"[ME] Empire of Man: Regional Recruitment (Alpha)"
https://www.totalwar.com/blog/whats-next-warhammer-iiAs we’ve said many times before, we have different teams working on different games, plus the updates and content packs for those games. The core WARHAMMER II team is currently working hard on the Reprisal Update, which will integrate the content changes from the Foundation Update for WARHAMMER 1 into Mortal Empires, and more besides.
This work is nearly complete, and we expect to offer the update as an opt-in open beta very soon. Here’s what you can expect to get with the Reprisal Update:
- Warriors of Chaos design changes (see original Foundation Update notes for details)
- Wood Elf followers
- Empire Startpos overhaul (full province ownership at start of campaign)
- New skill trees and campaign effects for Old World Legendary Lords
Over and above the Foundation Update changes, you can also expect:
- 5 New skill-tree skills for Helman Ghorst
- Immortality skill added to Old World characters
- Bordeleaux now begins at war with Mousillon (yay!)
- Plus a handful of bugfixes
This means more content changes for Old-Worlders than the original update, which should be welcome news for your Mortal Empires campaigns. We’ll bring you more news on the open beta timing in the coming days, so keep an eye on the forums, the TW subreddit and our social media channels.
There’s plenty more to come beyond the Reprisal Update of course. Wulfrik, Throgg and the Norscans will also be raiding southwards into Mortal Empires in a future update. This in itself is proving a Troll-sized task, hence the fact we’re doing it separately from the Reprisal Update – but we figured everybody would prefer those changes first, as they affect so many of the Legendary Lords already in the game. Also still to come for Mortal Empires are the 30[SUP]th[/SUP] Anniversary Regiments of Renown of course, and we’re also looking into giving all the Old World Legendary Lords their own unique start-positions.
Ich hab mich jetzt doch mal länger mit einer Mortal Empire Kampagne befasst (und mache dann in den Ladezeiten einfach irgendwas im Netz 😀), aber irgendwie fehlt mir da ein sichtbares Ziel. Im ersten Teil war es durch die Größe der Karte noch irgendwo überschaubar, halt alles zu erobern oder zu entvölkern bzw. bei den "guten" Fraktionen zumindest die Bösen endgültig zu besiegen, auch wenn das im Endgame schon mal zäh wurde.
Jetzt bin ich mit meinen Zwergen irgendwo um Runde 130, besitze fast alles, was ich im ersten Teil hätte erobern können und Sylvania und irghendwie läuft das Spiel jetzt etwas ins Leere. Klar könnte ich jetzt noch weiter erobern (in die eigentliche neue Welt habe ich ja noch nicht mal einen Fuß gesetzt), aber es wäre irgendwie auch nur mehr vom Gleichen. Da fehlt mir im Moment ein Roter Faden, denn außer den Quest-Schlachten dehnt man sich halt einfach nur noch beliebig aus.
Da sich Stellaris für WHFB ja nicht so recht anbietet, wäre der Sprung zum älteren Crusader Kings II vielleicht die Lösung. Über 5 Jahre auf dem Buckel, eine Tonne DLCs und kriegt sporadisch immer noch welche nachgereichtne Mischung zwischen Total war und Stellaris wäre mal geil.....
Ich finde die welt noch viel viel zu Klein, und zum zweiten.
das ist 100% Total war und mehr macht man seid dem ersten Shogun nicht 😉
ne Mischung zwischen Total war und Stellaris wäre mal geil.....
Da sich Stellaris für WHFB ja nicht so recht anbietet, wäre der
, aber Quests, die durch das Erreichen oder Erobern bestimmter Regionen ausgelöst werden, wären z.B. cool.
December: Reprisal Update rollout for Mortal Empires. This contains equivalent Foundation Update skill/campaign improvements to Old World Legendary Lords and Chaos, and will also include some new changes and fixes for Mortal Empires. We’re also bundling in a free, new (and highly experimental!) game mode which we’ve had in our back pocket for a while now. More news on this later in the week.
Cryptic = Tomb KingsJanuary: Our first Campaign Pack was initially planned for this year, but will slip to January. Not to seem too… cryptic… but It’s a hugely characterful and significant addition to both Eye of the Vortex and Mortal Empires, and we’re pretty sure people are going to enjoy it. We’ll also be rolling out another Mortal Empires update alongside this release to address any further issues post-Reprisal Update.
Tjoar dann hab ich jetzt bis Mai scheinbar kein ME...gut das ich so klug war und im vertrauen vorbestellt hatte. Definitiv merken wenn game#3 anrollt.May: Yes, this is a bit of a gap, but this is how long our painstaking re-implementation of Norsca will take to get added to Mortal Empires. This update will include Norsca and its full roster, updates to various aspects of the race (eg techs, New World race interactions) to make them appropriate and relevant. There will also be further updates to other aspects of Mortal Empires.