Warhammer 40k Dark Millenium MMO Trailer

Sieht sehr gut aus.
Hoffe die machen es besser als Mystic und WAR.

Wenn die Welt klasse ist (und nicht so dumm aufgeteilt in T1 bis t4 wie in WAR) dann ist das schonmal die halbe miete ^^

Bitte bitte bitte ich hoffe Vigil games klaut bei Planetside ! Riesige Schlachtfelder mit Fahrzeugen (Titan ist ja schon fast Must Have) und Basen / Stützpunkten für PVP

dazu noch mehrere Planeten und ! min ein "Schlachtfeld" im einen Space Hulk (oder zumindist eine Instanz im Space Hulk")

aber eins muss ich THQ Relic und neuerding nach dem Trailer auch Vigil Games lassen Sie sind selbst Riesen Fans von Warhammer und das merkt man, ich finde das die Atmo schon jetzt Super eingefangen wurde.

Hmm, also nicht, dass ich da auf der Höhe der Zeit wäre, aber die Grafik wirkt schon ein wenig mies auf mich. Man vergleiche mal die Cutscenen mit dem Maschinenpriester (oder was auch immer) mit denen aus SWTOR. Die Ingamegrafik ist auch nicht sooo weit von WOW entfernt und das Spiel ist, wenn das hier erscheint, 8 Jahre alt.
Oder diese abgehackten Bewegungen teilweise. Dabei sollte man bedenken, dass die für den Trailer sicher die coolsten Scenen ausgesucht haben. Wenns selbst da komisch aussieht, wie dann erst im Spiel?

Das es ein MMORPG ist heißt dann natürlich auch, dass 5% Spaß auf 95% Gesucke stößt. Da garantiere ich jetzt mal für.

Alles in allem: Wurgs! Zumindest für mich.


das Game erscheint wann? laut ersten andeutungen erst 2012 oder Später d.h. 1,5-2 jahre. die Szenen aus dem Trailer sind nichtmal Alpha Status sondern Pre Alpha das da die Animationen wie z.b die Füße des Titan nicht 100% sind sollte jedem klar sein.

Auch vergleicht Bitte mal die Grafik zwischen Dark M und STOR mit den Hintergedanken das Star was anfang 2011 Erschein und Dark m erst in ein Paar Jahren, ich finde diese bei Dark M schon jetzt viel Stimmiger und bringt viel mehr Atmo rüber als Old Republic.

und das einige hier das Argument bringen man wollte keine monatlichen Kosten bezahlen verstand ich schon bei den ersten MMorpgs nicht damals Spiele mein Keine Mmorpgs weil man keien internet Flat hatte.

die 12€ die Dark M warscheinlich kosten wird versaufen einige leute ja schon in 15 min 🙂

Es wird allerdings kein "WoW-Killer" da Sci-Fi und Fantasy was anderes ist, entweder man mag Fantasy mehr oder Sci-Fi, da hat das Spiel an sich nur bedingt Einfluss (außer natürlich ein Spiel von beiden wird deutlich schlechter als das andere).


Tja das weiss man nicht tatsache ist das die wow Spierzahlen sinken und das Neue Addon sicher nicht schlecht wird aber eben keine Deutliche weiterentwiklung durchmacht man setzt das alte schema weiter. in zwei / drei Jahren kann es mit wow schon ganz andern aussehen. Aber ein "killer" der wow zum untergang zwingt wird es nicht das schafft Blizz leider alleine.

nur hat Dark Millenium einen Riesen vorteil. es gibt keine ernstzunehmenden Sci-FI spiel. The Old Republic wird sicher sehr gut allerding gefürchte ich das es doch stark in die SP richtung mit Online einflüssen gehen wird.
 
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Read this from BoLS:

Now lets continue with part two of our E3 coverage, a Dark Millennium interview with THQ shared with us by our friends at Game Kudos. Lets get to it:

The first thing to understand about the E3 Expo is that it is nothing if not utter chaos, and not the good kind we like to depict on the tabletop with our miniatures in 40K battles.

When I walk up to the THQ press desk on Wednesday to confirm a 3:30 p.m. appointment, not only do they have no record of an appointment for my website, Game Kudos, but getting someone to confirm that takes inside of twenty minutes as the PR reps behind the desk dart back and forth between THQ employees and members of the press.

I finally get the attention of a senior PR rep and she grabs onto a guy with a shaved head and a cup of coffee in his hand and says “This is Dennis, he’s supposed to be doing an interview with us.” The guy looks at me and I extend my hand. “I’d like to interview someone about the Warhammer 40,000 MMO.”

