Privateer Press

Privateer Press

Link:

http://privateerpress.com/

Regelwerke und Figuren zu Warmachine und Hordes sind über den Webshop von Planet Fantasy erhältlich.

Inhalt:
Figuren (Steampunk/Fanatsy)
Tabletop (Warmachine/ Hordes/ Monsterapocalypse)
RPG (Iron Kingdoms)

Maßstab:
28mm

Land:
Amerika

Beispielbilder:

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Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Geiles Vieh! Da wir Skornespieler uns scheinbar schon nicht auf eine schöne Battle Engine freuen dürfen, umso cooler, jetzt sowas schickes zu kriegen!

Also auf der Rückseite von der neuen Erweiterung ist ja ein Riesen-Skorne-Monster ja zu sehen (es sieht aus wie eine kolassale Dino-Schildkröte)

Aber frisches Material zum versklaven ist aber auch nicht schlecht ^_^
 
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Privateer Press hat bekannt gegeben, dass War Room fertig ist. Jetzt muss die App, die für die Verwaltung von Warmachine- und Hordesarmeen und die Erstellung von Armeelisten konzipiert ist, nur noch von den Vertrieben freigegeben werden.

Die für iOS, Android und Kindle Fire programmierte App bietet folgende Funtionen:
  • Kartendarstellung: Die Stat-cards werden genau so angezeigt wie ihre gedruckten Gegenstücke.
  • Armeeerstellung: Die Spieler können Spielgröße, Fraktion, Caster und sonstige Modelle zu Listen zusammenstellen.
  • Buchführung: Während des Spiels können Effekte wie Schäden direkt vermerkt werden.
  • Nachschlagewerk: Regeln können jederzeit nachgeschlagen werden.
  • Listentausch: Die Spieler können die Listen austauschen um so jederzeit über den Status der gegnerischen Armee informiert zu sein.
  • Schachuhr: Für den optionalen Spielspaß unter Zeitdruck.

Die App enthält alle Karten aus beiden Grundregelwerken, den Starterboxen und eine Selektion an Söldnern bzw. Minions. Die kompletten Fraktionsdecks sind für $6,99 erwerblich. Für die App und die optionalen Erweiterungen wird es bis zum Ende der aktuellen Edition kostenlose Updates geben.

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Quelle: Privateer Press
 
Privateer Press bietet den Spielern von Warmachine an, sich als Playtester zu betätigen. Im konkreten Fall geht es um Character Warjacks:
When I’m at game stores or conventions, one of the questions players frequently ask me is if they can be playtesters for Privateer Press. Usually, I’m forced to answer that we’re not currently accepting new playtesters at that time. For the past few times I’ve heard that question, however, I’ve been giving a slightly different answer: "Stay tuned to the Privateer Insider blog."

This blog is the reason for that answer, because it will give those folks (and anyone else reading) the possibility of joining the worldwide Privateer Press playtester community. . . but becoming a part of that playtest community is not simply a matter of interest! It is also a question of aptitude. Playtesters also need a high level of game knowledge, exceptional written communication skills, and the ability to approach a topic they’re passionate about with an objective and scientific edge.

At the end of this blog, there’s a file of character warjacks. These are not real models, and their errors and imbalances are intentional. Aspiring playtest groups of 2-4 players should run these guys through their paces to nail down those errors and imbalances, attempt to accurately communicate any problems, and then propose fitting, helpful solutions to those problems. Once you’ve played a few playtest games and organized your group feedback, you can e-mail your playtest report to me directly at [email protected]. The cutoff for playtest feedback is August 20th, 2012.

A little under two years ago, we had a similar Privateer Insider open call tryout for playtest groups and ended up adding some new folks to our roster. Prior to that call, I wrote three blogs outlining elements of playtesting with which you may or may not be familiar. I’d strongly encourage you to check out these particular blogs before launching into your own playtest efforts. Even if you’ve read them already, it will serve as a good refresher of what we’re looking for in your playtesting and in your feedback:
http://privateerpress.com/community/privateer-insider/insider-7/12/2010
http://privateerpress.com/community/privateer-insider/insider-7/30/2010
http://privateerpress.com/community/privateer-insider/insider-8/23/2010

Thanks and good luck!
-DC

Die Daten der zu testenden Warjacks könnt ihr hier herunterladen.

