7. Edition Gerüchteküche der Dunkelelfen

Das nimmt ja echt kein Ende :huh:

so this is what i obtained from a person who went to a seminar...
- +1 At on the Charge + Hatred are the army Wide special rules
- aparently Black Guard change to Special and have stat increases akin to Swordmasters
- Executioners lose KB and gain a new nifty ability against Armoured foes
- witch elves have the ASF ability + poison
- new spell in the Dark Lore akin to the frenzy spell in the skaven book
items are changed quite a bit
- Cold ones (the mounts) gain +1 attack and have a possibility not to have stupidity
- Dark Riders cheaper
- a new monster as a rare choice
- RBT is still a Free choice unlike chariots
- harpies are cheaper
- Sorceresses have an ability having to do with sacrificing their bodies to do more casting power (dont know what he meant)
- RxB's are St4 if standing still or 2x shots if moving...shoots like a normal bow if it moves

Quelle: Warseer


@ Drakhai_Kith

100% kann ich´s natürlich nicht bestätigen, aber im Moment ist´s der August.
 
Ich hab mir das nun nicht alles durchgelesen, das ist das was von unserem GW kommt.

Zitat:
- DE bekommen keinen erstschlag
- Stattdessen wird die ganze Armee " Hass " bekommen (einige einheiten haben den jede Runde)
- Henker haben keinen Todesstos mehr, statdessen automatisches verwunden beim Treffen
- Hexenkriegerinnen können ihre Raserei nicht mehr verlieren
- Assasinen können in Gegnerischen einheiten auftauchen
- es wird Sklaven geben
- Bestienherrscher erlaubt blödheits Test inerhalb von 12" zu wiederholen
- der Blutkessel wir ähnlich wie die Khemri Lade werden, nur das er stattdessen allen sichtbaren Dunkelelfen Einheiten einen 5+ Rettungswurf gibt
- die Hydra bekommt ein 5er Profil und bewegung 7", wird Plänkler
- schwarze kosaren können Gift attacken erhalten
- die Kampfechsen der Echsen Ritter erhalten 2A
- Harpien werden wohl ein wenig mehr punkte kosten
- Schwarze Garde wird imun gegen Psychologie, kann aus Zwei Reihen Kämpfen
- Speerträger werden wohl genauso viele punkte wie bei Hochelfen kosten, das selbe bei den Armbrustschützen (sind auch die einzigen "richtigen" Kern einheiten, können wohl auch ihre Waffen vergiften
- magie bleibt wohl gleich genau wie +1 aufs Sprechen
- wenn man einen Stufe 3/ 4 Magierin einsetzt sinkit die komplexität der Sprüche um 1
- Der General erlaubt alle verwundungswürfe inerhalb von 12 Zoll zu wiederholen
- es wird wohl auch einen Hexenkrieger Helden geben
- die schwarzen Reiter bekommen einen Stärke Bonus wenn sie in die Flanke Angreifen, bzw +2 wenn sie von hinten angreifen

Quelle: TabletopWelt.de


Widerspricht sich teilweise mit den anderen Gerüchten und klingt stellenweise etwas arg übertrieben (Schw. Reiter mit Speer und Boni S. 6 im Rücken? What?) ...
Naja, wenn davon wenigstens die Hälfte stimmt, ist das schonmal ein Schritt nach vorne. ^_^
 
wäre ich gav thorpe würde ich mir als inspiration für das neue AB einfach mal alle gerüchte und "mein AB" - threads in einigen foren durchlesen... was ich bisher schon an wünschen und gerüchten gelesen habe reicht für 3 DE-ABs zumal jeder eine individuelle armee/spielweise/fluff bevorzugt...

ich würde mir generell wünsche, dass GW mehr kontakt zu den spielern aufbaut und diesen nutzt das spiel gemeinsamzu verbessern (das wird aber in anbetracht des nunmehr abgesetzten games day wohl eher nicht geschehen).

die De werden imo eine armeeregel erhalten, ob das nun hass ist oder +1A im charge, wird sich zeigen, beides wird es wohl eher nicht sein...

ich persönlich finde haquims gerüchte von warseer am wahrscheinlichsten
 
soweit ich weiß ist die errata der DE auch zum großteil aus spielerforen etc. entstanden, und die finde ich persönlich nicht absurd. btw soll gw ja nicht alles blind übernehmen sonder sich *zitat* inspiration *zitat ende* holen...

hab heut nebenbei mit einem roten gesprochen, der mir nicht mal bestätigen konnte, dass die DE nach den dämonen dran sind...??? ist imo alles noch sehr vage was hier geposted wurde...
 
