiston geht mit den Todeskompanisten in den Stormraven.
Der 15 Trupp rückt vor mit dem Stratagem, Lemartes droppt hinter denen für die Buffs.
Stormraven rückt vor und lässt in Runde 2 Mephiston und die Todeskompanisten raus. Mephiston castet auf sich selber Schwingen des Sanguinius und Quickening. 12" Bewegung, 2W6 Angriff plus 3". 4+W3 Attacken, dann zünde ich das rotes Toben oder so Stratagem und er hat 4+2W3 Attacken, also meist 8 Attacken die auf 2+ treffen, 2+ verwunden und W3 Schaden machen
Die Todeskompanie charged irgendwen.
Die Sanguinary Guard droppt mit dem Sanguinor. Jeder 3 Attacken, auf 3+ Treffen, wiederholbar, 3+ bis 2+ verwunden und 1 beim verwunden wiederholen. GG Maddafukkas.

Die Scouts sichern halt alles gegen Reserven ab und können Missionsziele einnehmen. Mit 2 Attacken die auf 3+ Treffen und die meiste Infanterie auf 3+ oder 2+ verwunden tun die auch schon weh...