It turns out I’d just met Tim Holman, Director of Online Production for THQ. He takes me by the shoulder and says “Come here, I’ll find someone for you to talk to.” While I wait, I get to watch someone suiting up in the Ultramarine costume that ran on the photo gallery yesterday.

Tim comes back and says “Here, head up the stairs.” Suddenly I’m standing over the entire South Hall of the E3 floor show. I’d have stopped to take a picture but it would have been exceptionally rude and unprofessional considering Tim had not only made the time for this impromptu interview but also brought Tim Campbell, Executive Producer of Vigil Games, and Georgina Verdon, THQ’s Director of Global Brand Management.

As Tim makes the introductions and we all exchange our credentials, I’m struck by how huge this is. The only Dark Millennium material in the entire THQ pavilion is a trailer playing on a screen and a really cool sculpture next to it. The press kit DVD Tim gave me later had some screenshots which I’ve embedded in the article here for you, but that was it. Discussing Dark Millennium was clearly not on THQ’s agenda for the E3 expo – but these three people spontaneously made the time to do so. It doesn’t take long for me to figure out why. They love 40K.



The game is a couple of years out, so the press embargo is extremely tight. I am not going to walk away with information about classes, combat mechanics, vehicles, or the number of worlds in the game. This is made very clear to me from the outset. “We have a lot to talk about with this game,” Tim Campbell says. “We want to make sure we can let the conversation unfold. We have to be very guided and smart about it.”
One of the big questions I’ve seen everyone ask online is whether or not we’re going to have to play as a member of the Imperium in one form or another. Are we all going to have to be Imperial Guardsmen, Space Marines, or Inquisitors? I press gently on this point and Georgina Verdon is willing to break the embargo just a little. No, we are not going to have to play as a human from the beginning. When I ask her which brand of Xenos would be available to us, for instance the Orks or Eldar, she grins and says “We won’t be making all the races playable at first. We have to leave something for expansions.” The fact that the press kit has pictures of what looks like an Ork camp might be a hint in this direction.



Part of the reason why they aren’t willing to share many details with me is because there are so many details to be worked out during the production of this game. Having identified myself as a 40K player, Tim Holman says “You know that if we laid all the 40K lore on top of one another the stack of books would hit the ceiling.” Considering the height of the ceiling of the Expo’s South Hall, it’s an appropriate image.
“When you’re making a game like this the IP owner has usually exited the building, but Games Workshop is an important party in our development. We’re friends with them,” Tim says. “It’s a great working relationship. It’s not all business when we call them, but more like ‘Hey! What’s going on!?’”

“Games Workshop calls the shots per changes,” Verdon says. “If they tell us to change something, it doesn’t matter if we’ve already dropped the code. It gets changed or comes out. It’s a testament to the way GW values and protects their IP.” In other words, extreme attention to detail is being paid. That paid off big in games like Dawn of War and Dawn of War II, and if that’s the target being set for an MMO we’re likely to get a product that truly steeps us in 40K lore.



I raise this point about how well DoW and Dow II conveyed the universe of 40K to the point where, on a personal note, playing the first game was directly responsible for my getting involved in the tabletop version. Georgina Verdon’s face lights up as I tell her the story.

“I had never even heard of 40K before I played Dawn of War: Winter Assault,” she says. “I wasn’t even an RTS player, but I fell in love with the gameplay. The game drew me in and exposed me to a new universe.”
“But do you play 40K, now?” I ask her. “I play Space Wolves,” she answers without missing a beat.

When I follow up with a question as to how much more challenging it is to adhere to the same level of canonical detail that DoW and DoW II presented in a game the scale of an MMO, Georgina doesn’t seem concerned in the least. “That’s just it,” Verdon says. “With the technology we have available to us now, we can finally do justice to the world of Warhammer 40,000.” The trailer for the game is all in-game assets, and Verdon is quick to point out how good the game already looks this early into production.

I spend a good deal of time listening to Tim Holman geek out on 40K while Tim Campbell watches with guarded amusement. Considering Campbell is leading the actual development team from Vigil Games, I couldn’t blame him for perhaps being a little concerned about what might be said about Dark Millennium at this meeting, considering it was really his baby we were discussing; or perhaps he hadn’t had the chance before to really soak in the level of 40K devotion that exists among its fans.

“When I was over at Relic [the developers of the Dawn of War and Space Marine],” Tim Holman tells me excitedly, “one of the engineers was actually molding his own parts for 40K models. They had a room that someone walked into one day and said ‘This is the 40K room,’ and they’d play the tabletop game in there. Now, we must have at least a hundred guys on the Dark Millennium team who paint armies. I paint armies. The Executive Vice President of THQ paints armies!”