So langsam ist bei den DE mittlerweile wohl das Gerüchtechaos ausgebrochen, mittlerweile geb ich erstmal nichts mehr darauf. Das mit Abstand am weitesten hergeholte Gerücht ist und bleibt allerdingd daß sich GW neuerdings um seine Kunden scheren oder in irgeneiner Form auf sie hören soll, wenn ihr noch mehr von dem Zeug raucht erzählt ihr uns wohl noch von einer Preissenkung😱nline2long:.
 
Ich denke, dass die Warseer Gerüchte stimmen.

1) Sie sind immer sehr nah am letztendlichen Original gewesen.

2) GW hat veranlasst, die Gerüchte löschen zu lassen. Sowas tut man nicht, wenn alles aus der Luft gegriffen wurde. Sie haben nur auf die undichten Stellen bei ihren Playtestern reagiert.

3) Bis August kann sich noch ein bisschen was ändern, meistens sind die Gerüchte 1-2 Monate vor dem Erscheinungstermin schon zu 100% identisch mit dem Original. Das lässt ja schließen, dass GWs Deadlines so in dem Rahmen angesetzt sind.

4) Rothemden wissen nicht mehr als die Jungz von Warseer 😉
 
Habe ich schon gelessen aber hofte das es irgendwas neues gibt , in solchen sachen bin ich etwas ungeduldig wie es halt jeden geht der auf etwas wartet

Wen ich noch anmerken darf die hass regeln finde ich nicht so prickelnd bei den DE es mag vieleischt zu ihren hintergrund passen aber da past auch die sonderregel gift sehr gut sie sind halt bekannt gift einzusetzten in großn mengen .

ES gab ja auch das gerücht das sie noch mal zuschlagen können wen sie erschlagen würden das hätten sie bei spielen gegen Hochelfen einsetzten können so wäre auch keine verteuerung der model notwendig gewesen um diese sonderregeln zu verpassen.
 
Hab mal bisserl rumgeschaut was es so neues von den Dunkelelfen so gibt und ich hab folgendes hier gefunden, das meinste hab ich im Thema von Akira gefunden.

Bilder
Armeebuch
Armeedeal (Speerspitze der Dunkelelfen)
Lord
Zauberin
Zauberin auf Echse
Hydra
Hydra
Held auf Echse
Echsenritter Musiker
Echsenritter
Echsenritterbox
Kosaren
Kosarenbox
Lokhir

Erscheinungstermin
19th July (through advance order - 2 weeks before main release)
Dark Elves Spearhead
(£112, Euro 171, 1290dkr, 1610nkr, 1520sek)

02-Aug-08 DARK ELF ARMY BOOK £12.00 € 22.50 kr 175 kr 200 kr 225 60030212003 104 Page Book
02-Aug-08 DARK ELF BLACK ARK CORSAIRS £12.00 € 17.50 kr 135 kr 160 kr 175 99120212003 10 Fig Box
02-Aug-08 DARK ELF COLD ONE KNIGHTS £12.00 € 20.00 kr 140 kr 170 kr 200 99120212002 5 Fig Box
02-Aug-08 DARK ELF WAR HYDRA £25.00 € 35.00 kr 250 kr 300 kr 300 99110212090 1 Fig Box
02-Aug-08 DARK ELF WITCH ELVES £12.00 € 17.50 kr 135 kr 160 kr 175 99110212075 5 Fig Box
02-Aug-08 DARK ELF WITCH ELVES COMMAND £12.00 € 20.00 kr 140 kr 170 kr 200 99110212074 5 Fig Box
02-Aug-08 DARK ELF EXECUTIONERS £12.00 € 17.50 kr 135 kr 160 kr 175 99110212077 5 Fig Box
02-Aug-08 DARK ELF EXECUTIONER COMMAND £12.00 € 20.00 kr 140 kr 170 kr 200 99110212076 5 Fig Box
02-Aug-08 DARK ELF BLACK GUARD £12.00 € 17.50 kr 135 kr 160 kr 175 99110212079 5 Fig Box
02-Aug-08 DARK ELF BLACK GUARD COMMAND £12.00 € 20.00 kr 140 kr 170 kr 200 99110212078 5 Fig Box
02-Aug-08 DARK ELF SHADES £12.00 € 17.50 kr 135 kr 160 kr 175 99110212073 5 Fig Box
02-Aug-08 DARK ELF ASSASSIN £6.00 € 9.00 kr 70 kr 80 kr 85 99060212084 1 Fig Blister
02-Aug-08 DARK ELF LOKHIR FELLHEART £7.00 € 11.50 kr 85 kr 100 kr 100 99060212086 1 Fig Blister
02-Aug-08 DARK ELF DREADLORD £7.00 € 11.50 kr 85 kr 100 kr 100 99060212085 1 Fig Blister
02-Aug-08 DARK ELF DREADLORD ON COLD ONE £12.00 € 17.50 kr 135 kr 160 kr 175 99060212087 1 Fig Blister
02-Aug-08 DARK ELF SUPREME SORCERESS ON COLD ONE £12.00 € 17.50 kr 135 kr 160 kr 175 99060212088 1 Fig Blister
02-Aug-08 DARK ELF SUPREME SORCERESS £7.00 € 11.50 kr 85 kr 100 kr 100 99060212089 1 Fig Blister
02-Aug-08 MORATHI ON DARK PEGASUS £15.00 € 22.50 kr 175 kr 200 kr 225 99060212058 1 Fig Blister
02-Aug-08 SHADOWBLADE DARK ELF ASSASSIN £7.00 € 11.50 kr 85 kr 100 kr 100 99060212059 1 Fig Blister