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Quelle: Privateer Press
 
In seinem Blog präsentiert Matt Wilson das fertiggestellte Konzept für die dritte Inkarnation der Magierjägerin Eiryss. Die Söldnerin wird voraussichtlich mit zwei Kopfoptionen modelliert werden, einmal mit freiem Kopf und einmal mit Kapuze.

Still reeling from Comic Con 2012, I’m a little late getting this post up. But after some pointed discussion on the practicality of the new pistol-crossbow/gunblade (Awe! See what I did there?) and a little dialog on how to handle the two different hood and head options, I’m happy to present the final concept for the third incarnation of the Iron Kingdoms’ most beloved, feared and hated mage-hunter, Eiryss.

Da Matt Wilson darum bittet, gibt es hier keine Bilder sondern einen Link zum Blogeintrag.

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Quelle: Matt Wilson Prime
 
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Im Vorfeld der Veröffentlichung von War Room sind Probleme aufgetreten. Apple gibt die App noch nicht frei, da der Code die gestellten Anforderungen nicht erfüllt. Temporäre Dateien müssen gemäß Apples Vorgaben auf eine gewisse Weise und in einem bestimmten Verzeichnis gespeichert werden, damit sie nicht über iCloud gespeichert werden. Auch wenn War Room kein iCloud verwendet, muss diese Zwischenspeicherung dennoch eingehalten werden.

Das Problem scheint jedoch bereits behoben zu sein, so dass es nur zu minimalen Verzögerungen kommen soll.

We have learned that a code revision is required before Apple can approve War Room for the App Store. TinkerHouse has prepared a statement to explain why the app must be revised and what is being done to address Apple’s requirements.
We received word from Apple that the app requires a revision concerning file storage before it can be approved. A new policy regarding iCloud functionality requires that temporary files be stored in a specific directory and coded so that the temporary files are not backed up to iCloud. While War Room doesn't use iCloud, the policy requires that we specifically address the issue.

So what does this mean?

This means that we are addressing the matter as per Apple's instructions and resubmitting. We will be asking for expedited review but that is at Apple's discretion. When we have more concrete information on the launch we will relay it to you.

We sincerely regret the further delay. We're doing everything we can to get War Room into your hands.

Thank You,
TinkerHouse Games
TinkerHouse has already completed the necessary revisions, so we hope the app’s delay will be minimal.

War Room is our first mobile app, and this new experience has taught us some hard lessons about the unpredictable nature of code development. We apologize for the app’s delays and are just as eager as you are to see its release.

Thank you for your patience and support. We appreciate your excitement for War Room and can’t wait to bring it to you.
 
Nach etlichen Verzögerungen ist War Room erschienen. Die App ermöglicht die Verwaltung der Modelle während der Spiele und die Zusammenstellung von Armeelisten. Das Programm selbst, das für Apple-Smanrtphones bzw. Tablets, Android und Kindle Fire erschienen ist, ist kostenlos, die kompletten Karten einer Fraktion (im Grundprogramm sind nur die Karten der beiden Grundregelwerke vorhanden) kostet $6,99, während das Komplettpaket aller Kartensets für $59,99 erhältlich ist.
Zum Release gibt es auch gleich ein Video-Tutorial für den leichteren Einstieg:

Die Features der App sind:
  • Full Card Display: Model stat cards are shown exactly as they are printed, so players can reference them easily and with the same confidence as printed cards.
  • Army Creation Workshop: Players can select their faction and game size and then choose their warcasters or warlocks, warjacks or warbeasts, units, solos, and battle engines to create army lists—all within the War Room application.
  • In-Game Damage Tracking: In-game damage tracking will give players immediate and easily accessible information on every fighting model in their command.
  • Rules Reference: A built-in comprehensive rules reference allows players to check any rule quickly and easily and get back to the game.
  • In-Game List Sharing: Lists will be sharable between every player using War Room in the same game so they can quickly access each other’s model status and abilities, allowing players to keep their focus on the tabletop action.
  • Turn Clock: This optional player-initiated feature allows players to keep individual turns fast but fairly apportioned.

