Die kann man doch praktisch eins zu eins übernehmen. Düsterer bemalen (bzw. im Armeeschema) und es läuft. Vielleicht noch ein paar Dunkelelfen bitz drann und wenn man sich verückt fühlt Masken vor die Gesichter.
Na, Einspruch. Die Dunkelelfen, Tyraniden und Zwerge haben jeweils eine große Streitmacht bekommen, die regulär im Handel ist und bleiben soll.Es wird wohl keine Box mit Elfen kommen, schaut einfach mal auf die neuen Releases.
Streitmachten gibt es nicht mehr seit dem Marine Release, nur noch diese größeren Themenboxen. Außer den Imps (die ja immer ne Extrawurst sind) hat jedes Volk genau eine bekommen und die waren alle "solange der Vorrat reicht" bzw GW Bock hat sie anzubieten.
Na, Einspruch. Die Dunkelelfen, Tyraniden und Zwerge haben jeweils eine große Streitmacht bekommen, die regulär im Handel ist und bleiben soll.
Na, Einspruch. Die Dunkelelfen, Tyraniden und Zwerge haben jeweils eine große Streitmacht bekommen, die regulär im Handel ist und bleiben soll.
Ferox21 schrieb:Aktuell schwer zu sagen, ob man sich da lieber noch eine günstige alte Streitmacht zulegt oder auf die neue wartet.
Welche Dunkelelfen Streitmacht? Schau doch mal auf die GW Page es gibt keine mehr.
Die von den Zwergen ist auch nur noch auf der englischen Shopseite bestellbar.
Wie gesagt die Dinger werden so lang verkauft wie GW Bock hat Rabat zu geben. Bei Marines, Tyraniden und so lohnt es sich wohl noch...
Wird beides nicht klappen. Die aktuelle wird schon lange nicht mehr verkauft. Vielleicht hast Glück und ein Händler/eBay hat noch nen Restbestand.
Also entweder die Baumbox holen oder eben nichts 😉
Eichel: Generiert am Anfang W3 Wälder die nach der plazierung 2W6 Zoll abweichen und geheimnisvoll sind
Seelenklinge: keine Rüstungsw erlaubt. Erleidet ein Chamo, Monster oder Char eine nichtverhinderte Verwundung würfeln beide 2W6 + MW. Für jeden Punkt den der Elf gewinnt eine Verwundung ohne Rüstungsw. 42,5 SS
Daiths Schnitter: Alle misslungen Treffer/Verwundungen wiederholen. Alle erfolgreichen Rüstungswürfe wiederholen (also der Gegner 🙂 25 SS
Der Bogen von Loren: Rüstungsbrechend, schüsse = attacken +1 keine verzauberten Pfeile möglich 10 SS
Der Helm der Jagd: +1 Rüstungswurf, wenn man angreift Vernichtender Angriff und +1 KG 10 SS
Eichel: hatten wir 50 SS
Mondstein: Wenn Einheit im Wald und nicht im Nahkampf darf sie in einen anderen Wald versetzt werden 20 SS
Pfeilhagel des Verderbends: 3W6 Rüstungsbrechende S4 Schüsse 15 SS
Calaingsors Stab: Zauberer kennt einen Spruch wenniger als seine Stufe kann dafür Baumsänger 10 SS
Banner: hatte ich schon erzählt 50SS bzw. 37,5 SS
- Are wild riders/sistes of the thorn forest spirits? do they get prowess? THEY'RE NOT FOREST SPIRITS.
- Shadowdancer: Lord or Hero? Starting and max wizard level? HERO. LEVEL 0, MAX LEVEL 1.
- Bodkins arrows: is it no armor or -3 to armor? -3 AS.
- Treeman ancient: what lores can he take. LIFE, ONLY.
- Spellsinger lores: 8 BRB, and weavers can take light/dark as well? CORRECT.
- Can you confirm that dryads do or do not have any kind of scaly skin armor save? NO SCALY SKIN OR ARMOR SAVE AT ALL.
- I can't remember if you were the source of the rumor about the d3 forests from the acorn item or not; can you confirm that? Can we choose the type of forest for these or just the default free forest? I WASN'T THE SOURCE. IT IS TRUE, THOUGH. D3 FORESTS AND WE CAN CHOOSE THE TYPE, BUT THEY ALL MUST BE THE SAME.