16-Aug-08 DARK ELF BATTALION £50.00 € 80.00 kr 650 kr 750 kr 750 99120212004 53 Fig Box
16-Aug-08 RED FURY £6.99 € 9.00 kr 70 kr 80 kr 85 60100181075 Paperback novel - Blood Angels #3 of 4
16-Aug-08 TIME OF LEGENDS: NAGASH THE SORCEROR £6.99
€ 9.00 kr 70 kr 80 kr 85 60100281053 Paperback novel - ToL#2
16-Aug-08 THE CHRONICLES OF MALUS DARKBLADE Vol.1 £9.99 € 15.00 kr 115 kr 140 kr 150 60100281054 768pp B trade paperback - First 3 Darkblade novels plus extras

Regeln
7th Edition Dark Elves

Army Specific:

Eternal Hatred: Dark Elves hate everyone. Against High Elves this hatred continues in subsequent rounds of combat.

Khainite: Non-Khainite characters are unable to join Khainite units. Khainite characters are free to join non-Khainite units however. (Replaces Sect enmity)

Repeater Crossbows: 24" range, 2x multiple shots, Strength 3, Armour Piercing

Repeater Handbows: 8” range, 2x Multiple shots, Strength 3. May always stand and shoot, no modifiers for long range or moving. Can take 2 for 4x multiple shots (champion only).

Magic:

Dark Elf Sorceresses are able to use Dark Magic or Lores of Shadow , Death , Fire and Metal .

Dark Elf Sorceresses no longer gain +1 to cast .

Dark Elf Sorceresses can use unlimited number of power dice to cast a spell.

Dark Magic:

*FREE SPELL* 4+ to cast, generates D3+1 Power Dice that can only be used by caster. Any dice unused cause Strength 4 hit on the caster.

1 – Chillwind 5+ D6 Strength 4 hits. Any casualties prevent shooting.
2- Doombolt 6+ D6 Strength 5 hits.
3 – Word of Pain 8+ Same as current
4 – Blade wind 8+ 3D6 WS4 S4 attacks on unit within range (24”).
5 – Soul Stealer 10+ 12” range, Each model takes Strength 2 hit, No Armour Saves. Wounds go to caster (no more than double).
6 – Black Horror 11+ Large template (no more 4+ if the template touches you take the str test.), Strength test or take a wound.