War Room kann über folgende Seiten bezogen werden:

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Quelle: Privateer Press
 
Privateer Press und TinkerHouse Games arbeiten fleißig an der Behebung der bisher bekannten Fehler bei War Room. Um das Ganze möglichst transparent zu halten, wurde ein FAQ erstellt, das alle anstehenden und bereits abgeschlossenen Schritte beinhaltet und regelmäßig aktualisiert wird.
Das FAQ findet ihr hier.

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Quelle: Privateer Press
 
Warmachine - Intercessor Kreoss

Lange musste das Protektorat von Menoth auf ihn warten, jetzt ist er im Anritt. Mit Intercessor Kreoss erscheint für die religiösen Fanatiker der Iron Kingdoms der epische Kavallerie-Warcaster.
Bestowed the ancient title of Intercessor reserved for the faith’s greatest champion, Mikael Kreoss has complete authority over the Protectorate’s armies and speaks with the voice of Hierarch Severius himself. Intercessor Kreoss leads his men from atop his great steed alongside a vanguard of his Exemplar venger brothers. Bearing his spear Conviction, Kreoss acts as Menoth’s rightful judgment made manifest upon the world.

Das Modell ist aus Zinn und kostet 27,65 €.

Quelle: Privateer Press
 
Privateer Press - Romane in den Iron Kingdoms angekündigt

Und noch einmal ausführlicher für das Portal. 😉
Privateer Press hat für seine Welt der Eisernen Königreiche, die die beiden Tabletopsysteme Warmachine und Hordes sowie das Rollenspiel Iron Kingdoms beherbergt, den ersten Roman, IN THUNDER FORGED: THE IRON KINGDOMS CHRONICLES (The Fall of Llael Book One), angekündigt.
Der Roman wurde von Ari Marmell, der bereits für Dungeons & Dragons und World of Darkness schrieb, verfasst und erscheint im Juni 2013 bei Pyr, einer Sparte von Prometheus Books.
The Iron Kingdoms are at war—a war fought with machine guns and magic, knights of valor, and earth-shaking titans of steam and steel. And now that war may hinge entirely on nothing more than a sheaf of papers.

An alchemical formula, stolen by an ally they thought they could trust, could cost the brave soldiers of Cygnar everything. Their only hope: a cunning spy, a knight out of her element, and a frighteningly small unit of the best that Cygnar has to offer.

Arrayed against them is not only a single, devious enemy, but the combined intelligence apparatus—and possibly the full military might—of the most brutal martial power Cygnar has ever known.

Einen Monat später erscheint BIG IRON: THE IRON KINGDOMS CHRONICLES (The Fall of Llael Book Two) aus der Feder von C. A. Suleiman (ebenfalls Autor für D&D und WoD).
The Iron Kingdoms are at war. On the same day that Cygnar declares war on Khador, two dangerous, off-the-books operations launch themselves behind enemy lines: one of a highly personal (and royally unsanctioned) nature; the other launched to stop the first by any means necessary. While hot war rages in Llael, these forces collide in no-man's-lands far removed from the front.

A junior marksman with the feared Widowmaker corps, a nineteen-year- old Khadoran woman named Irina is caught up in these events when the integrity of her own mission collapses. Trapped alone, deep in hostile territory, Irina must rely on her courage, her training, and her wits to navigate both the perils of the wild and the malice of her enemies, while still desperate to accomplish her own mission in the process.

If she can survive at all.

Die Romane sollen die Action der Schlachten mit dampfgetriebenen Warjacks mit der Spannung von Spionagegeschichten im Mantel-und-Degen-Stil verbinden.

Die Romane sollen sowohl als Paperback als auch als Ebook erscheinen.

Quellen: Privateer Press und Pyr
 
Hordes - Makeda & The Exalted Court

Privateer Press bringt mit Makeda & The Exalted Court eine epische Warlock-Einheit für Skorne heraus.


Makeda leads the Skorne Empire into a new era and in doing so embodies all the strength, pride, and martial prowess of her people. She is not merely supreme archdomina, but one of the greatest military minds and combatants ever forged in the harsh and unforgiving crucible that is eastern Immoren. To signify her rule over the Skorne Empire she now wields the Talon of Murzoul, an ancient relic of great significance and incredible power. At her side stand some of the skorne’s greatest heroes of the past, given new life in stone to serve as her inner guard. Their presence is a tangible sign of approval from some of the greatest warriors and leaders in her house’s history.

Die drei Zinnfiguren kosten $29,99.

Quelle: Privateer Press