I think my question got lost among the many, could you please tell me whether glade riders and wildriders get the armour piercing spears, and what changes there are for glade riders?
"Both units get the AP Spears. Changes for Riders? Well... they can take Magical Arrows. The Riders point cost is a Dispel Scroll minus two Zombies."
Quick Summary:
ANSWERS:
All Wood Elves:
- Forest striders, and IF at least half a unit is inside a forest:
All units with "Forest Stalker????" rule (will edit later once I find the English name, all elves have this) shoot with an aditional rank, can have one more rank fighting and may repeat all ones to wound in close combat.
More army wide rules:
Models with a given blessing (blessing of the ancient or something like that, remember I have to translate) add 1 to cast spells if inside a forest.
Forest spirits: Forest striders, magical attacks, magical shooting, 6+ ward and ITP, except if the model is mounted.
Special choices: Wildwood Rangers, Wardancers, Tree Kin, Deepwood Scouts, Warhawk Riders, Sisters of the Thorn and Wild Riders.
Rare choices: Waywatchers, Great Eagles and Treemen.
Forest Dragon stats: 6 6 0 6 6 6 3 5 8
Strength 2 breath weapon: -3 AS, if a unit receives 1+ hits from the breath weapon becomes stupid for the rest of the game.
Do we get the free forest?
YES
Can a unit purchase more than one type of arrow? And if so, can effects of 2 or more types of magic arrows be combined?
Just one type of magic arrow per unit.
Are Kindreds and Spites really gone?
Gone.
Assuming Spites are gone, can Branchwraiths or Treemen Ancients take any kind of magic items?
No magic items for Ancients or Branchwraiths.
Are Great Stags or Unicorns Fast Cavalry?
They’re both monstrous beasts. (But no Fast Cavalry)
Is there any sort of Tree Singing spell in the book?
None that I have seen.
Can the Treeman Ancient be upgraded to Level 3 or 4?
YES!
Are Dryads still Skirmishers? Did they really drop to S3 with Hatred? No longer Skirmishers.
Yes, they’re S3, 2 attacks and hatred.
If Dryads are ranked units, do they have a Musician option, or a rule allowing them to perform a Swift Reform?
No musician I’m afraid.
Did Eternal Guard stats change? Do they have the Stubborn special rule?
Yes they’re stubborn and they’re core!
Which units get the Asrai Longbows (Glade Riders, Scouts, Waywatchers)?
Glade Guard, Glade Riders, Scouts, Warhawk Riders, Waywatchers, Glade Lord, Glade Captain, and Waystalker.
Did Glade Riders cost go down?
They cost like a Dispel Scroll minus two zombies.
Did Warhawk Riders cost go down?
Same cost as Treekin.
Are Wardancers still Skirmishers? And do they still have +1S in the first round? Can they get a standard bearer? And did their cost go down?
Wardancers are skirmishers, 6+AS, no +1S during the first round. No banner. Cost: Dispel Scroll minus a Crypt Ghoul.
What special rules do Waywatchers have for shooting?
We can either choose to shoot multiple shots (2) or an option with no AS allowed. All the models in the unit must choose the same option. Let’s hunt some knights!
What units can get magic banners? Of those, what units can get a magic banner worth 50 points?
Glade Guard (25 points), Glade Riders (25 points), Eternal Guard (25 points), Wildwood Rangers (25 points), Sisters of the Thorn and Wld Riders both up to 50 points!!
Do Wardancers have weapon options?
Wardancers can change their two hand weapons for Spear of the Asrai? (Same strength of the wielder, armour piercing and can fight with an additional rank).
Minimum unit size for Warhawk Riders?
3+
Info on Great Eagles: can we take them in units like HE? can we upgrade them like HE?
1+, no upgrades
Does the Shadowdancer generate spells or have set spells that he/she knows?
Shadow lore (if he's a Wizard, he has to buy his level).
- Point cost for waywatchers in slaves?
10 Slaves.
Waywatcher Hero Abilites:
He gets the Sniper Rule along with being able to carry magic items (dispel scroll points worth of magic items).