Lords:

• Malekith (can ride chariot or sulphet, all dark elves in 12" automatically pass panic, the destroyer, circlet of iron)
• Morathi (has +1 to cast)
• Crone Hellebron (If taken, Witch Elves count as Core, still has two magic weapons, the str 10 one, and the parry blade)
• Dreadlord
• High Sorceress

Heroes:

• Malus
• Shadowblade (can hide in any unit with 20mm - 25mm bases, must roll a d6 at the begining of each turn, if he rolls a 1 he is caught, he can appear the second turn of combat, has str potion (also available as a DE magic item), and heart of woe)
Lokhir felheart (has red blades, giving him + atk for each rank the unit he is fighting has, he regens, causes terror, he has an ability allowing him to move from combat, to anywhere else in combat as long as he is base to base with an enemy afterwards (same combat), when his unit runs an enemy down you are awarded 2x VPs and keep them even if lokhir is killed)
• Sorceress
• “Master”
• Hag Queen

Character Mounts:

Manticore: Still a mount option. Each turn has to pass a Ld test or becomes frenzied. If rider is killed it automatically suffers the “Raaargh” result – no test needed. Killing blow

Dark Pegasus: Sorceresses can now be mounted on Dark Pegasus.

Cauldron of Blood: 110pts mount for Hag Queen. No mention of being immobile, so can move. All Khainite units within 12” are stubborn. Each turn 1 unit within 24" can gain an ability from the list below:
• +1 Attack
• 5+ Ward Save
• Killing Blow
This cannot be stopped/dispelled and lasts until the start of the next DE players turn.
The keeper is a WE hero
all the keepers have 4+ ward
all dmg to cauldron when allocating shooting is ignored
MR 1



Core:

Dark Elf Warriors: 6pts basic, Shields (1pt), can have magic banner (25pts).
Dark Elf Crossbowmen: 10pts basic, Shields (1pt).
Corsairs: 10pts, can exchange 1 hand weapon for handbow for free, 2nd handbow costs 3pts (champion only), no shield option. Fleeing enemies roll 3D6 and use lowest. (this actually says that your oponent rolls their normal flee reaction, then before you roll your pursue you can force them to reroll the highest die)
Dark Riders: 17pts basic, Repeater crossbows (5pts), Shields (1pt – no fast cavalry). Herald has BS5 and A2!
Harpies: Don’t count towards minimum core. 5-10. Don’t cause panic in friendly units, but can use generals leadership.

Assassin: Neither Core, nor Hero. 90pts, always hidden in unit (pretty much any DE infantry). Has poisoned attacks, 75pts allowed from Gifts of Khaine, Additional Hand Weapon 6pts, Repeater handbow 9pts. 1 per unit.

Special:

Witch Elves: 10pts, WS4, I6. 2 hand weapons, frenzied, poisoned attacks.
Shades: 16pts, WS and BS5, can be upgraded to have 2 hand weapons or a great weapon. Can also take light armour.
Executioners: 12pts, S4, Great Weapons, Killing Blow.
Cold One Knights: 27pts, 1A, Stupidity.
Cold one Chariot: 100pts, T5 3+ Armour Save, Ld 9.
Black Guard: 13pts, Stubborn, ItP, Ld 9. (elite warrior rule, which allows them to reroll to hit every round of combat)

Special characters bought as Unit Champions.

Black Guard character has Crimson Death, and makes his unit unbreakable.
Executioner character makes his unit cause Fear.

Rare:

Reaper Bolt Thrower: 100pts, 2-for-1, no longer suffers -1 for multiple shots.
Hydra: 175pts, 5 wounds, Regeneration. Breath weapon has strength equal to number of wounds left.
7 str5 atks

Gifts of Khaine (main changes):

Shurikens: 3x Multiple Shots, Strength +1, 8”.
Rune of Khaine: +D3 attacks.
Venom Sword now Gift of Khaine (1 per army!)
Cloak containing Steed of Shadows bound spell. Power Level 3 (1 per army!).

Black Lotus: Re-roll 1’s to wound.
Dark Venom: All wounds caused in challenges (if enemy killed) are doubled for combat resolution.

Magic Items (changes to current items):

Deathmask now enchanted.
Seal of Ghrond now enchanted.
Crimson Death now cheaper (25pts).
Lifetaker now 30” range, Strength 4, 3x multiple shots, hits on 2+ (no re-roll to wound).
Armour of Darkness now 1+ (without shield).
Armour of Eternal Servitude: 35pts, Heavy Armour, Regen.
Ring of Hotek: 12” range.
Black Amulet: 70pts, 4+ Ward (against all attacks). Rebound in close combat.
Banner of Nagarythe: Cheaper, 125pts.
Dread Banner: Cheaper, 40pts.
Sacrificial Dagger - allows sorceress to kill off member in her unit for an additional power dice once per cast attemp
Caledors bane weap: ignores scaly skin saves
Banner that give ASF (interestingly called the banner of Hag Graef)