8. Edition Neue Krieger des Chaos im Februar

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Die Armee wird sicherlich weiterhin gut bleiben, die Chaoskrieger können weiterhin ne ganze Menge einstecken und austeilen. Vielleicht muss man sich von einigen geliebten Kombos verabschieden und was Neues einfallen lassen. Aber das kann auch nen Anreiz sein, sich wieder stärker reinzuknien. Noch ist alles möglich, abgesehen von Massen an Kriegern, Barbaren und Rittern kann ich meine Armee noch in alle Richtungen entwickeln.
 
naja beim imperium ist es halt so das du auf die buffs von orkanium luminarium und den priestern angewiesen bist um im nahkampf was zu reißen und die einheiten sind vergleichsweise teuer, was ein in der vielfalt der liste doch arg einschränkt...vor kurzem hat ein freund erstmals ne andere liste ausprobiert und ist unter gegangen obwohl er schon jahre lange erfahrung hat und das auch mit imps...über khemri kann ich nichts sagen weil ich noch nie gegen die gespielt habe.

aber ich finde das das doch schon für die imp spieler ne starke einschränkung ist.
 
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Ich würde es so sehen, wie wenn man bei einem Spiel mit "Cheats" arbeitet. Klar ist es schön, wenn man die KI des Gegners auf die eines Toastbrots reduziert oder sich selbst gleich mit jeder Waffe, unendlich Munition und Unverwundbarkeits-Serum ausstattet, aber es wird schnell langweilig und man wendet sich lieber einem anderen Spiel zu. Als Anfänger würde man wahrscheinlich selbst die stärkste Armee gegen einen erfahrenen Gegner in den Untergang führen...es gibt mehr als genügend historische Beispiele dafür, dass überlegene Zahl, Ausrüstung und Moral nicht unbedingt ein Garant für den Sieg sind. Wenn er also mit der Imperialen Armee verloren hat, obwohl er jahrelange Erfahrung hat, weiß er wenigstens, worauf er das nächste Mal verzichten muss bzw. besser machen kann.

Egal, wie das neue Armeebuch KdC wird, es gibt mehr als einen Weg, sie in den Kampf zu führen...allein schon der Gegner wird es schwer machen, immer mit der selben Liste zu gewinnen. Somit sollten wir den Stab noch nicht über den Autor des neuen Buches brechen. Vielleicht sind seine früheren Werke einfach noch nicht ausreichend gemeistert worden, um damit erfolgreich zu sein. Man gewöhnt sich doch zu leicht an liebgewonnende "Sieggaranten", die dann mit der Neuauflage wieder auf den "Durchschnitt" gestutzt werden.
 
@ rene: ich gebe dir ja grundsätzlich recht in hinsicht darauf das es gut ist wenn sich was ändert und man sich daher was neues einfallen lassen muss um was schlagkräftiges aufm tisch zu haben...z.b. das ding mit den auserkorenen und dem heulenden banner mit gunst war schon eine sehr fiese geschichte und ich würde daher auch nicht an die decke gehen wenn sowas nicht mehr geht...aber um mal bei meinem beispiel zu bleiben (imps) kommt es ein ja schon so vor als ob die loweinheiten wie schwertträger so teuer sind weil man die buffs da schon mit reingerechnet hat.

wie dem auch sei freu ich mich trotzdem auf das neue ab egal von wem es geschrieben wurde...finds auch hauptsächlich nur schade das phil kelly es nicht geschrieben hat weil der ja auch schon den csm codex geschrieben hat.
die einteilungen der einheiten in die sektionen gibt aber schon nen guten spielraum für unterschiedlichste listen.
 
Eine hochmobile Chaosarmee ist schon was sehr nettes! würde mir auch gefallen^^ (Vorrausgesetzt das Streitwagen wirklich im Kern auftauchen)
Da muss man nur damit rechnen dass der Gegner Standhaft bleiben wird bis die Einheit vernichtet ist ;( .
Ich persöhnliche als Freund von :tzeentch: Freue mich schon auf einen Sturm aus Chimären, Discs und Mutantenmonstern xD
 
eine Mobile Liste...oh ein Traum 😱

ne mal ehrlich ich liebe unsere Chaoskrieger aber so ne Reiter-Ritter-Streitwagenliste wäre sowas von Böse :chaos:
mal nicht immer nur auf den Gegner zu zu schleichen, sondern ihn unter Hufen, Rädern und Molochen zu begraben.... MUAHHAHAHAHA

*sich langsam wieder beruhigt*

ne mal ehrlich ziemlich interessante Vorstellung.
 