Great Stag Abilities, and Talismanic tattoos?
Great Stag has D3 impact hits.
Tatoos give a 6++ save
Equipment and Armor Options and Warhawk wounds?
Glade Guard: Naked.
Glade Riders: Same. – No Armor
Warhawk Riders: Same.
Warhawk number of wounds: THREE
Heros?
A Glade Captain can choose up to 50 points of Magic Items and one of the Magical Arrows.
Waystalker: Up to 25 points magic Items.
Spellsinger: Up to 50.
Shadowdancer: Up to 25.
The Glade Captain is the only hero capable of getting Magic Arrows.
Arrows, No AS or -3 AS?
No AS are WayWatchers. There's a Magic Arrow that does -3 AS, so, yeah, we can have Glade Guard with those arrows.
-Is there an item that mimics the Treesinging ability in the new book?
Yes.
What are the different dances for Wardancers?
1 - Armor Piercing and Killing Blow.
2 - +1 Attack
3 - 3+ ward save
4 - Enemy units in contact don't receive any rank bonuses du
Dances must change every round
Drycha?
She's a level 2 with Shadow lore
Are wild riders/sistes of the thorn forest spirits? do they get prowess?
THEY'RE NOT FOREST SPIRITS.
Shadowdancer: Lord or Hero?
Starting and max wizard level? HERO. LEVEL 0, MAX LEVEL 1.
Bodkins arrows: is it no armor or -3 to armor?
-3 AS.
Treeman ancient: what lores can he take?
LIFE, ONLY.
Spellsinger lores: 8 BRB, and weavers can take light/dark as well?
CORRECT.
Can you confirm that dryads do or do not have any kind of scaly skin armor save?
NO SCALY SKIN OR ARMOR SAVE AT ALL.
I can't remember if you were the source of the rumor about the d3 forests from the acorn item or not; can you confirm that? Can we choose the type of forest for these or just the default free forest?
I WASN'T THE SOURCE. IT IS TRUE, THOUGH. D3 FORESTS AND WE CAN CHOOSE THE TYPE, BUT THEY ALL MUST BE THE SAME.
Arrows:
-3 AS: Half a Ghoul
AP, poison: 1 Zombie
AP, flaming, +1 to wound forces of order: 2 Skaven Slaves
AP, flaming, +1 to wound forces of destruction: 2 Skaven Slaves
AP, multiple shots (2): 2 Skaven Slaves
AP, no hit penalties: 1 Zombie
Waldtyp bei dem einen Gegenstand aussuchen ist natürlich auch übel. gemeinhin wird ja lieber ohne die "speziellen" Geländeregeln gespielt.
-----Red Dox
Mich persönlich stört es etwas, dass man bestimmte Sachen jetzt nur in Wäldern bekommt, vor allem das Schießen aus zwei Rängen.
Und genau das ist mmn auch teilweise das "Versagen" einer Armee gegenüber einer anderen. Wenn man Fantasy mal KOMPLETT mit ALLEN Regeln spielt, sieht das ganze schon ganz anders aus. Ich hatte ein Spiel gemacht komplett nach Regelbuch. Also mit jeden Arten von Gelände und alle Arten von Missionen etc. Und wenn ein Geländestück dafür sorgen kann, dass da ne Gruppe von Flusstrolls einfach weggemapft wird, oder nen Malus auf die Profilwerte bekommt bzw. nen Bonus spielt man ganz anders. Mir gefällt das sehr. Nur viele Spieler haben auf sowas kein Bock und wollen lieber Armee ggn Armee spielen. Und bei den Waldelfen muss man sich wohl doch mal umstellen.
Öhm. Ist zwar diverse Editionen her, dass ich dieses Spiel gespielt habe, aber ich darf mit Bögen doch eh aus 2,5 Rängen schießen. Im Wald dürfen die Elfen dann aus 3,5 Rängen schießen.
Öhm. Ist zwar diverse Editionen her, dass ich dieses Spiel gespielt habe, aber ich darf mit Bögen doch eh aus 2,5 Rängen schießen. Im Wald dürfen die Elfen dann aus 3,5 Rängen schießen.