At this point things are beginning to feel downright chummy, so I decide to test the limits of the embargo once more. I ask whether they can tell me anything about the PvP aspect of the game, whether battles will be limited to instanced zones, or whether confrontations will have a larger effect on the game world.

“Details about PvP will be answered later,” Georgina Verdon says, “but we have playable code for battleground scenarios already.”
“People in California are fighting people in Austin,” Tim Holman says. “We have over 40 hours of gameplay footage that we had to boil down to about 30 seconds for the trailer.”
“A battleground is in there, it’s working, and it’s f@&#ing awesome,” Verdon laughs.



When I ask about a rough anticipated release date, Tim Campbell’s answer is immediate. “We’ll ship when it’s done,” he says. “You can’t invest the kind of money we’ve invested into this game and then rush the ship date.”

“The long partnership with THQ has really raised the bar on the quality Games Workshop expects,” Tim Holman says. “That’s a tall order, because Dawn of War set the bar very high for any Warhammer 40,000 game to come after it.” It isn’t just about what Games Workshop expects, however. The respect for the 40K universe among the staff at THQ serves as a metric by which projects are judged even before they get put under the critical lens of the IP holder.

“We’ve stopped production on 40K games we’ve prototyped because they weren’t good enough for us,” Holman says. “Those weren’t GW decisions. Those were internal.”



The clear love of the universe that I felt during the interview reminded me of sitting at a table with some of my wargaming friends and discussing 40K. Vigil and THQ are looking at the details, concerning themselves with the little things and making sure they get them right not only for Games Workshop, but also for themselves as fans of the tabletop game.

If they don’t want to give details right now, I don’t think it’s entirely on account of a press embargo levied by the PR department. I think they want to give themselves the necessary leeway to make fine-tuned adjustments before releasing announcements. As a journalist, it’s frustrating. As a 40K fan, it’s downright encouraging.

I thank everyone for their time, and Tim leads me back down the stairs and through the press area. As we part company, Tim tells me the one thing he really wants the fans to know: “The game’s already fun.” If that’s a sign of things to come, then we’ll all be pleased. If not, I may have to send Tim to talk to this guy:



cya
 
Muss hier jetzt ne Grundsatzdiskussion stattfinden?
Haltet euch ans Thema oder lasst das Posten.

@ Thread:

Das Interview schraubt meine Erwartungen doch deutlich nach oben, muss ich sagen.
Letztendlich wäre es mir egal, wenn das Game nicht zu 100% meinen Erwartungen entspricht, denn alleine die Aussicht, in einer persistenten 40k Welt zu daddeln, klingt schon absolut verlockend:wub:
 
Nachdem ich mir hier mal die Infos zum Spiel und vor allem das Interview angetan habe, muss ich doch sagen, dass ich mich auch schon sehr auf das Spiel freue. Besonders die Tatsache, dass sie nichts übereilen wollen und deswegen kein Datum festlegen, beruhigt mich. Ebenso die Tatsache, dass die Programmierer Ahnung von 40k haben. Vielleicht kommt meine Zeit der MMOs ja auch noch ^_^
 
Na überlegen wir mal: Dawn of War und der zweite Teil davon kamen mit Verspätung raus, allerdings waren die ersten Termine schon realistisch weit hinten angesetzt. Allerdings hat THQ nie so lange wie z.b. Blizzard oder Mythic gebraucht ein spiel rauszubringen. Aber August diesen jahres ist zu unrealistisch.
 
kann absolut nicht sein da erst im herbst auf der gencon und der gamescom neue infos zum spiel kommen und es unrealistisch wäre wenn das spiel schon dann erscheinen wird ohne werbetrommel etc pp 🙂.
tippe auf anfang 2012 ,das spiel ist denke ich schon ziemlich fertig wenn man die lange entwicklungszeit betrachtet und auch schon erwähnt wurde das das gerüst fertig ist.
nun folgen nur noch sachen wie modelle,sound,spieltechnik etc.
da denke ich das thq das schon in 1-2 jahren schafft.
bis dahin hat wow auch schon wieder ziemlich abgebaut betrachtet man die stets sinkenden zahlen und warhammer40k wird sich da schon seine marktlücke in sachen shootermmo sichern denn das bietet mehr als das immer gleich bleibende mmorpg genre.
wenn die es wirklich schaffen shooter und mmorpg zu verknüpfen mit einer lebendigen welt dann wird das was ganz großes,denn ich denke das warhammer eine noch größere (teils unbewusste denkt man an dow1 2 ,mark of chaos ,space marine) fangemeinde in der spielewelt bietet als star wars .und da star wars keine wirklichen neuen elemente bringt ausser laserguns phew phew werde ich auch eher einer der 40k online spieler :wub:
 
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