Diskussion Datasheets neuer Dämonen Codex

Es gibt schon sehr viel..... Screenshot_20220819-211557_Discord.jpg

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Hier nochmal der komplette Text vom Discord:

Alright, guess what time it is? Bloodthirster time - one of the most improved units in the codex, though considering how he was previously that's not a high bar. As many of you know, bloodthirsters are now consolidated into a single datasheet with different weapon options instead of having 3 different datasheets. So let's start with the basic statline:

20 wounds, 12" move w/fly, 2+ WS/BS, S8 T7, 8 attacks, 4+/4+ daemon save. In terms of degrading, he decreases in attacks (but only 1 per bracket), move, and weapon skill.

Weapon options are where things get interesting. You can either go for a big axe or a small axe and either a flail or whip. However no matter what you go for, you get the hellfire breath as effectively a free heavy flamer.

If you go with a big axe, you'll get a S16 AP-4 D3+3 damage strike, or a sweep that doubles your attacks at S8 AP-3 D2. However if you go for the smaller axe, you're looking at a strike of S12 AP-4 D6 damage, or a sweep that doubles your attacks at S8 AP-3 D1

Of course if you go for the small axe you can choose a flail or lash to accompany it, both 12" ranged weapons. The lash will give you 6 shots at s8 ap-1 d2, while the flail will only give you a single shot at S16 AP-4 3D3 damage, but any excess damage from this shot spills over

So what if you want you some psychic defense? That 4+/4+ isn't gonna help vs wizards. Luckily the Armor of Scorn very much will - a relic that can only go on Khorne monsters, but gives +1 toughness and a whopping 4+++ against psychic mortals. What if instead, you think the flail is really cool but you hate the unreliability of D6 damage? Skullreaver has you covered - it replaces a small axe, but when you make a strike attack against monsters or vehicles, you get to make it at S16 AP-4 D3+3 damage instead for that juicy profile.

Finally, let's say you're looking to make enemies truly spooked. Well for that, you're looking at the Aspect of Death warlord trait - while an enemy is within 6" of you, they get -1 leadership and -1 combat attrition. Decent alone, but where this gets fun is it stacks with the base aura of -1 leadership and -1 combat attrition within 6" that all daemons get. Suddenly your opponents are needing to roll a 5+ on their combat attrition not to run screaming if they were below half strength, a good way to finish off some pesky survivors.
 
Gibt es denn schon irgendwelche verlässlichen Infos darüber, wie das Beschwören mit dem neuen Codex funktioniert?
Nope. Aber scheinbar ist beschwören absolut weg. War eh eine sinnlose MEchanik. Stattdessen können Daemons wohl wie GKs alle soweit schocken. Was dann quasi das Beschwören darstellen sollte.
 
Danke für die schnelle Antwort!
Sinnlos finde ich das ganz und gar nicht, sondern sehr passend. Wäre wirklich schade, wenn das wegfallen würde. Vor allem für die Spieler, die keine Dämonenarmee sammeln, sondern nur gerne mal ein paar mit ihren Chaos Space Marines oder Knights beschwören. Für meinen Bruder zum Beispiel wäre samit ein ganzer Schwung Modelle über Nacht vollkommen nutzlos. Und damit wird er sicher nicht alleine sein.
Naja, vielleicht kommen da ja in den nächsten Tagen noch überraschende Infos.
 
Das wäre mal interessant 👍
Bin gespannt, wie sie das mit den Keywords dann machen werden. Aber so ein Herold und ein paar Daemonettes bei den EC oder ein paar Screamer bei den Thousand Sons wären fluffig und würd ich gern mitnehmen 🙂
Der LoC soll ja richtig stark sein, Screamer können sich teleportieren und so den TS mit Geschwindigkeit unter die Arme greifen. Dazu eine Einheit Brimstones und man hat vielleicht ein schönes Patrol Detachment neben seinen Astartes.
 
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