Die ersten haben bereits ihr Buch und auf warseer und COTEC gibt es bereits die ersten Infos. Hier die Infos von warseer:

So I'll start with the thing everyone is waiting to here.

50 Great weapon, Khorne Marauders with full command are 580 points, a massive 11 points per model, they do however retain their statline, and flails are 2 points as 3 points to great weapons

Now on the more mundane things that have changed.

Mark of Khorne; frenzy
Mark of Tzeentch; +1 ward save
Mark of Slaanesh; Auto pass fear, terror and panic
Mark of Nugrle; Flat -1 to hit in close combat

Marks on a per model basis, usually 2 points per model, slaanesh is generally 1 ppm

Mutant regen is gone (except throgg), and troll vomit is no longer magical, same cost

Chaos ogres gain impact hits

Dragon ogres gain halberd option 60 points per model

Forsaken are basically the same, same point cost, with a chart of rollable USR, ranging from asf, poison, etc
MofK on Forsaken is hatred, MofS is Swiftstride

Eye of the gods are all stat increases, except for 12 which turns characters, and chosen champ into Daemon Prince, units gain stubburn

Valkia always gets +1 S when she rolls on eye of the gods

Sigvald always rolls +1 A on eotgs, and gained T5

Chaos warriors same statline 14 ppm, halberd 3 points great weapon 3 points, shield 1 point

Warhounds true core, poison attacks 1 ppm, swift stride 2 ppm, 6+ scaly skin 1ppm

Chariots as normal 110 points true core

Shaggoth 215

Hellcannon gains 5+ ward, and magical attacks 210, everything else is the same

Chaos lord stays the same, mounts change a little manticore for example is 150, and marks are somewhat cheaper, mundane gear drops in price

Chaos sorcerers 110 points, lores as rumoured, same statline

Daemon Princes!!!

A wait for it... Mazing.

Chaos lord statline, ws9, S6, 5+ ward, Magical attacks, Unbreakable , must take a mark Khorne is +1s on charge, Nurgle is -1 to hit, Slaanesh is armour piercing?, and Tzeentch is re-roll 1's on ward and channel attempts

235 no wings, 40 for wings, 20 for chaos armour, 20 for 5+ scally skin, 25 points of magic gear, 100 points of Gifts, all sorts of cool gifts flaming attacks, poison attacks, a cool double strength half attacks one, 1 for each god, etc, all are really cool, and reasonably priced at first glance.

New stuff:

Chimera 230, SofM stats with a 4+ armour, for 15 points gains regeneration, for 20 points gains s4 flaming breath weapon, tail attack has rules d3 attacks that are +1 to hit in rear

Slaughterbrute is basically just a attack machine, bound uses are lord or hero ws, and opperates as normal (S7 or 6 can't rememeber exactly can check later, t6, 4+ armour) or can be unbound in which case its frenzied (which it can't lose), and Random movement 2d6, can buy 2 more s5 attacks (220 if I remember correctly)

Hentical beast, less killy bound spell's effect is roll a d6, 1-5 are d6 T test + effect, 6 is whole unit + effect.

On Magic really great spells basically all made to turn the army into a killing machine, some of my favorites are 2 slaanesh spells 2 and 6 are hexes that give the unit ASL, and random movement d6, Treason is no inspiring presences or hold your ground, Phantasmagoria and Pavane, are both there. Nurgle has a lot of spells that are hexes and augments depending on who you use them on. Curse of the leper gives +d3 T to allies or -d3 to enemies. None are AoE if I recall correctly. Gateway on a 10+ for S is 3d6 hits, instead of 2d6

Skullcrushers get regular MC stats, Juggers have 3 attacks at s6 on the charge, Riders buy lances for 3 or EW for 5. Juggers have magical attacks and are only +2 to armour. Price increase to 75 points base.

That's what I got from the top of my head, if people present questions I'll do my best to reply.


