Exarch Powers: Howling Banshee Exarchs by default have the
War Cry ability, slapping a -1 to-hit modifier on enemies in melee with them. They can replace this with one of these six alternate powers (or you may use the
Exemplar of the Banshee Shrine stratagem to keep War Cry in addition to one of these.)
- Graceful Avoidance
- Your Exarch's unit gains a free 5+ FNP against melee attacks. I suppose this can be paired with War Cry, Drain and Lightning-Fast Reflexes for a particularly challenging to kill unit of banshees, but you are giving up a significant amount of potential offensive prowess to do this.
- Disarming Strike
- So this is where Jain Zar's ability went. At the start of combat, your Exarch may select an enemy model within 1" and reduce their attack characteristic by 2, to a minimum of 1. This works on every model from the lowliest guardsmen to the burliest Imperial Knight. This is a great tool for suppressing key combat characters (especially if multiple exarchs swarm the model in question) and can make your Banshees the ultimate tarpit unit.
- Decapitating Strike
- Your Exarch's unmodified hit rolls of 6 in melee cause a mortal wound on top of any other damage. Another pretty decent power, if considerably more limited and situational compared to others on this list.
Hier rausgeflogen sind die +2A mit Spiegelklingen (die noch treffen und verwunden müssen, also oft +0,59 Wunden), weil sie ziemlich immer schlechter sind, als die rechnerisch 0,67 tödliche Wunden durch den Enthauptungsschlag mit derselben Waffe. Andererseits ist die ~1 TW im Angriff auch raus, weil auch hier die 0,67 sich mehr lohnen, sobald die Exarchin >1 Nahkampfphase lebt. Und das Strat für zurückziehen und neu angreifen dürfen ist mit 2 CP zu teuer, um die eine TW zu erzwingen.
Piercing Strike verdoppelt die Verwundungen von 1,33 auf 2,67 mit der Todesklinge gegen Ziele mit W5–7 und vielen LP. Das kann situativ von Vorteil sein, wird man trotzdem nicht etwas Universellerem vorziehen.
Übrig geblieben sind zwei defensive und eine der offensiven Fähigkeiten, wobei, so wie die Banshees sich momentan spielen, die defensiven mir weiterhin interessanter scheinen. Die Offensiven betrafen leider alle nur die Exarchin selbst, sodass sich auch durch Kombination mit Psi und Weltenschiff-Baukasten nicht viel ausholen lassen hätte.