Ansonsten kann ma bereits ellenlange Seiten auf COTEC lesen (ab Seite 42):
http://s4.zetaboards.com/cotec/topic/9806985/43/
 
Vielen lieben Dank für die Infos! 😉

€:
Noch ein paar Happen vom selben User:
Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] Zitat von baluc
Juggers are T4, 3 wounds

Daemonswords is gone, Magic items are if I recall correctly, Hellfire sword, Sword of change, The nurgle mace, helm of many eyes is now armour, a slaanesh item that gives you an additional attack for every wound you cause (might be a gift actually), The chalice is pretty meh to be honest.

Eye of the gods is all stat increases +1 bs is 3, +1 attack, +1s, +1 I, etc. Chosen before game roll, get to roll 3d6 and remove on die.

Gifts are mostly pretty cheap, there is one where you trade your attacks for double strength, flaming +5 ward against flaming, poison + 5 ward against poison, scally skin, third eye is back but it doesn't steal spells, an item that gives you +1 spell and +1 to channel.

Oh glean magic, lore of tzeentch, your oppenent loses a wizard level, and a randomly determined spell, which you then gain.

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] Zitat von baluc
War shrine is a bound spell, chariot with no impact hits, and doesn't take dangerous terrain or have swift stride

d3 units are given a roll on eotg.

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[/TR]
[/TABLE]

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] Zitat von baluc
Banner of rage is mofK only makes frenzy unlose able, if a character with the banner joins a unit they gain frenzy,I'm pretty sure blasted standard is also there can't recall all what it did to be honest.

There is a slaanesh banner or item that lets the unit roll 1d6 for Ld.

Oh giant is much cheaper, and mark of Slaanesh is +1 I

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] Its pretty much what I said so far, 2 is take a ld test if you pass your -1 Ld and stupid, fail and your a spawn or removed, Stubburn, as is LD, 12 is daemon prince, 7 is a re-roll for that turn, everything else is a permanent killing stat increase.

Marauders are same as now you pay for all their gear in addition, you start with a naked dude. [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] A unit of 3 skullcrushers w/ lances at under 250 points puts out 9 S 6 attacks, 9 S6 magical attacks and 3 S 5 magical attacks, have a 1+ armour save, and highly resistant to test or die spells, I'd say they are well costed, especially when compared against chaos knights.

Chaos knights stay the same, Command are normalized, and marks are per model, must buy EWs. [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] Q: are there any god specific gifts?
A: Several gifts and items [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] A naked Chaos warrior is 6.25% cheaper, shield same, additional hand weapon same, halberd 300% increase, Great weapon 150% increase. [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] So I've double check warshrine. It gives a 3d6 roll and you remove the die you want. For example if you roll 2-3-5 you can have 7, 5, or 8 result. Which means unless you roll triple ones you aren't going to see insanity which still functions the same. [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

(Bin nicht sicher, ob sich das auf den gebundenen Spruch bezieht oder auf alle im Umkreis?)

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] Forsaken are pretty meh to be honest, ASL is 1 in 6 chance, followed by one of poison, asf, killing blow, armour piercing, and one more USR. [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Dann sagt er noch, dass die Zweihänder von Drachenogern günstiger wurden und die Profilwerte gleich blieben.

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] The ward on the Eye of the gods table is basically mark of tzeentch, so chosen can get a 5+ ward if they like as of turn one, ofcourse at that point they cost 20+ points per model before they get a weapon in their hands.

Also if I haven't mentioned Eye of the gods blessings stack. [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Das macht die Einheiten natürlich zu richtigen Mähdreschern, wenn man glücklich würfelt mit dem Schrein (was anscheinend gut machbar ist).

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] Yep. But it would be a pretty terrible army to be honest, they aren't that cheap. But it can be a character mount, so its a good way to keep characters out of your units to protect them from test or die spells. [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] Insanity:
Ld test not re-rolls on your own Ld
Pass -1 Ld and stupidity
Fail Spawndom
In no particular order, BS, T, Ws, A, one re-roll in the turn, I, S, Ward, stubborn/Daemon Prince... missing something can't remember [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] Yep DP can be lvl 4's

Tzeentch lore...

d6 s6 hits is sig

treason; is no IP or Hold your ground

Bolt of change is d6+ (3 or 4) pierces ranks, no armour

Gateway is 2d6 hits at 2d6 S, on s10+ it does 3d6 hits, remove unit is gone

Can't remember the other 3, I recall being impressed by every spell in all 3 decks. [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Gateway ist wieder "anständiger" geworden.

Ich hoffe, ich hab nichts wesentliches vergessen. Alles in allem, denke ich, dass durchaus ein paar neue Dinge möglich sind und das Buch etwas stärker und vielseitiger geworden ist.
 
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Und noch mehr:

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] Chosen are 18 ppm
marks are 2 ppm slaanesh is 1
CMD standard 10 points
Additional HW 2 ppm
Halberds & Gw 3 ppm

Warriors pay the same price for marks, 14 ppm
1 ppm for shields
2 ppm for xhw
3 ppm for halberd/great weapons

DO

60 points
Additional HW 5 points
Halberds/GW 8 points

SC
75 points
Lances 3 points
Ensorcelled 5 points

Knights pay the same, stay 40 points

Forsaken 19 points
Marks same as everyone else, no command options

Chaos sorcerers 110 points base, same statline

Chariots 110

Warhounds 6
+1 ppm for poison
+1 ppm for 6+ scally skin
+2 ppm for swiftstride

Marauders 6ppm
Same cost for marks
2 ppm for flails
3 ppm for Great weapons
normalized command

Shaggoth is 215

Hellcannon has real ward, exact same otherwise, 210

Giant is 200 points

Except for SC no really stat changes [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] Yep Chaos sorcerer Lvl1 110.

So the only inexplicable thing in the book Marauder horsemen went up in cost, and lost horse lords. [/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zitat:
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: alt2"] [Gore Beast Chariot is] pretty much as is from WD

T6 5W 3+ armour, 4 s5 from crew d6+1 s5 killing blow, and 3 or 4 attacks from the brute, at s5 I think, killing blow.

Just a general price increase on hero level wizards.

Interesting item. Skull of Katam 15 points

You choose to use it before channelling, you roll 6 dice to channel, but every time you stare into its murkey depths you lose 1 Ld, if your Ld reaches 0 you are removed as a casualty.

Blasted standard has changed

25 points

on a 2+ the strength of the shooting attack is halved, on a 1 its doubled.

Banner of rage in Khorne only, also only khorne marked characters can join a unit with banner of rage. The banner prevents you from losing frenzy, and if someone with the banner joins a unit that has lost frenzy they gain frenzy back [/TD]
[/TR]
[/TABLE]


20 Chaoskrieger, volle Kommando
1) Khorne, Hellebarden, Schilde - alt:400 neu: 430
2) Slaanesh, Hellebarden, Schilde - alt: 380 neu: 410
3) Tzeentch, HW+Schild - alt: 370 neu: 370

20 Chosen, Kommando
1) Khorne, Hellebarden, Schilde - alt:480 neu: 530
2) Slaanesh, Hellebarden, Schilde - alt: 460 neu: 510
3) Tzeentch, HW+Schild - alt: 450 neu: 470

40 Barbaren Kommando 2 Händer
1) ohne Mal - alt: 220 neu: 380
2) Khorne - alt: 250 neu: 460
3) Slaanesh - alt: 230 neu: 420

Soviel zum Infanterie-Konzept...
Höchstens mit den Tzeentch-Kriegern und ordentlich Schreinen.
 
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Ich bin sehr gespannt, was ich hier so lese sagt mir teilweise gar nicht zu. Wir hatten schon mit die teuersten Einheiten und nun werden sie teilweise teurer und gleichzeitig auch schlechter. Aber nun gut ich will mir da auch kein Urteil bilden bevor ich nicht ein wenig gespielt habe. Das der Dämonenprinz spielbar wird und in der Göttertabelle eine Option ist! Aber ich habe das Gefühl das so manche Dinge die man lieben gelernt hat jetzt nicht mehr so oft auf das Feld kommen. Trolle ohne Regeneration? Der Kriegsschrein ist jetzt auch nicht mehr was er mal war und da die Chaoten Barbiehorde jetzt glatt doppelt so viel kostet... Da frag ich mich ob ich die noch standardmäßig drin haben werde neben forsaken, Kriegern und Co
 
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